9000 CCE

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Jope
-
Viestit: 4166
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

9000 CCE

Viesti Kirjoittaja Jope »

Projektin pohjustukseksi kerrottakoon, että 9000 CC jostain syystä houkutteli minua suuresti muodoiltaan ja silloin kun Finkku tuli taloon, minua kiinnosti alkuun enemmän Virtasen Petterin samassa ilmoituksessa kaupittelema 9000 CC. Muuten tuskin olisin Finkkua aikanaan edes huomannut. Se on kuitenkin toinen tarina, olette varmaankin lukeneet sen threadin jo.

Vähän finkun jälkeen sitten hommasin hopeisen CC:n Tampereelta, ja se kerkesi talossa ollakin monta vuotta. Kyseinen vehje oli kuitenkin vuosimallia 1987 eikä sitten lopulta soveltunutkaan täysin minun projekti-ideaani, joka oli enemmän tai vähemmän 9000 CC:n ja 9000 CSE:n parhaiden palojen yhdistäminen.

Eli CC-tonnariin täytyi saada kaikki nykyajan herkut lyhytlohkosta, Trionic 5.5:stä, ACC3:sta ja OBD2-liittimestä lähtien.

Vuodet vierivät ja saab-tietämys karttui ja tunnistin myöhempien aikojen CC-tonnarin paremmaksi projektiaihioksi suuremman Bolt On-todennäköisyyden vuoksi.

Vanha CC tuli aikanaan myytyä haikein mielin projektiin sopimattomana ja vuonna 2008 tuli sitten kotiutettua vähäruosteinen 1992-vuoden 9000 CC.

Autossa oli varusteina B202i manuaaliaskilla, cruise (toimi satunnaisesti), alumiinivanteet ja metalliväri. Kansipahvi oli korkannut ja akku ihan kuollut, joten se piti hinata Lahdesta Helsinkiin.

http://jope.fi/saab/9000cc/old/P1000732.jpg

Edu, sähkölasit + peilit yms tämmöiset jutut puuttuivat, sillä 9000i oli 1992-vuoden hinnat alkaen-malli. Manuaalikin erikseen mainitsi ajotieturin kohdalla, että "ei 9000i".

http://jope.fi/saab/9000cc/old/noedu.jpg

(ei nappeja kellon alla, ei EDUn syvennystä mittaristossa)

Silloinen käyttöautoni 9000 CSE oli vuoden 2009 alussa avovaimollani lainassa kun hän oli pohjanmaalla, joten vaihdoin CC:hen pahvin ja akun ja ajelin sillä kolmisen kuukautta 2009 alusta. Ihan mukava peli, mutta ei se oikein mihinkään kulkenut. Varustetason vähäisyys ei myöskään säväyttänyt.

No, CSE ja avovaimo saapuivat sitten myöhemmin kotiin ja pistin CC:n levolle.

CC-projektin peruspuitteet tulivat kasaan sitten puolen vuoden päästä, sillä CSE:stä oli 2009 loppupuolella revennyt lämppärin kenno, joten ajelin senkin tallin pihalle parkkiin, ja ostin käyttöautoksi tilalle 9-5:n.

Alunperin suunnitelmissa oli myydä CSE, ostaa halpa kolaroitu vastaava purkuun ja tehdä CC valmiiksi kolaroidun auton osista. Tuo lämppärin kennon repeäminen ja lattioiden glykolikylpy vei sitten motivaation kokonaan oman CSE:ni kohdalta ja päätin suosiolla purkaa sen ja käyttää osat tähän projektiin.

Toinen syy purkamisen puolesta oli se, että CSE oli kerennyt olemaan hallussani jo vuositolkulla, joten kaikki aiemmin tehty ylläpitohuolto ja vaihdetut osat jäivät sitten edelleen omaksi hyödyksi.

Fast forward 17. 2. 2010 .. Olin juuri saanut vapariturbon kasattua ja tässä vaiheessa olisi ollut hyvä sanoa irti tallin vuokrasopimus Piikkiössä. Eikö mitä, vielä yksi "nopea" projekti ja sitten sopparista eroon, tuumi hän voitonriemuisena. Asuin tällöin jo Helsingissä, joten tallilla oli varaa käydä ilta silloin, toinen tällöin.

Kaivoin CC:n esiin lumikinoksen keskeltä, iskin akun miinusnavan kiinni ja pistin moottorin käyntiin ensimmäisellä avaimenkäännöllä. Sitten peruutin auton kinoksesta ja otin projektin aloituskuvan.

http://jope.fi/saab/9000cc/00-2010-02-17-alku.jpg

Pakittelin helmen talliin ja sitten alkoi purkutyöt.

http://jope.fi/saab/9000cc/01-purku.jpg

Moottorin sain pois 9.3.2010 ja samalla reissulla lähti myös sisusta ulos

http://jope.fi/saab/9000cc/02-konehuone.jpg
http://jope.fi/saab/9000cc/03-kabiini.jpg
http://jope.fi/saab/9000cc/04-kabiini2.jpg

Korisarjan osia tippuili vähitellen, puskurit ja takaspoileri täältä foorumilta, CS aeron helmamuovit Englannista, kokomustat kylkilistat USA:sta.

Etulokarit irti ja niiden + korisarjan kanssa maalarille.

http://jope.fi/saab/9000cc/06-etupuskin.jpg
http://jope.fi/saab/9000cc/07-maalattu1.jpg
http://jope.fi/saab/9000cc/08-maalattu2.jpg

Maalarilta palattiin 23.4.2010.

Sitten olikin vähän hiljaiseloa, mutta 30.7.2010 jatkui taas. Urhea hyvinpalvellut CSE alkoi hajoamaan palasiksi kovalla innolla.

http://jope.fi/saab/9000cc/09-johtoa.jpg
http://jope.fi/saab/9000cc/10-csepurettu.jpg

Sitten taas taukoa, mutta elokuussa oli taas tallin vuoro.

CSE:stä puretut osat alkoivat pikkuhiljaa löytää paikkansa. Aloitin johtosarjalla ja kojelaudalla.

http://jope.fi/saab/9000cc/11-kokoonpain.jpg
http://jope.fi/saab/9000cc/12-kojelautaa.jpg

Sitten tulikin pitkä tauko. Jossain välissä olin purkanut autosta etovet ja käyttänyt maalarilla. Niiden asennuksen vuoro tuli 4.3.2011.

http://jope.fi/saab/9000cc/13-etuovi1.jpg
http://jope.fi/saab/9000cc/14-etuovi2.jpg

Taas älyttömästi taukoa ilman että juuri mitään tapahtui, 19.8.2011 oli jo tankki ja bensalinjat ja vaihdettu moottori ilmestynyt paikalleen ja aloin asentelemaan bilstein + hr-settiä.

http://jope.fi/saab/9000cc/15-moottori.jpg
http://jope.fi/saab/9000cc/16-iskaria.jpg

Keulan ropausta 14.9.2011

http://jope.fi/saab/9000cc/18-front.jpg

Tässä vaiheessa olin myös käyttänyt takaovet maalarilla ja koonnut + asentanut ne.

http://jope.fi/saab/9000cc/19-left.jpg
http://jope.fi/saab/9000cc/20-right.jpg

27.9.2011 mennessä etupuskurin asennus onnistui, noita T16S:n etupuskimen ja etulokarin väliin tulevia asennuskiskoja sai yhä marmoritiskiltä. :-)

http://jope.fi/saab/9000cc/21-frontbumper.jpg

Samalla reissulla modailin myös keikarikaaret sopimaan T16S-etupuskimen kanssa paikalleen.

http://jope.fi/saab/9000cc/22-shortened-arch-trim.jpg

8.10.2011 oli takapään alusta-asiat kunnossa ja auto oli vihdoin taas renkaillaan.

http://jope.fi/saab/9000cc/23-onthegroundagain.jpg

Sitten ajelinkin auton Helsinkiin ja vein maalarille. Sain auton sieltä takaisin joskus loppuvuodesta 2011 ja virittelin maalarin hallissa mustat kylkilistat paikalleen. Maalari oli asentanut spoilerin puolestani, keskusteltiin aiheesta ja ratkaisuna oli kiinnittää se keskeltä pulteilla ja reunoilta liimata sikaflexillä. Riittävän nätti.

Käytin vuosikatsastuksessa joskus 2012 alkupuolella, huomautuksia tuli siitä, että takasumuvalo ei pala ja takapuskuri olisi syytä asentaa ensi tilassa.

Joojoo, tähän ikään on ropailtu lumessa tarpeeksi kauan, joten yhtä pientä takapuskurinasennusyritystä lukuunottamatta autolle ei tapahtunut mitään ennenkuin 23.4.2012, jolloin takapuskuri viimein löysi paikkansa.

http://jope.fi/saab/9000cc/24-rear-end.jpg

Tätä varten piti sheivata isosti pois takapuskimen foamipalkista ja lisäksi laikkasin alumiinipalkista alareunan kiskon pois. Sitten puskuri alkoi viimein istumaan.

Fast forward tähän päivään ja jaksoin viimein modata + asentaa helmat kylkiin ja lyhennetyt keikarikaaret takakaariin.

http://jope.fi/saab/9000cc/25-overview.jpg
http://jope.fi/saab/9000cc/26-overview.jpg
http://jope.fi/saab/9000cc/27-overview.jpg
http://jope.fi/saab/9000cc/28-overview.jpg

Nyt auto on ajokunnossa, puuttuu vielä vähän pientä loppusilausta ja muutoskatsastus uudelle koneelle pitää myös hoitaa kuntoon. Lisäksi ilmastointi pitää täyttää.

Lähes kaikki CSE:n osat menivät CC:n koriin bolt on, ainoastaan lampunpesurien mutteriniitit piti porata korista pois että pystärin puskuri meni perille asti, töötin pidikkeelle piti porata reikä etupalkkiin, valaistujen meikkipeilien saranoille + sähköjohdoille piti kairata isommat kolot kattoon ja CS Aeron helmoista piti vuolla vähän pois, kun CC:n lokarinreunojen väli on noin sentin pidempi kuin CS:ssä.

Nyt on aeron penkkiä, sähkölasia ja peiliä, ACC3:sta, T5.5:stä, lyhytlohkoa, ABS-jarrua, SRS-järjestelmää, jopa valaistut meikkipeilit jaksoin väkästää paikalleen.

Siinä kuvat galleriamuodossa: http://jope.fi/saab/9000cc/
Viimeksi muokannut Jope, Pe Touko 11, 2012 12:46. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: 9000 CCE

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Oikeesti,taasen hyvä projektikertomus. Tekijämiehet on tekijämiehiä :)
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 9000 CCE

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Ylempään kommenttiin ei juuri lisättävää, sen sijaan yksi kysymys nousi mieleen lukiessa: miksi viistokeula vaihtui pystykeulaan? :)
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Jope
-
Viestit: 4166
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: 9000 CCE

Viesti Kirjoittaja Jope »

Pystäri on nätimpi omaan silmään. Tässä autossa on kaikki harkittu, unelma alkoi jo joskus 2005 ja rakentelin tätä mielessäni moneen kertaan. Väriksi haaveilin alkuun Lemans Blueta, mutta kun näin Citrin Beigen auringonvalossa ekan kerran, se alkoi näyttää omaan silmään hyvältä että sai jäädä.

Kunhan tuo tuosta alkaa mätänemään enemmän ja ruostekorjauksia pitää tehdä, niin sitten voisi harkita samaan konkurssiin värinvaihtoa.

Ai niin ja tässä vielä mahdollisimman täydellinen lista mitä kaikkea sinne nyt tuli:

- Pystykeula feat. ajovalojen korkeudensäätö
- T16S-etupuskuri
- Airflow-takapuskuri
- CS Aero sivuhelmat
- Normaali CC:n bridge-spoileri
- Katkotut/vuollut keikarikaaret kaarilistoina (takakaaria pitää vielä passata)
- 9000 CSE '96 johtosarja
- B234E + T5.5
- ABS IV
- Bilstein + HR-alusta (alkuun en tykännyt, mutta ihan mukavahan se alkaa olemaan vähän pehmettyään)
- CS Aeron sähköpenkit + ovipahvit nahkasomistein
- 1995-1997-mallinen nahkainen bagiratti
- 1996 SRS-boksi
- turvavyöpaukut oli jo tehtaalta (!)
- Sähköcruise (alunperin alipainecruise)
- ACC3
- DCC
- EDU3 :-)
- 96-malliset valaistut meikkipeilit (sähköt menee saranassa, ei klipsissä)
- Nahkainen vaihdekepinnuppi + palje
- 1997/8-malliset pyöristetyt ulkopuolen ovenkahvat (niin miellyttävä avata ovia ;-)
- VSS töötteineen ja kaukosäätimineen
- Teräspunoksiset jarru- ja kytkinletkut (samallahan ne sinne meni kun kaikki oli levällään)
- 1992 oli jo valmiiksi isommat turbon jarrut, joten ne eivät periaattessa vaihtuneet. En muista kummasta autosta mikäkin satula on peräisin.

Ei tule muuta mieleen. Melko kattava varustelu. Jalopuut ei sovi minun silmääni missään autossa, kattoluukkua/ikkunaa en ikimaailmassa tonnariin ottaisi ruostumaan ja ACC3:sta ei löydy nappia RAC:lle. ;-)

Todo:
- Vetokoukku paikalleen (löysin uuden CC:n koukun) [x]
- Sähköantennin asennus
- Takakontin merkit hommattava + liimattava paikalleen (ajattelin SAAB 9000 CCE-lätkiä ;-)
- Ilmastointi täytettävä [x]
- Takakontin lukko pitäis jaksaa sarjoittaa samaan avaimeen kuin etuovet ja virtalukko. [x]
- Ajovalojen korkeussäätö ei toimi kunnolla joten jätin irti, tarvin ehjemmät pystärin säätömoottorit [x]
- Kuskin puolen lampunpesimen moottori pitäis herkistellä
- Takakaarien lokarilistojen hienosäätö + kaikkien lokarilistojen maalaus korin sävyyn

Johtosarja meni muistaakseni 99% CSE:stä, ajovaloille tein omat johtosarjat purkamalla CS:n umpioista sisäisen johtosarjan pois ja yhdistämällä sen CC:n etupään johtosarjasta pätkäistyihin ajovalojen + parkkien johtoihin.

Takavalojen johtosarja taisi olla CC:stä, se oli 100% bolt on, ainoastaan takasumarin johto piti irrottaa auton johtosarjan päässä takakontille menevästä johtosarjan liittimestä ja siirtää auton ja takavalojen johtosarjan väliseen liittimeen.

Muistaakseni johto riitti sellaisenaan ja liittimen pinni oli jo valmiiksi oikeanlainen, joten keinottelin sen irti ja painoin paikalleen uuteen paikkaan.. Jouduin purkamaan johtosarjaa pikkaisen, että sain sen vedettyä takavaloille asti.

Takakontin nappiavauksen jätin pois käytöstä, kun se oli riittävän erilainen sähköisesti ja mekaanisesti, enkä jaksanut alkaa tekemään hienoa. CC:n motorisoitu kontin lukko sai jäädä. Tuossa karvalagissa ei ollut tankin luukulle moottoria, joten kontin moottorille tulee sähköt tankin luukun karvoista.

Ajovalojen korkeussäädön nuppi on erilainen pystärissä ja matalakeulassa, pitäisi tutkia skemoja vielä senkin osalta, että onko mulla nyt soveltuva paikallaan ja vaihtaa oikea sinne, mikäli ei.

Mitähän vielä. Kyselkää rohkeasti jos kiinnostaa joku tietty ratkaisu.
Viimeksi muokannut Jope, Ma Elo 12, 2013 19:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Jatra
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 12:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 9000 CCE

Viesti Kirjoittaja Jatra »

Upee auto ja hieno kertomus!

On hyvin tarkkaan sellanen projekti, miten tonnarin ite haluisin rakentaa - jos osaisin. :roll: Alkupään kuvia kattelin, ja aattelin että jos vielä ois pystykeula... ja tulihan se sieltä. :D
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: 9000 CCE

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Well done,sir! Hienolta näyttää lähes valmiilta!

Tonnarissahan on R12-kylmäaineena vakiona, noissa vanhemissa?
Suosittelen tekemään R134-konversion tuohon, koska R12 on nyt jo kiven alla.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: 9000 CCE

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Taitaa tuo ACC 3 kaikkeine hilppeineen olla R134 aineinen jo tehtaalta, joten ei tarvinne tehdä asialle mitään.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Jope
-
Viestit: 4166
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: 9000 CCE

Viesti Kirjoittaja Jope »

Kyllä voin sanoa, että ilmastointi on 1996-vuosimallia, joten R134a sinne menee nytkin. :-)

Rupesin tuossa miettimään tuota bolt onin määrää ja muistui sellainenkin kuriositeetti mieleen, että hälyttimen konepellin kytkimellekin oli juuri oikeanmallinen reikäpari juuri oikeassa paikassa tuossa 1992-vuosimallissa, samaten lokarin sisään tulevalle hälyttimen töötille oli johtosarjan läpivienti ja asennusreiät oikeassa paikassa ja oikean muotoisina.. Todella kiitollinen projekti, mutta eipä mennyt vuosien tutkimustyö ja haaveilu hukkaan.

Ai niin ja kiitos kaikille kehuista! /me kumartaa
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: 9000 CCE

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Tykkäys, selkään taputus ja onnittelu :-) hyvin tehty!
:SAAB:
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7334
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: 9000 CCE

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Komia siitä tuli! Myös omasta mielestä tuossa on kerätty tonnarien parhaat palat samaan läjään.
Onpahan jotain parannettavaa ku rupee kyllästyyn, nimittäin se lemans. :D

En kyl yhtään muistanu et Petteri kauppas finkkuu samaan aikaan kun tuon CC:n ostin.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: 9000 CCE

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Hyvältähän tuo kieltämättä näyttää! Meinasitko maalata kaaret, vai jääkö ne mustiksi? Ei ehditty pitää CC-potkut ennen kuin möin oman mustan pois.

Tuntuuko tuo jotenkin erilaiselta ajaa kuin tekniikan ollessa cse korissa. Ainakin oma cc oli ihan erilainen ajaa kuin tuo nykyinen -95 cse. :roll:
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1821
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: 9000 CCE

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Carvalakista Deluxeen :)
Kyllä tuo CC on racen näköinen tuolla korisarjalla. Tykkään.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: 9000 CCE

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Ite olen miettinyt pitkään vähän samantapaista rojektia mutta tosin sillein että moottori vaan vaihtuisi johtosarjan kanssa T5.5 muotoon mutta vissiin pääsee tollein helpommalla :lol:
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Jope
-
Viestit: 4166
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: 9000 CCE

Viesti Kirjoittaja Jope »

vjbremer kirjoitti:Hyvältähän tuo kieltämättä näyttää! Meinasitko maalata kaaret, vai jääkö ne mustiksi?
Thanks! Kaaret tulee korin väriin.. Rupesin itseasiassa metsästämään Carlssonin kaaria Englannista. Tarjokkaita esiintyi jo, joten saattaa olla että kotiutan sellaiset lähiviikkoina. Nuo keikarit oli sitten lopulta vähän huono vaihtoehto takakaariin, kun takimmaiselle klipsipultille ei ole enää pidikkeitä kaaren sisällä modauksen jälkeen. :-/
Ei ehditty pitää CC-potkut ennen kuin möin oman mustan pois.
Jooh, tässä projektissa meni sitten lopulta vähän kauemmin kuin piti.. Oletin että alle vuodessa tulisi valmista, mutta olikin sitten kaiken maailman duunipaikan vaihtoa yms. tosielämää, joka tuli tielle. :-)
Tuntuuko tuo jotenkin erilaiselta ajaa kuin tekniikan ollessa cse korissa. Ainakin oma cc oli ihan erilainen ajaa kuin tuo nykyinen -95 cse. :roll:
Tuntuu aika samalta kuin CSE. Alusta toki paljon jäykempi, CSE:ssä oli 315tkm ajettu turbon alusta ja tässä uudenkarhea tuning-täristin, mutta muuten ei juuri käytöksessä eroa. Samanlainen ohjaustuntuma.

En enää muista miten se 87 CC kulki. Siinä oli muistaakseni joku vivahde-ero uudempaan tonnariin, mutta olisikohan se ollut sitten pikkaisen jäykempi ohjattava tms. Kytkinpoljin siinä oli ainakin todella raskas käyttää ja kytkin nappasi kiinni tosi lyhyellä matkaa.. Olikohan levy jo niiteille asti kulunut. ;-)

Nyt kun pohdin asiaa, niin tää 92 CC oli vaparinakin tosi samanhenkinen ajettava kuin se 96 CSE oli, että olisikohan sitten ysärinä tullut ne ratkaisevat muutokset tonnarin käyttäytymiseen.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: 9000 CCE

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Btw: Mitäs toi muutoskatsastus tolle tekniikalle mahtaa kustantaa??
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Vastaa Viestiin