The Space Banana: Ajokuntoon 2019?

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: Kajakki projekti...

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

99 GL kirjoitti:Hyvältä näyttää jälleen kerran! Minkäs väriseksi oot aatellut maalata?

Kiitos :mrgreen: Väri on vielä ihan auki... Ainoa varma on ettei siitä tule kiiltävä vaan "sametin" tai mattaväri. Ei myöskään mustaa tai punaista :wink:
Päällimmäinen on ehkä ollut sini-valkoinen väritys nyt mutta kuten sanottu en ole päättänyt vielä mitään...
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: Kajakki projekti...

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Intiassahan ne koputtelis vasaralla tuon helman nätiks... :)
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: Kajakki projekti...

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Nyt oli sitten vuorossa takaspoilerin asennusurakan aloittaminen. Lasikuitu hommissa olen aika noviisi joten vinkkejä saa antaa!

Kuva

Kiinnitin spoilerin mielestäni hyvään sentoon ja niin suoraan ka keskelle kun osasin, se on kiinni kulmista kahdella pikku ruuvilla nyt.

Kuva

Seuraavksi pitää keksiä miten nuo "raot" saan kasvatettua umpeen...
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Re: Kajakki projekti...

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Saab.96 kirjoitti:Nyt oli sitten vuorossa takaspoilerin asennusurakan aloittaminen. Lasikuitu hommissa olen aika noviisi joten vinkkejä saa antaa!


Kiinnitin spoilerin mielestäni hyvään sentoon ja niin suoraan ka keskelle kun osasin, se on kiinni kulmista kahdella pikku ruuvilla nyt.


Seuraavksi pitää keksiä miten nuo "raot" saan kasvatettua umpeen...
Helpoimmalta näyttäisi siiven leikkaaminen siten, että etureuna tulisi luukkuun kiinni tai ainakin paljon lähemmäksi. Siten kuiduttamisen määrä vähenisi oleellisesti. Yksi keino voisi olla pingottaa jotain ohutta kangasta täytettäviin kohtiin ja jäykistää se hartsilla. Siitä saat muotin tai vaikka rungon puuttuville paloille. Tulee valmiiksi lähelle oikeaa muotoa.
900C -86
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: Kajakki projekti...

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Itse olen käyttänyt uretaania ja sitten vaan sahalla veistänyt sopivaan muotoon ja tuossa sinunkin tapauksessa se onnistuisi hyvin helposti... Että sahaisit uretaanin pois siiven pintaa pitkin jollakin pistosahalla..
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
f.pentti88
"Turbo"
Viestit: 261
Liittynyt: To Loka 07, 2004 21:03
Paikkakunta: Turku

Re: Kajakki projekti...

Viesti Kirjoittaja f.pentti88 »

kyllä sitä hieman voisi leventää takaluukun reunoihin saakka. olisi vielä häjymmän näkönen, ja voisin kuvitella että olisi helpompi kuiduttaa.. 8)
f.pentti88
"Turbo"
Viestit: 261
Liittynyt: To Loka 07, 2004 21:03
Paikkakunta: Turku

Re: Kajakki projekti...

Viesti Kirjoittaja f.pentti88 »

btw mullakin toi vanneprojekti etenee, 5,5" tuumaa ja 185/65 on aika kova setti ja pyörii hyvin alla :D oliko sulla muuten vuotavia vanteita kun laitoit renkaat paikoille? noi mun vuotaa ihan syntisesti. pakko vaan avata saumoja ja pistää uutta saumaa kiinni.. tossa vielä kuvatus taakse sovittelusta:
Kuva
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7360
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Kajakki projekti...

Viesti Kirjoittaja tetammi »

f.pentti88 kirjoitti:oliko sulla muuten vuotavia vanteita kun laitoit renkaat paikoille? noi mun vuotaa ihan syntisesti. pakko vaan avata saumoja ja pistää uutta saumaa kiinni..
Mites olis ihan perinteiset sisäkumit?
Eivät taida vakiokuupan tehovaroilla paljoo haitata.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
f.pentti88
"Turbo"
Viestit: 261
Liittynyt: To Loka 07, 2004 21:03
Paikkakunta: Turku

Re: Kajakki projekti...

Viesti Kirjoittaja f.pentti88 »

juu mielessä on käynyt mut täytyy sen verran tasaseks saada toi sauma sisältä ettei heti hierrä sitä sisäkumia rikki.. ei tiedä kuinka paljon sitä hitsattua saumaa uskaltaa hioa. no täytyypi kattella mitä sitä keksii
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: Kajakki projekti...

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Tuota kangas juttua voisin kokeilla... Levittämään sitä spoileria en taida alkaa kun ei taidot siihen riitä, eikä se minusta tarvii olla leveämpi...

Vanteet vuotaa mulla kanssa joutuu laittaa sisäkumit!
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: Kajakki projekti...

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Tänään kävin ostamassa hartsia, pakkausteippiä, jummpalýckraa, kuumaliilaa ja pistoolin nyt pääsee sitten kokeilemaan. Taidan ton kankaan liimata muotoon ja sen sitten kastella hartsilla ja kuiduttaa päälle....

Mitenköhän tuo pysyy kiinni tossa kontissa pelkällä harsilla + lasikuidulla?
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
U2
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Su Tammi 23, 2005 15:01

Re: Kajakki projekti...

Viesti Kirjoittaja U2 »

ei pysy varmasti hartsilla ja lasikuidulla.Tuning -miehet käyttää jotain sikaflex-tyyppistä liima/tiivistemassa. Eli jotain elastista pitää olla. Ensin suosittelisin kiinnittämään spoilerin popniiteillä,jonka alla kyseistä liimaa. sitten lasikuitukittiä ja päälle muovikittiä viimeistelyyn!
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: Kajakki projekti...

Viesti Kirjoittaja Suppari »

f.pentti88 kirjoitti:btw mullakin toi vanneprojekti etenee, 5,5" tuumaa ja 185/65 on aika kova setti ja pyörii hyvin alla :D oliko sulla muuten vuotavia vanteita kun laitoit renkaat paikoille? noi mun vuotaa ihan syntisesti. pakko vaan avata saumoja ja pistää uutta saumaa kiinni.. tossa vielä kuvatus taakse sovittelusta:
Oisit vetässy sen sikamassan siihen saumaan niinko oli puhe niin pitäs varmaan!
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
f.pentti88
"Turbo"
Viestit: 261
Liittynyt: To Loka 07, 2004 21:03
Paikkakunta: Turku

Re: Kajakki projekti...

Viesti Kirjoittaja f.pentti88 »

Suppari kirjoitti:Oisit vetässy sen sikamassan siihen saumaan niinko oli puhe niin pitäs varmaan!
Arvelluttaa edelleen.. :D
mart96
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: To Elo 05, 2004 11:39

Re: Kajakki projekti...

Viesti Kirjoittaja mart96 »

tässä muuten yksi kaverini Virosta rakentaa myös kuuppaprojektiahttp://www.saabnet.ee/foorum/viewthread ... 127&page=3
se subbarikotelo on tehty juuri niin, että venytetty kangas ja sitten kostutettu hartsilla. Itse en myös ole koskaan tehny näitä lasikuituhommia, mutta kesäällä olis tarkoitus kokeilla 99-takaspoikkalla :D

Mutta olen seurannut tätä kajakkiprojektia ja tosi kiinnostava luettava ja katsottava on ollut ja hyvää jälkeä tulee. Että tsemppiä vaan
Vastaa Viestiin