Saab 96GL V4 Super projekti
Re: Saab 96GL V4 Super projekti
73:n loksun pultikannat oli ainakin pienemmät kuin 1/2 tuumaa. Lähempänä 10mm kokoa sanoisin. Taka-akselin keskikiinnityspultit on tuon 1/2 tuumaa.
Lokasuojien irroittamiseen ottamatta kantaa pellin leikkaamisessa olen suosinut metalliteräistä puukkosahaa, kuviosahaa ja paineilmatalttavasaraa. Lisäksi paineilmapistosaha on hyvä. Rälläkkä on aina se viimeinen vaihtoehto käryn, paloturvallisuuden ja leikkaamisen tarkkuuden takia.
Paljonhan sitä osaa näyttää autossa olevan vielä paikallaan. Mulla on enää tuulilasi ja katon verhoilu
Lokasuojien irroittamiseen ottamatta kantaa pellin leikkaamisessa olen suosinut metalliteräistä puukkosahaa, kuviosahaa ja paineilmatalttavasaraa. Lisäksi paineilmapistosaha on hyvä. Rälläkkä on aina se viimeinen vaihtoehto käryn, paloturvallisuuden ja leikkaamisen tarkkuuden takia.
Paljonhan sitä osaa näyttää autossa olevan vielä paikallaan. Mulla on enää tuulilasi ja katon verhoilu
96 V4i -73
-
- "Hirsch"
- Viestit: 705
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Saab 96GL V4 Super projekti
Tuo takalokasuojien pilkkominen olikin pääasiassa vaan semmonen heitto ja viimeinen oljenkorsi jos ei muuten tunnu lähtevän Vois vielä kokeilla semmosta, että hitsaa niiden pulttien päihin mutterit ja kokeilee sitten lähteekö auki. Sillon ne sais lämpöö niin saattasivat lähtee paremmin aukeemaankin
No kieltämättä hieman siinä olis vielä purkamista. Vaan siitä se pikkuhiljaa edistyy Lähti siitä eilen sentään kuskinpuoleinen etulokasuoja irti niin pääsee vaikka sitä nurkkaa jo alottelemmaan
No kieltämättä hieman siinä olis vielä purkamista. Vaan siitä se pikkuhiljaa edistyy Lähti siitä eilen sentään kuskinpuoleinen etulokasuoja irti niin pääsee vaikka sitä nurkkaa jo alottelemmaan
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Re: Saab 96GL V4 Super projekti
Kannattaa ottaa sivupahvit pois, niin pääsee etureunan ruuveja liuottamaan ja lämmittämään siltäkin puolelta.
Mulla on ainakin kaikkien 64/71/73/77/80 ruuvinkantoihin käynyt puoltuumanen.
Yhden Kuupan sisäloksusta repes pari alinta vastamutteria irrotusoperaatiossa. Laitoin millikierteiset ruuvit irtomuttereilla tilalle.
Yläreunan ruuvit onkin sitten työläämpi, jos ahistavat ja kannat muljahtaa. Kontin puolelta voi yrittää ruikkia irrotusöljyä.
Mulla on ainakin kaikkien 64/71/73/77/80 ruuvinkantoihin käynyt puoltuumanen.
Yhden Kuupan sisäloksusta repes pari alinta vastamutteria irrotusoperaatiossa. Laitoin millikierteiset ruuvit irtomuttereilla tilalle.
Yläreunan ruuvit onkin sitten työläämpi, jos ahistavat ja kannat muljahtaa. Kontin puolelta voi yrittää ruikkia irrotusöljyä.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 705
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Saab 96GL V4 Super projekti
Niin pittää tuossa rueta purkamaan tuota sisustaakin niin vois samalla sitten kokeillakkin sitä pulttien liuotusta siltäkin puolelta Sisusta kannattaa nyt muutenkin purkaa pois niin ei mene ne verhoilut vahingossakaan pilalle hitsauspölyn yms takia.
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Re: Saab 96GL V4 Super projekti
Tutkin vielä asiaa, niin pakko myöntää, että kyllä ne jäljellä olevat pultit puolituumaisella kannalla alunperin on. Anteeksi maalaisuuteni Tuossa autossa muistaakseni on toiset tai kolmannet takakaaret, niin pultin kannat on päässeet aika huonoon kuntoon. Ruostetta on ollut sen verran, että yhtään alkuperäistä tuumaista kierreosaa ei korjatulla puolella ole jäljellä vaan olen hitsannut mutterin korin puolelle. Etsiskelin alkuperäistä vastaavia millikoon kierrelevyjä, mutta ei silloin ainakaan löytynyt sopiviaMikko_H kirjoitti:Kannattaa ottaa sivupahvit pois, niin pääsee etureunan ruuveja liuottamaan ja lämmittämään siltäkin puolelta.
Mulla on ainakin kaikkien 64/71/73/77/80 ruuvinkantoihin käynyt puoltuumanen.
Biltemasta löytyy tuumainen UNC pulttilajitelma ja hyvin tuumaisia hylsyjä, joille on kuupan kanssa käyttöä.
96 V4i -73
Re: Saab 96GL V4 Super projekti
onhan sitä joskus purkaessakin otettu kirveellä irti takalokasuoja ,huono tosin sen takia että tiiviste oli virheetön..
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Hirsch"
- Viestit: 705
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Saab 96GL V4 Super projekti
Noniin nyt on sisustakin purettu kojelautaa ja kattoverhoilua vaille pois Kuskin puolen takalokasuojakin on nyt viimein irti Pitäis taas käydä ottamassa vaan niitä kuviakin edistyneestä projektista Muutama paikka siihen pitää näköjään tehdä ja moni entinen paikka uusia kun joku lätkiny aina uuden palan mädän paikan päälle.
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Re: Saab 96GL V4 Super projekti
siinä sitä sitten millin laikkkaa palaa kun niitä vanhoja märännyksiä irroittelee että pääsisi tekemään kunnolla, varmaan itse hitsaaminen on pienempi paha kuin vanhojen poisto
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Hirsch"
- Viestit: 705
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Saab 96GL V4 Super projekti
Niin kyllähän sitä aina hitsaa vaan se edellisten paikkojen korjailu on aina vähän työläämpää. Vaan onneks tällä ei ole mikään kiire, että saa ajan kanssa touhuta
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
-
- "Hirsch"
- Viestit: 705
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Saab 96GL V4 Super projekti
No nyt on sitten niitä kuvatuksiakin Lattia näyttäisi olevan ihan hyväkuntoinen, vaan takalokasuojan kun sai pois edestä niin sielläpä näyttäisikin olevan melko paljon tekemistä. Vaan siinähän ne illat menee rattosasti kun ei tarvii miettiä, että mitähän sitä oikeen ruppeis tekemään.
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Re: Saab 96GL V4 Super projekti
näyttää pääsevän luvattoman helpolla takaloksujen tienoolla
hiekkapuhallus, ähellys ja loppuillasta vihellys kun poistuu tallista voittajana
noiden termien välissä luonnollisesti kädet hieman heiluu
hiekkapuhallus, ähellys ja loppuillasta vihellys kun poistuu tallista voittajana
noiden termien välissä luonnollisesti kädet hieman heiluu
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Hirsch"
- Viestit: 705
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Saab 96GL V4 Super projekti
No en sanois ihan luvattoman helpolla. Tuo kuva kun ei kerro koko totuutta. Esimerkiksi tuossa ylälaidassa on vedetty uutta peltiä korin sisäpuolelle ja se mätä jätetty sinne alapuolelle. Tarkemmin kun katsoo niin näkyy erottuvan kuvastakin kun se pelti vähä repsottaa. Samaten tuo jousen alalautasen kiinnikerauta ei ole enää korissa kiinni kun sen ympärys on ruostunu puhki (ei erotu kunnolla tuosta kuvasta). Mutta onhan siinä sitä tervettäkin kohtaa ja parempi kuntoinen mitä pelkäsin
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Re: Saab 96GL V4 Super projekti
tuo torin auto väristä ja muusta päätellen -78
Re: Saab 96GL V4 Super projekti
vai olisko 79 kuitenkin osuvampi
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Saab 96GL V4 Super projekti
tai 77b, mutta suurin osa viinipunaisista lienee kuitenkin -78.mestari kirjoitti:vai olisko 79 kuitenkin osuvampi