Kokeiltu takuulla ehjillä tulpilla, tulpanjohdoilla, sytkän pääteasteella, puolalla, jakajan kannella ja pyörijällä: vaatii n. 2-5 starttia kylmänä ja kaasun avulla jää käymään ja n. 5-10sek kaasuttelun jälkeen tyhjäkäyntikin löytyy. Sitten n. kilometrin ajon jälkeen siis sammuu kuin saunalyhty, kun on ensin hieman rytkytellyt, eikä lähde käyään.
Tämän aamun ja päivän saldoa: putsailin maadotuspisteitä ja hokasin, että rungosta laatikkoon menevä maajohdon pultti oli löysällä, josta johtuen maakontakti oli puutteellinen. Noh, kirrailin sen ja putsasin muutkin maapisteet. Otin myös puolan valkoisesta paholaisesta (siis varmasti toimiva) ja ei kun lyömään tulille. Sama juttu, horähti käyntiin hienosti ja sammui heti. Kaasulla sai kolmannella yrityksellä jäämään käyntiin, ja hyvinhän se pentele kävikin. Siispä koeajolle, sama lenksu kun ennenkin, jumankekka, ryykellys oli aiempaa vähäisempää, otti ajoittain täydet paineet ja vetoja oli oikeesti ihan perkeleesti. Aattelin jo, että pientä säätöö vielä ja se on siinä! Paskat, sammui "kääntöpaikalla", kun laskin koneen tyhjäkäynnille. Vauhdista kytkin ylös ja käyntiin, mutta ei käy käy tyhjäkäyntiä. Siispä toinen "mäkistartti" ja kokka kotiin, sain paineet kertaalleen nousemaan taas maksimiin. Sitten sama vanha paheneva ryykellys ja sammuminen tismalleen omalle "parkkikpaikalle" kotipihalla, eikä lähde käyntiin.
Otin tulpat irti ja joka ikinen tulppa pikimustassa karstassa. Putsasin tulpat, ja kytkin ne "sarjaan" piuhanpätkällä, jonka pistin maihin. Sitten tulpanjohdot kiinni, bensapumpun rele irti ja starttia. Kipinää tulee, mutta jotenkin heikon oloinen, eikä tunnu sytyttävän joka kierroksella kaikissa tulpissa, eli joku pytty jää aina väliin. Jostain hämmästyttävästä syystä toi siis hukkaa lämmettyään kipinästä tehon. Sinänsä hupaisaa, kun tulpanjohdot, sytkäyksikkö, pyörijä, jakajan kansi ja puola on kaikki toimivia (siis "lainattu" ruiskupelistä, joka päivittäisessä ajossa).
Yleismittarin mukaan maakontaktit oli OK, mutta vedin vielä yhen lisämaajohdon moottorille. Tsekkasin vielä omia akun johdotuksia, kunnes tuli mr. Murphy kehiin. Startin liitosta kirrasin, niin sehän rapsahti paskaksi se startin "pikkumokkulan" perä, jossa siis plus-johdon pultti kiinni. Eli meni startinvaihtotalkoiksi ennen kuin pääsee kokeilemaan auttoiko lisämaapiuha mitään

Kiroiltuani aivan v***n kauan startin kiinnityksen kanssa menetin hermot ja rykäsin pakosarjankin vit***n, että pääsi avaamaan viimeisetkin pultit. Pitää maanantaina hakee pakosatsiin uus tiivari ja pinnapultit.
Rakenteluosastolla sen sijaan EGT-mittari edistyi! Bensanpainemittarin osia perjantain hyllystä naaratessani bongasin 4mm helmellä olevan läpivientinipan, jossa oli just sopivan nafti kolo tolle 3mm paksulle anturipäälle. Aattelin kokeilla,että mahtaisko se kuitenkin kiristyä 4mm helmellä, ja kiristyhän se kun ihan tappiin väänti. Pitää vaan duunaa kierrereikä pakosarjaan ni se on siinä. Samaan rähinään sitä vois varmaan hitsailla sen lambdamutskun tohon DP:hen ja hakee biilteemasta tms. halvin mahdollinen lambda-anturi (yksijohtoinen), niin saa soossimittarin toimimaan. Sitten pitäs enää saada toi katiska käymään
