^^^^Nopee pitää olla. Ostokrapula tuli jo, mut jos olis ootellu, niin ei olis ostanu. Lisäks kyl täs on 200€ edestä kesälelua, et ei tän kans kovin korkealta tipu. Toki rahaa seki on. Vetaritunneleita kattelen joskus sitte, etten heti masennu
^^^Nojoo kojelauta ei nappaa yhtää. Toisaalta täs rämisee tuuletinki, et pitää se kuitenki aukasta. Ei siis iso homma siinä sivus, olettaisin
^^Hyvä idea, kävin mulkasemas.
Ei iloa. Mutta samalla tuli huomattua Made in Finland. Pussihousua parhaimmillaan
^Jos vetaritunnelit on mädät, niin korjaan ne niin vahvasta pellistä, ettei mun elinaikana enää tartte hitsata
Mut joo. Kone on jäähtyny ja kattelin, et se plussakaapeli otti tosissaan siipeensä. Onneks ei koko auto palanu eilen
Onneks löysin vajasta jonku pesukoneen poistoletkun, niin sai tehtyä väliaikasen ranen. En tiä kui pommi tää on, niin ei jaksa viä tehdä kunnolla.
Sinänsähän toi on oikeastikki rane, et startates noi loput karvat varmaan lämpiää "hiukan", jolloin on vaarana, että karvat holahtaa pesukoneen poistoletkun läpi ja koko paska palaa. Klunssi tietää, hän aina muistaa, että OG900 voi myös palaa.
Rane tai ei, ostin Motonetistä katkojan kärjet ja konkan. Rakotulkkia ei ole, mutta kaks rosteriklemmaria on 0,42 mm yhteensä. Riittävä mulle.
Alotin kuitenki helposta, eli nalleolut Faces vinkkas ryyppyvaijeriin. Toimii se, tosin jähmeästi. Klemmarista nostaen se nousi ton verran
Tuo liike riitti vähä liikuttamaan vaijeria kaasarin alla, mutta ryypyn vivusto pysy paikallaan. Sitte ku otti pihdeillä kiinni, niin käviki näin
Eli ryyppyä oli käytetty sen verran, että valo sytty. Tolla klemmarilla ei normaalein sormivoimin varustettu mies pysty käyttämään ryyppyä
Uusein alipaineletkukki ja suljin nyt kabiiniin menevän pään (tai siis alipainepöntölle) kunnes saan koneen viat korjattua.
Mikä oli lopputulema? Ryyppy oikeasti päällä ja alipainevuoto pois (vaikutti aika paljo käyntiin ku koitin. Ja koko pönttö kohisi kun letkun laitto kii) niin kone kehräs kuin uus. Ei pätkiny, nosti kierroksia. Mikä oli vika? Ryyppyä ei oltu käytetty. Olisko jäykkä vaijeri, sit se on paskonu sen muovisen käyttövivun ja kun ei käytetä, niin vaijeri jäykistyny entisestään. Halpa korjaus, ja helppo. Ei tarvinnu edes katkojan kärkiin sotkeutua, vaikka uudet osat onki nyt hanskalokeros odottamassa hetkeään
Koelenkillä taas lämmöt alko nouseen jos oli paikallaan. Nallen avustuksella flektin kytkin löyty ja toimiihan se flekti.
Eli uus kytkin tilalle. Kyselin Virtaselta ja jos ei häneltä löydy, niin Motonetistä tilaten "turbo" eli kytkee jo öö 82 astees tms flektin.
Sitte takasi kehumiseen. Takakonttihan on ihan ok tässä.
Ton vakionurkan joutuu tekeen uusiks.
Summasummarum: auto pelaa nyt koneeltaan. Flektin kytkin pitää uusia ja kampuran hihnapyörä uusia. Kaveri Piikkiöstä lupas kaivaa varastoaan, jos olis ehjä. Vulkanointi pettäny, väpättää melkosesti...
Kojelauta pitää purkaa nii saa alipainehässäkät kuntoon ja puhaltimen moottorin vaihdettua. Leimalle meen kuitenki jo ennen niitä. Jos pohja näyttää nosturillaki hyvältä, niin alotan museointiprojektin ihan ensiks tekemällä kattoverhoilun ja taikomalla jostain kunnon penkit tähän.