900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
Harkinnassa ostaa kaasarimoottorilla oleva 900.
Nyt kun on toistanut tasanluvun 10 kertaa eri autoihin samankaltaisia virityksiä:
- lastu / ohjelma / ahtojen nosto
- välillä suuttimet
- välillä isompi ahdin
- Dp+katti+putki
jne...
Siinä ei ole oikein enää hohtoa ja sillä tavalla annettavaa. Tietysti voisi tavoitella +700-1000hv (olisi ehkä hothoa ja kallista), mutta sellaista autoa ei nyt tarvitse. 350 hv lukemillakin kortti on liian löysässä, vaikka haluaa noudatta lakia.
Mutta sitä kautta itse asiaan:
Tekisi mieli rakentaa 900 kaasarista perinteisillä menetelmillä hieman virkeämpi.
- Vaakaimut
- Kireämpi nokka
- Peltisarja
Muutama kysymys, jos joku on rakennellut:
- Olisko mitään järkeä (vapaa kysymys)?
- Löytysiköhän kohtuuhintaisia osia?
- Irtoisikohan 150 hv?
Ja sitten:
Minkälasilla virityksillä 900 kilpasarjalaiset liikkuivat. Siihen puoleen en ole koskaan perehtynyt, mutta kiinnostaisi.
Nyt kun on toistanut tasanluvun 10 kertaa eri autoihin samankaltaisia virityksiä:
- lastu / ohjelma / ahtojen nosto
- välillä suuttimet
- välillä isompi ahdin
- Dp+katti+putki
jne...
Siinä ei ole oikein enää hohtoa ja sillä tavalla annettavaa. Tietysti voisi tavoitella +700-1000hv (olisi ehkä hothoa ja kallista), mutta sellaista autoa ei nyt tarvitse. 350 hv lukemillakin kortti on liian löysässä, vaikka haluaa noudatta lakia.
Mutta sitä kautta itse asiaan:
Tekisi mieli rakentaa 900 kaasarista perinteisillä menetelmillä hieman virkeämpi.
- Vaakaimut
- Kireämpi nokka
- Peltisarja
Muutama kysymys, jos joku on rakennellut:
- Olisko mitään järkeä (vapaa kysymys)?
- Löytysiköhän kohtuuhintaisia osia?
- Irtoisikohan 150 hv?
Ja sitten:
Minkälasilla virityksillä 900 kilpasarjalaiset liikkuivat. Siihen puoleen en ole koskaan perehtynyt, mutta kiinnostaisi.
Viimeksi muokannut Petri R, Ma Syys 27, 2010 14:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
pari tonnia ruotsissa imusarja+uuden vaaka weeberit...
muuta ei uskalla haaveilla ..
merkkiluokan kilpurit liikkui ruiskun+ahtimen+sinetöidyn boksin avulla..
muuta ei uskalla haaveilla ..
merkkiluokan kilpurit liikkui ruiskun+ahtimen+sinetöidyn boksin avulla..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Hirsch"
- Viestit: 963
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
Itse en kyllä kävisi 8-tappisen eteen tunteja uhraamaan. Voithan toki ottaa 16-naulaisen ja epäajanmukaistaa sen kaasarivirityksellä. Tuplien hinnat ei taida enää ihan taivaissa olla (ainakin velipoika löytänyt edullisesti japaninihmeisiinsä), imusarjasta en tiedä löytyneekö valmiina (inhimilliseen hintaan). Sen toki valmistuttaa jossain ellei muuten löydy.Petri R kirjoitti: Mutta sitä kautta itse asiaan:
Tekisi mieli rakentaa 900 kaasarista perinteisillä menetelmillä hieman virkeämpi.
- Vaakaimut
- Kireämpi nokka
- Peltisarja
Muutama kysymys, jos joku on rakennellut:
- Olisko mitään järkeä (vapaa kysymys)?
- Löytysiköhän kohtuuhintaisia osia?
- Irtoisikohan 150 hv?
Sytkänkin puolesta nuo uudemmat taitaisi olla helpommin modattavissa toimimaan järjellisesti tuplien kanssa. Voithan toki lätkäistä ne tuplat vaan rekvisiitaksi/läppäkoteloiksi ja tunkea suuttimet. Rönklit vielä ennakot/säädöt päin helvettiä niin saat etäisesti old-schoolilta näyttävän, päin helvettiä toimivan ja rouheilla imuäänillä varustetun raaserin johon ei tarvitse hakea säätöjä suuttimia vaihtamalla.
Irtoaako 150hv? Kyllä.
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
Moi.löytys tietoo/kokemusta vaparin rakennuksesta.kaikkia viriosia kyllä löytyy ja tehoja saa yli 200hv ja vääntöäkin yli 28o nm jos laittaa vähän pitempi iskusta kampea soita jos aijot viritellä.(tällä foorumilla ei kannata ilmaista mielipidetä tästä asiasta)
soita.puh.0504119254
soita.puh.0504119254
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
Ääni vaparin virittämiselle Turbon virittäminen siksi että se on "halvempaa ja helpompaa" on nössöille
S. Niittumaa
900 T8
99 T8
900 T8
99 T8
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
Kuulostaa asialliselta. Laitoin numeron puhelimeeni.veini siekkinen kirjoitti:Moi.löytys tietoo/kokemusta vaparin rakennuksesta.kaikkia viriosia kyllä löytyy ja tehoja saa yli 200hv ja vääntöäkin yli 28o nm jos laittaa vähän pitempi iskusta kampea soita jos aijot viritellä.(tällä foorumilla ei kannata ilmaista mielipidetä tästä asiasta)
soita.puh.0504119254
Soittelen, jos asiat etenee siihen suuntaan.
Tuolla Volvon puolella on myös tehty joitain n. 200 hv vapareita. Stroukattu 2.5 litraan 4-sylinterinen. Se on tietysti eri asia.
N. 1200 kg Saabiin yli 200 hv ja 280 Nm on suht. kovat lukemat Real Poweria.
Hyvä tietää, että potentiaalia löytyy tällä saralla.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
KYLLÄ!
Tällä foorumilla on aivan liian vähän tarinoita perinteisestä virityksestä. Noista turbovehkeistä irtoaa niin helpolla se 200hv ja tietty enempikin, tämänlainen projekti olisi kiinnostavaa luettavaa.
Tällä foorumilla on aivan liian vähän tarinoita perinteisestä virityksestä. Noista turbovehkeistä irtoaa niin helpolla se 200hv ja tietty enempikin, tämänlainen projekti olisi kiinnostavaa luettavaa.
Kannatusjäsen
#3382
#3382
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
Aivan samaa mieltä! Olisi todella mielenkiintoista luettavaa. Ja kyllä konepellinalunen täynnä imusarjaa, kaasaria ja muuta tötteröä on vaan niin komiaa kateltavaa, että siinä kisassa turbot jää auttamattomasti kakkoseks!
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
Voi ei, älkää antako ideoita!
Muuten käy kohta niin, että käyttikseksi ostetun noppiksen kanssa
lähtee ns. lapasesta!
Muuten käy kohta niin, että käyttikseksi ostetun noppiksen kanssa
lähtee ns. lapasesta!
Vahvasti ka(a)saritunnelmissa
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
tulipa vaan mieleen.
eikö kannattas tehä viritystä vaikka ng 900 vapariin.
osia varmaankin sais helpommalla.
ja varmaan olisi potentiaaliakin ehkä aavistus enemmän kun on 16 tappinen kone ja ruiskukin
toisaalta ei tietenkään niin näyttävän näköinen kuin kaasareilla rakenneltu
vaikka saahan tonkin muutettua kaasareille jos haluaa.
eikö kannattas tehä viritystä vaikka ng 900 vapariin.
osia varmaankin sais helpommalla.
ja varmaan olisi potentiaaliakin ehkä aavistus enemmän kun on 16 tappinen kone ja ruiskukin
toisaalta ei tietenkään niin näyttävän näköinen kuin kaasareilla rakenneltu
vaikka saahan tonkin muutettua kaasareille jos haluaa.
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
jostakin löytyy miun vuosien takainen pohdinta 16v kaasaripelistä. tupla dellut tai webrut.. mut kuten todettua saabin nokat on niin mietoja ettei räyhä peliä saa...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
Jossain mielessä olisi varmastikin teknisesti järkeä.jusa_71 kirjoitti:tulipa vaan mieleen.
eikö kannattas tehä viritystä vaikka ng 900 vapariin.
osia varmaankin sais helpommalla.
ja varmaan olisi potentiaaliakin ehkä aavistus enemmän kun on 16 tappinen kone ja ruiskukin
toisaalta ei tietenkään niin näyttävän näköinen kuin kaasareilla rakenneltu
vaikka saahan tonkin muutettua kaasareille jos haluaa.
Tässä samalla haetaan vähän vanhaa aikakautta kauttaaltaan muutenkin eli sitä ikäluokkaa, kun autot olivat muutenkin kaasuttimella / -milla.
NG900 on liian uusi siihen, jos lähdetään ruiskua muuttamaan kaasarille. Ja ulkonäkö tuplakaasariautoksi on liian uusi.
Eli teknisesti haetaan 70-80-luvulta mahdollisen hyvää viritystasoa, mutta sinänsä ei olisi tarkoitus hakea teknisesti parasta mahdollista vaparin viritystasoa aikakaudesta riippuumatta.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
Miten olis läppärungot?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
Kaiken joojoilun ja jeesustelun jälkeen kannattaa pohtia:Petri R kirjoitti:Harkinnassa ostaa kaasarimoottorilla oleva 900.
Nyt kun on toistanut tasanluvun 10 kertaa eri autoihin samankaltaisia virityksiä:
- lastu / ohjelma / ahtojen nosto
- välillä suuttimet
- välillä isompi ahdin
- Dp+katti+putki
jne...
Siinä ei ole oikein enää hohtoa ja sillä tavalla annettavaa. Tietysti voisi tavoitella +700-1000hv (olisi ehkä hothoa ja kallista), mutta sellaista autoa ei nyt tarvitse. 350 hv lukemillakin kortti on liian löysässä, vaikka haluaa noudatta lakia.
Mutta sitä kautta itse asiaan:
Tekisi mieli rakentaa 900 kaasarista perinteisillä menetelmillä hieman virkeämpi.
- Vaakaimut
- Kireämpi nokka
- Peltisarja
Muutama kysymys, jos joku on rakennellut:
- Olisko mitään järkeä (vapaa kysymys)?
- Löytysiköhän kohtuuhintaisia osia?
- Irtoisikohan 150 hv?
Ja sitten:
Minkälasilla virityksillä 900 kilpasarjalaiset liikkuivat. Siihen puoleen en ole koskaan perehtynyt, mutta kiinnostaisi.
-Mikä on auton käyttötarkoitus
-Onko budjetti se mitä nurkista kertyvistä tyhjistä pulloista irtoo
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
[quote="JouniCSE
Kaiken joojoilun ja jeesustelun jälkeen kannattaa pohtia:
-Mikä on auton käyttötarkoitus
-Onko budjetti se mitä nurkista kertyvistä tyhjistä pulloista irtoo[/quote]
1. Käyttötarkoitus:
- 1/2 kakkosauto, jolla ajetaan melko vähän
- 1/2 harrasteauto
Lisäksi:
+ Haasteita, vaihtelua ja sisältöä harrastukseen
Nissan Micra 1.0 voisi olla käyttöautona joiltain osin esim. järkevämpi, mutta itse olen vaatinut auotoiltani, että niillä on "henki ja elämä" myös.
Toisaalta, vaikka ajaakin kakkosautotyyppistä kulkupeliä, sen ei tarvitse olla tylsä asianhoitaja. Koskaan en ole siihen kyennyt, vaikka olen yrittänytkin. Mukavampi liikkua harvoinkin, kun on mukana joko fiilis, aikakausi, tyyli, teema tms., tai näiden yhdistelmiä.
2. Budjetti:
Alunperin ajatuksena oli löytää hyvä perusauto, jossa on moottori kunnossa, ettei alakertaa tarvitse avata, eikä tehdä mitään radikaaleja muutokisa, ei istutella 16 venttiliteknikkaa tms.
Eli kuten ensimmäisessä jo oli budjettiin sisältyisi ainakin aluksi:
- Tuplat
- Mahdollinen nokka
- Peltisarja
Jos sitten myöhemmässä vaiheessa jotain kehitystä tästä pisteestä tulisi, se olisi sitten sen hetken harkinnassa meinisikö tästä eteenpäin.
Kaiken joojoilun ja jeesustelun jälkeen kannattaa pohtia:
-Mikä on auton käyttötarkoitus
-Onko budjetti se mitä nurkista kertyvistä tyhjistä pulloista irtoo[/quote]
1. Käyttötarkoitus:
- 1/2 kakkosauto, jolla ajetaan melko vähän
- 1/2 harrasteauto
Lisäksi:
+ Haasteita, vaihtelua ja sisältöä harrastukseen
Nissan Micra 1.0 voisi olla käyttöautona joiltain osin esim. järkevämpi, mutta itse olen vaatinut auotoiltani, että niillä on "henki ja elämä" myös.
Toisaalta, vaikka ajaakin kakkosautotyyppistä kulkupeliä, sen ei tarvitse olla tylsä asianhoitaja. Koskaan en ole siihen kyennyt, vaikka olen yrittänytkin. Mukavampi liikkua harvoinkin, kun on mukana joko fiilis, aikakausi, tyyli, teema tms., tai näiden yhdistelmiä.
2. Budjetti:
Alunperin ajatuksena oli löytää hyvä perusauto, jossa on moottori kunnossa, ettei alakertaa tarvitse avata, eikä tehdä mitään radikaaleja muutokisa, ei istutella 16 venttiliteknikkaa tms.
Eli kuten ensimmäisessä jo oli budjettiin sisältyisi ainakin aluksi:
- Tuplat
- Mahdollinen nokka
- Peltisarja
Jos sitten myöhemmässä vaiheessa jotain kehitystä tästä pisteestä tulisi, se olisi sitten sen hetken harkinnassa meinisikö tästä eteenpäin.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl