Moottorin kunnostus ei ole paljon edennyt, aikaa on mennyt osien puhdistamiseen,
ja miettimiseen, mitä, ja millä lailla moottorin kunnostan.
Kannesta irrotin pakoventtiilit, ja ei ne kaikki ihan kunnossa olleet.
Tiivistepinnoissa ei ollut yhtenäistä kirkasta pintaa.
Vuodenvaihteessa olin ostanut varakannen, se on samanlainen kuin tämän auton kansi, eli
symmetrisillä imukanavilla, ja epäsymmetrisellä imunokalla.
Tämä varaosakansi on parempi kuin auton alkuperäinen kansi.
Tällä hetkellä aikomukseni on tästä kannesta kunnostaa kansi tähän autoon.
Innostuin ostamaan vielä yhden kokonaisen varamoottorin, tonnarin B202 koneen. ( sain halvalla )
Tästä koneesta tarina kertoi, että se on jollakin tavalla kunnostettu, ajettu koeajo, ja irrotettu
autosta. Purin moottorin, ja tarina piti paikkansa, koneessa oli uudet laakerit, tiivisteet, ym.
Myös kytkinpaketti näytti uudelta, kytkinlevyssä näkyi vielä tekstiä, asetelma näytti uudelta.
Tämän kytkimen taidan laittaa satkuun, samalla täytyy myös laittaa tonnarin vauhtipyörä.
Tämän koneen kantta en purkanut, mutta ainakin tasopinta oli plaanattu suoraksi.
Tässä on symmetrinen imunokka, taidan laittaa tästä molemmat nokka-akselit satkun koneeseen.
Pakoventtiili CD:n alkuperäisestä koneesta.