Riston vanhojen Saabien projektit!

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

jep.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja ristos »

Täytyy vielä palata tuohon "Nalleoluen" kysymykseen, mistä sä aarteita oikein löydät? No, yhtä etsimääni en ole vaan löytänyt? Tässä kuvassa olevan istuimen värisellä plyysillä päällystettyä kolmiovisen istuin osaa en ole tavoittanut? Tämä neliovisen istuin on kotona. Etsintä jatkuu, vinkkiä otan hyvin mielelläni vastaan.

Kuva
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja ristos »

Nyt tiedän, mikä osa OG 900:seen on vaikea löytää? Se on tuo etsimäni mukainen 2-3-ovisen takaistuin! Etsintäni tai alkaa jo reilut vuosi sitten, mutta ei vaan minkäänlaista vinkkiä ole tullut? No, se on tietysti ymmärrettävääkin koska on yli 30 vuotta vanhasta esineestä kysymys.

Kyllä sitä pitää aina olla jotain puuhasteltavaa? Nyt sitten kun, odottelen soodapuhalluksesta tulevia Rikun Jalkkisia, niin pitihän se omakin uusi projekti keksiä vaihtoehdoksi lumitöille? Minun -94 mallinen peräkärriini saa nyt sitten ihka uuden alumiinikopan! Tänään olen maalannut kehikon Hammerilla ja huomenna sitten peltiseppäkaverini laittaa tuolle alumiinikuoret! Odotan innolla lopputulosta!?
Koppa on sivulta saranoitu ja avauksen pumput ym. muut vermeet ja heijastimet pitää miettiä, kun näkee sitten lopputuloksen? Hauskaahan nämä käsityöt ovat.

Uskoisin, että "lappilaisella" on tuota kiva vedellä. Muista autoistanihan olen repinyt koukut pois. :D

Kuva
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Ei tämänkään ilmoituksen penkit ole oikeanlaiset? http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 9&t=156862
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja core2 »

ristos kirjoitti:Nyt tiedän, mikä osa OG 900:seen on vaikea löytää? Se on tuo etsimäni mukainen 2-3-ovisen takaistuin! Etsintäni tai alkaa jo reilut vuosi sitten, mutta ei vaan minkäänlaista vinkkiä ole tullut? No, se on tietysti ymmärrettävääkin koska on yli 30 vuotta vanhasta esineestä kysymys.
Moro Risto ens syyskussa on täällä Kråkvilan Saabmarkkinat Norrköpingissä jossa on paljon releitä ja penkkejäkin myytävänä, Juha Lehtonen tulee sinne tänäkin vuonna, pyhän aikana olen siellä Juhan mukana otanpa ja utelen siellä onlisko kenellään 2-3 ovisen takapenkkiä ja minkä värisenä?
Ps. Roffa ei ole soittanut vielä Rateista.

T. Esko
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja ristos »

Kiitos Esko viestistäsi, taidanpa harkita vakavasti syksyn retkeä luoksesi sinne Nyköpingiin!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja core2 »

ristos kirjoitti:Kiitos Esko viestistäsi, taidanpa harkita vakavasti syksyn retkeä luoksesi sinne Nyköpingiin!
Kiitos vaan itsellesi, olet tervetullut taas pitkästä aikaa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja ristos »

Kärriprojekti etenee, alumiinikoppa on kiinni ja muutama heijastinkin jo paikallaan. Vielä on hitsattava muutama lisätuki, että saa kahvat riittävän tukevasti paikalleen. Myös saranointia on hiukan lisätuettava, ettei tarvitse olla huolissaan, vaikka vähävoimaisena tuon romauttaa auki!

Olen tässä vaiheessa oikein tyytyväinen, eihän tuosta puutu kuin tarrat kyljestä " tuoretta kalaa!" ja torille! :D

Kuva
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja ristos »

Tää on kyllä jännä juttu, miten näitä vanhojen Saabien osia aina vaan pullahtaa esille?

Minä muistin tuossa illan suussa, että minullahan on tuon museoon menevän 99:sin hansikaslokeron kansi hieman risa? Niin se vaan ihan oikeasti uusi kansi löytyi puhelimen avustuksella tähän ongelmaan!

Olen kyllä yllättynyt ja hyvin tyytyväinen. Nyt en toivo muuta kuin, että päivät pitenisi ja lumisade loppuisi! Niin sitä pääsisi hiukan lähemmäksi tuota MR-projektin loppurutistusta! :D
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
pullasorsa
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

No on sitä näköjään sullain näitä "ylimääräsiä" projekteja :D Kyllä tullee hieno tuosta kärrystäkin. Sit kun laitat auton kanssa yhteen sopivat vanteet, niin ompa kommee yhistelmä! :)

Tuli muuten mieleen tuota kärriä kattoessa, että tuohon etuosaan olisi varmaan kannattanut jonkinlainen pyöristys tehdä niin olis saattanu kulutukseen vaikuttaa kun on auton perässä. Toki sellaset syö kyllä sitä kärryn kuletuskapasiteettia, mutta tää oli vaan tämmönen oma mietiskelyni josta ei kannata välittää :)
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja ristos »

Arki alkoi ja projektit jatkuvat!

Kärriä en nyt pääsee viimeistelemään varmaan tällä viikolla, mutta nyt sain nuo Rikun Jalkkikset pois soodapuhalluksesta. Niistä tuli oikeasti erinomaiset. :D

Kuva

Tältä ne näyttivät ennen puhallusta.

Kuva

Tässä ne ovat puhallettuja. Tästä homma jatkuu hiomalla nuo kiiltäväksi jäävät osat. Sitten vaan Paltamoon jauhemaalaukseen. Toivottavasti Kimmo saa kullan värisävyn kohdilleen?! :D
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Hyvältä näyttävät!

Mitä tuo soodapuhallus kustansi?
Itse kysyin Uudennmaan Soodapuhalluksesta ja hintahaarukka 150 - 400 euroa oli aiiika hurja 8O
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja ristos »

Soodapuhalluksen hinta oli 35 e/vanne. Minä olen aiemminkin käyttänyt tätä samaa puhaltajaa. Hän tekee minusta erinomaisesti työn ja hinta ei ole mielestäni tulokseen paha.

Nyt siten tosiaan aloitan tämän käsityön. Ekan kierroksen käyn läpi sellaisella 800 timanttilevytyynyllä. Sitten siirryn 1000:seen vesihiontapaperiin ja sen jälkeen vielä kierros 2000:lla. Lopuksi vielä alumiinihiontakiillotus. Sen jälkeen noita kiiltäviä osia kehtaa katsella. Täällä jossain on varmasti noista omistani kuva, mutta lisäänpä sen vielä tähän, että näkee lopputuloksen.

Kuva

Sen jälkeen, kun päivällä tämän viestin laitoin, lähdin kauppakierrokselle. Etsin uutta timanttihiontatyynyä? Vaikea tapaus, koska en tietenkään enää muistanut, mistä tuon vanhan oikein ostin? Siis kävin kaikki Kajaanin mahdolliset hiontatarvikkeita myyvät liikkeet läpi? Kukaan ei tuntenut tuotetta, kunnes viimeinen Etra lopulta tunnisti tuotteen 3M timanttihiontatyynyksi! Hieno asia, että löytyi ja uuden hiontavälineen saan keskiviikkona. Tuo tulee helpottamaan työtäni paljon!

Lisäksi kävin tietysti automaalaamoista utelemassa olisko jotain oikotietä tuohon hiontaan? Tyly vastaus oli, kun olivat kuvasta nähneet nuo aiemmin hiomani vanteet, että oikotietä onneen ei ole! Olen kuulemma nostanut riman niin korkealle, että toimi kuin aiemminkin! :mrgreen: Siitäs sain, kun menin utelemaan. Siis ei muuta, kuin hiomaan ja tavoite ennen maalausta on tässä!

Kuva
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja ristos »

Aika outoa, sillä näyttää siltä, että täältä projektisivuiltani ovat kadonneet kaikki laittamani kuvat? Enpä tiedä syyttä tähän ilmiöön? 8O
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja ristos »

No niin, yhtä oudosti kun kuvat katosivat, niin ne myös palasivat? Hyvä niin! :D

Minä olen laittanut nuo kuvani Kuvapilvi.fi kautta. Pitänee miettiä jatkoa uudelleen tai sitten ei?
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Vastaa Viestiin