9-3 2.0t BP Vector SC *Ylläpitoa ja maustamista*

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
anttimak
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: To Elo 11, 2011 07:43
Paikkakunta: Haukipudas

Re: 9-3 2.0t BP Vector SC *Ylläpitoa ja maustamista*

Viesti Kirjoittaja anttimak »

Joulun aikana ei juuri tullut muuta tehtyä kuin ajeltua hymyssäsuin :)
Kilvet sain hajettua 27.12, taakse ei reijät passaa joten pitää tilata klubitausta.
Telineet ja boksi piti joulureissuksi laittaa ja nekin joutas jo pois, kun lisää piru kulutusta litralla :/ (rovaniemi - Oulu 9,9l/100km RE85)

Rikkinäisten kangasmattojen tilalle löytyi foorumilta täysi kumisarja konttia myöten, siitä kiitos nm:hei9n !

Ja tosiaan uudet talvitassut tarttu Rovaniemeltä alle : good year ultragrip ice arctic 205/60 R16. Oli jo edellisessä ja erittäin hyviksi todettu niin mitäpä tuota vaihtamaan merkkiä :)

Rengasliikkeessä samalla tutkittiin tuota valojen korkeussäätöä ja ei kyllä meidän silmillä mitään vikaa löytynyt, joten taitaa olla kalibrointihommia merkkiliikkeesä? Siellähän samalla vaihtuis tehostajanpumpun stefa ..
Kuva

AZP:lle kiitos kuvavinkistä !
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5322
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: 9-3 2.0t BP Vector SC *Ylläpitoa ja maustamista*

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Minusta tuo linkku näyttäisi olevan väärinpäin. Anturin vivun pitäisi osoittaa eteenpäin. Muistin varassa toki olen, mutta vahva on muistikuva. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
anttimak
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: To Elo 11, 2011 07:43
Paikkakunta: Haukipudas

Re: 9-3 2.0t BP Vector SC *Ylläpitoa ja maustamista*

Viesti Kirjoittaja anttimak »

Tobbana kirjoitti:Minusta tuo linkku näyttäisi olevan väärinpäin. Anturin vivun pitäisi osoittaa eteenpäin. Muistin varassa toki olen, mutta vahva on muistikuva. :)

-Sami
Minusta tuossa näkyy etupuolella tuo pieni stoppari, jotta eikai se voi edes mennä eteenpäin ? :roll: Samaa nimittäin katteli rengasmies että eipä tuota oikein voi edes laittaa väärin ilman väkivaltaa. Ja tuskin tuota liitintä saa väärinpäin?
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5322
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: 9-3 2.0t BP Vector SC *Ylläpitoa ja maustamista*

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: 9-3 2.0t BP Vector SC *Ylläpitoa ja maustamista*

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Kuva
Tuossa meidän farkusta pikaisesti takaapäin otettu kuva. Väärällä puolen näyttäisi olevan tuo vipu autossasi tai sitten koko anturi on pyörähtänyt asennettaessa. Vipu kuitenkin liikkuu tuolla auton keskilinjan puolella, ei pyörän puolella.

Se anturi on irrotettavissa siitä kannakeraudastaan(2 x ruuvi). Siinä on todennäköisesti vipu kääntynyt stopparin väärälle puolen, toivottavasti ei ole liikerata mennyt yli.


Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
anttimak
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: To Elo 11, 2011 07:43
Paikkakunta: Haukipudas

Re: 9-3 2.0t BP Vector SC *Ylläpitoa ja maustamista*

Viesti Kirjoittaja anttimak »

Kiitoksia vastauksista !

Pakkanenki löysäsi sieltä -30 huiteilta plussalle ja selkäkin alkaa olemaan taas käyttökelpoinen, eli pitäis nyt melkeen lähtä irrottaan anturia ja kokeileen mitä sanoo.

Tänään -1 ja kehtasi heittää päin näköä "traction control/stability control/antilock brake malfunc." -shown 8O Auto oli sammuksissa n.1,5h ja liikkeelle: ei ilmotusta, mutta 20km ajon jälkeen uudestaan *ping pong*.
Edellisessä tuon herjasi -27 pakkasella ainoastaan kerran. Toivottavasti ei nyt jää riesaksi..
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
anttimak
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: To Elo 11, 2011 07:43
Paikkakunta: Haukipudas

Re: 9-3 2.0t BP Vector SC *Ylläpitoa ja maustamista*

Viesti Kirjoittaja anttimak »

Vipu käännetty oikeean asentoon, mutta eipä ala säätämään valoja joten kalibrointihommia edessä.. autoåströmillä 40e.

ABS -anturin herjat ei tunnu häviävän itsestään eli varmaan täytyy sekin selvittää samalla kun käy techin nokassa.

Ja ettei loppuisi viat ihan kesken niin tänään hoksasin, että kulutus alkanut heitteleen tietokoneen mukaan ihan omiaan !
Nollasin kulutuksen ja keskinopeuden motarilla: 110km/h 25km ja 85km/h 10km kulutus 19,4 ja keskinopeus muka 51km/h :roll: Silti D.T.M ei laskenut 35km matkalla kuin 8km. Onko heittää vinkkejä?

Noh, :saab: on harrastus, joskin tallittomana olisi helpompaa näitä juttuja harrastaa kesällä :D
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9-3 2.0t BP Vector SC *Ylläpitoa ja maustamista*

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

ABS-anturin sekoilu sotkee nopeustiedon.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
anttimak
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: To Elo 11, 2011 07:43
Paikkakunta: Haukipudas

Re: 9-3 2.0t BP Vector SC *Ylläpitoa ja maustamista*

Viesti Kirjoittaja anttimak »

Eipä ole vielä joutanut käymään merkkihuollossa anturi ja valohommissa, jospa tässä lähiaikoina.

Tuossa kun kusipojannestettä lisäsin niin kiinnitin hieman huomiota tuohon ohjaustehostimen säiliöön ja oletettuun tiivisteen vuotoon. Aukaisin korkin ja öljypinta näytti jopa vajaalta? Paisuuko vasta kun on kierroksia? No joka tapauksessa epäily heräs myös korkin toimintaan, kun ei meinannut mennä enää takaisin. Voisiko vuoto johtua pelkästään korkista, hölskyy yli kun korkki ei pidä?

Kuva


Pystyykö joku kaivamaan osanumeroa? Piti teipillä patentoida kiinni :D
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
Vastaa Viestiin