B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Ja puuhia päivitetty, yllättävän paljon menee tässä kohtaa aikaa kaikkeen semmoseen, mikä ei näytä oikein miltään
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Kävin uusimmat kuvat kattomassa ja sanattomaks vetää. Ei voi ku hattua nostaa ja syvään kumartaa. Ihailtavaa sinnikkyyttä ja hienoa jälkeä syntyy. Rispektiä tulee täältä isolla kädellä.
Ahdonvoimaa
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1779
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Kadehdittavan hienoa jälkeä! Vielä kun joku päivä kuulisi miltä venes kuulostaa
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Noille ilmausletkuille vois tehdä telineen johon ne tuo ja päättää ja laittaa päihin ihan ilmausruuvit. Saa tehtyä suht. siististi ja tarvittaessa on helppo ilmata.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Tai laittaa ilmakellot. Laskee tällöin ihan issekseen ilmat pois... Hieno rojekti, ilo seurata.
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Kiitos kiitos, tulee tarpeeseen
Meinasin noi letkut tumpata lyhyiksi ja tulpat päähän. Ilmaruuveissa on se hankaluus, että sinne pitäis saada saman verran nestettä tilalle, jos ilmaa poistuu, muutenhan se ei poistu. Ja mistäs sitä suljettuun kiertoon tulisi, kun ei ole mitään paisarisysteemiä tuossa. Eli helpoin lienee täyttää tumppi piripintaan ja kiertää tulppa päähän.
Kyllä sitä pitäis vielä kuulemaan päästä, rupesin jo To-Do listaa karsimaan, epäoleelliset, kuten moottoritilan kansi ja semmoset pikkujutut siirtyy talvelle, nyt vaan releet semmoseen nippuun että voi muutaman viikon lilliä rannassa ja sais jonkun koevedon pohjalle.
Meinasin noi letkut tumpata lyhyiksi ja tulpat päähän. Ilmaruuveissa on se hankaluus, että sinne pitäis saada saman verran nestettä tilalle, jos ilmaa poistuu, muutenhan se ei poistu. Ja mistäs sitä suljettuun kiertoon tulisi, kun ei ole mitään paisarisysteemiä tuossa. Eli helpoin lienee täyttää tumppi piripintaan ja kiertää tulppa päähän.
Kyllä sitä pitäis vielä kuulemaan päästä, rupesin jo To-Do listaa karsimaan, epäoleelliset, kuten moottoritilan kansi ja semmoset pikkujutut siirtyy talvelle, nyt vaan releet semmoseen nippuun että voi muutaman viikon lilliä rannassa ja sais jonkun koevedon pohjalle.
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Eikös noihin tumppeihin voisi laittaa jotkut pienet paisuntasäiliöt ihan suoraan kiinni?
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Mä en oikein kykene näkemään mitään hyötyä sellasista, kun ei toi piiri paineistu eikä lämpene kovin kummoisesti, tuolla siis pyörii glykolivesi, joka käy jäähdyttämässä ahtoilmaa. Ei liity koneen vesikiertoon mitenkään.
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Eikös ilman lämpötila nouse jonkin verran kuitenkin ahtaessa 0->1bariin? Lämpö siirtyy siitä glygoliin, joten kai siinä pieni riski kuitenkin on paisunta-astian tarpeelle.savihousu kirjoitti:Mä en oikein kykene näkemään mitään hyötyä sellasista, kun ei toi piiri paineistu eikä lämpene kovin kummoisesti, tuolla siis pyörii glykolivesi, joka käy jäähdyttämässä ahtoilmaa. Ei liity koneen vesikiertoon mitenkään.
900C -86
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Ai perkule kun näyttää hyvältä! Mukavaa moottoriasennuspehmopornoa (hc-kama on sitten kun kaikki näkyy HiPo-sisuskaluista alkaen )
Kovasti ois kiva nähdä tää kampe tosiaan livenä vesillä ja käytössä, paikan päällä siis
Kovasti ois kiva nähdä tää kampe tosiaan livenä vesillä ja käytössä, paikan päällä siis
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Et sattumoisin oo piirtänyt mitään kaaviokuvaa letkutuksista, putkituksista ja sähköistä yms? Aika monta "erillistä" järjestelmää taitaa olla? Suoraan en hahmottanut millainen nestekierto välijäähyille tulee, suljettu glykolikierto ja lämmönsiirto meriveteen (mercruisereilla?)? Koneen jäähytys vastaavasti kans mercruiserin pöntöillä?
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Juu, ja siitä glykolista se siirtyy tuolla lämmönvaihtajalla kylmään meriveteen aivan ensimmäisessä osiossa, jolloin sisääntuleva vesi on viileimmillään, joten letkustossa pitäisi aika viileä vesi virrata.ASTech kirjoitti:Eikös ilman lämpötila nouse jonkin verran kuitenkin ahtaessa 0->1bariin? Lämpö siirtyy siitä glygoliin, joten kai siinä pieni riski kuitenkin on paisunta-astian tarpeelle.savihousu kirjoitti:Mä en oikein kykene näkemään mitään hyötyä sellasista, kun ei toi piiri paineistu eikä lämpene kovin kummoisesti, tuolla siis pyörii glykolivesi, joka käy jäähdyttämässä ahtoilmaa. Ei liity koneen vesikiertoon mitenkään.
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Ei ole blueprinttejä tuosta, kaikki tuolla omassa kupolissaf-19 kirjoitti:Et sattumoisin oo piirtänyt mitään kaaviokuvaa letkutuksista, putkituksista ja sähköistä yms? Aika monta "erillistä" järjestelmää taitaa olla? Suoraan en hahmottanut millainen nestekierto välijäähyille tulee, suljettu glykolikierto ja lämmönsiirto meriveteen (mercruisereilla?)? Koneen jäähytys vastaavasti kans mercruiserin pöntöillä?
Onhan tuossa noita kiertoja ja onhan niitä tuolla koitettu vähän ruotiakin, mutta jos tässä nyt tolleen karkeesti:
Merivesi sisään Mercun mekaanisella pumpulla vetolaitteesta -> ensimmäinen cooleri, kaksipiirinen, ensimmäisessä piirissä käy jäähtymässä IC:n vesi, toisessa koneen öljyt, -> Mercun isolle coolerille, jossa käy jäähtymässä koneen oma vesikierto, -> pakosarjan jäähdytys -> pakoputken jäähdytys ja pihalle.
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Puuhia päivitetty.
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Tarinaa lisätty kuvien kera. Nyt on vähän havainnollisempaa matskua siitä vaihdekaapelistakin.