Sivu 2/12
Re: 95 aero
Lähetetty: Su Helmi 09, 2014 19:05
Kirjoittaja Joukku
Juu todettiin sama ettei tartte sitä laippaa irrotella.. Yllättävän tiukassa osaa olla se akseli laatikon sisällä.
Apurungon kanssa tuli häärättyä. Tarttee huomenna katsoa paremmin mitä siellä rungossa oli kiinni kaikkea ylimääräistä. Joitain letkuja näkyi. Reilu tunti pulttijumppaa riitti loppuun. Meinas verisuoni katketa siinä hommassa.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 95 aero
Lähetetty: Ma Helmi 10, 2014 10:21
Kirjoittaja Joukku
PCSltä tilattuna tänään:
- mitsun TD04 ahdin
- vaihteensiirtoakselin stefa
- vetareiden stefat laatikolle
- öljysuodatin
- tulpat 7ES11
Tulppien osalta tein kompromissin ja jätin platinat vielä PCSlle hyllyyn. Kokeilen noita perustulppia jos se liikkuisi noilla. Hintaerolla perustelin itselle ratkaisua.
Jos tänään ehtisi mittaamaan kiristäjän..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 95 aero
Lähetetty: Ma Helmi 10, 2014 15:37
Kirjoittaja Joukku
Hienosti menee. Puolitoista tuntia ja kiridtäjän päälimmäisen pultin ja jousen sain ongittua ulos. Tulee tuo hihnarullan pultti passelisti pihalle ja puree 27 hylsyn kantaan ettei mahdu sisälle. Piti ihan kuvata että ymmärsi miltä siellä näyttää..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 95 aero
Lähetetty: La Helmi 15, 2014 13:39
Kirjoittaja Joukku
Tarttis apuja. Apurunkoa edelleen tässä irroittelen ja ongelmaksi muodostui hammastangon yläpuolella olevat M10 pultit. Apparin puoleinen lähti ok irti mutta siinä vieressä toinen on suht ahtaassa paikassa.
Jos pelkkää apurunkoa irroitan niin nuo ilmeisesti pitää myös ottaa irti? Jostain luin että niitä olisi kolme? Jossain piilossa kolmas?
Apurungon M15 pitkät pultit otin jo irti joissa oli M18 mutteri päissä.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 95 aero
Lähetetty: La Helmi 15, 2014 14:06
Kirjoittaja Joukku
Täsmennetääs sen verran että tuo paikka on takimmaisen moottorikannakkeen kohdalla. Sen molemmin puolin M10 pultit.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 95 aero
Lähetetty: La Helmi 15, 2014 19:29
Kirjoittaja Joukku
Jepjep, itse vastaten tarttee ne irroittaa ja kolmas löytyy tosiaan hammastangon takapuolelta. Olen lukenutkin että ahdasta siellä on, allekirjoitan täysin sen väitteen!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 95 aero
Lähetetty: La Helmi 15, 2014 19:34
Kirjoittaja Joukku
Vanhan vaihdeloovan öljyproppu.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 95 aero
Lähetetty: Su Maalis 02, 2014 09:12
Kirjoittaja pvdriver
Joukku kirjoitti:
Apurungon M15 pitkät pultit otin jo irti joissa oli M18 mutteri päissä.
varmaan hyvin pysyneet kiinni...
Re: 95 aero
Lähetetty: Ma Maalis 17, 2014 12:26
Kirjoittaja Joukku
Edistystä hiljaiselon jälkeen.
Apurunko irtosi viimein pitkän taistelun jälkeen! Vähän tarvii uretaanipuslaa laittaa tilalle..
Vaihdeloovan tiputusta varten oli oma teline valmiina!
Irtosi loovakin viimein. Uuteen käytettyyn vaihdettu vetareiden stefat. Vanhassa oli painelaakeri paskana. Holkkas ja vihreä kumitiiviste repaleina.
Kytkin ok, ei vaadi toimenpiteitä.
Nyt on tilaa konehuoneessa. Paalinaru on muuten loistavaa materiaalia roikkuvien kohteiden sitomiseen kuten syylärin jnejne.. Jakopää remonttia tuossa tuumin että näinköhän sais tilaa apparin puolelle että liikuttaa vaan mottia himpun kuskin puolelle kun on kokonaan irti kannakkeistaan..
varmaan hyvin pysyneet kiinni...
Tuota M15 / M18 hässäkkää kun muistelen niin ajatuksella sen mukamas kirjoitin! Mikä lie käännöskukkanen siinäkin ollut.
Oppina: ei taptalkia kesken remontin!
Re: 95 aero
Lähetetty: La Maalis 22, 2014 21:38
Kirjoittaja Joukku
Vaihdelodju istuu ku isi äidissä. Ei sillä että se helpolla sinne ois menny mut paikallaan se o!! Vetarin akseli pakkas vittuileen. Pitääkö vaihteensiirtäjän tapissa oleva pultti mennä 'pohjaan' asti? Nyt jäi n.+5mm pihalle. Pelkään että vaihdekepin sivuttaisheiluttelu irrottaa pultin aikanaan. Remonttikaverin kanssa sitä nytkytettiin mut ei saatu istuun pohjaan asti. Eli kierteet on tapissa, onko kierteiden jälkeen haarukan toisessa päässä kolo johon pultin nokka menee ja näin ollen kuolettaa vääntömomentin?? Kuvaa ei tästä nyt oo mut jos joku sais selvän mitä tarkotan.
Eilen postipirkko toi jakopään hilut ja käyttöhihnan. Appan puolen kevyt purku alkoi. Paljoa ei jaksanu riehua ku pohjalla oli tunti kolausta.
Paikallinen katsastusasema muistutti että nissanin ajoaika päättyy 24.4. eli vikalistan kanssa remonttiaikaa on 24.5. asti. Deathline lähestyy..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 95 aero
Lähetetty: Ke Huhti 02, 2014 19:58
Kirjoittaja Joukku
Re: 95 aero
Lähetetty: To Huhti 03, 2014 06:13
Kirjoittaja Saabinsti
Mie laskin 14 niittiä rattaiden välistä. Minun mielestäni kuuluisi olla juurikin 15, näin ainakin näissä OG900 koneissa
Re: 95 aero
Lähetetty: To Huhti 03, 2014 08:04
Kirjoittaja Joukku
Tuo ketju oli tosiaan todella löysä noiden rattaiden välissä.
Toimisikohan tuo linkki videoon:
http://jyrkit.kuvat.fi/kuvat/Koneiden remontit/Saab OG95 aero/Löysä jakoketju.mov
Anyway, hyvä että tuli avattua. Poika lentsussa joten jos sitä hetken ehtisi päiväunien aikaan tallissa taas pyörähtämään.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 95 aero
Lähetetty: To Huhti 03, 2014 14:28
Kirjoittaja Joukku
Pikapyörähdys tallissa pojan päiväuniaikaan. Tehostaja irti ja vesipumppu odottaa pulttien löysäämistä. Konepeitto on tiellä, miten kummassa tuo liitin irtoaa pissapojan pumpun kylestä. Oli pakko lopettaa etten riko sitä:
Venttiilikopan tiiviste näytti äkkiseltään liian kaposelta, holkkasee urassa eikä pysy siellä huonostikaan:
Ketjukiristäjää en päässyt mittaamaan koska yksikertaisesti en saanut sitä irti. Tästä on taas hyvä jatkaa viikonloppuna.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 95 aero
Lähetetty: To Huhti 03, 2014 14:33
Kirjoittaja nix0n
Mitä itse vaihdoin venakopan tiivisteen, niin ei kärsiny kääntää koppaa ympäri sillä tiivari tippui siitä aina. Laitettiin jollain asiaan kuuluvalla liimalla se paikoilleen, että pystyi kääntämään kopan ympäri.