B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
savihousu
Matalapaineturbo
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 10:15
Paikkakunta: Kerava

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja savihousu »

Ja puuhia päivitetty, yllättävän paljon menee tässä kohtaa aikaa kaikkeen semmoseen, mikä ei näytä oikein miltään 8O
Wagonisti
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: La Elo 11, 2007 12:44
Paikkakunta: Äänekoski

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja Wagonisti »

Kävin uusimmat kuvat kattomassa ja sanattomaks vetää. Ei voi ku hattua nostaa ja syvään kumartaa. Ihailtavaa sinnikkyyttä ja hienoa jälkeä syntyy. Rispektiä tulee täältä isolla kädellä.
Ahdonvoimaa
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1779
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja timpetti »

Kadehdittavan hienoa jälkeä! Vielä kun joku päivä kuulisi miltä venes kuulostaa :)
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
aero
-
Viestit: 8734
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja aero »

Noille ilmausletkuille vois tehdä telineen johon ne tuo ja päättää ja laittaa päihin ihan ilmausruuvit. Saa tehtyä suht. siististi ja tarvittaessa on helppo ilmata.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
OIZXXX
"Hirsch"
Viestit: 848
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 17:20

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja OIZXXX »

Tai laittaa ilmakellot. Laskee tällöin ihan issekseen ilmat pois... Hieno rojekti, ilo seurata.
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
savihousu
Matalapaineturbo
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 10:15
Paikkakunta: Kerava

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja savihousu »

Kiitos kiitos, tulee tarpeeseen :D

Meinasin noi letkut tumpata lyhyiksi ja tulpat päähän. Ilmaruuveissa on se hankaluus, että sinne pitäis saada saman verran nestettä tilalle, jos ilmaa poistuu, muutenhan se ei poistu. Ja mistäs sitä suljettuun kiertoon tulisi, kun ei ole mitään paisarisysteemiä tuossa. Eli helpoin lienee täyttää tumppi piripintaan ja kiertää tulppa päähän.

Kyllä sitä pitäis vielä kuulemaan päästä, rupesin jo To-Do listaa karsimaan, epäoleelliset, kuten moottoritilan kansi ja semmoset pikkujutut siirtyy talvelle, nyt vaan releet semmoseen nippuun että voi muutaman viikon lilliä rannassa ja sais jonkun koevedon pohjalle.
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1466
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja ippe »

Eikös noihin tumppeihin voisi laittaa jotkut pienet paisuntasäiliöt ihan suoraan kiinni?
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
savihousu
Matalapaineturbo
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 10:15
Paikkakunta: Kerava

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja savihousu »

Mä en oikein kykene näkemään mitään hyötyä sellasista, kun ei toi piiri paineistu eikä lämpene kovin kummoisesti, tuolla siis pyörii glykolivesi, joka käy jäähdyttämässä ahtoilmaa. Ei liity koneen vesikiertoon mitenkään.
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja ASTech »

savihousu kirjoitti:Mä en oikein kykene näkemään mitään hyötyä sellasista, kun ei toi piiri paineistu eikä lämpene kovin kummoisesti, tuolla siis pyörii glykolivesi, joka käy jäähdyttämässä ahtoilmaa. Ei liity koneen vesikiertoon mitenkään.
Eikös ilman lämpötila nouse jonkin verran kuitenkin ahtaessa 0->1bariin? Lämpö siirtyy siitä glygoliin, joten kai siinä pieni riski kuitenkin on paisunta-astian tarpeelle.
900C -86
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Ai perkule kun näyttää hyvältä! Mukavaa moottoriasennuspehmopornoa (hc-kama on sitten kun kaikki näkyy HiPo-sisuskaluista alkaen :))

Kovasti ois kiva nähdä tää kampe tosiaan livenä vesillä ja käytössä, paikan päällä siis :)
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Et sattumoisin oo piirtänyt mitään kaaviokuvaa letkutuksista, putkituksista ja sähköistä yms? Aika monta "erillistä" järjestelmää taitaa olla? Suoraan en hahmottanut millainen nestekierto välijäähyille tulee, suljettu glykolikierto ja lämmönsiirto meriveteen (mercruisereilla?)? Koneen jäähytys vastaavasti kans mercruiserin pöntöillä?
savihousu
Matalapaineturbo
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 10:15
Paikkakunta: Kerava

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja savihousu »

ASTech kirjoitti:
savihousu kirjoitti:Mä en oikein kykene näkemään mitään hyötyä sellasista, kun ei toi piiri paineistu eikä lämpene kovin kummoisesti, tuolla siis pyörii glykolivesi, joka käy jäähdyttämässä ahtoilmaa. Ei liity koneen vesikiertoon mitenkään.
Eikös ilman lämpötila nouse jonkin verran kuitenkin ahtaessa 0->1bariin? Lämpö siirtyy siitä glygoliin, joten kai siinä pieni riski kuitenkin on paisunta-astian tarpeelle.
Juu, ja siitä glykolista se siirtyy tuolla lämmönvaihtajalla kylmään meriveteen aivan ensimmäisessä osiossa, jolloin sisääntuleva vesi on viileimmillään, joten letkustossa pitäisi aika viileä vesi virrata.
savihousu
Matalapaineturbo
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 10:15
Paikkakunta: Kerava

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja savihousu »

f-19 kirjoitti:Et sattumoisin oo piirtänyt mitään kaaviokuvaa letkutuksista, putkituksista ja sähköistä yms? Aika monta "erillistä" järjestelmää taitaa olla? Suoraan en hahmottanut millainen nestekierto välijäähyille tulee, suljettu glykolikierto ja lämmönsiirto meriveteen (mercruisereilla?)? Koneen jäähytys vastaavasti kans mercruiserin pöntöillä?
Ei ole blueprinttejä tuosta, kaikki tuolla omassa kupolissa :lol:

Onhan tuossa noita kiertoja ja onhan niitä tuolla koitettu vähän ruotiakin, mutta jos tässä nyt tolleen karkeesti:

Merivesi sisään Mercun mekaanisella pumpulla vetolaitteesta -> ensimmäinen cooleri, kaksipiirinen, ensimmäisessä piirissä käy jäähtymässä IC:n vesi, toisessa koneen öljyt, -> Mercun isolle coolerille, jossa käy jäähtymässä koneen oma vesikierto, -> pakosarjan jäähdytys -> pakoputken jäähdytys ja pihalle.
savihousu
Matalapaineturbo
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 10:15
Paikkakunta: Kerava

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja savihousu »

Puuhia päivitetty.
savihousu
Matalapaineturbo
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 10:15
Paikkakunta: Kerava

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja savihousu »

Tarinaa lisätty kuvien kera. Nyt on vähän havainnollisempaa matskua siitä vaihdekaapelistakin.
Vastaa Viestiin