Sivu 35/109

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Lähetetty: Pe Joulu 20, 2019 09:28
Kirjoittaja tetammi
Vesan avos oli kyl melkoisesti extroja et sinänsä oisin itekki maksanut siitä enempi kuin sunbeachist. :D

Oot oikees et perus ng kolkki on aika tylsä, varsinki harmaana :lol:
Tonin projekti sai kyl vähä miettiin et pitäiskös omatki alut maalata jollain vähä räikeämmällä värillä, varsinki ku ovat aika hiekkapuhalletut...

Tuli tuossa saateltua työmaa Barcelonaan, parina päivänä oli oikein lämpimät kelit. Suomalaiset kulki T-paidoissa ja paikalliset toppatakeissa :mrgreen:
Prätkiä oli liikenteessä aivan törkeen paljon, jos ois ollu yhtää enempää vapaata niin ois ollu "pakko" lähtee vuokraamoon.
Avoja kyl näky mut eipä juuri katto auki ollu 8O

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Lähetetty: Pe Joulu 20, 2019 11:24
Kirjoittaja tetammi
Porvoon automyynnin tj haaveilee Dusterist niin otin vähä kontista mittoi, onpaha talles ku emännys taas ilmoittaa et käys hakee jotain.. :lol:

Leveys metrin, siis toi mittanauhan osoittama kohta

Kuva

Kokonaiskorkeus 73cm
Kuva

Hattuhyllyn alapintaan 40cm, vaihtamalla vararenkaan paikkapulloon saa 10 senttii lisää.

Kuva

Hattuhyllyn kohtaa syvyys 70cm, alhaalta keskeltä 93cm.

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Lähetetty: Pe Joulu 20, 2019 11:35
Kirjoittaja tetammi
Tässä vielä vähä verrokkimittoja
Ng900 n. 94x94
Ng93 le 108. Pituus alhaalt 98 ylä 81cm
95 pöyränkotelon väliset 100, takareuna 124cm. Sen syvyys 45cm
Pituus 105cm hattuhyllyn alta 87cm
Mondeo pyöränkotelon väli 114cm
Levein kohta 140
Syvyys alhaalta 110, hattuhylly 88cm

Eli pyöräkotelon väli on sama kuin femmassa, syvyyttä 5cm enempi alhaal kuin ng kolkissa ja dusterin kontti viistompi.

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Lähetetty: Pe Joulu 20, 2019 11:42
Kirjoittaja tetammi
Hitsi, nightbreakerin H7 kesti vajaa 2kk/5tkm dusterissa.
Onneks on tilaa vaihtaa.

Latausonkelma on ny vihdoin hoidossa, vika oli niinki eksoottine kuin akku :lol:

Avon käyttelin kunnol lämpimäksi, kävin kiusaa hieman jarruja ja kosteudenpoistajat kuivaukseen.

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Lähetetty: Pe Joulu 20, 2019 11:47
Kirjoittaja AZP
Yllättävän matala toi Dusterin kontti, sekä kattoon että verhoon. Korin muodot antaa ymmärtää, että olis korkeampi tila, mutta toihan on matalampi kuin farkkukolkissa kattoon mitattuna.

Muuten mitat ei yllätä yhtään jos vertailee farkkuihin ja katumaastureihin, perusmetri pyöränkoteloiden välissä (Mondeo on selkee poikkeus) ja pituutta asteen vähemmän kuin perusfarkuissa, joissa se pituuskin on siinä 100-110 cm yleensä. Keskikokoisissa katomaastureissa hyvin yleinen mitta tollanen 80-90 senttiä riippuen kokoluokasta. Isommissa sitten se metri.

Berlingo III:ssa leveys on 120 cm koko kontin pituudelta, syvyys lattiasta on metrin ja korkeus verhoon 60 cm ja kattoon 120 cm. Siinä siis pohjat rikottavaksi :mrgreen:

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Lähetetty: Pe Joulu 20, 2019 12:05
Kirjoittaja IC1970
Ei siis mitään hämmästyttävää Dusterin(kaan) kontin mitoissa. Kiitos mittamiehille. Mulla taitaa noi Focuksen luvut olla jossain, ehkä, täytyy mittailla jos en etsimällä löydä.

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Lähetetty: Pe Joulu 20, 2019 12:08
Kirjoittaja tetammi
Joo. Pikkuautohan toi on muute paitti raideväliltään.
Onneks on kuomukärryt niin vahinko ei oo kovin iso :mrgreen:
Täyskokoisesta varapyöräst en oo kyl valmis luopuu ku tulee välil kumminkii kokeiltuu et mihi saakka nelikolla pääsee :wink:

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Lähetetty: Pe Joulu 20, 2019 12:19
Kirjoittaja tetammi
Kun kattoo pohjaa niin rupee selvii kontin mataluus.
Perä yms on nostettu niin ylös ettei heti raavi mihinkää ja täyskokoisen varapyörän kotelo on jouduttu laittaan sen päälle.
Kuva

Tää taitaa olla citymaastureista sieltä offimmasta päästä..

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Lähetetty: Pe Joulu 20, 2019 12:36
Kirjoittaja AZP
Sama mataluus vaivaa muuten yleensä farkkuja kun niitä vertaa viistoperiin tai sedaneihin. OG-kolkissakin huomattavasti syvemmällä lattia, jonka johdosta korkeus hattuhyllyyn luokkaa 10 senttiä enemmän kuin NG-farkkukolkissa. OG:ssa kontti muutenkin sen kokoinen, että jos lastaa nuo kaksi autoa täyteen kattoon/takalasiin saakka koiraverkko paikallaan, niin melkein veikkaisin että OG-kolkki vie viistoperänä voiton NG-farkkukolkista tavaratilan koossa.

Tämän takia lähinnä naureskelin kun jotkut kommentoi aikanaan Saabisa toiseen vaihtaessa, että vaihdoit sitten isompaan kun on perheenlisäystä tulossa. Ei kyllä tullut lisää tilaa omasta mielestä.

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Lähetetty: Pe Joulu 20, 2019 13:42
Kirjoittaja tetammi
Tosi tuoki mut farkun konttii on tullu käytettyy paljon ahkerammin mitä og:n lähinnä kun vanhemmassa luukku on selvästi painavampi.
Tonnareissakin aikanaan tykkäsin enempi sedan kopasta ja avoissahan on just näppärä kontti normaalia ruokakauppa reissuu varten, 3-4 kassii menee nätiste vieretysten.

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Lähetetty: Pe Joulu 20, 2019 14:05
Kirjoittaja AZP
Tosi tuokin. Sedanin pelti naksahtaa paljon näppärämmin kuin mikään luukku jossa on ikkuna. Tai jos vertaa Mitsun t o d e l l a h i t a a s e e n sähkötakauluukkuun :D

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Lähetetty: Pe Joulu 20, 2019 15:22
Kirjoittaja tetammi
Sähköine takaluukku on kyllä sellane varuste minkä soisi olevan seuraavassa menopelissä, ei taida kyllä isosta B:stä löytyy ja siinä on iha järkyttävän kokoine luukku :lol:
Saako mitsun luukun painettuu auki jo kaupan ovelta vai pitääkö olla iha liki?

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Lähetetty: Pe Joulu 20, 2019 15:41
Kirjoittaja AZP
Berlingon luukkua jos pitäis nostaa koneella niin pitäis olla joku Pekkaniska paikalla :D

Siksi ottaisinkin kirahvinkuljettimen mieluiten pariovilla.

Tossa Mitsun kakessa on tosij pitkä kantama, että luukun saa ajoissa kyllä auki. Ärsyttävämpää on melkein se, että keskuslukitus ei suostu laittamaan ovia lukkoon kakesta painamalla ellei takaluukku ole jo kokonaan kiinni. Eli kun lähtee autolta vaikka sinne kaupan ovelle ja painaa luukun menemään kiinni, niin pitää muistaa painaa siinä kaupan ovella ovet lukkoon.

Ton saa onneksi pois päältä, jolloin luukku toimii ihan normaalina manuaaliluukkuna. Vielä olen sen verran uutuudenviehätyksissä että olen pitänyt sen päällä sähköllä. Mutta aika usein pienemmät tavarat tulee otettua matkustamoon mieluummin kuin alkaa odotella sen luukun nousua ja laskua.

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Lähetetty: Pe Joulu 20, 2019 16:51
Kirjoittaja IC1970
Siitä muuten huomaa, että tuo mun V40 on wanhan liiton autoja, kun takapaksi on todella syvä. Nuorempi belggarimme Rose on siellä useamman reissun matkustanut ja tuntuu tykkäävän, poterossa on hyvä olla ja istumaan mahtuu hyvin, jolloin pirun isoista klaseista näkee kivasti pihalle. Odottamattoman hyvä koirankuljetin. Nykyvehkeissähän tuo poterotila on täytetty jos jonkinlaisilla välilevyillä ja siellä on sitä litratilaa sitten piilossa tarvitseville. Kieltämättä tuntuu, että farkuissakin takakontin pohja on kohonnut ylöspäin koko ajan.
Ei ole vielä tullut vastaan farkku-Accordin 03-08 tavaratilan voittajaa, sillä hoitui kaikki kuljetukset ilman hampaidenkiristystä.

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Lähetetty: Pe Joulu 20, 2019 17:27
Kirjoittaja AZP
Kävin aiemmin tänä vuonna huviksern koeajamassa uutta viistoperäinsigniaa. Tsekkasin sitten hallissa myös farkkuinkun takapään. Huomio oli selkeä: farkussa lattia selvästi korkeammalla ja ainakim verhon alle mahtuu todnäk tosielämässä reimasti vähemmän roinaa kuin viistoperän hattuhyllyn alle. Samaa muistelisin katsoneeni A-Insigniassa aikanaan.

Eli ihan saman huomion tehnyt nykyfarkkujen paksin lattian korkeudesta. En ole keksinyt miksi niin tehdään. Suunnilleen samat rakenteet siellä luulisi rajoittamassa olevan farkussa kuin sedanissa tai viistoperässä.