Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Jos ihan tarkkoja ollaan, niin perinteisessä Mig/mag - hitsauskoneessa kiertokytkimellä valitaan jännite ja langansyötön säätö säätää langan nopeuden ohessa myös virtaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Mikä bilteman malli kyseessä?
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Periaate on sama, vaikka olisi edistyksellisempikin kone. Tosin synergisellä säädöllä olevissa koneissa pyydetään lankaa metrejä minuutissa ja kone päättää jännitteen ja virran...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Virranpuutteelta näyttävässä tilanteessa kannattaa toki myös varmistaa laitteen sähkönsaanti, eli tarpeeksi järeää (lähtökohtaisesti 2,5mm²) kaapelia taululta töpselille asti, niin on kummasti kivempaa migmagata.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Täytyy ensi kerralla kun olen tallilla tarkistaa mikä sen koneen malli on. Pistorasioille on kaikille vedettu rakennusvaiheessa 2.5 mm² kaapelointi ja sulakkeet on 16A eli sen puolesta ei virta lopu...
Jakoin hoomia takapenkin kanssa seuraavaksi.
Irroitin alkuperäisen takapenkin istuinosan ja ryhdyin sovittelemaan Saab 9-5:sen istuinosaa autoon. Kuten arvelinkin uuden istuimen pohjassa olevat "kohoumat" olivat tiellä eikä istuin sopimut paikalleen. KUvia en muistanut ottaa mutta yhtäkkiä keksin että nuo istuimien pohjassa olevat kuhmut voisi yksinkertaisesti vasaroida lyttyyn. Kokeilim ensin varovasti ja kun huomasin että ajatus toimii naputtelin vasaralla molempien istuinosien puhat tasaisemmiksi. Nyt istuimet sopivat paikalleen mainiosti. Kiinnittämisessä ajattelin käyttää alkuperäistä tankoa ja kiinnikkeitä. Minun tarvitsee vain löytää jostain 2-4 kpl lisää noita muovisia heloja ja peltikaaria.
Kun takapenkki alkaa olla kunnossa pikkuhiljaa päätin jatkaa elimenluovuttaja etupenkkien purkamista. Istuimen nahan olin irroittanut jo aiemmin ja nyt purin irti myös pehnusteet ja "halstarin" nämä osat säästän ja käytän kun siirrän verhoilun alkuperäisiin penkion runkoihin.
Selkänojan nahan ja pehmusteen irroitus olikin sitten isompi urakka. Aikaa meni aika paljon siihen että selvitin miten verhoilun on kiinnitetty että saisin sen ehjänä irti. Myös selkänojan pehmuste ja halstari otettiin talteen
ja siirretään nahan kanssa alkuperäiseen runkoon.
Jakoin hoomia takapenkin kanssa seuraavaksi.
Irroitin alkuperäisen takapenkin istuinosan ja ryhdyin sovittelemaan Saab 9-5:sen istuinosaa autoon. Kuten arvelinkin uuden istuimen pohjassa olevat "kohoumat" olivat tiellä eikä istuin sopimut paikalleen. KUvia en muistanut ottaa mutta yhtäkkiä keksin että nuo istuimien pohjassa olevat kuhmut voisi yksinkertaisesti vasaroida lyttyyn. Kokeilim ensin varovasti ja kun huomasin että ajatus toimii naputtelin vasaralla molempien istuinosien puhat tasaisemmiksi. Nyt istuimet sopivat paikalleen mainiosti. Kiinnittämisessä ajattelin käyttää alkuperäistä tankoa ja kiinnikkeitä. Minun tarvitsee vain löytää jostain 2-4 kpl lisää noita muovisia heloja ja peltikaaria.
Kun takapenkki alkaa olla kunnossa pikkuhiljaa päätin jatkaa elimenluovuttaja etupenkkien purkamista. Istuimen nahan olin irroittanut jo aiemmin ja nyt purin irti myös pehnusteet ja "halstarin" nämä osat säästän ja käytän kun siirrän verhoilun alkuperäisiin penkion runkoihin.
Selkänojan nahan ja pehmusteen irroitus olikin sitten isompi urakka. Aikaa meni aika paljon siihen että selvitin miten verhoilun on kiinnitetty että saisin sen ehjänä irti. Myös selkänojan pehmuste ja halstari otettiin talteen
ja siirretään nahan kanssa alkuperäiseen runkoon.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Irroitin apukuskin penkin autosta jotta saan kangasverhoilut purettua pois niistä. Penkin alta löytyi yllättävän vähän likaa, mutta pesen lattiayerhoilut jokatapauksessa uudestaan nyt kun penkki on poissa edestä. Aloitin verhoilujen irroittamisen istuinossta, se lähti irti yllättävän helposti.
Sitten jatkoin irroittamaan selkänojan verhoilua ja pehmustetta. Nyt homma alkoi jo sujua ja työ eteni suht nopeati.
Nahkapenkkien rungoissa oli kiinni tuollainen pieni rauta johon verhoilun yksi vaijeri kiinnitetään. Irroitin rauhan poraamalla popniitit irti ja niittasin sen kiinni vastaavaan kohtaan auton omaan penkin runkoon. Sitten mittailin kippimeksmin nupin paikan pehmusteeseen ja leikkasin siihen aukon. Nyt pääsen sovittamaan pehmustetta auton penkkien runkoon.
Sitten jatkoin irroittamaan selkänojan verhoilua ja pehmustetta. Nyt homma alkoi jo sujua ja työ eteni suht nopeati.
Nahkapenkkien rungoissa oli kiinni tuollainen pieni rauta johon verhoilun yksi vaijeri kiinnitetään. Irroitin rauhan poraamalla popniitit irti ja niittasin sen kiinni vastaavaan kohtaan auton omaan penkin runkoon. Sitten mittailin kippimeksmin nupin paikan pehmusteeseen ja leikkasin siihen aukon. Nyt pääsen sovittamaan pehmustetta auton penkkien runkoon.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Aikamoisen projektin oot ottanut. Hyvä että kiinnostusta piisaa
Mietin vaan että eikö og kolkin etupenkkejä olis löytyny(ng satkun nahka penkkejä en kyllä suosittele kellekkään). Olis vähän vähemmän säätämistä
Ei sen puoleen, kivahan näitä juttuja on seurata ja vielä hyvien kuvien kera.
Mietin vaan että eikö og kolkin etupenkkejä olis löytyny(ng satkun nahka penkkejä en kyllä suosittele kellekkään). Olis vähän vähemmän säätämistä
Ei sen puoleen, kivahan näitä juttuja on seurata ja vielä hyvien kuvien kera.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Onhan noi nahan luovottaja penkit og900 alkuperää ne vaan sattu olemaan ennen vm -90 olevasta autosta joten kiskot ei sopisi tähän -92:seen ja lisäksi ne on 4-ovisesta autosta joten eivät kippaavkutvonen kirjoitti:Aikamoisen projektin oot ottanut. Hyvä että kiinnostusta piisaa
Mietin vaan että eikö og kolkin etupenkkejä olis löytyny(ng satkun nahka penkkejä en kyllä suosittele kellekkään). Olis vähän vähemmän säätämistä
Ei sen puoleen, kivahan näitä juttuja on seurata ja vielä hyvien kuvien kera.
Lisäksi olemattomalla budjetilla joutuu säätää ylimääräistä jos tämä nahan siirto onnistuu niin pysyy budjetti kurissa
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Nyt kun apupuskin penkki oli sopivasti poissa tieltä päätin pestä lattiaverhoiut vielä uudestaan. Viime talvena en saanut pestyä kunnolla penkin alta. Nyt pesuainetta ja pesuvettä meni paljon vähemmän mutta oli siellä penkin alla kuitenkin sitä likaa ja kaiken maailman karvoja sen verran että kannatti pestä. Kahvinruskeaa pesuvettä ei tulliut kuitenkaan kuin muutama litra. Pesun jälkeen jätin työmaapuhaltimen kuivattamaan verhoilua.
Sitten ryhdyin sovittelemaan uusia toppauksia ja nahkaverhoilua auto penkinrunkoon. Rungot ovat jokin verran erilaiset joten pehmuste ei suoraan istu runkoon vaan sitä joutuu hieman veistelemään.
Sitten ryhdyin sovittelemaan uusia toppauksia ja nahkaverhoilua auto penkinrunkoon. Rungot ovat jokin verran erilaiset joten pehmuste ei suoraan istu runkoon vaan sitä joutuu hieman veistelemään.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Olen jo jonkin aikaa leikitellyt ajatuksella päivittää Saabin moottorinohjaus Trionic 5.5:si. Sattumalta silmiini osui mynti-ilmoitus
jossa puretaan Saab 9000 2.3i autoa. Sen moottorin johtiosarja ja ecu sekä anturit sopivat mainiosti tähän tarkoitukseen.
Tarkoitus on että haalin kokoon tarvitsemani osat ja sitten muokkaan johtosarjan sopimaan Saab 900 2.1:seen
jossa puretaan Saab 9000 2.3i autoa. Sen moottorin johtiosarja ja ecu sekä anturit sopivat mainiosti tähän tarkoitukseen.
Tarkoitus on että haalin kokoon tarvitsemani osat ja sitten muokkaan johtosarjan sopimaan Saab 900 2.1:seen
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Takapenkin istuinosan kiinnityksen ratkaisin kiinnittämällä kumpaankin puolikkaaseen vanerin suikaleen ja siihen sain kiinnitettyä penkin alkuperäisillä kiinnikkeillä, toisn käytin kuusi kiinnikettä kahden sijaan.
Nyt on takapenkki asennettu!
Sitten piti alkaa tutustua trionic 5.5 johtosarjaan
Ensiksi purin johtosarjasta kaikki teipit ja kuoret pois jotta piuhoihin pääsee esteettömästi käsiksi.
Yhden piuhan onnistuin jo katkaisee vahingossa, onneksi sen juottaminen ei ollut ongelma.
Seuraavaksi pitäisi karsia johtosarjasta pois kaikki ne johdot joita ei projektissa tarvita....
Tähän saan onneksi apua ja ohjeita kaverilta.
Nyt on takapenkki asennettu!
Sitten piti alkaa tutustua trionic 5.5 johtosarjaan
Ensiksi purin johtosarjasta kaikki teipit ja kuoret pois jotta piuhoihin pääsee esteettömästi käsiksi.
Yhden piuhan onnistuin jo katkaisee vahingossa, onneksi sen juottaminen ei ollut ongelma.
Seuraavaksi pitäisi karsia johtosarjasta pois kaikki ne johdot joita ei projektissa tarvita....
Tähän saan onneksi apua ja ohjeita kaverilta.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Edellisestä päivityksestä taas vierähtänyt hetki. Tumput suorana ei ole oltu kuitenkaan, apukuskin penkki on ollut työn alla. Kuvia tulossa. Sormet verillä olen nahkaverhoilua asentanut, irrotus olikin se helppo homma. Pelkkään apparin penkkiin on mennyt yli 20 tuntia
Kaikenkaikkiaan autoon on nyt uponnut yli 250 työtuntia (alakanttiin laskettuna)
Kaikenkaikkiaan autoon on nyt uponnut yli 250 työtuntia (alakanttiin laskettuna)
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Ajankuluksi kokeilin veistää noista Saab 9-5:sen takapenkin sivu "paloista" siivut tilkitysemään selkänojan ja sivun rakoa. Toppauksen muotoilu meni hyvin, nyt pitää yrittää saada Siihen nahka takaisin päälle.
Apukuskin etupenkin selkänojan verhoilu on nyt asennettu paikalleen, oli muuten rankka homma. Sormet on aivan kipeät ja verillä, mutta nahka iskuu hienosti.
Apukuskin etupenkin istuinosaa piti hieman muotoilla että se mahtuu paikalleen uudemman mallin istuimen runkoon. Reilut kaksi tuntia sai tuon istuinosan nahan kanssa tapella ja käyttää luovaa hulluutta että sen sai istumaan kunnolla paikalleen. Vielä tarvitsee kiinnittää etureunan ja takareunan nahat istuimen alle ja sitten nahkaverhoilun siirto-operaatio olisi valmis.
Apukuskin etupenkin selkänojan verhoilu on nyt asennettu paikalleen, oli muuten rankka homma. Sormet on aivan kipeät ja verillä, mutta nahka iskuu hienosti.
Apukuskin etupenkin istuinosaa piti hieman muotoilla että se mahtuu paikalleen uudemman mallin istuimen runkoon. Reilut kaksi tuntia sai tuon istuinosan nahan kanssa tapella ja käyttää luovaa hulluutta että sen sai istumaan kunnolla paikalleen. Vielä tarvitsee kiinnittää etureunan ja takareunan nahat istuimen alle ja sitten nahkaverhoilun siirto-operaatio olisi valmis.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Istuinosan etu- ja takareunan kiinnitin istuinosan alle nippusiteillä ja metalliklpseillä. Sitten pesin penkin huolellisesti hankaussienellä ja Le Chat kissasaippualla. Penkistä irtosikin likaa todella paljon.
Kunnollisen pesun jälkeen levitin nahan pintaan nahka balsamia, tämä hoitaa ja pehmentää nahkaa. Nahka jää balsamin jälkeen kiiltäväksi, ylimääräinen balsami pyyhitään pois kun se on saanut imeytyä nahkaan jonkin aikaa.
Nahkabalsami ei kolmen päivän aikana imeytynyt kokonaan nahkaan ja pinta oli vielä kiiltävä ja paikoin rasvainen. Päätin pestä penkin
kevyesti kissasaippualla ennen autoon asentamista että nahka olisi mattapintainen eikä rasvainen. Nyt on 3/4 osaa nahkasisustasta tehty!
Samalla vauhdilla purin luovuttajapenkin osiin ja otin talteen nahat, pehmusteet sekä "halstarit". Vanhanmallisten penkkien rungot menevät metallijätteeseen kun kaikki käyttökeploinen niistä on irroitettu.
Kunnollisen pesun jälkeen levitin nahan pintaan nahka balsamia, tämä hoitaa ja pehmentää nahkaa. Nahka jää balsamin jälkeen kiiltäväksi, ylimääräinen balsami pyyhitään pois kun se on saanut imeytyä nahkaan jonkin aikaa.
Nahkabalsami ei kolmen päivän aikana imeytynyt kokonaan nahkaan ja pinta oli vielä kiiltävä ja paikoin rasvainen. Päätin pestä penkin
kevyesti kissasaippualla ennen autoon asentamista että nahka olisi mattapintainen eikä rasvainen. Nyt on 3/4 osaa nahkasisustasta tehty!
Samalla vauhdilla purin luovuttajapenkin osiin ja otin talteen nahat, pehmusteet sekä "halstarit". Vanhanmallisten penkkien rungot menevät metallijätteeseen kun kaikki käyttökeploinen niistä on irroitettu.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Ostin vuosi sitten nämä Talmun keltaiset huomiovalot. Nyt sain inspiraation ja askartelin niille kiinnikkeet. Niiden kanssa saikin tehdä
töitävähän enemän kun niiden mukana ostaessa ei tullun minkäänlaista kiinnikkeen tapaistakaan. Mutta kadesta kulmaraudasta sain
tehtyä kunolliset kiinnikkeet.
Jouduin vaihtamaan kiinnikeraudat hieman pidempiin, nuo toiset olivatkin liian lyhyet. Mutta huomiovalot löytävät paikkansa molemmilta puolin, oikean puolienne lohkolämmittimen pistokkeen vierestä (Pistoke siirretään vielä) Vain yhden reijän jouduin poraamaan ja kiinnike kiinni m8 pultilla. Piuhat olin jo aiemmin juottanut ja pidentänyt.
Myös vasemman puolen Talmun jodot pidennettiin juottaalla. Eturitilästä leikkasin yhden pienan pois jotta huomiovalon kiinnike mahtuu kunnolla paikalleen. Nyt Talmut on asennettu, seuraavaksi pitää perehtyä niiden kytkemiseen ajatus olisi että ne kun palavat on ajovalot pois päältä, silloin se säästäisi noita H4 polttimoita ja voisi käyttää kirkkaampia ++ polttimoita.
töitävähän enemän kun niiden mukana ostaessa ei tullun minkäänlaista kiinnikkeen tapaistakaan. Mutta kadesta kulmaraudasta sain
tehtyä kunolliset kiinnikkeet.
Jouduin vaihtamaan kiinnikeraudat hieman pidempiin, nuo toiset olivatkin liian lyhyet. Mutta huomiovalot löytävät paikkansa molemmilta puolin, oikean puolienne lohkolämmittimen pistokkeen vierestä (Pistoke siirretään vielä) Vain yhden reijän jouduin poraamaan ja kiinnike kiinni m8 pultilla. Piuhat olin jo aiemmin juottanut ja pidentänyt.
Myös vasemman puolen Talmun jodot pidennettiin juottaalla. Eturitilästä leikkasin yhden pienan pois jotta huomiovalon kiinnike mahtuu kunnolla paikalleen. Nyt Talmut on asennettu, seuraavaksi pitää perehtyä niiden kytkemiseen ajatus olisi että ne kun palavat on ajovalot pois päältä, silloin se säästäisi noita H4 polttimoita ja voisi käyttää kirkkaampia ++ polttimoita.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.