Sivu 2/3

Re: Saab 9-3 Sport Sedan -05 *Stage 3 Re85*

Lähetetty: Su Kesä 15, 2014 14:46
Kirjoittaja jykä66
öljyttävä suodatin imuäänien takia,kyllä tytöt tykkää ja essonbaarissa kehutaan :mrgreen:.
onhan se IMMu kai halvempi tohon vs t7 autot,mutta silti :lol: .
koneen hinnasta ei tietoa :roll: .

Re: Saab 9-3 Sport Sedan -05 *Stage 3 Re85*

Lähetetty: Su Kesä 15, 2014 20:07
Kirjoittaja TomiK
Hieno auto ja kivat osat tulee kiinni! :) Oot varmaankin muutaman kerran Hervannan suunnalla tullut vastaan.

Eiköhän se riitä, jykä66, että ite tykkää imuäänistä syyks pistää vv-suodatin omaan autoon kiinni, toki on aina asiallista mainita että vv-suodatin vaihdetaan vain että voi tehdä muihin vaikutukset :D

Re: Saab 9-3 Sport Sedan -05 *Stage 3 Re85*

Lähetetty: Su Kesä 15, 2014 20:18
Kirjoittaja turbobaas
Voin sanoo että kun sen vv-suodattimeen on NG 9-3 Saabiin vaihtanut, niin ei sitä pois halua...

Re: Saab 9-3 Sport Sedan -05 *Stage 3 Re85*

Lähetetty: Ti Kesä 17, 2014 20:46
Kirjoittaja vesa67
Tulihan se kytkinlinja pitäväksi ! Kulmaliittimen vaihdolla loppui vuoto vaikka vanhassa ei päällepäin näkynytkään mitään vikaa. Syy-seuraus ja muut ketjureaktion tekijät jäi osittain mysteereiksi.

Vähemmän ngkolkkeja ajaneena täytyy kyllä sanoa että alusta ja putkistovalinnat on kyllä mehevät ja sopivan hillityt eikä tuossa vakiokotelossa oleva vv-paneeli kyllä aiheuta lähellekkään samanlaisia kahvimyllynkuuloisia ääniä kuin ogkolkeissa vv-tötteröt aiheuttaa.

Re: Saab 9-3 Sport Sedan -05 *Stage 3 Re85*

Lähetetty: Ti Kesä 17, 2014 21:31
Kirjoittaja Pakari
jykä66 kirjoitti:öljyttävä suodatin imuäänien takia,kyllä tytöt tykkää ja essonbaarissa kehutaan :mrgreen:.
onhan se IMMu kai halvempi tohon vs t7 autot,mutta silti :lol: .
koneen hinnasta ei tietoa :roll: .
100tkm maptunin paneeli vaparisuodattimella. Ei ongelmia minkään suhteen. Immu aina puhdas kun pesin sitä VV:tä niin samalla kattelin sitä myös. Eikä edelleenkään paperimallista VV:tä öljytä, eteenkään immullisissa autoissa.

Re: Saab 9-3 Sport Sedan -05 *Stage 3 Re85*

Lähetetty: Ti Kesä 17, 2014 22:18
Kirjoittaja jykä66
ei ne maptunin vv-suodattimet paperia ole :D .
tuollaisia huoltokittejä niihin myydään--->http://www.ebay.co.uk/itm/MAPTUN-PERFOR ... 414fd98a1f

Re: Saab 9-3 Sport Sedan -05 *Stage 3 Re85*

Lähetetty: Ke Kesä 18, 2014 10:06
Kirjoittaja Pakari
Montako
oot omistanut? Myydään toki huoltosarjaa joka sisältää öljyn mutta ei
sitä öljyä käytetä siihen. Vain ne vaahtomuovit/superloniset öljytään.
Ja niitähän ei käytetä immullisissa. Mulla on ollu myöskin tuo huoltosarja. Voin myydä sulle avaamattoman öljypurkin.

Re: Saab 9-3 Sport Sedan -05 *Stage 3 Re85*

Lähetetty: Ke Kesä 18, 2014 11:36
Kirjoittaja jykä66
http://www.ebay.co.uk/itm/MAPTUN-PERFOR ... 3377b3dbbd

eiköhän tuosta kuvasta selviä,ettei todellakaan ole PAPERIA :D .
ei,en koskaan tule tarvitsemaan vv-suodatinta,kun autossani ei tule olemaan +500hp....
melkein vakiolla mennään aina...eli en tarvi myöskään öljyjä suodattimeen :mrgreen: .
jr ja kn käyttää samanlaisia suotimia,jotka öljytään(nekään ei paperia,eikä ole superlonia/vaahtomuovia),uutenahan ne on kevyesti öjlyttyjä,sormilla tuntee :wink: .
eipä tuo maptun myöskään mainosta,että olisi "kuiva" vaparisuodin,kuten esim
apexilla on jne....

Re: Saab 9-3 Sport Sedan -05 *Stage 3 Re85*

Lähetetty: Ke Kesä 18, 2014 12:22
Kirjoittaja kalle
Vaparista ollaan tällä foorumilla vännetty jo liikaakin
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... s+suodatin
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... in#p883529
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... in#p727305

Saabistista voi lukea vapaavirtaussuodattimen hyödyn Napen sc jutusta. Varmaan samoissa tehoissa tämäkin.

Re: Saab 9-3 Sport Sedan -05 *Stage 3 Re85*

Lähetetty: Ke Kesä 18, 2014 17:16
Kirjoittaja ric_91
TomiK kirjoitti:Hieno auto ja kivat osat tulee kiinni! :) Oot varmaankin muutaman kerran Hervannan suunnalla tullut vastaan.

Eiköhän se riitä, jykä66, että ite tykkää imuäänistä syyks pistää vv-suodatin omaan autoon kiinni, toki on aina asiallista mainita että vv-suodatin vaihdetaan vain että voi tehdä muihin vaikutukset :D
Varmasti näkee tätä autoa pitkin Pirkanmaata ja Jyväskylää kun tulee töiden vuoksi ajeltua paljon.

Eiköhän se vv-suodin kyllä imuääniä korosta ja toisaalta kun piti ostaa Maptunilta Aeron suodatinkotelo, niin nappasin samaan pakettiin tuon suodattimen. Tuleehan se kaikissa Maptunin viripaketeissakin ;)

Laitetaan vielä Suokon Vesalle tätä kautta kiitosta asiallisesti hoidetusta remontista. Vesahan hoiti käytännössä kaikki asennukset (turbo, putkisto, kytkin ja alusta) eikä mitään moittimista työnjäljessä taikka muussakaan.

Tuossa vielä kuvaa poikkituesta ja suodattimesta:
Kuva

Re: Saab 9-3 Sport Sedan -05 *Stage 3 Re85*

Lähetetty: Pe Kesä 20, 2014 14:54
Kirjoittaja apu,apupoika
Tuota poikkitukea myös itse harkinneena.
B8:t käy Sport-Sedaniin kuin nenä päähän, ei ole jäämöykkeliköissä sen täristävämpi kuin tehtaan sport-alusta, mutta vaimennus toimii sitten kyllä hienosti 2++ nopeuksissakin.
Hyvää settiä kokonaisuudessaan muutenkin!

Re: Saab 9-3 Sport Sedan -05 *Stage 3 Re85*

Lähetetty: To Huhti 09, 2015 15:42
Kirjoittaja ric_91
Auto vietiin juuri pajalle, jossa kiinnitetään TD04HL-16T ja uusi välijäähy sekä mahdollisesti Henkon pumppu. Pitää laitella tuloksia sitten tännekin!

Vanteiksi tulossa 18x8.5" möhkäleet :mrgreen:

Re: Saab 9-3 Sport Sedan -05 *Stage 3 Re85*

Lähetetty: La Huhti 18, 2015 13:41
Kirjoittaja ric_91
Alkaa olemaan auto pikkuhiljaa kesäkunnossa!

Re: Saab 9-3 Sport Sedan -05 = 307hv/450Nm !!

Lähetetty: Ke Huhti 22, 2015 12:45
Kirjoittaja jannevillepetteri
Nälkä kasvaa aina syödessä.. :D pääsisiköhän tuolla ahtimella jo +350hv lukemiin? Ainakin lähelle..hengittää varmasti yläkierroksilla paremmin kuin 14T. Ja cuuleri on aika ratkaiseva pidemmissä vedoissa. Tonnarissa huomasin cuulerin vaihdolla eron kuin olisi yksi stage tullut lisää :)

Re: Saab 9-3 Sport Sedan -05 = 307hv/450Nm !!

Lähetetty: Ke Huhti 22, 2015 12:56
Kirjoittaja ric_91
jannevillepetteri kirjoitti:Nälkä kasvaa aina syödessä.. :D pääsisiköhän tuolla ahtimella jo +350hv lukemiin? Ainakin lähelle..hengittää varmasti yläkierroksilla paremmin kuin 14T. Ja cuuleri on aika ratkaiseva pidemmissä vedoissa. Tonnarissa huomasin cuulerin vaihdolla eron kuin olisi yksi stage tullut lisää :)
Ei, en usko että noin pitkälle pääsee. Dynossa john sanoi, että 315hv saattaisi olla mahdollista, mutta nykykokoonpanolla (vakio MAF/MAP anturit & männät) ei mennä tuosta eteenpäin. Kikkailemalla ratkaisut antureiden ylityksiin, vaihtamalla männät ja laittamalla ahtimeksi 18/19T:n niin eiköhän se tuolla 350hv tasolla huitelisi. Vääntöä olisi saatu 450Nm ylöspäinkin toisella softalla, mutta OG9-5:n kytkimelle ei sekään olisi hyväksi ollut.

Mutta en usko että 300 olisi ylittynyt vakio IC:llä ;)