JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
No en minä näistä mitään tiedä, mutta jos valmistajakin lupaa 350-380hp tuolla ja vasta on 270 otettu, niin ei luulis ahistavan vielä. Mutta joo..selvitetään asiaa.
Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
Noniin, tämän topicin kolkki oli tovin myynnissä, ja muutama päivän sitten löysi onnellisen uuden omistajan. Tainoh..ensi vaikutelma oli hyvä, auto ei ilmeisesti halunnut lähteä perheestä, sillä kun kaupat oli tehty, rahat siirretty ja ite poistuin paikalta, niin nya ågare soittaa et ei tää mihinkään liiku. Tarkemmin, vaihteet eivät menneet päälle.
Tässäpä syypää siihen:

Onneksi velhomme kangasalta otti asian hoitaakseen, ja minun avustuksella vaihtoi uuden kytinsetin hajonneen tilalle...vai kumpi se työkalujen ojentaja nyt olikaan
Pienen korjaus operaation jälkeen auto toimi jälleen kuin unelma..ihan kuten aiemminkin. Nyt vain sattu huonoon saumaan antaan myöten tuo levy josta palanen irtos. Autoa alettiin ropaan torstaina about 4 aikaan.. ja illalla ysin jälkeen ajeltiin jo kotia päin. Aamulla auto uudelle omistajalle ja tällä kertaa voitiin puhua siittä onnellisesta uudesta omistajasta
Kiitokset vielä vesalle ja jasperin osien luovuttajalle 
Eli siihen päättyy tämän threadin kertomus tämän auton osalta. ONNEKSI, tilalla on jo toinen kolkki jossa onkin rutkasti tekemistä, mutta tässä nyt muutaman päivän räpellyksistä.
Konin jouset maalattuina:

Erillissarjan sekä subikan päätteet niputettu kasaan:

Tämän takia on porakoneet keksitty helpottamaan työskentelyä:

Jännitenäyttö asennettu jotta nähään kuinka voltit notkuu volumea kääntäessä:

Ja lasit saaneet sävynsä jälleen:

Enempää tällä hetkellä.
Tässäpä syypää siihen:


Onneksi velhomme kangasalta otti asian hoitaakseen, ja minun avustuksella vaihtoi uuden kytinsetin hajonneen tilalle...vai kumpi se työkalujen ojentaja nyt olikaan

Pienen korjaus operaation jälkeen auto toimi jälleen kuin unelma..ihan kuten aiemminkin. Nyt vain sattu huonoon saumaan antaan myöten tuo levy josta palanen irtos. Autoa alettiin ropaan torstaina about 4 aikaan.. ja illalla ysin jälkeen ajeltiin jo kotia päin. Aamulla auto uudelle omistajalle ja tällä kertaa voitiin puhua siittä onnellisesta uudesta omistajasta


Eli siihen päättyy tämän threadin kertomus tämän auton osalta. ONNEKSI, tilalla on jo toinen kolkki jossa onkin rutkasti tekemistä, mutta tässä nyt muutaman päivän räpellyksistä.
Konin jouset maalattuina:

Erillissarjan sekä subikan päätteet niputettu kasaan:

Tämän takia on porakoneet keksitty helpottamaan työskentelyä:

Jännitenäyttö asennettu jotta nähään kuinka voltit notkuu volumea kääntäessä:

Ja lasit saaneet sävynsä jälleen:

Enempää tällä hetkellä.
Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
Voitaneen sanona, että tosiaan onnellinen uusi omistaja olen. Täytyy kyllä vielä kehua, että todella hienosti jeippo hoiti ilmenneen ongelman.
9-3 2.0t -01 Flexifuel
Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
Tänään vaihtu aeroon uusi (käytetty) koko apparin puolen vetarihelvetti! Eli laatikosta levyihin asti. Ongelmana oli jurnutus / tärytys vedon ollessa päällä. Varsinkin isommilla vaihteilla (3,4,5) sen huomasi ja tunsi ihan kunnolla persuuksissa. Ongelma voimistui kun kanttasi vasemmalle eli paino siirtyi apukuskin puolelle. Tasasessa ja nätissä ajossa toimi kuin normaali ehjä vetari. Vaihto oli nätti.. levyjen navasta mutteri irti 32mm hylsyllä, pallonivel irti, remmi löysälle ja laturin alakiinnike irti, sama kuuskolo pultti piti myöskin vetarin "apurunkoa" vai mikä lie niin kiinni. Sen jälkeen tuosta "apurungosta" 3kpl 13mm pultteja irti jonka jälkeen laturia sivuun ja "leuka-avaimella" joka tais olla 27mm, niin akselin ympärille se ja naputtelua vasaralla. Ja näin koko setti luiskahti nätisti irti laatikon päästä. Toki ennen sitä laatikon öljyt ulos.
Samalle illalle sain EGT anturin kiinni uuteen kulkineeseen jotta päästään tarkkailemaan myöhemmissä vaiheissa lämpöjä.
Huomenna suuttimien vaihto ja 3" putkiston asennus ja taas alkaa auto oleen kunnossa talvea varten
Samalle illalle sain EGT anturin kiinni uuteen kulkineeseen jotta päästään tarkkailemaan myöhemmissä vaiheissa lämpöjä.
Huomenna suuttimien vaihto ja 3" putkiston asennus ja taas alkaa auto oleen kunnossa talvea varten

Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
Onkos tietoa mistä kannattais mehtästää kuskinpuolen vetoakselin stefaa?? Näytti olevan laatikon kyljestä märkänä ja juurikin vetarin alta tihkuttaa. Näköjään meni tuo stefa ku lähti muuta remppaa tehdessä vahingossa koko akseli irti. Tai löytyykö joltain stefan mittoja/muotoa/mallia joilla vois vastaavaa metsästää..
Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
Akselitiivisteen saa Hepo-Autosta hervannasta parin päivän varoitusajalla, hintaa oli muistaakseni noin 25-30€. On omanlaisensa peltirunkoinen tiivisteasetelma, ei mikään bulkkistefa.
Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
Nyt alkoi "äänieristys", joka tulee etenemään budjetin salliessa..eli todella hitaasti. Mutta peräluukusta aloitin.
(huono kuvanlaatu, kiitos valaistuksen ja Silmäpuhelimen)
Verhoilu(pahvi) pois, punasella 0 merkitty ruuvit / muoviset tulpat jotka pitää ottaa irti. Vasemmassa (ja oikeassa jota ei näy)reunassa muovin päällä yksi ruuvi ja kulmaa raottamalla löytää sen alta toisen mikä pitää verhoilua kiinni.

Kovin on tyhjän näköistä eristyksen suhteen.. (yllätyskö tuo). Takapaksin pyyhkijän irrotin jotta sain sen moottori/teline härpäkkeen pois edestä ja pääsin sinne taate laittamaan eristystä myös. Kolmella 10mm pultilla kiinni itse moottori ja niitä ennen on hyvä irroittaa pyyhkijä (1kpl 10mm mutteri joka löytyy muoviläpän alta pyyhkimen kiinnityskohdasta).

Kunnes bitumin jälkeen pinnat näyttivät tältä. (*HOKS* molemmissa kulmissa oli veden poistumiselle reiät, joten huolehdittava ettei ne peity)


Ja bitumimaton päälle vielä pakkauksen mukana tullutta 1cm vahvuista vaahtomuovia 1kerros


Ja näköjään jäi kuvat ottamatta, mutta nuot isot 5 koloa peitin vielä samalla vaahtomuovilla jottei sieltä suhise suoraan verhoiluun äänet. Jos tulevaisuudessa tulee jotain tarvetta päästä käsiksi johonkin lamppuun tms, niin kolojen päältä on helppo nämä vaahtomuovit irroittaa, sillä leikkasin niistä vain noin 1cm isommat kuin reiät olivat joten liimapintaa ei ole mahottomasti pellissä kiinni = pitäisi lähteä kivuttomasti irti.
(huono kuvanlaatu, kiitos valaistuksen ja Silmäpuhelimen)
Verhoilu(pahvi) pois, punasella 0 merkitty ruuvit / muoviset tulpat jotka pitää ottaa irti. Vasemmassa (ja oikeassa jota ei näy)reunassa muovin päällä yksi ruuvi ja kulmaa raottamalla löytää sen alta toisen mikä pitää verhoilua kiinni.


Kovin on tyhjän näköistä eristyksen suhteen.. (yllätyskö tuo). Takapaksin pyyhkijän irrotin jotta sain sen moottori/teline härpäkkeen pois edestä ja pääsin sinne taate laittamaan eristystä myös. Kolmella 10mm pultilla kiinni itse moottori ja niitä ennen on hyvä irroittaa pyyhkijä (1kpl 10mm mutteri joka löytyy muoviläpän alta pyyhkimen kiinnityskohdasta).

Kunnes bitumin jälkeen pinnat näyttivät tältä. (*HOKS* molemmissa kulmissa oli veden poistumiselle reiät, joten huolehdittava ettei ne peity)




Ja bitumimaton päälle vielä pakkauksen mukana tullutta 1cm vahvuista vaahtomuovia 1kerros




Ja näköjään jäi kuvat ottamatta, mutta nuot isot 5 koloa peitin vielä samalla vaahtomuovilla jottei sieltä suhise suoraan verhoiluun äänet. Jos tulevaisuudessa tulee jotain tarvetta päästä käsiksi johonkin lamppuun tms, niin kolojen päältä on helppo nämä vaahtomuovit irroittaa, sillä leikkasin niistä vain noin 1cm isommat kuin reiät olivat joten liimapintaa ei ole mahottomasti pellissä kiinni = pitäisi lähteä kivuttomasti irti.
Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
Nyt saatiin talvea varten eber lämmittämään aeron sisuksia
Muutama kuva projektista.
"grilli / maski" kahella nipsulla irti nurkista, Lampun 3 torxia irti (neljäs kun vilkku on otettu) ja pyyhkijä suoraks ettei takertele umpioon pois ottaessa.

Vedä eteenpäin ja vilkku lähtee irti, polttimon kannake taas kun jompaan kumpaan suuntaan pyöräyttää, vilkun takaa paljastuu neljäs umpion torxi.

Ajovalo umpion liittimet, punainen joko punasen lätyskän alta kampeamalla / nitkuttamalla irti tai sormilla painaen takaa väkäsiä jotta "lukko" aukeaa ja alempi liitin on "hakasilla", eli sivuilta painamalla ja vetämällä irtoaa. Lokarin reunasta 2 torxia irti (ja pohjalevystä muutama torxi/ristipää/6mm/8mm irti, itsellä ei koko pohjamuovia ole kiinni.)

Puskurin palkin 17mm pultit auki molemmin puolin. Ja lohkolämppärin pistoke (jos on) on hyvä ottaa tässä vaiheessa irti, sekä anturi puskurin alareunasta (onko se joku lämpötila-anturi tms musta pieni mötikkä).

Lisävalojen (jos on) polttimot irti kannaketta jompaan kumpaan suuntaan vääntämällä ja ajovalojen pesurien letku "tinneistänsä" irti puskurin reunasta jottei lähde letku puskurin mukana.

Puskuria kopauttamalla/vetämällä/työntämällä eteen päin lähtee se kannakkeistaan. Omassa tapauksessa jouduin tämän jälkeen vielä kammeta puskurin palkkia liikkeelle isommalla avaimella. Muistaa edetä varovasti jotta ei lampun pesureiden sulat lähe mukana, eli nitkuttelee puskuria liikkeelle jonka jälkeen nostaa pesurin varret "yli tuon puskurin".

Etumus paljaana ja eberin tuleva paikka pesuneste säiliön alapuolella.

Ohjeiden mukainen teline piirretty ja leikkausta vaille valmis jaaaa hitsattuna sekä paikoillaan.

Vielä ohjeiden mukainen kiinnitysrauta jotta ulommastakin sivusta tulee tukeva ja kiinnitys pesuneste säiliönkanssa samaan ruuviin.

Eber kiinni omalla telineellä tuohon itse tehtyyn (mutta ohjeiden mukaiseen) telineeseen ja siinähän se istuu. Vesipumppu oli eberissä itsessään kiinni, mutta ahtauden vuoksi siirsin sen tuohon auton runkoon kiinni. Imuilman putki jo kiinni eberissä ja seuraavaksi pakoputken vääntämiseen.

Äänenvaimentajalle paikka ja sopivasti isosta prikasta sai taivutettua "telineen". Ja siihen se istuu kuin nökö nenän päässä.

Ämpäriin läpivienti bensaletkulle "valmiina olevaan paikkaan" 4,5mm terällä joka tiivistettiin massalla. Ja letkun sai pujotettua peltien ja tankin välistä nätisti "sokkona" alas. Ja ennen letkun upotusta tankkiin, viisto leikaus letkun päähän jottei painaudu esim pohjaa vasten kiinni.

Bensapumpun asennus tyhmään paikkaan, sillä vieressä takana olisi ollut "kolo" jossa pumppu olisi ylempänä jolloin siihen ei mikään voisi osua jos joku möhkäle sattuu auto alle jäämään. Siirrän tässä lähipäivinä pumpun vielä. Bensaletku eberille sekä sähköt menevät nätisti vanhojen linjastojen vierellä.

Ylitystä

Vesiletku jonka väliin lisälämmitin tulee

ACC:lle 3nastaan piuha eberiltä / releeltä jotta saadaan sisälle lämmintä eberin puhkuessa ja sidillä kun tätä ohjataan niin sinne nastalle 20 yks piuha. Ja näköjään jäänyt sidin persuuksista kuva ottamatta :/

Techillä lisälämmittimen ohjelmointi/lisäys ja homma oli valmis rokkaamaan. Tosin ensteks alkuun oli väärä ohjainlaite, mutta sen jälkeen homma rokkas kun sai oikeanlaisen käteen
Eberin sähköt sai niputettua nätisti akun viereen ja oikeastaan vain rele jäi näkyviin pienenä mustana mölttinä pellin reunaan akun taate. Eli suht "näkymätön" asennus kokonaisuudessaan = taas sai ihmetellä minne rahat meni kun ei mitään näkyvää tullut isosta työstä huolimatta.
Kytkentäkaaviosta koitan vielä saada kuvat kun kerkiän.
Ja suur kiitos asiassa auttaneille jotta ensikertalainen sai homman hoidettua ilman "kalliimpia välikäsiä".

"grilli / maski" kahella nipsulla irti nurkista, Lampun 3 torxia irti (neljäs kun vilkku on otettu) ja pyyhkijä suoraks ettei takertele umpioon pois ottaessa.


Vedä eteenpäin ja vilkku lähtee irti, polttimon kannake taas kun jompaan kumpaan suuntaan pyöräyttää, vilkun takaa paljastuu neljäs umpion torxi.


Ajovalo umpion liittimet, punainen joko punasen lätyskän alta kampeamalla / nitkuttamalla irti tai sormilla painaen takaa väkäsiä jotta "lukko" aukeaa ja alempi liitin on "hakasilla", eli sivuilta painamalla ja vetämällä irtoaa. Lokarin reunasta 2 torxia irti (ja pohjalevystä muutama torxi/ristipää/6mm/8mm irti, itsellä ei koko pohjamuovia ole kiinni.)


Puskurin palkin 17mm pultit auki molemmin puolin. Ja lohkolämppärin pistoke (jos on) on hyvä ottaa tässä vaiheessa irti, sekä anturi puskurin alareunasta (onko se joku lämpötila-anturi tms musta pieni mötikkä).


Lisävalojen (jos on) polttimot irti kannaketta jompaan kumpaan suuntaan vääntämällä ja ajovalojen pesurien letku "tinneistänsä" irti puskurin reunasta jottei lähde letku puskurin mukana.


Puskuria kopauttamalla/vetämällä/työntämällä eteen päin lähtee se kannakkeistaan. Omassa tapauksessa jouduin tämän jälkeen vielä kammeta puskurin palkkia liikkeelle isommalla avaimella. Muistaa edetä varovasti jotta ei lampun pesureiden sulat lähe mukana, eli nitkuttelee puskuria liikkeelle jonka jälkeen nostaa pesurin varret "yli tuon puskurin".


Etumus paljaana ja eberin tuleva paikka pesuneste säiliön alapuolella.


Ohjeiden mukainen teline piirretty ja leikkausta vaille valmis jaaaa hitsattuna sekä paikoillaan.


Vielä ohjeiden mukainen kiinnitysrauta jotta ulommastakin sivusta tulee tukeva ja kiinnitys pesuneste säiliönkanssa samaan ruuviin.


Eber kiinni omalla telineellä tuohon itse tehtyyn (mutta ohjeiden mukaiseen) telineeseen ja siinähän se istuu. Vesipumppu oli eberissä itsessään kiinni, mutta ahtauden vuoksi siirsin sen tuohon auton runkoon kiinni. Imuilman putki jo kiinni eberissä ja seuraavaksi pakoputken vääntämiseen.


Äänenvaimentajalle paikka ja sopivasti isosta prikasta sai taivutettua "telineen". Ja siihen se istuu kuin nökö nenän päässä.


Ämpäriin läpivienti bensaletkulle "valmiina olevaan paikkaan" 4,5mm terällä joka tiivistettiin massalla. Ja letkun sai pujotettua peltien ja tankin välistä nätisti "sokkona" alas. Ja ennen letkun upotusta tankkiin, viisto leikaus letkun päähän jottei painaudu esim pohjaa vasten kiinni.


Bensapumpun asennus tyhmään paikkaan, sillä vieressä takana olisi ollut "kolo" jossa pumppu olisi ylempänä jolloin siihen ei mikään voisi osua jos joku möhkäle sattuu auto alle jäämään. Siirrän tässä lähipäivinä pumpun vielä. Bensaletku eberille sekä sähköt menevät nätisti vanhojen linjastojen vierellä.


Ylitystä


Vesiletku jonka väliin lisälämmitin tulee


ACC:lle 3nastaan piuha eberiltä / releeltä jotta saadaan sisälle lämmintä eberin puhkuessa ja sidillä kun tätä ohjataan niin sinne nastalle 20 yks piuha. Ja näköjään jäänyt sidin persuuksista kuva ottamatta :/

Techillä lisälämmittimen ohjelmointi/lisäys ja homma oli valmis rokkaamaan. Tosin ensteks alkuun oli väärä ohjainlaite, mutta sen jälkeen homma rokkas kun sai oikeanlaisen käteen

Eberin sähköt sai niputettua nätisti akun viereen ja oikeastaan vain rele jäi näkyviin pienenä mustana mölttinä pellin reunaan akun taate. Eli suht "näkymätön" asennus kokonaisuudessaan = taas sai ihmetellä minne rahat meni kun ei mitään näkyvää tullut isosta työstä huolimatta.
Kytkentäkaaviosta koitan vielä saada kuvat kun kerkiän.
Ja suur kiitos asiassa auttaneille jotta ensikertalainen sai homman hoidettua ilman "kalliimpia välikäsiä".
Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
Innostuimpas putsailemaan jarrusatuloista ylimääräset KILOT pois..eli varmaa sentin kerros paskaa per satula!
Kuumapesurin jäljiltä tämän näköiset takasatulat (ei paljoa paska irronnut pesulla)


Putsattu vs. putsaamaton



Etusatuloista kerkesin tehdä vain kuskinpuolen kunnes loppu paineet :'(
Näissä ei niin paksua kerrosta shaissea ollut, mutta aivan riittävästi jotta palat takertelisi...




Sipaus ruosteenesto pohjamaalia ja päälle musta. Väreillä en jaksanut alkaa leikkimään kun nyt tämä synkkä talvikin on vielä meneillään.




Kiitokset vielä loppuun tuhottomasti puhalluskoppiaan lainanneelle henkilölle! Empä tästä lähin enään edes yritä putsailla satuiloita vinku/dremel/teräsharja/hiomapaperi setillä. Aivan ehdoton tuo hiekkapuhaltaminen niin lähtee kaikki ja suht kätevästi.
Kuumapesurin jäljiltä tämän näköiset takasatulat (ei paljoa paska irronnut pesulla)


Putsattu vs. putsaamaton



Etusatuloista kerkesin tehdä vain kuskinpuolen kunnes loppu paineet :'(
Näissä ei niin paksua kerrosta shaissea ollut, mutta aivan riittävästi jotta palat takertelisi...




Sipaus ruosteenesto pohjamaalia ja päälle musta. Väreillä en jaksanut alkaa leikkimään kun nyt tämä synkkä talvikin on vielä meneillään.




Kiitokset vielä loppuun tuhottomasti puhalluskoppiaan lainanneelle henkilölle! Empä tästä lähin enään edes yritä putsailla satuiloita vinku/dremel/teräsharja/hiomapaperi setillä. Aivan ehdoton tuo hiekkapuhaltaminen niin lähtee kaikki ja suht kätevästi.
Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
Minkäkokoinen tuo välijäähy on?
Saab 9-3 2.0t -03 Biopower
EX: Saab 900S -90
EX: Saab 9-3 2.0t -00 Hirsch Performance 222hv
EX: Saab 9-3 2.0t -99 RE85
EX: Saab 900S -90
EX: Saab 9-3 2.0t -00 Hirsch Performance 222hv
EX: Saab 9-3 2.0t -99 RE85
Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
Tuossa se jossain kolmos sivulla luki vesan ihmettelemänä.. "550x230x65". Ja mahtuu ihan heittämällä.
Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
Tänään tuli sitten puhdistettua tuo öljypohja. About 30tkm ajanut kasivitosella, sinä aikana muutaman tankillisen bensaa ja nyt ajattelin aikani kuluksi öljynvaihdon yhteydessä putsailla pohjan.
Pientä moskaa sihdissä ja ö-pohjan pohjalla. Mutta ei onneksi enempää kuin mitä kuvissa näkyy. Tuskin tuota enempää irtoakaan, ainakaan viinasta johtuen, sillä sen verran paljon on jo tehty matkaa kasivitosella. Loppuun myös about 12tkm ajetuista tulpista kuvat jotka vaihdoin samalla kertaa nyt.


Mitähän lie on ruotsin puolella tehty tuohon pohjaan jossa heti ku ois jollain "raavittu" tai hakattu.. tuollanen ihme kuluma / jälki??!?


Pientä moskaa sihdissä ja ö-pohjan pohjalla. Mutta ei onneksi enempää kuin mitä kuvissa näkyy. Tuskin tuota enempää irtoakaan, ainakaan viinasta johtuen, sillä sen verran paljon on jo tehty matkaa kasivitosella. Loppuun myös about 12tkm ajetuista tulpista kuvat jotka vaihdoin samalla kertaa nyt.


Mitähän lie on ruotsin puolella tehty tuohon pohjaan jossa heti ku ois jollain "raavittu" tai hakattu.. tuollanen ihme kuluma / jälki??!?


Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
Hienot kuvat ! Eli se ujellus tulee sitten jostain apulaitteista vai tarkastitko ettei jokin pakosarjan pulteista ole löysällä ja pirraa tiivisteen välistä ennenkuin lämpiää ?
Toi kone on hyvässä kunnossa ja paljon vielä kilsoja edessä.
Toi kone on hyvässä kunnossa ja paljon vielä kilsoja edessä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
Aikaista sanoa, mutta eilen ei ainakaan ujelluksesta ollut tietoakaan enään kun ajelin. Katotaan nyt kun auto on seissyt yön yli pihalla, toivoa sopii että ujellus olisi karonnut!
Meinasimpas alkaa väkästeleen öljynpainemittaria kiinni, mutta eipä siinä mitn järkeä jos tuo kone myydään. Nyt ainakin saa ajaa rauhassa sihdin suhteen. B-suodatin täytyy vielä vaihtaa, kun sellainen nyt tarttui kaupasta mukaan.
Kyllähän se kone kunnossa pysyy näköjään, kun siittä pitää huolen
Meinasimpas alkaa väkästeleen öljynpainemittaria kiinni, mutta eipä siinä mitn järkeä jos tuo kone myydään. Nyt ainakin saa ajaa rauhassa sihdin suhteen. B-suodatin täytyy vielä vaihtaa, kun sellainen nyt tarttui kaupasta mukaan.
Kyllähän se kone kunnossa pysyy näköjään, kun siittä pitää huolen

Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
Eipä ainakaan nyt "aamulla" vinkunut. Eli taisi sitten auttaa tuo öpohjan puhdistus siihen oireeseen.