FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Rattivaihde kirjoitti:...
Täytyy kyllä kiittää onnea, että mulla SIDin pikselit on tallella. ACC:stä puuttuu pari, mutta ei mitään oleellista…

Risto kirjoitti:Onkohan tuo Quick Longlifen vastakohta?
Onko semmonenki muka olemassa, kuin LongLife H7? 8O :roll:


Mut joo. Noheva duunari käy toimistolla lauantaisinkin, ja sinnehän oli paketti eilen saapunut. Eli se kaikki ongelmat ratkaiseva koko maailman ylistämä G10W-kamera. Maailman ensimmäinen tuote, jossa halpa ja hyvä kävelee käsi kädessä.

Kuva

Kuva

Kortti sisälle. Tällä kertaa koeajan ensin, ennenkö rakentelen hienon johdotuksen katon sisältä kojelaudan uumeniin… Pessimisti kun ei pety.

Kuva

Formatointi

Kuva

Ja menoksi

Kuva

Useista formatoinneista huolimatta ei toimi. VMP. Sama kortti toimi mukisematta Motonetin vekottimessa ja GoProssa. Mut hei, kuten Risto sen cabbeprojektissa ilmaisi:
Risto kirjoitti:Voihan tuonkin sitten resetoida kirveellä. :mrgreen:
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5179
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja Risto »

G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Näyttää kyseisen laitteen hintahaitari olevan melko venyvä käsite eBayssä, reilusta 20€:sta n 55€:n. Himottaisi vastaavan laitteen hankinta, mutta tämän tiedon jälkeen alkaa epäilyttämään kaikki. Olisikohan tuo 50€ Laite se oikea? Voisi kai sitä ostajan suojaa hyväksi käyttäen metsästää halvempaakin, mutta se riesa vajaakykyisen laitteen sattuessa kohdalle ei oikein houkuttele.

edit... onko sama laite? http://www.ebay.de/itm/2-7-LCD-FULL-HD- ... 20ed62d1e2

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Joo-o. Myyjänä oli http://www.ebay.com/usr/itshotsale77?_t ... 675.l2559l mut mahtaako silti se 50 e: hintakaan taata mitään? Mut tossa G-miehen linkittämäs ainaki kuvas on erilainen pahvilaatikko… Mut kuva voi olla mitä tahansa ja voihan myyjälläki olla kamera joskus aito ja joskus kopio.

Kerran olen kaupat riitauttanu PayPalin kautta ja sain rahani takaisin. Tosin sillon en ostanu eBaystä… Yleensä olen nielly tappioni, koska rahalla saa ja hevosella pääsee, mutta jos nyt jaksais sen 24 e:n takia valittaa tästä. Jos Posti ei olisi hinnotellut itteensä sillee ku se on tehny, vois lähettää oranssin laatikon takasi jonku kivan yllärin kanssa :roll:
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
J-P
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Ke Kesä 05, 2013 01:27

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja J-P »

G-mies kirjoitti:Näyttää kyseisen laitteen hintahaitari olevan melko venyvä käsite eBayssä, reilusta 20€:sta n 55€:n. Himottaisi vastaavan laitteen hankinta, mutta tämän tiedon jälkeen alkaa epäilyttämään kaikki. Olisikohan tuo 50€ Laite se oikea? Voisi kai sitä ostajan suojaa hyväksi käyttäen metsästää halvempaakin, mutta se riesa vajaakykyisen laitteen sattuessa kohdalle ei oikein houkuttele.

edit... onko sama laite? http://www.ebay.de/itm/2-7-LCD-FULL-HD- ... 20ed62d1e2

Matti
Minä tilasin G1WH:n tuolta:
http://www.banggood.com/Full-HD1080P-G1 ... 16394.html

Tuli kolmessa viikossa, toimii, kuvanlaatu on hyvä ja ainakin dashcamtalk.comin mukaan tuo pulju myy aitoja... Taikasana on tuo NT96650. Jostain dashcamtalkin kautta löytyi alekoodikin jolla sai hintaa vielä alaspäin. Ei jäänyt edes tulliin.
Hinnaksi jäi alekoodin kanssa muistaakseni muutaman euron päälle kolmekymppiä, tämä siis muutamia kuukausia sitten.

edit: Niin olihan tuossa sellainen ongelma aluksi, että ensimmäinen laturi mikä sieltä tuli ei toiminut kunnolla. Kamera meni automaattisesti tiedostonsiirtotilaan aina kun laittoi laturin kiinni, ja nauhoituksen joutui käynnistämään erikseen. Lähettivät sieltä uuden laturin ilmaiseksi ja uudella laturilla ei ole ollut ongelmia.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kameran myyjä laitto jo jonku automaattisen bottispämmivastauksen ja pyysi lisätietoja viasta. En kyl oo jaksanu mitää vastata viä... Ehkä pitäis.

Kävin taas eilen Coltin pajalla ruuvauttamassa autoa. Ihan kateeksi käy, ku kaikkeen on erikoistyökalut - ei turhaa säätöä. Auto nousee nätisti haluttuun korkeuteen, löytyy oma tunkki myös kippotelineelle (joo joo, tiän et toi on virallisesti joku vaihteiston nostin tms) ja oma kippo jäähdytysnesteelle - helppoa se on ammattimiehillä :D

Kuva

Termostaatti oli mallia Wahler, joka piti lämmöt melko tasasesti 83 asteessa säässä kuin säässä.

Kuva

Tilalle meni luonnollisesti marmorilta (siltä Metroauton entiseltä, ei Länkkäriltä) haettu. Ja lämmöt seilaa nyt tuttuun tapaan hitaasti kohti 94 astetta, josta tipahtaa kerralla sitte 88 ja taas alkaa nouseen. Mut semmonen sen kuuluuki näis olla :mrgreen:

Itse pääpiruhan hommassa oli jarrutehostin. Ja tämä tehostin on nyt sitten isoin MuTuilu mitä koko foorumilta löytyy. Jokku selittää pyyhkijöitten irrottamisesta, jokku vittumaisista ruuveista ja muttereista polkimien päällä. Mitään noista ei ollut työlistalla.

Eli mitähän Coltti nyppi pois... Akun, akkutelineen, jarrun pääsylinterin, abs-yksikön ja jotain johtoja kiinnikkeistään.

Mut semmonen pönttö.

Kuva

Mäki olin aluks ihan varma, että tehostimen pultti pitää aukasta polkimien puolelta, mutta sehän oliki klipsulla konehuoneen puolelta.

Kuva

Kuva

Blingbling

Kuva

Samalla sit meni sinistä alipaineletkuaki, niin ei vuoda. Sininen väri siksi, että PCS:llä ei ollu mustaa... Mut kyl ne piestä mustat taas kohta on :wink:

Kuva

Sinänsä onnistunut remontti, että jarrupoljin ei suhise ja aamulla remontin jälkeen oli edelleen tehostimessa alipaineet eikä poljin kovana. Plussana viä sit ku revittiin (turhaan tai ei) se jarrupääsylinteriki pois, niin nyt on ihan uudet jarrunesteet varmasti piirin jokasen kolos, joten niitäkää ei tartte taas muutamaan vuoteen pähkäillä.

Takaa se nivelki luiskahti niin nätisti Opelin puslatyökalulla pois, et täytyy semmonen omaanki kokoelmaan hankkia...

Nii ja se oleellisin: nyt on leima!

Kuva

Parkista ei tullu huomatusta, ku heti ekana sanoin inssille, et turha edes kattoa ku en oo vaihtanu, vaan keskityin olennaisiin ongelmiin :D

Mut sitte tyhmin kysymys... Jarrutehostimessa on alipaine toisella puolella pönttöä, eli paine-ero tehostaa polkimen liikettä painettaessa sylinteriä. Sit sen pöntön sisällä on kuitenki myös palautusjousi, joka myös varmistaa sen, että jarrut ei laahaa eli alipaine ei jarruta... Mutta kun voima ja vastavoima - jousen voiman pitää olla tarpeeksi suuri, jotta se on suurempi kuin paine-eron tuoma tehostevoima. Eli miten toi nyt muka toimii? Onko lopputulos sama, jos olis tulpannu koko alipainelinjan tehostimelta ja ottanu jousen sisältä pois? Mulla meinaa raksuttaa nyt ihan tyhjää :idea:

Mut joo. Viä kun jakopään remppaa, tarkistaa hihnapyörän torxit ja vaihtaa sen taa stefat ja sitte moniuralelut uusiksi, niin alkaa toi auto oleen "peruskunnossa". Tästä eteenpäin kaikki on sit negatiivisiä yllätyksiä, huoltoja lukuunottamatta. Ja tietty laatikko nyt on mikä on. Pitää miettiä sen kohtaloa... Tod näk en tee sille mitään.

Nii ja päivän positiivinen pilkahdus: Coltti poliittisen hienovaraisesti sano turbon välyksestä, että ei se kyl uusikaan ole... Siitä huolimatta öljytikku näyttää edelleen maksimia, aivan kuten myös vajaa 4000 km sitten :)
Viimeksi muokannut JP_Vette, La Marras 15, 2014 11:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Joo-o. Oli lähellä, ettei auto menny talvitelakalle tänää…

VT12 Huittisista hiukan Tampereelle päin ajelin tänään. Yhtäkkiä liikenne seisahti niinku tyhjästä vaa. Kyseessä ei ollu siltatyömaa, joka oli jo takana päin. Tiän, että tien vieressä tehdään mm. paineviemäriä, joten ehkä sen takia pysäytetty liikenne, jos vaikka louhittu…

No siinä ku kello vaa ruksutti eteenpäin, niin soittelin jo asiakkaalle, että taitaa hiukan kestää. No ei siinä mitää, hänellä olis menoa mun käymisen jälkeen, joten… 20 minuuttia ku raksahti täyteen, niin mulla loppu kasetti. Varsinki, ku ei ainuttakaan autoa tullu edes vastaan. Joko siä on lentäny kaikki kivet tielle tai sitte joku onnettomuus. Ja nois louhintatöis on aina pyöräkuormaaja tms. valmiina, että seisahdus ei kauaa kestä, joten.

Päällikköratkasu: u-käännös ja antaa navin laskea nopein uus reitti. Valikoitui pieni yksityistie...

Kuva

Aluksi oli ihan normaalia hiekkatietä. Sitte se muuttu jo kuraseks uraks, mikä on sinänsä ihan ok. Tosin vuosien kokemuksesta osaan sanoa, että tie oli semmonen, että jos jatkaa, niin siä ei pysähdytä. Tai jos pysähtyy, niin sitte jalkaudutaan ettimään lähintä jyväjemmaria noukkimaan auto raktorin kans pois… Eli kepistä L päälle ja kaasu pohjaan, jotta ei vaan ala arpoon vaihteita kesken vetoa…

Noo ura vaan paheni ja paheni. Lopuks se ei enää ollu mikää SUV:n koettelukenttä (mikä ei Saabille tuota ongelmia) vaan pikemminkin traktoriura :roll: Ja uran pohjaan on ajettava, koska kerran ku auto uraan tippu, niin ei se sieltä enää noussu. Tässä kohtaa välillä vähä raapi ja leveissä urissa pysty hiukan hakemaan sivulle, ettei ihan isoimpien monttujen pohjia koluttu… Kävi jo mielessä, että kerkeen mä siä asiakkaalla käymään huomennaki, ettei tartte autoa paskoa. Mut ku ilta ja pitkä matka kotiin ja pikkukengät jalas ja ja ja KLONKS :oops:

No kolahduksesta huolimatta eteenpäin. Katoin pikasesti, että öljypohja paikallaan ja pysähdyin öljyjäki kattoon. Lisäks ku auto seiso paikallaan puolisen tuntia, katoin ennen lähtöä, ettei jääny sateenkaariläiskiä maahan… Ja öljynpainevaloa kyyläten Turkuun takasi ja suoraan ti-halliin nosturille.

Näähän vaa kaunistaa pohjaa. Ja talven suolakura kyl pesee pois takana tulevan tuulilasille.

Kuva

Toiki on vaa kuraa - ei uria ollenkaa. Ja toisaalta eipä tankki pamahtaiskaa sille kivestä ku rauta… Ja edessä kolisi.

Kuva

Kaikki alatukivarrekki oli ehjiä, ja olis sen varmaa 100 km aikana ratiski tuntenu, jos ei olisi… Mutta laatikon puolelta apurunko otti kolauksen.

Kuva

Kuva

Ei ihan kuvista käy ilmi, mutta niin kirkkaat hankausjäljet kaikesta vesikurasta huolimatta, että siihen se osu. Pohjas ei mitää kosketuksia misää näy, joten tohon se otti. Ja oli sitte hiukan lähellä. 10 cm sivumpaan, niin olis tää ruletti napsahtanu mulle :o

Kuva

Eli ei. Ei se madaltamatonkaan Saabbi mikää maasturi ole. Mulla kävi tuuri, ja ensi kerralla en ajattele jonku asiakkaan aikatauluja ihan näin antaumuksella…
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ja taas remppapäivä. Tosin ennakoivaa huoltoa, eli moniurahihna rullineen ja öljypumpun tiiviste ja kampuran stefa ja torxeja. Asennusohrapirtelön nauttiminen on iso plussa itekseen ruuvaamisessa. Coltin pajalla vieraillessa se on vähän nihkeää...

Kuva

Työhän alkoi löysäämällä kiristin

Kuva

Kuva

En sitten tiiä, että oliko mulla muka niin huonosti 1/2" jatko tos kolos vai oliko jo valmiiksi saanu siipeensä. Kerrasta meinaan meni paskaks ilman apinavoimaa... Mut kyl työ tosta huolimatta eteni ihan verkkaisesti. Pieniä vastoinkäymisiähän nämä - ikinä ei tiedä, mikä tässä autossa yllättää...

Pienellä mutterimopolla ei kannata isojen hommia tehdä

Kuva

Hihnapyörän torxit oli hemmetin piukas ja oikeen napsahti auki. Ei niis lukitetta näkyny, et sinänsä voin olla eka, joka sen kimppuun on kajonnut. No mä laitoin lukitettakin.

Kuva

Öljypumpun lukkorengasta nuljasin alkuun Rapalan pihdeillä

Kuva

Sitten vähän meisseleitä kiilaksi ja kolmannella meisseleillä naputtelua

Kuva

Kohta räjähtää joku silmille...

Kuva

Noih

Kuva

Kannessa on kevyitä hankausjälkiä. En kyl yhtään tiä, et kuuluuko ne sinne vai ei...

Kuva

Sit taas jotain kovahkoa tiivistemassaakin joku on tonne tunkenu. Mahtaako olla tehtaalta? O-rengas ainaki oli ihan kivikova, eli ei turha remontti misään nimessä.

Kuva

Niin tai näin, nyt on uudet tiivisteet ja aikani kun tappelin lukkorengasta paikalleen, haki isä joltain kaveriltaan lainaksi vähän ammattimaisemmat työkalut. Renkaan paikalleenasennus otti näillä ehkä 3 sekuntia :mrgreen: Kärjet on taitettu "levenemään" eli rengas ei voi pompata pois kärjistä, vekottimessa on lukitus ja niin pitkät varret, että ei edes poskia punottanu, ku puristi jousivoimaa vastaan :wink:

Kuva

No eipä siinä. Sitten moniuran kimppuun, koska hukatun huoltokirjan ansiosta sen historiasta ei ole tietoa... Ekana oli tietty kiva huomata, että Riku oli myyny "väärät osat"

Kuva

No ei hätä ollut sen mukainen, vaan tälle olikin tehty ryssän remontti. Pieni googlaus kertoi, että yksi (vittumainen) rulla voidaan kiertää

Kuva

Kuva

No muahan tuo ei hirveästi lohduta, koska on se pitkä remmi... Ja siellähän se isossa kolossaan makoilee... Mun tuoki pitää vaihtaa. Vaihtu yllättävän kivuttomasti yläkautta ja sai viä kaksin käsin työskenneltyä. Nyt kun tietää jo reitit, niin en näe muuta syytä skipata sitä jatkossa kuin rullassa säästyneet rahat.

Kuva

Ylimmäinen apurullakin vähän pisti vastaan, ku oli polkupyörähommien takia viistetty talon ainutta 15 mm avainta. No kyllä siitäkin sitte selvisi, ku lenkkipäätä vähä lämmitteli ja taitto...

Kuva

Kiristimen rullan sitten vaihdoin ihan suosiolla ruuvipenkissä... Koko höskä kun tosiaan irtoaa yhdellä 8 mm kuusiokololla. Kiitos vinkistä foorumilaiselle!

Kuva

Ja pienen pujotteluoperaation jälkeen paketti on taas kasassa seuraavat 100 tkm. Hienoja vehkeitä! Nyt tää auto alkaa olemaan jakopäätä ja bensapumppua vaille perushuollettu.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Eilen oli firman pikkujoulut, eli tämä päivä oli mitä oivallisin pienelle parkkipaikkaremontille. Plussaa myös siitä, että jos vehje ei lähdekkää käyntiin, niin voi sit hakea huomenna osia...

Eli se bensapumppu, joka jo väsymisen merkkejä moottoritieramppivedois näyttää...

Kuva

Ekana kävi mielessä, että haen Biltemasta bensapumpun valolla varustettuna ja teen vesa67:n myymästä Henkosta varapumpun ämpäreineen päivineen... Mutta myyvä ei-oota :( Hommaa edesautto sekin, että kiinalaisesta Henkosta saa lukea yhtä sun toista, vaikka kai se sitten ihan hyvä on. Ja koko ämpärin vaihto tien päällä olis melko simppeli homma.

Luukkuhan aukesi helposti Bilteman papukaijoilla Bahcojen toimiessa voiman vartena

Kuva

Ja ku aikansa nylkytti putkia irti, niin irtostahan se pienen akrobatianäytteen jälkeen

Kuva

Eka sihti oli melko puhdas

Kuva

Kuten myös sisällä oleva iso

Kuva

Kuva

On toi orkkis Walbro vähä pienempi kuin uus...

Kuva

Eikä mahu reiästä, kuten Vesa tais kertookki

Kuva

Onneks puukko on keksitty

Kuva

Mulla oli sitte se isompi t-haara, josta pitää poistaa muoviputken pätkä. Se oli tosi kiva kalvaa pois huonolla puukolla sitte, ku koko roska oli jo kasas... :roll:

Kuva

Semmonen saparo. En saanu uutta letkua ihan perälle asti crc-liukkarista huolimatta, joten olkoot. On se kolme "nystyrää" kuitenki, eli kai on ok. Ei vaa tällee parkkiksella ilman varaosia jaksais paskoo muoviosia liialla voimalla.

Kuva

Vesalta ku osti, niin sai kunnon rane-abikotki kaupan päälle

Kuva

Kohdistusmerkki paikalleen

Kuva

Ja auto käy! Bensamittariki näytti jokseenkin oikein, joten kai se anturiki oikein on.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4582
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Hyvinhän tuo näytti menevän, lukitusrengas pysyi ehjänä ja bensakulmat lähti kokonaisina paikaltaan. Muistit varmaan käyttää CRC-tyyppistä luikkaria ennen kulmien irrottelua ... Lisäksi tarkkuusmitoitettu E85-upotuksen kestävä letku on kuvan mukaan juuri sellaisella kurvilla kuin pitääkin.

Jälkiviisaudet:

Henko menee paikalleen jos sen o-renkaan ottaa pois, voi tietenkin olla että hiljaa tämän asian mumisin muiden juttujen lomassa.

Abikot on ihan toimiva liitos eikä mikään "rane". Miksi tehdä vaikeasti kun pääsee helpommalla. Toinen tapa on jyrsiä toista henkon lattaliitintä pienemäksi ja käyttää alkuperäisiä liittimiä mutta siitä on todistettu se että jyrsintä rikkoo liittimen suojapinnan ja liitos hapettuu käytössä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Joo meni se ja 0 -> 1XX km/h paikaltaan polkastuna lähes tyhjällä tankilla meni kans ongelmitta.

Juu kyl CRC:llä liottelin liittimiä, eikai niitä ilman olis mitenkään irti saanu. Tosin olis uudet o-renkaat varmaa siltiki ollu fiksut...

Mä jotenki ainaki halusin ymmärtää, että jossain ämpärissä jotain kohtaa pitää jollain jyrsiä -> oletin heti sen olevan toi kaulus. Kai se voimalla olis menny, mut tällä kertaa näin. Tosin pessimistinä pelkään, että huolellisesta putsauksesta huolimatta joku muovinpala jäi johki koloon ja ajan saatossa se sieltä menee pumpun syövereihin aiheuttaen vittumaisen tauon Saabasteluun...
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4582
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ens kerralla muistikirja tai tallennin mukaan. Minähän en monisteita jakele.

Tyhjätanki -testi saattaa osoittaa että vanha pumppu vaan ei enää pystynyt täyttä kapasiteettia pumppaamaan, varsinkin kun tuo imusukka ol noinkin puhdas kuvan perusteella. Jotku laittaa tämänkin ilmiön etanolin syyksi.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Joo ei se sun vika ole, jos raukalle on kaikki tieto annettu, mutta ei sitä osaa käyttää oikein :D

Siihen, että E10 olis pumpun kuolettanu en ota kantaa, mutta yllätyin silti kuinka vähä moskaa sukas oli. Kuitenki monen moista pistoolia maailmalla oon nähny (en kaikista oo edes iljenny tankata) ja ton auton historiaan mahtuu vähintään 400 tankkausta. Jos omistajis on ollu myös niitä vitosella tankkaajia, niin montakohan sitte... Tosin sitte taas vahva myytti Saabien huonoista bensapumpuista on eläny jo ajalla ennen E-bensoja. Mut kai se sama Walbro kaikis autois on, ehkä Saabeilla vaa ajetaan enemmän.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kuva

Kuva
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Femma sano sitten blingblong ja jarruneste muka vähis. No tuosta TCS-boksiltahan se uitti.

Kuva

Ei siinä muuta kuin lähimpään romukauppaan ostamaan nestettä ja avain. Kaikki ne kii oli, mutta sen viimesen apinanarahduksen verran viä kiristin :roll: Ehkä se oli sitä vaille. Ei se lujaa voi vuotaa, ku melko kauan nesteet on pysyny ja mä myös käytän sitä jarrua...

Kuva

Soittelin Coltille öljypohjan putsauksesta, ja kuulemma karstojen päätymistä sihdin tukkeeksi voi edesauttaa laittamalla desin tai pari kasivitosta öljyn sekaan :roll: Ja etenkin, kun "kiire on" ja tankki on lähes täynnä bensaa. No ei siinä kuin Aakkosille tankkaamaan...

Olisin muuten pistäny pistoolin suoraan täyttöputkeen, mutta mun tuurilla liipasin oliski ollu herkkä ja kerrasta menny litra :)

Kuva

Kuva

Kuulemma paljo sitä tavaraa kylmäkäynnistyksissäkin menee mäntien ohi ja sitten taas toisaalta täs kohtaa autolla oli ajettu 130 km maantietä, ja edessä oli viä n. 10 km. Eli varmaa iso osa on jo haihtunut... Jos tää nyt oli joku Coltin aprillipila, niin olis sitte oikea aika kertoa :mrgreen:

Samalla sitten siellä Coltin pajalla tehdään myös jakopääremontin aloitustoimenpiteet eli ylimääräinen paino pois jakopäästä. Toisin sanoen tasapainokettinki, ja vaihdan sitte pelkän jakoketjun yläkautta joskus ku kerkeen, jaksan, viittin ja saan aikaiseksi (ketju on jo ostettu). Monihan siitä tärinästä on kertonut ennakkovaroituksena, mutta toisaalta en ite kyllä mitään eroa huomannu avon kanssa. Tosin se oli T5. Mut ku jos se nyt sitten hirveäksi muuttuu, niin saahan sen takaisin rahalla. Ja rahan takia se myös vain otetaan pois :roll: Muutaman tonnin ruoskat on muutaman tonnin ruoskia ja niitä uusia saa kaupasta - rahalla.

Mut nii. Insinööri kun olen, niin eihän sen tärinän kanssa tartte mutuilla, koska sen voi myös mitata :D Ei muuta ku geofoni kiinni koneeseen ja sen jälkeen myös koriin.

Kuva

Siinä on nyt vain sitte semmonen ongelma, että en oikein tiedä, että mitä tässä pitäisi seurata.

Kuva

Ongelmahan on se, että tärinän tunteminen on hyvin henkilökohtainen asia. Eli mun "en huomaa eroa" voi olla jollekki "paikat tippuu hampaista". Taajuudestahan se on pitkälti kiinni, että miltä se tuntuu. Ja taas taajuussidonnaisesti se räminäkin menee, ku paikat resonoi. Eli muuttaako se tasapainoakseli sitten mitä siellä koneessa. Ekaa kertaa uralla alkaa tuntumaan siltä, että maanrakennusala onkin helppoa, ku pääsääntöisesti mielensä pahoittaminen ei meitä kiinnosta, vaan rakenteellinen kesto.

Ja sitte toinen asia on se, että tuo nykyinen tulostus ei ole tarkoitettu auton moottorin analysointiin. Ja kun painaa ASCII-nappia ohjelmasta, tulee semmonen raakadatavyöry, että en oikeen tiiä, mitä silläki sit tekis. Eikä viittis nörttipuolta vaivata, ku ei niistä kukaa edes ole saabisti :(
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin