Myrkyn sekalaiset projektit..
Kokeilitko vaihtaa sen vaijerisysteemin vain? Se mutteri siinä moottorin luona auki, ja sit pitäis purkautua vetämällä moottori vaijerin kera ulos putkesta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Hehheh. Aika moni kaveri on revennyt täysin nauruun, kun olen satkusta räpsännyt jäätynyttä pyyhkijää ajon aikana. Siitähän saa esim. pyrykelillä ihan hyvin jäät pois, kun laittaa pyyhinnän jatkuvalle ja nappaa kiinni sulan päästä aina, kun se tulee kuskin ulottuville Hihaan tosin puhaltaa ikävästi se ajoviima.jus kirjoitti:Pystyy kätevästi rapsimaan jäätynyttä sulkaa nousematta kuskinpenkiltä...Myrkky kirjoitti:mitähän helevattaa niiden inssien päässä on liikkunut kun ovat alunperin pysähdyskohdan kuskin puolelle tehneet..
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
En vaihtanut kuin koko moottorin lekeineen päivineen, millaisena se autostasi nostettiin. Pitäis vissiin vaihtaa tuohon moottoriin 90:n moottorista se vaijeri.. mut kun siinä on apparin puolella se pyyhkijän akselin kiinnityskierre vähän mitä on.Mertmi kirjoitti:Kokeilitko vaihtaa sen vaijerisysteemin vain? Se mutteri siinä moottorin luona auki, ja sit pitäis purkautua vetämällä moottori vaijerin kera ulos putkesta.
Eli etsiskellään ajan kanssa pyyhkijän akseliin käypä kiinnistysmutteri ja pyyhkijänsulan varsi, pärjäillään siihen asti pelkällä kuskinpuolen pyyhkijällä.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Minä olen hoitanut kys.toimenpiteen kelailemalla vauhtia reilusti ja sit virta-avaimesta virrat poijes kun pyyhkijä alkaa olla kohdilla.. sit vaan urkitaan kuskinoven lasin välistä. Edellyttää tosin sen sähkölasin avaamista ennen virtojen katkaisua.. eikä se viima mitään, mut kun parhaillaan tulee hihaan se hatullinen jäätä ja loskaakin..Mertmi kirjoitti:Hehheh. Aika moni kaveri on revennyt täysin nauruun, kun olen satkusta räpsännyt jäätynyttä pyyhkijää ajon aikana. Siitähän saa esim. pyrykelillä ihan hyvin jäät pois, kun laittaa pyyhinnän jatkuvalle ja nappaa kiinni sulan päästä aina, kun se tulee kuskin ulottuville Hihaan tosin puhaltaa ikävästi se ajoviima.jus kirjoitti: Pystyy kätevästi rapsimaan jäätynyttä sulkaa nousematta kuskinpenkiltä...
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Eikös tuohon auta se, että kun sulka tulee ulottuville, laitat viiksen sopivasti väliasentoon niin että sulka pysähtyy, ja ja räpsit rauhassa niin pitkään kuin tarvitsee, ja kun on valmista. Ohjaaminenhan onnistuu samalla kädellä joka pitää viikseäMertmi kirjoitti:aittaa pyyhinnän jatkuvalle ja nappaa kiinni sulan päästä aina, kun se tulee kuskin ulottuville
Ainakin minulla 99:ssä on viiksessä tuollainen väliasento, jossa viikseä pitämällä sulat saa pysähtymään. Olen toisinaan pysäyttänyt sulat tuon avulla keskelle pystyyn lämpimämmän lasin kohdalle sulamaan ja suoristumaan.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
No niin justiinsa v*ttu, tulipas plaanattua nokkapukista enemmän poijes kun ois tarpeen ollu. Eipä sit löytyny jemmasta riittävän ohkaisia säätöpaloja, 6/8 venttiilistä jäi kantamaan ohkaisimmillakin mitä tarjosin paikalleen.
En p*rkele osta yhden ainoata säätöpalaa, plaanataan toinen nokkapukki sit.. toivottavasti kaveri ei oo kerenny plaanaamaan vielä venakoppaa.
En p*rkele osta yhden ainoata säätöpalaa, plaanataan toinen nokkapukki sit.. toivottavasti kaveri ei oo kerenny plaanaamaan vielä venakoppaa.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Auttaa toki, mut kerkesin jo ilmotella kaverille että otetaan venakopasta vain milli ja tekastaan uus nokkapukki. Mietitään..Mertmi kirjoitti:Entäpä jos tasohiontaan järkättäs parit palat? Auttaisiko asiaa, jos hioo ohuemmaksi?
Edit: Jakoketjun kireyden takia on ehkä viisaampi tekaista uusi nokkapukki kun hioa paloja.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Olikos siulla uus ketju? Niitä kettinkejähän kuulemma löytyy standarditavaranakin, jos ei halua nimenomaan auton jakoketjua ostaa.Myrkky kirjoitti:Auttaa toki, mut kerkesin jo ilmotella kaverille että otetaan venakopasta vain milli ja tekastaan uus nokkapukki. Mietitään..Mertmi kirjoitti:Entäpä jos tasohiontaan järkättäs parit palat? Auttaisiko asiaa, jos hioo ohuemmaksi?
Edit: Jakoketjun kireyden takia on ehkä viisaampi tekaista uusi nokkapukki kun hioa paloja.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Ei ainakaan vielä, pitää ensin katsella löytyykö noista puol miljoonaa rällätyistä romuista käyttökelpoisen näköistä..Mertmi kirjoitti:
Olikos siulla uus ketju? Niitä kettinkejähän kuulemma löytyy standarditavaranakin, jos ei halua nimenomaan auton jakoketjua ostaa.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Tänään 900i:n peltisarjoja pilkkoessani 90:n peltisarjatarpeiksi mietiskelin, että tokkopahan saan pakokaasut menemään tarpeeksi kuumana tuonne kuskin persuksen kohdille asti että lambda-anturi toimisi oikein(anturihan tulee siis toisioputkien kollektorikappaleen jälkeen)? Kai ne ainakin polkiessa, mutta entä sit hiljaisemmassa ajossa? Lämmitettävä anturi varmaan helpottaa hieman ongelmaa? Asiaa auttaisi varmaankin jos ensioputket ja ehkä toisioputketkin osittain päälystäisi lämpöeristenauhalla..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Kiitän informaatiosta, helepottaa kummasti hommaa jos ei tartte laittaa kahta anturia toisioputkiin eikä päällystää pakosatsia.Aksu900 kirjoitti:Lämmitettävä anturi toimii missä kohdassa putkea tahansa kunhan ei oo vuotoja ennen sitä.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Jatketaas monologia: Pesin viimeisen irrallaan olevan nokkapukin että vien sen plaanattavaksi.. huomasin tänään sen olevan puoliksi poikki.
Harkinnan alla on että ajanko 25km hakemaan Henkka_:lta nokkapukin vai alanko v*ttuuntua projektiin sikäli että vaihdan fillariin takakumin ja otan nokkapukin ajokistani..
Jotain hyvää sentäs kuitenkin, kävin hakemassa hintaan 0eur 145tkm ajetut petron männät ja ostin 15eur hintaan Holsetin pienen ahtimen.
Se petron lohkokin jäi mulle kampiakseleineen, joten jos joku haluaa hakupalkalla b-koneen lohkon kampiveiveineen niin pistää PM mulle. Lohkossa oli sylintereissä hienonhieno pintaruoste kahdessa sylinterissä mut 400 paprulla kevyesti sipaisten tuli männät nätisti ulos, kulumaolka on pieni joten hoonaten kelvollinen minun mielestä. Apuakseli ja vesipumppu tuosta oli näemmä jo nyysitty mut öljypumppu oli paikallaan vielä.
Harkinnan alla on että ajanko 25km hakemaan Henkka_:lta nokkapukin vai alanko v*ttuuntua projektiin sikäli että vaihdan fillariin takakumin ja otan nokkapukin ajokistani..
Jotain hyvää sentäs kuitenkin, kävin hakemassa hintaan 0eur 145tkm ajetut petron männät ja ostin 15eur hintaan Holsetin pienen ahtimen.
Se petron lohkokin jäi mulle kampiakseleineen, joten jos joku haluaa hakupalkalla b-koneen lohkon kampiveiveineen niin pistää PM mulle. Lohkossa oli sylintereissä hienonhieno pintaruoste kahdessa sylinterissä mut 400 paprulla kevyesti sipaisten tuli männät nätisti ulos, kulumaolka on pieni joten hoonaten kelvollinen minun mielestä. Apuakseli ja vesipumppu tuosta oli näemmä jo nyysitty mut öljypumppu oli paikallaan vielä.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)