Täytyy kyllä olla tyytyväinen tähän moottorin ohjaukseen ja foorumiin.
Olin reissussa ja emäntä soitteli, että kojetauluun sytty joku punainen valo.
Kyselin että minkälainen, missä olet, näyttääkö öljykannulta ym...
Emännällä ei ollut oikein tietoa millanen se on. Kotiin oli kuitenkin päästy. Kysyi kuitenkin, että onko siellä jossain manuaalia mistä voisi katsoa, mikä valo se on. Manuaali oli apukuskin ovitaskussa ja puhelin soi hetken päästä uudelleen.
Mystinen valo oli Check Engine. Ohjekirjassa luki kuulemma, että vie auto Saab huoltoon vika on polttoaine tai sytytysjärjestelmässä. Huoltoon voidaan ajaa varovaisuutta noudattaen ym...
Kotiin tultuani katsoin open SID:stä vikakoodit ja siellä möllötti 4368.
Koodi googleen ja linkki osoitti alla olevaan ketjuun.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 59&start=0
Avasin konepellin ja mankkuvenan yksi letku oli irti poikkki. Ei muuta kuin pätkä letkusta pois ja takaisin kiinni. Vikakoodien nollaus ja testiajo.
Kaikki toimii taas hienosti.
Taisi auto ottaa nokkiinsa, kun joutuu viikonloppuna seisontaan, kun otan kesäautot käyttöön. Emäntä saa ajella kesän ajot vähän isommalla Ruotsalaisella farmariautolla.