Käyttis 9-3 SS Vector 2003
Re: Käyttis 9-3 SS Vector 2003
Itseltäni irtosi vaijerista se nippa siitä päästä. Laitoin ruuvattavan nipan paikalleen ja toimii. ei tarvinnut irroittaa koko vaijeria.
9-3 ss -03
Sotkamo
Sotkamo
Re: Käyttis 9-3 SS Vector 2003
Hmm.. Minkälainen korvaava ruuvattava nippa tuossa ajaa asiansa?
Vaijeria roplatessa käteen jäi pieni T-kirjaimen muotoinen, muovinen palikka, jossa oletan vaijerin olleen kiinni. Siihen en kuitenkaan omien järkeilyjeni mukaan tule saamaan vaijeria uudelleen kiinni.
Vaijeria roplatessa käteen jäi pieni T-kirjaimen muotoinen, muovinen palikka, jossa oletan vaijerin olleen kiinni. Siihen en kuitenkaan omien järkeilyjeni mukaan tule saamaan vaijeria uudelleen kiinni.
9-3 SS 2.0t BioPower Aero '09
9-3 Cab 2.0t '99
9-3 Cab 2.0t '99
Re: Käyttis 9-3 SS Vector 2003
Tuon tyyppinenhttp://www.motonet.fi/fi/tuote/451852/V ... villa-o6mm ja vaijeri läpi nipasta. On mahdollista että porasin tuota reikää myös isommaksi en muista. Kokeilee ensin nipalla että käykö.
9-3 ss -03
Sotkamo
Sotkamo
Re: Käyttis 9-3 SS Vector 2003
Kiitokset jälleen kallelle.
Kävin kotimatkalla töistä koukkaamassa linkin mukaisen osan motonetistä ja väkersin palikan taas kuntoon. Suurin homma oli vaijerin säikeiden pujottelu yhteen nippuun. Periaatteessa kiinnityslovea olisi pitänyt porata pari milliä isommaksi, mutta pienellä patentilla sain pysymään ilmankin.
Kävin kotimatkalla töistä koukkaamassa linkin mukaisen osan motonetistä ja väkersin palikan taas kuntoon. Suurin homma oli vaijerin säikeiden pujottelu yhteen nippuun. Periaatteessa kiinnityslovea olisi pitänyt porata pari milliä isommaksi, mutta pienellä patentilla sain pysymään ilmankin.
9-3 SS 2.0t BioPower Aero '09
9-3 Cab 2.0t '99
9-3 Cab 2.0t '99
Re: Käyttis 9-3 SS Vector 2003
Vähän hiljaista ollut autorintamalla, lähinnä ajoa päässyt kuljetin näkemään.
27.3. paikalleen ujutettu AUX-kaapeli sai vihdoin ja viimein kaverikseen techityksen eilen, jonka myötä pääsee kuuntelemaan vihdoinkin muutakin kuin radiota. Eihän siinä mennyt kuin pari kuukautta.
Ovien kaiutinasennuksen jälkeen tuli iskettyä oviin vähän äänenvaimennusta (STP Black Gold), ja takakontissa odottelee vielä jokunen levy sitä, että saisin aikaiseksi repiä kuskin ja vänkärin jalkatilasta matot ylös ja ujuttaa sinne alle lisää äänieristystä. Maalipinnan ja ajovalojen myllytys pitäisi suorittaa toivottavasti kesän aikana. Kuskin ristiselänsäädölle olisi myös tarvetta, joten penkin verhoilua pitäisi sen verran takapuolelta kiskoa ylös että sen pääsisi korjaamaan.
Lähiaikoina pitäisi vaihteistoöljyt pistää vaihdaten 240 tkm:n kolkutellessa ovea. Katsastusikkuna aukeaa muutaman päivän päästä. Alusta kolisee välillä siihen malliin että voisi käyttää heti alkuun katsurilla ronkittavana että tietää mitä pitäisi lähteä alustasta uusimaan. Varmaan aika pitkälti kaikki, touhutonni on varattu.
Ilmastoinnin hmm.. ominaisuus puuttuukin vikalistasta. Virtojen päällelaiton yhteydessä kojelaudan sisältä kuuluu muutaman sekunnin ajan klopsuttelua, ilmeisesti jotkin läpät ovat väärässä asennossa ja yrittävät päästä kiertoradan ulkopuolelle.
Tämän olen kuitannut lähinnä ominaisuutena, joskin kesähelteiden myötä tuli todettua, että ilmastointi kuolee (sammuttaa itsensä) jos puhalluksen erehtyy laittamaan täydelle nopeudella, tai automaatio päättää että nyt pitäisi puhaltaa kylmää täydellä nopeudella. Herää henkiin kun vaihtaa manuaalin puolelle ja laskee hieman puhallusnopeutta.
27.3. paikalleen ujutettu AUX-kaapeli sai vihdoin ja viimein kaverikseen techityksen eilen, jonka myötä pääsee kuuntelemaan vihdoinkin muutakin kuin radiota. Eihän siinä mennyt kuin pari kuukautta.
Ovien kaiutinasennuksen jälkeen tuli iskettyä oviin vähän äänenvaimennusta (STP Black Gold), ja takakontissa odottelee vielä jokunen levy sitä, että saisin aikaiseksi repiä kuskin ja vänkärin jalkatilasta matot ylös ja ujuttaa sinne alle lisää äänieristystä. Maalipinnan ja ajovalojen myllytys pitäisi suorittaa toivottavasti kesän aikana. Kuskin ristiselänsäädölle olisi myös tarvetta, joten penkin verhoilua pitäisi sen verran takapuolelta kiskoa ylös että sen pääsisi korjaamaan.
Lähiaikoina pitäisi vaihteistoöljyt pistää vaihdaten 240 tkm:n kolkutellessa ovea. Katsastusikkuna aukeaa muutaman päivän päästä. Alusta kolisee välillä siihen malliin että voisi käyttää heti alkuun katsurilla ronkittavana että tietää mitä pitäisi lähteä alustasta uusimaan. Varmaan aika pitkälti kaikki, touhutonni on varattu.
Ilmastoinnin hmm.. ominaisuus puuttuukin vikalistasta. Virtojen päällelaiton yhteydessä kojelaudan sisältä kuuluu muutaman sekunnin ajan klopsuttelua, ilmeisesti jotkin läpät ovat väärässä asennossa ja yrittävät päästä kiertoradan ulkopuolelle.
Tämän olen kuitannut lähinnä ominaisuutena, joskin kesähelteiden myötä tuli todettua, että ilmastointi kuolee (sammuttaa itsensä) jos puhalluksen erehtyy laittamaan täydelle nopeudella, tai automaatio päättää että nyt pitäisi puhaltaa kylmää täydellä nopeudella. Herää henkiin kun vaihtaa manuaalin puolelle ja laskee hieman puhallusnopeutta.
9-3 SS 2.0t BioPower Aero '09
9-3 Cab 2.0t '99
9-3 Cab 2.0t '99
Re: Käyttis 9-3 SS Vector 2003
Jos kojelaudasta tuleva ääni on "räpätystä" muutaman sekunnin, taitaa kyseessä olla jonkun läpän liikkuminen. En muista mikä läppä on kyseessä, mutta tosiaan kyseessä ei ole vika, vaan sen kuuluukin avautua virtojen päällekytkettäessä.
NG9-3SC 1,9tid '09
Re: Käyttis 9-3 SS Vector 2003
Normaalia tuo ilmastoinnista lähtevä ääni ei ole. Ääntä voisi enemmän kuvailla paukkeeksi. Voisi jossain kohtaa ottaa ääntä videolle.
Asiasta kukkaruukkuun, kävin kerrankin aikaisessa katsastamassa auton siinä uskossa että auto pomppaa sieltä nanosekunnissa alustan takia ja sitä olisi sitten rauhassa aikaa laitella kuntoon.
Mutta ei, oikein vielä kehujen kera heittämällä läpi. Hämmentävää, mutta en valita. Mennään näillä sitten melkein puolitoista vuotta.
Asiasta kukkaruukkuun, kävin kerrankin aikaisessa katsastamassa auton siinä uskossa että auto pomppaa sieltä nanosekunnissa alustan takia ja sitä olisi sitten rauhassa aikaa laitella kuntoon.
Mutta ei, oikein vielä kehujen kera heittämällä läpi. Hämmentävää, mutta en valita. Mennään näillä sitten melkein puolitoista vuotta.
9-3 SS 2.0t BioPower Aero '09
9-3 Cab 2.0t '99
9-3 Cab 2.0t '99
Re: Käyttis 9-3 SS Vector 2003
Auto kävi eilen takalasien tummennoksessa. Ihan vakuuttunut en vielä ole työn laadusta (läpinnä takakontin lasin kohdalla), mutta katsotaan jos nuo kalvot viikossa asettuisi.
AMP1 alkaa ilmeisesti viimein olemaan elämänsä päässä. Viimeisen viikon aikana olen kuullut kerran ääntä ovikaiuttimista. WIS on sitä mieltä että AMP1:n irroittaminen vaatii penkin irroittamisen mutta kai sen nyt kuvittelisi tulevan sieltä irti ilmankin? Vai pitääkö tuossa oikeasti alkaa penkkiä nyhtämään irti jos haluaisi juotokset käydä tuosta romusta läpi?
AMP1 alkaa ilmeisesti viimein olemaan elämänsä päässä. Viimeisen viikon aikana olen kuullut kerran ääntä ovikaiuttimista. WIS on sitä mieltä että AMP1:n irroittaminen vaatii penkin irroittamisen mutta kai sen nyt kuvittelisi tulevan sieltä irti ilmankin? Vai pitääkö tuossa oikeasti alkaa penkkiä nyhtämään irti jos haluaisi juotokset käydä tuosta romusta läpi?
9-3 SS 2.0t BioPower Aero '09
9-3 Cab 2.0t '99
9-3 Cab 2.0t '99
Re: Käyttis 9-3 SS Vector 2003
Penkin irrotus nyt on aika helppo homma, aja/siirrä penkki eteen, turvavyö irti, takaa ruuvit irti ja sitten vedä penkkiä taaksepäin. Alta moninapaliitin ja penkki syliin. Vähän helpompaa ährätä se moninapaliitin ja kuidut vahvarista irti, kun on tilaa ja näkee mitä tekee.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Käyttis 9-3 SS Vector 2003
AMP1 kävi tänään korjauspöydällä.
En vielä lähtenyt käymään juotoksia läpi, sillä liitin ja muutaman komponentin pinnit oli melko hapettuneet, joten putsasin ne vain läpi alkoholin ja WD-40:n kanssa.
Suunta oli oikea, ovikaiuttimet mykkäkoulun sijaan rätisevät/poksuvat ja muutamien sekuntien ajan niistä on jokunen sointukin kuulunut. Uusiksi menee kuitenkin siis.
Veikkaan että syypää voisi olla auton puoleinen liitin, jota en tajunnut vielä tarkemmin putsata, josko sen sitten seuraavaksi.
Ainiin, koska olen toisinaan hieman jäärä (ja kuvittelen olevani aina oikeassa), suoritin operaation ilman penkin irrottamista. Vaikein osuus oli saada liitin takaisin paikalleen, muuten sujui ihan näppärästi maalaisjärkeä käyttämällä.
En vielä lähtenyt käymään juotoksia läpi, sillä liitin ja muutaman komponentin pinnit oli melko hapettuneet, joten putsasin ne vain läpi alkoholin ja WD-40:n kanssa.
Suunta oli oikea, ovikaiuttimet mykkäkoulun sijaan rätisevät/poksuvat ja muutamien sekuntien ajan niistä on jokunen sointukin kuulunut. Uusiksi menee kuitenkin siis.
Veikkaan että syypää voisi olla auton puoleinen liitin, jota en tajunnut vielä tarkemmin putsata, josko sen sitten seuraavaksi.
Ainiin, koska olen toisinaan hieman jäärä (ja kuvittelen olevani aina oikeassa), suoritin operaation ilman penkin irrottamista. Vaikein osuus oli saada liitin takaisin paikalleen, muuten sujui ihan näppärästi maalaisjärkeä käyttämällä.
9-3 SS 2.0t BioPower Aero '09
9-3 Cab 2.0t '99
9-3 Cab 2.0t '99
Re: Käyttis 9-3 SS Vector 2003
AMP1 on edelleen työn alla. Käytin kertaalleen uudelleen työpöydällä ja putsasin autonkin päädyn liittimen. Välillä herää henkiin pitkäksikin matkaa, välillä rätisee ja välillä hiljaa kokonaan. Saa nyt nähdä mitä tuolle tekee, hyvä äänentoisto pitää kuitenkin autossa olla.
Noh, parhaillaan ollaan reissussa anoppilaassa ja reissussahan sitä pitää sattua ja tapahtua. Kaupan parkkipaikalla (tilavalla ja melkein tyhjällä sellaisella) joku tykästyi likaiseen kolkkiin niin kovin, että kävi oikein muiskauttamassa pusun takapuskuriin. Oli kuitenkin onneksi kunnian mies asialla ja oli parkkipaikalla odottelemassa hattu kourassa. Vakuutuspäätös tuli puolessa tunnissa, heti kun virkailija sai puhelimitse tunnustuksen.
Kun päästään kotio niin pitää aloittaa rumba korjautuksen suhteen. IF antoi vaihtoehdoiksi Autoklinikan sekä InCarin, mahtaneeko keneltäkään löytyä kokemuksia kummastakaan?
Noh, parhaillaan ollaan reissussa anoppilaassa ja reissussahan sitä pitää sattua ja tapahtua. Kaupan parkkipaikalla (tilavalla ja melkein tyhjällä sellaisella) joku tykästyi likaiseen kolkkiin niin kovin, että kävi oikein muiskauttamassa pusun takapuskuriin. Oli kuitenkin onneksi kunnian mies asialla ja oli parkkipaikalla odottelemassa hattu kourassa. Vakuutuspäätös tuli puolessa tunnissa, heti kun virkailija sai puhelimitse tunnustuksen.
Kun päästään kotio niin pitää aloittaa rumba korjautuksen suhteen. IF antoi vaihtoehdoiksi Autoklinikan sekä InCarin, mahtaneeko keneltäkään löytyä kokemuksia kummastakaan?
9-3 SS 2.0t BioPower Aero '09
9-3 Cab 2.0t '99
9-3 Cab 2.0t '99
Re: Käyttis 9-3 SS Vector 2003
Käytin InCarissa auton tänään näytillä, palvelu ainakin tuntui mukavalta. Korjauskustannusarvio oli 751,50 euroa.
Mielestäni aika paljon, ottaen huomioon, että vahinko kuitenkin on kohtuullisen pieni. Arviossa ei tosin vielä huomioitu sitä mahdollisuutta, että peruutustutkat, iskunvaimennin tai törmäyspalkki olisivat ottaneet osumaa. Kuvasta puuttuu vielä listan alla olevat naarmut.
http://i.imgur.com/FPrxCdjl.jpg
Ajattelin aikaisemmin tänään vielä josko kurkkaisi kuoren alle ja nappaisi kertakorvauksen vakuutusyhtiöltä mikäli osuma on vain muovikuoressa. Into tosin hieman hävisi siinä kohtaa kun peruutustutka venkoili tänään, huuto jäi päälle vaikka autosta oli virratkin sammutettu ja avain irroitettu. Kai sinne kuoren alle voisi kuitenkin kurkata. Korjaus on sovittu alustavasti toteutettavan 1.8. eteenpäin. Vielä pitäisi tapella sijaisauto vakuutusyhtiöltä.
Ainiin, autohan kävi kalvotettavana vajaa kuukausi takaperin. Maanantaina auto menee uudelleen pajalle ja takalasiin laitetaan uusi kalvo. Nykyinen lähti kuoriutumaan ja kalvon alta löytyi useampikin ilmakupla.
Mielestäni aika paljon, ottaen huomioon, että vahinko kuitenkin on kohtuullisen pieni. Arviossa ei tosin vielä huomioitu sitä mahdollisuutta, että peruutustutkat, iskunvaimennin tai törmäyspalkki olisivat ottaneet osumaa. Kuvasta puuttuu vielä listan alla olevat naarmut.
http://i.imgur.com/FPrxCdjl.jpg
Ajattelin aikaisemmin tänään vielä josko kurkkaisi kuoren alle ja nappaisi kertakorvauksen vakuutusyhtiöltä mikäli osuma on vain muovikuoressa. Into tosin hieman hävisi siinä kohtaa kun peruutustutka venkoili tänään, huuto jäi päälle vaikka autosta oli virratkin sammutettu ja avain irroitettu. Kai sinne kuoren alle voisi kuitenkin kurkata. Korjaus on sovittu alustavasti toteutettavan 1.8. eteenpäin. Vielä pitäisi tapella sijaisauto vakuutusyhtiöltä.
Ainiin, autohan kävi kalvotettavana vajaa kuukausi takaperin. Maanantaina auto menee uudelleen pajalle ja takalasiin laitetaan uusi kalvo. Nykyinen lähti kuoriutumaan ja kalvon alta löytyi useampikin ilmakupla.
9-3 SS 2.0t BioPower Aero '09
9-3 Cab 2.0t '99
9-3 Cab 2.0t '99
Re: Käyttis 9-3 SS Vector 2003
Uudelleenkalvoitus takana ja voi jestas, alkaa toivo pikkuhiljaa mennä. Päivässä uusikin kalvo lähti irtoamaan yläreunasta. Raapivat sitä puljussa uudelleen kiinni mutta katsotaan nyt pysyykö se paikallaan.
Kaiken kukkuraksi takalasin lämmityksen vastuslangoille tapahtui jotain uudelleenkalvotuksessa, ja ne näyttävät nyt tältä:
http://i.imgur.com/nrkWNjtl.jpg
Toivottavasti tuo on jotain kosteudesta johtuvaa tmv. joka häviää muutamassa päivässä kalvojen asettuessa.
Kaiken kukkuraksi takalasin lämmityksen vastuslangoille tapahtui jotain uudelleenkalvotuksessa, ja ne näyttävät nyt tältä:
http://i.imgur.com/nrkWNjtl.jpg
Toivottavasti tuo on jotain kosteudesta johtuvaa tmv. joka häviää muutamassa päivässä kalvojen asettuessa.
9-3 SS 2.0t BioPower Aero '09
9-3 Cab 2.0t '99
9-3 Cab 2.0t '99
Re: Käyttis 9-3 SS Vector 2003
Näyttäis, että johteen suojalakka/pinnoite on irronnut paikoitellen?
Viimeksi muokannut jjasco, Pe Heinä 29, 2016 21:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9³SS Turbo X '08
-Janne
-Janne
Re: Käyttis 9-3 SS Vector 2003
Paha sanoa, kosteutta se ei kylläkään ole sillä tilanne ei ole muuttunut miksikään. Ihan kuin olisi juuri nyt kiinnostanut lähteä tappelemaan takalasin vaihdosta tuon puljun kanssa.
Anteeksi nyt vaan mutta: saatanan tunarit.
Anteeksi nyt vaan mutta: saatanan tunarit.
9-3 SS 2.0t BioPower Aero '09
9-3 Cab 2.0t '99
9-3 Cab 2.0t '99