B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2645
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Roopehan on muuten myös tehnyt ISON työn tämän rojektin eteen :idea: Roopelle sekä korvantakaisia että maharapsutuksiaa...
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Täytyy sanoa, että varmasti parhaat soundit ikinä.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Jakkarat kun vielä vaihtaas tonnariaeron lepakkoihin :wink:
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7360
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Hieno homma nähä tää vesillä. Soundit tosiaan vaikuttaa aika kivoilta, tosin sellainen reipas poistuminen laiturista, laiturilta kuvaten ois tosi jees.

iso peukku!
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1825
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Tykkään :)

Tuo alkais olemaan hyödyllinen peli täälä Etelä-Pohjanmaalla, sen verran on kovat tulvat, että tuolla pääsis meneen teitä pitkin :)
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***

Viesti Kirjoittaja NGpower »

On kyllä mahtavan oloset sävelet :)
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Barney74
"Turbo"
Viestit: 258
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***

Viesti Kirjoittaja Barney74 »

Ei voi muuta kuin huuli ymmyrkäisenä kattella tätä projektia! Aivan mahtavaa!

Sun pitäis hommata nyt paatiin sit ikkunoihin tarrat: Powered by :saab:

:-D
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Aika sanattomaksi vetää.

Loistavaa työtä, olet kärsivällisyydellesi saanut hienon palkinnon. Turvallista jatkoa ja onnea projektin valmistumisen johdosta!
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
savihousu
Matalapaineturbo
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 10:15
Paikkakunta: Kerava

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***

Viesti Kirjoittaja savihousu »

Kiitos kiitos, tasapuolisesti kaikille toki :D

Vaikka ei se vielä valmis ole, tää on hyvä alku, pitkä tie vielä siihen pisteeseen että voi suunnitella huolettoman päiväreissun yli 50m päähän rannasta 8)
toni1976
"Hirsch"
Viestit: 811
Liittynyt: Pe Marras 28, 2003 12:07
Paikkakunta: Tornio

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Mahtavaa! Ihan sanattomaksi vetää tämä sun projekti :D
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
savihousu
Matalapaineturbo
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 10:15
Paikkakunta: Kerava

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***

Viesti Kirjoittaja savihousu »

Pikkusen puuhasteluja päivitetty jokusen kuvan kera, huomenna uus testi rantsussa 8)
savihousu
Matalapaineturbo
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 10:15
Paikkakunta: Kerava

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***

Viesti Kirjoittaja savihousu »

Testirapparia venepuolella ja videota pukkaa jahka keretään purkaa kamerasta 8)
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Mä oon enemmän Saabisti kuin venemies ni kirjoitan omat höpinäni tänne :wink:

Joo. Tänään Saabin padat toimi niin kuin toivottiin :D
Allekirjoittanut ehti jo ladata yhden testivedon julkisuuteen eli tuonne http://youtu.be/lINUW17kBk4

Muissa videoissa on vaikka mitä turinointia joukossa. Laitetaan niitäkin sit tänne näytille kun on pätkitty niin ettei katsojan kärsivällisyyttä koetella liikaa. Sellaisenaan niitä videoita katsellessa tulee playerin kelausnapille käyttöä.

Ensimmäisissä vedoissa seokset kävi vähän turhan laihalla painepuolella ajettaessa, mutta trionicit totteli softan muutoksia siinä miten autokäytössäkin, eli tilanne oli helppo korjata can-usb:n kautta seuraaviin vetoihin. Ylipäätään yhtään nakutusta ei ilmennyt kummassakaan koneessa koko päivänä, vaikka olikin ekat perusteellisemmat ajelut kyseessä.

Ahdot tosiaan kävi korkeimmillaan plaaniin nousussa hiukan yli 0,3bar ja laski sitten 0,2bar pintaan kun vauhtia alkoi olla enemmän. Kaasua avataan hissukseen lisää lähes 10sec ajan ja lopun pienen kiristyksenkin jälkeenkin on vasta 1/3 kaasusta auki 8)

Tollanen 3,5tonnia painava pulkka ei mitenkään rajusti laiturista poistu, mutta kyllä kyydissä alkaa jo maisemat vaihtua ihan kivasti. En tiedä näkyykö eteneminen tuosta videosta, mutta tälläkertaa näkyy vertailukohdaksi vähän maisemiakin.

Katsotaan jos seuraavalla kerralla harjoiteltaisiin jo vähän matka-ajoakin.
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Onpas kevyen näköistä menoa.
Jos noilla ahtolukemilla pyöritään niin puhutaan suunnilleen 150-170hp konetehosta @5500, miten se suhteutuu vanhaan myllyyn ? Onko polttoaine bensa vai E85 ?

Tuolla ahtopaineella kone käy kyllä hyvällä hyötysuhteella. Miten vene käyttäytyy jos kaasua mahtaa aukaista enemmän ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
savihousu
Matalapaineturbo
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 10:15
Paikkakunta: Kerava

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo ***VESILLÄ!***

Viesti Kirjoittaja savihousu »

Jeps, kevyeltä se kyllä tuntuikin. Lähtöasento on niin paljon parempi, että sekin vaikuttaa jo paljon. Ja toisenlaisella kaasunkäytöllä olis varmasti vieläkin kevyempi ja ripeämpi, mutta otetaan nyt varovasti nuo nousut, vetolaitteet on kuitenkin sen 30 vuotta vanhat.

Vanhat koneet oli 170hp ilmoitettua ja mitä niissä nyt oli sitten jäljellä. Mercut oli suunniteltu 3800-4200rpm WOT.

Nyt en muista eikä netistä ihan heti näistä löydy tarkkoja arvoja. Kotona mulla on jossain alkuperäinen Mercun Owners Manual, niin koitan muistaa tarkistaa siitä.

98E tällä hetkellä.

Se me nähdään seuraavalla kerralla, mutta vetolaitteiden fyysiset rajat alkavat tulla sitten jo vastaan, samaten kuin potkurienkin. Vetolaitteet kestänevät turvallisesti kierroksia tuonne 5000rpm asti, mutta itseä epäilyttää potkurien pito, että riittääkö miten. Nyt oli laskennallinen luisto n.10%, mitä on pidettävä oikein hyvänä lukemana trimmaamattomalle liu´ulle tällaisella rungolla. Eli teoreettinen maksimi noilla potkureilla, perävälityksillä ja kierroksilla on n.40kts, kaikki mitä siitä uupuu on potkurin luistoa. Ja trimmaamattomalla liu´ulla tarkoitan nyt sitä, että vetolaitteet olivat ala-asennossa ja veneen märkäpituus melkein koko pohjan mittainen, oikealla trimmillä runkoa nostetaan vedestä ja koneiden työntökuorma kevenee samalla kun nopeus kasvaa.

Uskoisin että tuonne 4500rpm uskaltanee nostaa ja trimmata hyvään asentoon, mutta siinä se sitten on ainakin noilla vispilöillä. Mutta hyvä puolihan on se, että vispilöitä saa uusia ihan millä nousulla ja lavan muodolla vaan, että kyllä se tuosta vielä rivakoituu, voimaa kun tuntuis olevan reservissä vielä :wink:
Viimeksi muokannut savihousu, To Loka 25, 2012 18:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin