OG9-3 Revenge of the Fallen

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
pikkuteemu
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: To Loka 11, 2012 20:47
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

OG9-3 Revenge of the Fallen

Viesti Kirjoittaja pikkuteemu »

Romuruletissa Ooppeli vaihtui Ferrarin näköiseen Sabaan.
kolme ja puoli tuhatta päästetty 2.2 TiD.
En olekkaan ennen päässyt Saabbia ajamaan vaikka kyydissä takapenkillä olen ollutkin.

Projektin päälinjoja ovat 900-look, pappa-look, untuning ja SAA-look.
Toivotaan etten taas ehdi myydä pirssiä ennenkuin saan jotain aikaiseksi.

Kuva

Kuva

http://www.youtube.com/watch?v=z5rRZdiu1UE
Viimeksi muokannut pikkuteemu, La Marras 03, 2012 20:00. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
pikkuteemu
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: To Loka 11, 2012 20:47
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Re: OG9-3 saabotage downgrading

Viesti Kirjoittaja pikkuteemu »

Poliisimaisen musta väri säväyttää ja olen yllättynyt Saabin kiinnyttävästä vaikutuksesta. Luin jostain ennen hankkimista että Saabistit on yhtä merkkiuskollisia kuin bmw ja mb kuskit ja osasin kyllä epäillä addiktoivaa vaikutusta.

Polttimoiden vaihtoa, alustan ihmettelyä ja katsastus marraskuussa viimeistään.
Polttimoiden kannoissa vahvasti hapettumaa josta jo avauduinkin tuolla 900-osiossa.

Autoa kun keinuttaa kuuluu sen ylöstullessa aasin hirnuntaa.
Ajettavuudessa Vectra voittaa Saban 6-0 kädet alhaalla, Saabin alusta vaatinee huomiota

Opelin X22DTH, tällä palstalla D223L vaikuttaisi saman luonteiselta kuin volkkarin 1.9SDI. Vai onkohan siinä turbo loppu tms - mutta ei se mikään turbo diesel ainakaan ole ,)
Viimeksi muokannut pikkuteemu, Ke Loka 17, 2012 08:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
pikkuteemu
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: To Loka 11, 2012 20:47
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Re: OG9-3 saabotage downgrading

Viesti Kirjoittaja pikkuteemu »

Ensimmäisenä sai lähteä nuo uratutkat, ja seuraavaksi porkkanavilkut (heti linjasta poiketen). Alkaa löytyä todellinen sabafiilis. Tulisiko ajettavuuden raja vastaan 16" koon vanteiden jälkeen?
Hirviömäinen punainen tuningverkko häiritsee älyttömästi ja kulahtaneet merkit. Autosta puuttuu myös ruotsin lippu.

Kuva

Kuva
Mikgo
Matalapaineturbo
Viestit: 169
Liittynyt: Su Heinä 31, 2011 21:45
Paikkakunta: Riihimäki

Re: OG9-3 saabotage downgrading

Viesti Kirjoittaja Mikgo »

Itsellä 17" 225/45 rengastuksella ja ajomukavuus on vielä yllättävän hyvä.
Viimeksi muokannut tturku, To Loka 18, 2012 11:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Poistettu väärintehty lainaus, käykää kertaamassa säännöt lainauksen osalta!
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
pikkuteemu
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: To Loka 11, 2012 20:47
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Re: OG9-3 saabotage downgrading

Viesti Kirjoittaja pikkuteemu »

Mikgo kirjoitti: Itsellä 17" 225/45 rengastuksella ja ajomukavuus on vielä yllättävän hyvä.
Oisko tuo tuolla Aerolla eri alusta joka tulisi pikkusen vastaan?
No onhan nuo 15" aika helvetin kottikärrynpyörät mutta anarkiaa tässä ollaan hakemassakin ,)

Päivän teemana oli sisustan purku. Netistä löytyi hyvät ohjeet :
http://photo.platonoff.com/Auto/2005110 ... uster/?all

Valo loppui kesken sähköjohtojen selvittelyyn mutta mittarin sain napattua.
6 polttioa pimeänä - joutui esim. nopeuksia pimeällä arvailemaan..

Kuva

joutui kuvailemaan että osasi sovittaa oikeaan reikään..
http://www.pikkuteemu.net/myynti/opel/gauge002.jpg
http://www.pikkuteemu.net/myynti/opel/gauge004.jpg
http://www.pikkuteemu.net/myynti/opel/gauge005.jpg
http://www.pikkuteemu.net/myynti/opel/gauge003.jpg
pikkuteemu
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: To Loka 11, 2012 20:47
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Re: OG9-3 saabotage downgrade

Viesti Kirjoittaja pikkuteemu »

jatkoihmettelyä..

Kuva
pikkuteemu
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: To Loka 11, 2012 20:47
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Re: OG9-3 saabotage downgrade

Viesti Kirjoittaja pikkuteemu »

Nyt näyttää siltä että teinituningviritysten purku on edennyt sille tasolle että auto on vietävä sähkömiehelle.
Onko suosituksia Pirkanmaalta?
pikkuteemu
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: To Loka 11, 2012 20:47
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Re: Downgrading OG9-3

Viesti Kirjoittaja pikkuteemu »

No tästähän tuli oikea projekti.
Todo:
  • Sid
    Check Engine valo
    (Jotakin muita vikailmoja oli muttei saanut pixeleistä tolkkua)
    Peruutusvalot
    Mittarinvalojen lisäihmettelyä
    Alustan narina ja kolina
    Käsijarru
    TiD voimattomuus
    Lohkolämppärin asennus
    Öljynvaihto
    Katsastus
Tämän pakkasaamun ajatus on että aika pommi jäi käsiin - ja v**tu väliä vielä annoin kunnossa olevaan Ooppeliin :oops:
Mike Hunt
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Ke Marras 30, 2005 19:20
Paikkakunta: Tampere

Re: Downgrading OG9-3

Viesti Kirjoittaja Mike Hunt »

pikkuteemu kirjoitti:No tästähän tuli oikea projekti.
Todo:
  • Sid
    Check Engine valo
    (Jotakin muita vikailmoja oli muttei saanut pixeleistä tolkkua)
    Peruutusvalot
    Mittarinvalojen lisäihmettelyä
    Alustan narina ja kolina
    Käsijarru
    TiD voimattomuus
    Lohkolämppärin asennus
    Öljynvaihto
    Katsastus
Tämän pakkasaamun ajatus on että aika pommi jäi käsiin - ja v**tu väliä vielä annoin kunnossa olevaan Ooppeliin :oops:
Älä heitä kivestä kaivoon. Lista ei vaikuta pahalta ja kaikkiin vaivoihin taitaa löytyä apuja näiltä sivuilta.
Sidin korjausohjeet löytyy etsi napilla.
Check engine valo saattaa tulla rikkinäisestä immusta. Varsinkin jos Saab tuntuu tehottomalta.
Egr:n poistaminen käytöstä ja vastuksen laittaminen immun johtoihin. Käytä etsi nappia.
Alustan narina pakkasella on ominaisuus. Radioo vaan isommalle ni ei häiritte narinat.
Kolinat tulee tod näk väljistä puslista. Omassa tidissä takapää kolisee puslien takia.
Kässärin joutuu säätämään aina katsastusta varten.
Kyllä se siitä ja nythän autonkorjauskelitkin alkaa olemaan kohdillaan :)
9-3 1.8 farkku -09, 900 aero T16-SLM/2520" -84 kesäpirssi
pikkuteemu
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: To Loka 11, 2012 20:47
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Re: Downgrading OG9-3

Viesti Kirjoittaja pikkuteemu »

Mike Hunt kirjoitti:Check engine valo saattaa tulla rikkinäisestä immusta. Varsinkin jos Saab tuntuu tehottomalta.
Egr:n poistaminen käytöstä ja vastuksen laittaminen immun johtoihin. Käytä etsi nappia.
Kyllä se siitä ja nythän autonkorjauskelitkin alkaa olemaan kohdillaan :)
;D Joo mulla onkin esikuvana tuo naapurin Saba-setä joka vaihtaa vaihdelaatikon parkkiksella vaikka on kolmekymmentä raatia pakkasta ,)
Check engine syttyy pintakasulla kun kuorma kasvaa, kun vedättää vaikka pieneen mäkeen ja sammuu sitten jossain kohtaa taas kun kierroksia on ollut tarpeeksi ja kuorma on kevyt (tasaisella tai ei-kiihdytyksessä). Mulle tuli mieleen öljykierto, ja etsi-napilla löytyi tapaus sihtitukossa. Turbon ajattelin olevan loppu tuon tehottomuuden takia koska vaikka tämä on isuzun 2.2L turbo niin ei tämän laiskempi pitäisi olla kuin 1.9 SDI Seatti. Mutta mielekästähän se olisi jos olisi immu. Kiitos Mike.
Nämä on näitä kaupanteon jälkeisiä tunnetiloja kun alkaa lompakosta rahat lähtemään - tulee perseeseen nussittu ja tyhmäolo ,)
Wagonisti
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: La Elo 11, 2007 12:44
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Downgrading OG9-3

Viesti Kirjoittaja Wagonisti »

Varmasti hieman harmittaa, mutta ei voi olla nauramatta tuolle vertaukselle kaupan jälkeisistä tunnelmista :lol:
Ahdonvoimaa
pikkuteemu
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: To Loka 11, 2012 20:47
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Re: Downgrading OG9-3

Viesti Kirjoittaja pikkuteemu »

Todo:
  • (Sid)
    Check Engine valo
    (Jotakin muita vikailmoja oli muttei saanut pixeleistä tolkkua)
    (Peruutusvalot)
    (Mittarinvalojen lisäihmettelyä)
    (Alustan narina ja kolina)
    (Käsijarru)
    (TiD voimattomuus)
    (Lohkolämppärin asennus)
    Öljynvaihto
    Katsastus
Nopeastihan tämä selkiintyy, kiitoksia autotohtoreille..
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Downgrading OG9-3

Viesti Kirjoittaja Loyal »

pikkuteemu kirjoitti:
Mike Hunt kirjoitti:Check engine valo saattaa tulla rikkinäisestä immusta. Varsinkin jos Saab tuntuu tehottomalta.
Egr:n poistaminen käytöstä ja vastuksen laittaminen immun johtoihin. Käytä etsi nappia.
Kyllä se siitä ja nythän autonkorjauskelitkin alkaa olemaan kohdillaan :)
;D Joo mulla onkin esikuvana tuo naapurin Saba-setä joka vaihtaa vaihdelaatikon parkkiksella vaikka on kolmekymmentä raatia pakkasta ,)
Check engine syttyy pintakasulla kun kuorma kasvaa, kun vedättää vaikka pieneen mäkeen ja sammuu sitten jossain kohtaa taas kun kierroksia on ollut tarpeeksi ja kuorma on kevyt (tasaisella tai ei-kiihdytyksessä). Mulle tuli mieleen öljykierto, ja etsi-napilla löytyi tapaus sihtitukossa. Turbon ajattelin olevan loppu tuon tehottomuuden takia koska vaikka tämä on isuzun 2.2L turbo niin ei tämän laiskempi pitäisi olla kuin 1.9 SDI Seatti. Mutta mielekästähän se olisi jos olisi immu. Kiitos Mike.
Nämä on näitä kaupanteon jälkeisiä tunnetiloja kun alkaa lompakosta rahat lähtemään - tulee perseeseen nussittu ja tyhmäolo ,)
Mulla oli lambda 1:nen rikki, niin tehot tippui ja auto tuntui ihan siltä kun ajais jotain
70hp corsaa... En tiedä onko tossa sun autossa kyl edes lambdoja :)
Mulla ilmoitti tuollaisia koodeja : vikakoodi P0134 Lambda 1
vikakoodi P1137 Lambda 2

Sellanen projekti tulee olemaan tuo sun autos, että suosittelen hankkimaan obd2 bluetooth sovittimen (29€) ja google play kaupasta torque tai dashcommand softa,
niin saat ite aina selville vikakoodin ja nollattua sen... Ei tarvii maksaa siitä autokorjaamoon sitä 70€-100€ joka vikoodin nollauksesta.
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
pikkuteemu
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: To Loka 11, 2012 20:47
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Re: Downgrading OG9-3

Viesti Kirjoittaja pikkuteemu »

Mahtava idis tuo androidin naittaminen.. Mutta tää on diesel niinkuinka obd2 yhteensopiva tämä mahtaa olla?
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Downgrading OG9-3

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Luulis nyt tossa olevan obd2..
Tosta linkistä lataat dashcommandin, niin ei tarvii maksaa 50€ :D
http://www.torrentroom.com/torrent/3837 ... M-apk.html
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Vastaa Viestiin