Re: Africa Export 3.0t MY00
Lähetetty: Ti Elo 09, 2016 13:37
Pitää varmaan alkaa kattelemaan sitte uutta ahdinta tohon... Jos jostain halvalla sais. Vois kyl ihan ekaks kuitenki kattoa vaikka 5 tkm periodin et mitä toi syö ja kuinka paljo.
Kyl se kansien välimaasto näytti siltä, että se lämmönvaihdin ei sieltä nouse kansia irrottamatta. Ainakaa, jos se vaihdin on kii siinä kannes. Jos kansi on kantena ja vaihdin siä sen alla niin sitte on eri asia. No aika näyttää. Kattelin eBaystä niin yläpään tiivistesarja kaikkine nippeleineen Elringin kansipahveilla näytti olevan 70 puntaa. Siitä eteenpäin kaikki onki sitte joko kiroilua ja menetettyä vapaa-aikaa tai sitte tukku rahaa jollekki. Eli periaattees jos päivän purkaa, dumppaa kannet koneistamolle ja ulkoistaa sen venttiilihomman sinne (katoin netistä videon, niin ei taida mun sormet taipua) ja sit päivän kasaa, niin ehkä se olis realistinen vaihtoehto... Eihän se kansihomma periaattees ole kuin imusarja pois (irtoaa puoles tunnis), jakopää auki, turbolta dp:n mutterit pois ja imuputki pois ja vesi- ja öljyputkia pois ja sit taaemman pakosarjan kans sit onki tilaa irrottaa ne kaks mutteria aivan hyvin. Koneen takaosa on aika avara vrt nelipyttyset... Harvoin nää tietty menee niinku elokuvis.
Ite ku sössii niin kaikki on mahdollista. Lisäsin koneeseen viikonloppuna öljyä tasan 4,5l. Katoin ekan startin jälkeen öljyt, ja oli nätisti maksimis. Sittemmin rupesin kattomaan, että on jo yli tikun ylämerkin, ja kunnolla. Päätä piti rapsuttaa, että mites se näin, mutta jotain kämmäsin.
Kuva ennen termarin vaihtoa (ja öljytikun kiinnityksen irrotusta).
Kuva nyt kun öljyä on liikaa.
Jollain ihmekonstilla olen saanu tikun sentin pari alemmaks kuin aiemmin. Muuta vaihtoehtoa en keksi kuin et siinä tikun kiinnityskohdas olis sit ollu muka kaks reikää, mut ei kyl mun mielestä ollu. Tai sitte jotan muuta tosi halmua on tapahtunu. No näillä mennään, ja nyt tiän, että tikun muoviosan reuna on maksimi ja maksimi on minimi. Täytyy joskus uudelleen purkaes kattella uudemman kerran
Vaihdoin ne tulpakki tänää, ja vain kutospytys oli ihan vähä öljyä pohjalla. Mut ei mitää muurautumisia tai muuta. Muut reiät täysin kuivat. Voi nää vehkeet joskus yllättää positiivisestikki Ainaki jossei mitää odota.
Pakarin kans eilen pähkäiltiin FB:n puolella sytkäkasetteja, ja täs ne on vaihdettu jo kertaalleen. Uudet on ihan hauskan hintasia ja käytettyjä saa eBaystä n. 100$ hintaan
Periaattees se on tosi kiva tieto, että ne on vaihdettu, mutta periaattees toi kertoo myös siitä, että jos pellin alle on laitettu tuoreet kasetit niin molemmat on nyt sitte elinkaaren loppuvaiheilla No ei tota kannata liikaa miettiä. Jos kasetit hajoo niin sitte ne vaihdetaan. Jos olis ostanu 4k auton, niin siihen olis menny ekana vuonna arvonlaskuun kolmen tai neljän kasetin verran käteistä. Ja toisaalta kyllä ne kasetit voi väärällä käytölläki hajottaa mm. tulppavalinnalla, pyörittelyllä ja heti starttaamalla jne.
Vaihdoin alipaineletkujaki ku olivat haperoita. Muuten vaihtu kaikki, mutta tulipelliltä lähti ohjaamoon joku johon en koskenu. Samalla rykäsyllä vaihdoin purkuautosta vuoden vanhan akun ja latailin sen Ctekin Recondilla täyteen.
Tähän mennes fiilis on hyvä. Kohta elän jo niin pilvilinnois ton ruoskan kans, että sieltä voi jopa tippua. Mut enhän mä rakkaalle avopuolisolleni huonoa autoa haluiskaa kattoa. Varsinkaa jos sen joutuu ite korjaan
(Ja taas tuli kehuja, mut ei siinä määrin kuin Radalle.com -tarrasta edellises autos)
Kyl se kansien välimaasto näytti siltä, että se lämmönvaihdin ei sieltä nouse kansia irrottamatta. Ainakaa, jos se vaihdin on kii siinä kannes. Jos kansi on kantena ja vaihdin siä sen alla niin sitte on eri asia. No aika näyttää. Kattelin eBaystä niin yläpään tiivistesarja kaikkine nippeleineen Elringin kansipahveilla näytti olevan 70 puntaa. Siitä eteenpäin kaikki onki sitte joko kiroilua ja menetettyä vapaa-aikaa tai sitte tukku rahaa jollekki. Eli periaattees jos päivän purkaa, dumppaa kannet koneistamolle ja ulkoistaa sen venttiilihomman sinne (katoin netistä videon, niin ei taida mun sormet taipua) ja sit päivän kasaa, niin ehkä se olis realistinen vaihtoehto... Eihän se kansihomma periaattees ole kuin imusarja pois (irtoaa puoles tunnis), jakopää auki, turbolta dp:n mutterit pois ja imuputki pois ja vesi- ja öljyputkia pois ja sit taaemman pakosarjan kans sit onki tilaa irrottaa ne kaks mutteria aivan hyvin. Koneen takaosa on aika avara vrt nelipyttyset... Harvoin nää tietty menee niinku elokuvis.
Ite ku sössii niin kaikki on mahdollista. Lisäsin koneeseen viikonloppuna öljyä tasan 4,5l. Katoin ekan startin jälkeen öljyt, ja oli nätisti maksimis. Sittemmin rupesin kattomaan, että on jo yli tikun ylämerkin, ja kunnolla. Päätä piti rapsuttaa, että mites se näin, mutta jotain kämmäsin.
Kuva ennen termarin vaihtoa (ja öljytikun kiinnityksen irrotusta).
Kuva nyt kun öljyä on liikaa.
Jollain ihmekonstilla olen saanu tikun sentin pari alemmaks kuin aiemmin. Muuta vaihtoehtoa en keksi kuin et siinä tikun kiinnityskohdas olis sit ollu muka kaks reikää, mut ei kyl mun mielestä ollu. Tai sitte jotan muuta tosi halmua on tapahtunu. No näillä mennään, ja nyt tiän, että tikun muoviosan reuna on maksimi ja maksimi on minimi. Täytyy joskus uudelleen purkaes kattella uudemman kerran
Vaihdoin ne tulpakki tänää, ja vain kutospytys oli ihan vähä öljyä pohjalla. Mut ei mitää muurautumisia tai muuta. Muut reiät täysin kuivat. Voi nää vehkeet joskus yllättää positiivisestikki Ainaki jossei mitää odota.
Pakarin kans eilen pähkäiltiin FB:n puolella sytkäkasetteja, ja täs ne on vaihdettu jo kertaalleen. Uudet on ihan hauskan hintasia ja käytettyjä saa eBaystä n. 100$ hintaan
Periaattees se on tosi kiva tieto, että ne on vaihdettu, mutta periaattees toi kertoo myös siitä, että jos pellin alle on laitettu tuoreet kasetit niin molemmat on nyt sitte elinkaaren loppuvaiheilla No ei tota kannata liikaa miettiä. Jos kasetit hajoo niin sitte ne vaihdetaan. Jos olis ostanu 4k auton, niin siihen olis menny ekana vuonna arvonlaskuun kolmen tai neljän kasetin verran käteistä. Ja toisaalta kyllä ne kasetit voi väärällä käytölläki hajottaa mm. tulppavalinnalla, pyörittelyllä ja heti starttaamalla jne.
Vaihdoin alipaineletkujaki ku olivat haperoita. Muuten vaihtu kaikki, mutta tulipelliltä lähti ohjaamoon joku johon en koskenu. Samalla rykäsyllä vaihdoin purkuautosta vuoden vanhan akun ja latailin sen Ctekin Recondilla täyteen.
Tähän mennes fiilis on hyvä. Kohta elän jo niin pilvilinnois ton ruoskan kans, että sieltä voi jopa tippua. Mut enhän mä rakkaalle avopuolisolleni huonoa autoa haluiskaa kattoa. Varsinkaa jos sen joutuu ite korjaan
(Ja taas tuli kehuja, mut ei siinä määrin kuin Radalle.com -tarrasta edellises autos)