95 aero
Re: 95 aero
Moottoripyörähommiin kaveri teki tuollaisesta tällaisen. Toimii.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: 95 aero
Mielenkiintoinen härpäke! Ja silmäänkin komea kapistus!
Kyllä tuo yksi kansi menee tuolla puristimella mutta ensinnäkään sen kanssa ei saa olla kiire, etukäteen ei saa vituttaa mikään ja keli sellainen ettei lentäviä ole kauheasti ympärillä häiritsemässä.. Muuten voi lentää jousilautanen otsaan kun kontrolli herpaantuu.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kyllä tuo yksi kansi menee tuolla puristimella mutta ensinnäkään sen kanssa ei saa olla kiire, etukäteen ei saa vituttaa mikään ja keli sellainen ettei lentäviä ole kauheasti ympärillä häiritsemässä.. Muuten voi lentää jousilautanen otsaan kun kontrolli herpaantuu.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 95 aero
Iltaurakka ja venttiilityöt valmiit! Tästä on hyvä jakaa seuraavalla kerralla lohkon pariin.
Muutamia kuvis matkan varrelta:
Niputettavia osia
Yksi kuudestatoista venttiilivarrenkumista paikallaan
Etenee..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Muutamia kuvis matkan varrelta:
Niputettavia osia
Yksi kuudestatoista venttiilivarrenkumista paikallaan
Etenee..
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: 95 aero
pitääks näissäkin liimata venavarren kumit paikalleen niinkuin tonnarin T5 kansiin on neuvottu?
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: 95 aero
Ei tartte. Kumi on integroitu jousen alalautaseen, joten se ei voi lähteä pois paikaltaan .
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: 95 aero
Kysymys kesken asennuksen; menivätkö päittäislaakerilevyt oikein päin?
Wis neuvoo kummasti kohdassa 2:
Sent from my iPhone using Tapatalk
Wis neuvoo kummasti kohdassa 2:
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 95 aero
Ainakin Voortin kenttiläiseen kasasin noin päin
#5749
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
Re: 95 aero
Ok, sinne ne nyt menivät noin päin. Jännää hommaa kasata kun ei koskaan aikaisemmin ole (tätäkään) tehnyt. Ei viittis omaan asennusvirheeseen sutata koko projektia. Tuo nimenomainen 2 ja 3 sylinterin välinen kampuralaakerin pukki ei ihan asettunut huulille runkoa vasten. Oletettavasti tuossa laakerissa olleet pienet haitat ottivat vastaan ja rakoa jäi pari milliä. Jäi siis keinumaan aina jommalta kummalta laidalta pari milliä. Asettunee varmaan kiistämällä pultit? Voi olla tosiaan että kyselen tyhmiä mutta siksihän tänne kai kirjoitetaankin että itse oppii ja saa apua JA että mahdollisesti joku muukin saa hyviä vinkkejä..
Eli kampiakseli on nyt asennettu uusilla laakereilla. Tai sanotaanko että kasattu, olen henkisesti vielä varautunut siihen, että joudun tuon käyttämään auki.
Pari kuvaa mukaan niin ei jää pelkäksi höpötykseksi.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Eli kampiakseli on nyt asennettu uusilla laakereilla. Tai sanotaanko että kasattu, olen henkisesti vielä varautunut siihen, että joudun tuon käyttämään auki.
Pari kuvaa mukaan niin ei jää pelkäksi höpötykseksi.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 95 aero
Kyllä tätä edelleen on mukava seurata! Saakohan Saabin moottorissa öljypumppua "pakkopyöritettyä" ennen ensimmäistä käynnistystä? Moottoripyörän moottori kun on käynyt itsellä levällään niin olen aina pyörittänyt porakoneen kanssa öljypumppua niin kauan että öljynpaineen merkkivalo sammuu ennen ensimmäistä käynnistystä. Näin varmistuu ettei koneen tartte käydä hetkeäkään kuivana.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: 95 aero
Kaasu pohjaan ja starttausta, niin ei käynnisty.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: 95 aero
Pitkän tauon jälkeen oli aika jatkaa moottorin kasausta.
Männät paikalleen. Piti tarkistaa vielä kertaalleen 2 ja 3 pytyn välistä se päittäislaakeri että meni varmasti oikein.
Tästä jakopään kimppuun.
Tasapainoakselit sisään ja pakettia kasaan. Tahti todella rauhallinen ettei vaan käy kömmähdyksiä. WIS ahkeralla luennalla..
Jakoketjun yläpelti ottanut jossain matkanvarrella osumaa:
Liekö öljypohjasta löytyneen laahaimen osan syytä?
Tasapainoketjun ajoitus saatiin pysymään kutakuinkin kohdallaan. Käyttöketjun merkit sitävastoin aiheuttivat harmia. Ketjussa on kolme ajoitusmerkkiä joista yhdessä kaksi ajoitusmerkkiä peräkkäin. Laitoin tuon sitten kampiakselin merkille, nythän ne muut merkit eivät osu huonostikkaan nokka-akseleiden merkeille.. Tämä tuli jälkikäteen mieleen kun oltiin jo liimattu kansi paikalleen..
Öljypumpun tiiviste tuli samalla vaihdettua, suht kova oli vanha..
Paskaa on täälläkin joskus ollut öljyn seassa..
Toisen puolen päätylevyn liimasin myös kiinni ja vauhtipyörä löysi paikkansa.
Nyt ei yllä enää raudat moottoritelineessä joten täytyy joko tehdä ne tai sitten rakentaa loppu maassa. Katsotaan aamulla miltä tuntuu..
Öljypohja oli unohtunut putsata joten loppupäivä meni pilalle hyvän asennustahti osalta.. Osat irti ja hinkkaamaan ja harjaamaan.
Valmista, vielä tiivistepinta pitää jotenkin taikoa puhtaaksi. Paska nakki, jopa tämäkin olisi selkiytynyt aamuun mennessä miten..
Huomiseksi jäi hihnapyörän torxien tsekkaus ja takaisin liimaus.
Pitkä oli päivä.. Ja suhteellisen kuuma.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Männät paikalleen. Piti tarkistaa vielä kertaalleen 2 ja 3 pytyn välistä se päittäislaakeri että meni varmasti oikein.
Tästä jakopään kimppuun.
Tasapainoakselit sisään ja pakettia kasaan. Tahti todella rauhallinen ettei vaan käy kömmähdyksiä. WIS ahkeralla luennalla..
Jakoketjun yläpelti ottanut jossain matkanvarrella osumaa:
Liekö öljypohjasta löytyneen laahaimen osan syytä?
Tasapainoketjun ajoitus saatiin pysymään kutakuinkin kohdallaan. Käyttöketjun merkit sitävastoin aiheuttivat harmia. Ketjussa on kolme ajoitusmerkkiä joista yhdessä kaksi ajoitusmerkkiä peräkkäin. Laitoin tuon sitten kampiakselin merkille, nythän ne muut merkit eivät osu huonostikkaan nokka-akseleiden merkeille.. Tämä tuli jälkikäteen mieleen kun oltiin jo liimattu kansi paikalleen..
Öljypumpun tiiviste tuli samalla vaihdettua, suht kova oli vanha..
Paskaa on täälläkin joskus ollut öljyn seassa..
Toisen puolen päätylevyn liimasin myös kiinni ja vauhtipyörä löysi paikkansa.
Nyt ei yllä enää raudat moottoritelineessä joten täytyy joko tehdä ne tai sitten rakentaa loppu maassa. Katsotaan aamulla miltä tuntuu..
Öljypohja oli unohtunut putsata joten loppupäivä meni pilalle hyvän asennustahti osalta.. Osat irti ja hinkkaamaan ja harjaamaan.
Valmista, vielä tiivistepinta pitää jotenkin taikoa puhtaaksi. Paska nakki, jopa tämäkin olisi selkiytynyt aamuun mennessä miten..
Huomiseksi jäi hihnapyörän torxien tsekkaus ja takaisin liimaus.
Pitkä oli päivä.. Ja suhteellisen kuuma.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 95 aero
Muistaakseni nuo kaksi perättäistä keltäista lenkkiä tulee imunokan merkin kohdalle mutta saapa sen ajoituksen muutenkin kohdalleen
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 95 aero
Ketjun merkit menee seuraavasti; yksi keltainen kampiakselille ja imunokalle, 2 keltaista pakonokalle. Ja sitten kun konetta pyörittelee, niin ne merkit eivät enää tunnu kohtaavan koskaan .
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: 95 aero
No se ketjuhan meni sitten päin hanuria niinku pelkäsinki.. Mut tosiaan, kuvassa 2 edellisessä postauksessani se ketju oli siis menossa oikein? Siinä tosiaan kaksoismerkki ois menny imunokalle, voiko se olla samihifin oletuksen mukaisesti väärinpäin? Ajoituskohtaa saan ehkä vielä muutettua ilman, että tarvii liimauksia purkaa mut kääntö onkin sitte eri juttu. Ei siinä että käännöstä mitään apua ois ku merkit katoaa sit koneeseenpäin.
Mulla on sellanen fiilis että tästä jakopääjutusta tulee mulle vielä kivinen rasti tallattavaks..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mulla on sellanen fiilis että tästä jakopääjutusta tulee mulle vielä kivinen rasti tallattavaks..
Sent from my iPhone using Tapatalk