Saab 900 i8 kat -90 --> T16
Re: Saab 900 T8 -86
En nyt ole vähään aikaan mitään kirjottanu, kun en oo saanu mitään aikaankaan. Tänään sain kuitenkin ton valkosen käymään kunnolla ja siististi, vaihdoin nyt jo sen ohjaussäätimen (vinkistä vielä kiitos henkalle).
Myös finkulla tuli silloin muutama viikko sitten ajettua vähän testiajoa, pelitti ihan hienosti, mitä nyt jotain pientä sähkövikaa kuten pensapumpun ohjaus jossa on joku häikkä(auto sammui tien varteen ja pakkasta -18 astetta), no haimme kotoa toisen pumpun, eikä toiminu, no sitten kotoa toinen rele, eikä toiminut vieläkään, en tietenkään siinä vaiheessa muistanut että mitkä nastat piti kytkeä yhteen, no kävellen viälä kolmas kerta kotio koneelle kattomaan ja päästiin matkaan. Missä vika voisi olla?
Sitten vielä pihassa hauska homma kun olin siirtämässä sitä takapihalle, niin auto sammui aina kun sisävalot sammui, kyllä meinaan hain vikaa kun auto kävi siististi ja kun menin irrottamaan apuvirtavehjettä ja löin aina oven kiinni että on helpompi kiertää auto, no sinä sitten keikutin autoa kuskin oven raosta niin ei mitään. No lopulta sitten keksin että missä vika.
Myös finkulla tuli silloin muutama viikko sitten ajettua vähän testiajoa, pelitti ihan hienosti, mitä nyt jotain pientä sähkövikaa kuten pensapumpun ohjaus jossa on joku häikkä(auto sammui tien varteen ja pakkasta -18 astetta), no haimme kotoa toisen pumpun, eikä toiminu, no sitten kotoa toinen rele, eikä toiminut vieläkään, en tietenkään siinä vaiheessa muistanut että mitkä nastat piti kytkeä yhteen, no kävellen viälä kolmas kerta kotio koneelle kattomaan ja päästiin matkaan. Missä vika voisi olla?
Sitten vielä pihassa hauska homma kun olin siirtämässä sitä takapihalle, niin auto sammui aina kun sisävalot sammui, kyllä meinaan hain vikaa kun auto kävi siististi ja kun menin irrottamaan apuvirtavehjettä ja löin aina oven kiinni että on helpompi kiertää auto, no sinä sitten keikutin autoa kuskin oven raosta niin ei mitään. No lopulta sitten keksin että missä vika.
Viimeksi muokannut jka, To Helmi 05, 2009 20:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Re: Saab 900 T8 -86






Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Re: Saab 900 T8 -86 & 900 T8 A Finlandia
siistin olonen CD. onko pahasti mätä? 

bmw e46 alias proteesi
Re: Saab 900 T8 -86 & 900 T8 A Finlandia
Ei se nyt kovin paha ole, vähän pintaruostetta, voi olla että menisi leimasta sellaisenaan.
Kyllä siinä silti tekemistä on ja täytyy maalata uusiks. Ensi kesänä on yksi hääkeikka.
Kyllä siinä silti tekemistä on ja täytyy maalata uusiks. Ensi kesänä on yksi hääkeikka.
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Re: Saab 900 T8 -86 & 900 T8 A Finlandia -83

Tommosen askartelin koulussa, en tiedä onko hyvä mutta tein kumminkin (eli ohje mittarin ohjainkortille on täällä foorumilla jossain) eli siis lambda/seossuhdemittari kyseessä
Kävi myös pieni moka, kun porasin vahongossa 11 reikää enkä viitsinyt tehdä uutta palaa, joten laitoin siihen tuon vihreän ledin joka kertoo että mittarille tulee virta.
Ajattelin pistää sen tonne tuhkakuppiin kun en halunnut näkyville mutta kuitenkin käden ulottuville.
Olisiko halukkaita, voisin koulussa tehdä enemmänkin (joko tolla satkun tuhkakuppiin sopivalla kiillotetulla rosterinpalalla tai ilman.
Ja kun ledituunamisen makuun päästiin niin syntyi eteen punaisista superkirkkaista jalkatilavalot jotka toimii sisävalojen kanssa samaan aikaan.

Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Re: Saab 900 T8 -86 & 900 T8 A Finlandia -83

Tommosen sain eilen tehtyä ja kuvassa vaan äkkiä koloonsa tuupattuna, voisi tommoset smoke mittarit olla siistimmät kun pistää aika pahasti silmään valkoset.
Soitin tulee sitten siihen alempaan rakoon.
Vähän on kyllä väärä järjestys tehdä mutta ei talvella huvita autoa parin tunnin tallisession takia putsata lumesta ja käynnistellä.
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Re: Saab 900 T8 -86 & 900 T8 A Finlandia -83
Eilen tuli hierottua auto käyntiin kun oli autotalliremontin tiellä, muuten toimi ihan hyvin mutta puolilämpimänä vielä vähän röpöttää mutta lämpösenä käy siististi, kulutus myös palautunut normaaliksi, kun aikasemmin vei tyhjäkäynnilläkin tankin tyhjäksi äkkiä ja eilen kun jäi pellon reunaan kiinni niin sai hieroa varmaan 45 minuuttia irti valon syttymisen jälkeen eikä loppunut vieläkään (nastattomat kaljut hkpl 10 ovat kyllä hyvät renkaat).
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Re: Saab 900 T8 -86 & 900 T8 A Finlandia -83
Nyt sain sellasen idean että maalausta siirretään ensikevääseen ja tänä kesänä tehdään kone josta tulee 16 venttiilinen. Tarkoitus olisi ostaa tutulta 16 venanen varaosasatku josta otetaan lh 2.2-ruisku, eli kysymys on että mitä eroa on turbon ja vaparin ruiskun sähköillä on??
APC:n sähkökaaviot jo eilen löysinkin joten niistä ei sen enempää kysyttävää, että onko samat t8 ja t16?
Entäs onko ysitonnisen ja t16 satkun kansissa ja nokka/kampiakseleissa eroja?
Menee varmaan koko etupään sähkösarja vaihtoon mutta kyllähän mulla aikaa on.
APC:n sähkökaaviot jo eilen löysinkin joten niistä ei sen enempää kysyttävää, että onko samat t8 ja t16?
Entäs onko ysitonnisen ja t16 satkun kansissa ja nokka/kampiakseleissa eroja?
Menee varmaan koko etupään sähkösarja vaihtoon mutta kyllähän mulla aikaa on.
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Re: Saab 900 T8 -86 & 900 T8 A Finlandia -83
Ei kannata vaihtaa pelkkiä etupään sähköjä.
Kojelaudan ja sisäpuolen johtosarjoihin tulee pieniä muutoksia vuosien varrella, joudut kytkentäkaavioista katsomaan, että sähköboksin kylkeen tulevien kolmen liittimen pinnit vastaavat samoja asioita edelleen.
Joko kaikki sähköt vaihtoon, tai sitten jätät orggissähköt ja sovitat LH:n johtosarjan sinne mukaan.. Se ruiskun johtosarja on aika itsenäinen paketti kuitenkin, joten suosittelen ehdottomasti jälkimmäistä, jos ei ole koko auto leviänä.
Ei vaadi kovin paljoa kytkemistä, tuolla OG-osiossa on siitä juttua.
Jätä alkuperäinen APC ja sytty.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=74869
Itse tein omassani niin, että vaihdoin kaikki sähköt M90-mallisiin, mutta se oli tietoinen ratkaisu. M82 pillerisulakesähköt olivat todella epäluotettavat, kokoajan sai olla renaamassa maadoituksia ja pyörittämässä sulakkeita, että kaikki auton varusteet toimisivat yhtä aikaa.
Kojelaudan ja sisäpuolen johtosarjoihin tulee pieniä muutoksia vuosien varrella, joudut kytkentäkaavioista katsomaan, että sähköboksin kylkeen tulevien kolmen liittimen pinnit vastaavat samoja asioita edelleen.
Joko kaikki sähköt vaihtoon, tai sitten jätät orggissähköt ja sovitat LH:n johtosarjan sinne mukaan.. Se ruiskun johtosarja on aika itsenäinen paketti kuitenkin, joten suosittelen ehdottomasti jälkimmäistä, jos ei ole koko auto leviänä.
Ei vaadi kovin paljoa kytkemistä, tuolla OG-osiossa on siitä juttua.
Jätä alkuperäinen APC ja sytty.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=74869
Itse tein omassani niin, että vaihdoin kaikki sähköt M90-mallisiin, mutta se oli tietoinen ratkaisu. M82 pillerisulakesähköt olivat todella epäluotettavat, kokoajan sai olla renaamassa maadoituksia ja pyörittämässä sulakkeita, että kaikki auton varusteet toimisivat yhtä aikaa.
Ei, mutta kaikki koneen kylkiin pultattavat onkin sitten erilaisia. Venakoppa on vanhoissa tonnareissa suora, satkun pellin alle sopii vain viisto.Entäs onko ysitonnisen ja t16 satkun kansissa ja nokka/kampiakseleissa eroja?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Saab 900 T8 -86 & 900 T8 A Finlandia -83
Eli tarkotus on olisi tehdä niin että ottaa varaosa-autosta koko sähkösarjan penkeistä eteenpäin eli kaikki kojetaulun sisälle tulevat johdot myös, kun täytyy sähkölasit ja ehkä ilmastointi saada taisteltua.Jope kirjoitti:Kojelaudan ja sisäpuolen johtosarjoihin tulee pieniä muutoksia vuosien varrella, joudut kytkentäkaavioista katsomaan, että sähköboksin kylkeen tulevien kolmen liittimen pinnit vastaavat samoja asioita edelleen.
Mutta onko eroa lh 2.2 turbossa ja vaparissa?
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Re: Saab 900 T8 -86 & 900 T8 A Finlandia -83
Hmm, ei kovin suuria eroja pitäisi olla. Turbossa on 16v vapariin nähden APC:n johdot mukana konehuoneen ja kojelaudan sarjoissa, mutta sähkölasien ja -peilien johdotukset menee i16:nkin johdoissa jo valmiina. Osa liittimistä on teipattu aika tiukkaan johtosarjan kylkeen, mutta etsivä löytää kun seurailee kytkimen paikasta taaksepäin..
Kannattaa vaihtaa kyllä ne auton keskellä kulkevat sähkötkin sitten, jos sähkölasien ynnä muiden vuoksi olet tuota vaihtoa tekemässä. M83 on vielä kojelaudassa sähkölasien nappulat, 84 siirtyivät käsijarrukahvan viereen. Tahtoo sanoa, että taas muutoksia ja skemojen tarkkaa tutkimista tiedossa.
Kannattaa nyt selvittää tarkalleen, että mitä oikeasti haluat, ettei tule sitten yllätyksiä. Yleisesti ottaen olen sillä kannalla, että jos tarvii oikeasti edes kysyä näistä asioista, niin sitten ei kannata alkaa sekoittelemaan noita eri vuosimallien pääjohtosarjojen osia. Jos tiedät, mihin olet ryhtymässä, niin sitten sulla olisi jo nenä kiinni kytkentäkaavioissa, etkä kyselisi foorumilla. En tahdo sanoa loukkauksena, vaan ihan realistin neuvona.
Jos päätät vaihtaa keskikonsolissa oleviin sähkölasien kytkimiin, niin sitten menee keskikonsolin myötä myös käsijarrukahva vaihtoon ja joudut kaventamaan sen kiinnitysholkkia. En muista, kirjoittelinko tuosta sen enempää omaan projektikertomukseeni, paineilmasahalla vetelin sitä keskiholkkia kapeammaksi ja hyvin se M84-> etukäppärin kahva sitten istui.
OG:n sisusta on nopea purkaa ja koota, ei kannata pelätä sen takia tuota taaimmaisen satsin vaihtoa.
Kannattaa vaihtaa kyllä ne auton keskellä kulkevat sähkötkin sitten, jos sähkölasien ynnä muiden vuoksi olet tuota vaihtoa tekemässä. M83 on vielä kojelaudassa sähkölasien nappulat, 84 siirtyivät käsijarrukahvan viereen. Tahtoo sanoa, että taas muutoksia ja skemojen tarkkaa tutkimista tiedossa.
Kannattaa nyt selvittää tarkalleen, että mitä oikeasti haluat, ettei tule sitten yllätyksiä. Yleisesti ottaen olen sillä kannalla, että jos tarvii oikeasti edes kysyä näistä asioista, niin sitten ei kannata alkaa sekoittelemaan noita eri vuosimallien pääjohtosarjojen osia. Jos tiedät, mihin olet ryhtymässä, niin sitten sulla olisi jo nenä kiinni kytkentäkaavioissa, etkä kyselisi foorumilla. En tahdo sanoa loukkauksena, vaan ihan realistin neuvona.
Jos päätät vaihtaa keskikonsolissa oleviin sähkölasien kytkimiin, niin sitten menee keskikonsolin myötä myös käsijarrukahva vaihtoon ja joudut kaventamaan sen kiinnitysholkkia. En muista, kirjoittelinko tuosta sen enempää omaan projektikertomukseeni, paineilmasahalla vetelin sitä keskiholkkia kapeammaksi ja hyvin se M84-> etukäppärin kahva sitten istui.
OG:n sisusta on nopea purkaa ja koota, ei kannata pelätä sen takia tuota taaimmaisen satsin vaihtoa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Saab 900 T8 -86 & 900 T8 A Finlandia -83
Tarkoitus vaihtaa johtosarja niin että vaan takavalot, lasilämppärin ja pensapumpun sähköt säilyy, eli takapenkistä eteenpäin (tosin melkein samalla vaivalla vaihtaa kokonaan)Jope kirjoitti:Kannattaa vaihtaa kyllä ne auton keskellä kulkevat sähkötkin sitten, jos sähkölasien ynnä muiden vuoksi olet tuota vaihtoa tekemässä. M83 on vielä kojelaudassa sähkölasien nappulat, 84 siirtyivät käsijarrukahvan viereen. Tahtoo sanoa, että taas muutoksia ja skemojen tarkkaa tutkimista tiedossa.
Autohan on vm. 86Jope kirjoitti:Jos päätät vaihtaa keskikonsolissa oleviin sähkölasien kytkimiin, niin sitten menee keskikonsolin myötä myös käsijarrukahva vaihtoon ja joudut kaventamaan sen kiinnitysholkkia. En muista, kirjoittelinko tuosta sen enempää omaan projektikertomukseeni, paineilmasahalla vetelin sitä keskiholkkia kapeammaksi ja hyvin se M84-> etukäppärin kahva sitten istui.
En ole tuota ceedeetä modaamassa vaan sen haluan pitää alkuperäisenä.
Sehän on jo purettu (sivu 1)Jope kirjoitti:OG:n sisusta on nopea purkaa ja koota, ei kannata pelätä sen takia tuota taaimmaisen satsin vaihtoa.
Sen takia täällä nyt kyselenkin enkä häsellä pellin alla. Juuri mietinkin että mitä kannattaa tehdä ja mitä ei.Jope kirjoitti:Kannattaa nyt selvittää tarkalleen, että mitä oikeasti haluat, ettei tule sitten yllätyksiä. Yleisesti ottaen olen sillä kannalla, että jos tarvii oikeasti edes kysyä näistä asioista, niin sitten ei kannata alkaa sekoittelemaan noita eri vuosimallien pääjohtosarjojen osia. Jos tiedät, mihin olet ryhtymässä, niin sitten sulla olisi jo nenä kiinni kytkentäkaavioissa, etkä kyselisi foorumilla. En tahdo sanoa loukkauksena, vaan ihan realistin neuvona.
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Re: Saab 900 T8 -86 & 900 T8 A Finlandia -83
Argh, ok.. Minä olen jo kerennyt unohtaa tämän threadin aiemmat keskustelut, tuossa oli Finkusta kuva viimeisimpänä, joten oletin että puhe oli tällä hetkellä siitä. Pahoitteluni.
Joku moderaattori vois splitata tämän kahdeksi projektiksi..
No ok, takaisin asiaan.
Eli sulla on nyt T8:n sähköt siinä ja M86. Sähkölaseille ja peileille pitäisi olla jo kaikki valmiudet:
- sähköpeilien kytkinten johdot on teipattu tiukasti kiinni kojelaudan johtosarjaan
- sähkölasien kytkinten johdot taas löytyy sieltä keskikonsolin sisältä
- molemmille löytyy pistokkeet a-pilarien alareunasta lokarin puolelta katsoen - peilien töpseli on nelipiikkinen neliskanttinen ja laseille taas semmoinen D:n muotoinen kaksipiikkinen molemmin puolin.
Sun tarttee vaan vaihtaa ovien johtosarjat, tai sitten tehdä tarvittavat johdotukset itse.
Olen edelleen sitä mieltä, että kannattaa pitää kaikki sähköt orkkiksina ja liität sen LH:n johtosarjan siihen vaan tarvittavilta osin..
Jos löydät T16-auton johtosarjan luovuttajaksi, sitten kannattaa taas alkaa vaihtamaan kaikki, koska sitten saat ilmastoinnin johdot "ilmaiseksi", mutta toisaalta esim APC:tä ei tarvitse alkaa jälkiasentamaan.
Ilmastoinnin asennusta helpottanee pdf:
http://jouppi.fi/saab/Misc/8505198-M91- ... -FI-IT.pdf
Toi "takapenkistä eteenpäin" on vähän mielenkiintoisesti ilmaistu, koska se auton keskellä kulkeva johtosarja on yhtä puuta sähköboksilta takavaloille saakka. Tokihan voit vaihtaa sen johtosarjan vaan puoliksi, sitten pääset juotos+kutistesukkahommiin. Kun sulla on auto kerta jo paljaana, niin mikset vaan samalla vaivalla vaihda sitä satsia ehjänä?
Onko luovuttaja ja vastaanottaja samaa korimallia? Combin ja sedanin johtosarjat ovat erilaiset keskikonsolista eteenpäin, eli taas on juotos + sukkahommia tiedossa. Itsehän laitoin 3D viistokeula-combin sähköt 4D pystykeula-sedaniin, tein johdotukset uusiksi takakontissa ja takaovien keskuslukoille jouduin haaroittamaan uudet johdot tuosta pääsarjasta. Myös etuvilkkujen liittimet meni uusiksi. :-)
Yhden illan homma se oli about vaihtaa kaikki sähköt muutoksineen, kun sisusta oli valmiiksi purettu.
Joku moderaattori vois splitata tämän kahdeksi projektiksi..
No ok, takaisin asiaan.
Eli sulla on nyt T8:n sähköt siinä ja M86. Sähkölaseille ja peileille pitäisi olla jo kaikki valmiudet:
- sähköpeilien kytkinten johdot on teipattu tiukasti kiinni kojelaudan johtosarjaan
- sähkölasien kytkinten johdot taas löytyy sieltä keskikonsolin sisältä
- molemmille löytyy pistokkeet a-pilarien alareunasta lokarin puolelta katsoen - peilien töpseli on nelipiikkinen neliskanttinen ja laseille taas semmoinen D:n muotoinen kaksipiikkinen molemmin puolin.
Sun tarttee vaan vaihtaa ovien johtosarjat, tai sitten tehdä tarvittavat johdotukset itse.
Olen edelleen sitä mieltä, että kannattaa pitää kaikki sähköt orkkiksina ja liität sen LH:n johtosarjan siihen vaan tarvittavilta osin..
Jos löydät T16-auton johtosarjan luovuttajaksi, sitten kannattaa taas alkaa vaihtamaan kaikki, koska sitten saat ilmastoinnin johdot "ilmaiseksi", mutta toisaalta esim APC:tä ei tarvitse alkaa jälkiasentamaan.
Ilmastoinnin asennusta helpottanee pdf:
http://jouppi.fi/saab/Misc/8505198-M91- ... -FI-IT.pdf
Toi "takapenkistä eteenpäin" on vähän mielenkiintoisesti ilmaistu, koska se auton keskellä kulkeva johtosarja on yhtä puuta sähköboksilta takavaloille saakka. Tokihan voit vaihtaa sen johtosarjan vaan puoliksi, sitten pääset juotos+kutistesukkahommiin. Kun sulla on auto kerta jo paljaana, niin mikset vaan samalla vaivalla vaihda sitä satsia ehjänä?
Onko luovuttaja ja vastaanottaja samaa korimallia? Combin ja sedanin johtosarjat ovat erilaiset keskikonsolista eteenpäin, eli taas on juotos + sukkahommia tiedossa. Itsehän laitoin 3D viistokeula-combin sähköt 4D pystykeula-sedaniin, tein johdotukset uusiksi takakontissa ja takaovien keskuslukoille jouduin haaroittamaan uudet johdot tuosta pääsarjasta. Myös etuvilkkujen liittimet meni uusiksi. :-)
Yhden illan homma se oli about vaihtaa kaikki sähköt muutoksineen, kun sisusta oli valmiiksi purettu.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Saab 900 T8 -86 & 900 T8 A Finlandia -83
Näinpä taidan sen tehä, tulee varmaan kaiken helpoimmaks. Kun voi olla että toi ilmastointihomma jää kun täytyisi melkein ostaa auto jossa ilmastointi ja ne maksaa (tähän mennessä autoon mennyt alle 300 euroa), eikä pihassa ole enää tilaa.Jope kirjoitti:Olen edelleen sitä mieltä, että kannattaa pitää kaikki sähköt orkkiksina ja liität sen LH:n johtosarjan siihen vaan tarvittavilta osin..
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Re: Saab 900 T8 -86 & 900 T8 A Finlandia -83
Mjoo, tuskin selviit 300 eurolla jos teet ilmastoinnin keräilyeränä. Itselläni kävi tuuri ja löysin täältä foorumilta paketin, jossa kaikki osat.
Jos joskus päätät alkaa keräilemään, niin ebaystä löytyy yleensä kompuroita ja letkut + kennot nettikaupoista (partsforsaabs, eeuroparts, jne).
Ja suosittelen ehdottomasti hankkimaan ne kytkikset sekä luovuttaja- että vastaanottaja-autoa kohden. Esim. alfamerin takasivuilla on ihan käypäiset vuosimallikohtaiset, niitä tutkin itse aika paljon, sitten kaikkia netistä kerättyjä PDF:iä..
Saabin korjaamomanuaalin sähkökuvat ovat vielä hieman mukavemmat, sillä niissä on esitelty laite kerrallaan kytkentäkaavion osat, mutta kyllä se siitä kokonaiskaaviostakin ilmi käy, kun vaan istuu rauhassa alas.
Jos joskus päätät alkaa keräilemään, niin ebaystä löytyy yleensä kompuroita ja letkut + kennot nettikaupoista (partsforsaabs, eeuroparts, jne).
Ja suosittelen ehdottomasti hankkimaan ne kytkikset sekä luovuttaja- että vastaanottaja-autoa kohden. Esim. alfamerin takasivuilla on ihan käypäiset vuosimallikohtaiset, niitä tutkin itse aika paljon, sitten kaikkia netistä kerättyjä PDF:iä..
Saabin korjaamomanuaalin sähkökuvat ovat vielä hieman mukavemmat, sillä niissä on esitelty laite kerrallaan kytkentäkaavion osat, mutta kyllä se siitä kokonaiskaaviostakin ilmi käy, kun vaan istuu rauhassa alas.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)