Eipä tuo kovin pahalta näytä:

Tuossa valossa ja etupyörät hieman vasempaan käännettynä tuo etupyöränkotelo näyttää itse asiassa tosi isolta tuolle rengaskoolle. Mutta paljon isomman halkaisijan pyörää sinne ei ohjauksen ääriasennossa mahtuisi.
Ei siis tullut kiire jousiostoksille. Mutta jos nuo originaalijouset pamahtaa poikki, niin noissa pyörissä on madallusvaraa vaikkapa Eibachin 30/20 mm -sarjan verran. Nykyjouset on todennäköisesti jo sen verran väsyneet, että vaihto vaikka uusiin Saabin sport-jousiin saattaisi jopa korottaa autoa. Tuli näitä pohtiessa mittailtua maavaraakin. Alimmassa kohdassa moottorin takapuolella keskellä on noin 120 mm maavaraa näillä kesärenkailla. Useissa madallusjousissa on madallus 40 mm, joten sellaisella menisi kyllä jo liian matalaksi. Ja nykyiset talvirenkaat on kokoa 205/55R16, eli kun ne vaihtaa alle, auto laskeutuu noin 10-15 mm lisää.
Vanteet on muuten mallia Borbet CW2, koko on 17x7" ja ET 35. Edessä ei ET saisi ollakaan yhtään pienempi ja/tai vanne leveämpi, koska jo nuo 205 -leveät renkaat tulee aika ulos. Takana olisi vara vaikka leventääkin. Eli kaikenkaikkiaan olen ihan tyytyväinen valitsemieni vanteiden ja renkaiden mittoihin. Nopealla koeajolla en huomannut ihmeellisempiä vetelyjä tai muuta, joten en onnistunut tuuningin nimissä pilaamaan ajo-ominaisuuksiakaan pahasti

Itse autosa sellaista päivitystä, että 300000 km pärähti lasiin kuusi päivää sitten, eli nyt ollaan virallisesti loppuunajettuja. Ajoa on minun omistuksessani nyt tullut noin 4 tkm, ja keskikulutus on ollut tankkauksista laskien ja mittarivirhe kompensoiden 8,4 litraa keskinopeudella 45 km/h. Ajo on ollut hyvin kaksijakoista, eli rauhallista motariajoa talvirajoituksilla tai sitten ihan pelkkää nurkkapyörittelyä lyhyissä pätkissä. Pahimmillaan mennyt tankillisella 11L/100km keskinopeudella 31 km/h ja parhaimmillaan 5,8 litraa sadalla kahdeksankympin keskinopeudella. Softa ja rauta edelleen vakiot.
Korjaushommiakin jouduin tekemään viime viikolla: vaihdoin oikean etuvilkun sekä rekisterikilven valon polttimot. Muita vikoja ei ole ollut. Renkaidenvaihdon yhteydessä käytin OP-Comin autossa kiinni korjatakseni nopeusmittarin näyttämän ja luin samalla vikakoodit. Ainoa koodi mitä oli ilmestynyt oli CIMin koodi C0547-04, jota OP-Com ei tuntenut. WIS tuntee kuitenkin koodin, ja kertoo sen olevan "SCL-ISM, Unlocked & Secured Circuit, Open". Oireina pitäisi olla joku viesti SIDissä ja se että startti ei pyöritä. Viestiä tai startin toimimattomuutta en ole kuitenkaan havainnut, joten nollasin koodin ja jätettäköön se omaan arvoonsa. Katsotaan ilmestyykö joskus uusiksi.
Yhteenvetona siis toteamus, että reilun 3kk:n ja 4 tkm:n aikana autoon ei ole tullut polttimonvaihtoa suurempia vikoja.