Sivu 3/4

Re: 9000 CCE

Lähetetty: La Kesä 25, 2016 17:35
Kirjoittaja Jope
Aika tapahtumaköyhää ajelua, CCE on pelittänyt tosi hyvin. Takapöntön kannakekumi repesi jossain vaiheessa ja vaihdoin uuden tilalle. Muuten homma on ollut vaan bensan kaatelua, öljynvaihtoa ja kovaa ajoa. Tietty määräaikaishuollot myös teetetty aina ajallaan.

Pikkasen tosin on murheita paratiisissä.. Alkuvuodesta joku ajoi perään ja vaikka ulkopuolisesti ei juuri vikaa näy, vetokoukku välitti kaiken voiman kontin pohjaan, joten vararengaskotelon pohja on nyt hieman mutkalla ja koukun kiinnitysrauta on revennyt.

Näyttäis myös vähän siltä, että oikean takavalon alapuolella oleva pelti on vääntynyt pikkasen sisään, kontin luukun oikea alakulma ei enää ole ihan samassa tasossa.

Oikaistako, vaiko etsiä jostain uusi '92-'93 karvalakkiCC ja uusi korinvaihto? Hmm.

Uutta leimaa tähän ei voi kuitenkaan saada, ennenkuin vauriot on korjattu. Vituttaa kyllä jonkin verran nyt kun viimein tutkin vauriot kunnolla. Tässä vaiheessa lienee turha saada vakuutuksesta mitään, kun päästin peräänajajan jatkamaan. Otin kyllä yhteystiedot, mutta taitaa olla vastapuolen mielenkiinto aika nollissa nyt useamman kuukauden jälkeen.

PS: Turha alkaa jeesustelemaan toiminnasta tapaturmapaikalla, ihan kuin en tietäisi mitä olisi pitäny tehdä.

Re: 9000 CCE

Lähetetty: Su Kesä 26, 2016 09:18
Kirjoittaja Cona
Kyllä minä olen sitä mieltä, että kannattaa ehdottomasti ilmoittaa vahingon aiheuttajalle, että vaurioita on syntynyt alkuperäisestä tulkinnasta poiketen ja pyytää aiheuttajaa tekemään vahinkoilmoituksen omaan vakuutusyhtiöönsä.

Eri asia on, jos aiheuttaja on maksanut rahaa paikanpäällä ja asia on lyöty ns. kättä päälle.

Voit myös itse tehdä vahinkoilmoituksen aiheuttajan vakuutusyhtiöön ja käydä näyttämässä vaurioita peltikorjaamolla tai tarkastusasemalla. Jos syyllinen ei tee ilmoitusta varmistat omalla ilmoituksella, että asia menee käsittelyyn vakuutusyhtiön päässä ja sitten vaan odottelet, että miten asia etenee.

Re: 9000 CCE

Lähetetty: Su Kesä 26, 2016 18:20
Kirjoittaja Jope
Jep, ei makseltu mitään vaan luvattiin olla yhteyksissä jos jotain ilmenee. Tässä nyt vähän venähti, kolhu tuli 13.1. :-)

Sääli vaan, että ei tullut otettua vastapuolen rekkaria ylös, muuten on yhteystiedot tallessa.

Re: 9000 CCE

Lähetetty: Su Kesä 26, 2016 19:53
Kirjoittaja Haza
Onhan noita tehty lisäkorjauksia vakuutusyhtiön piikkiin esim yli puoli vuotta ensimmäisen korjauskierroksen jälkeen kun on paljastunut lisävaurioita, eli en nyt näkisi että ainakaan yhtiön puolesta olisi ongelmaa. Noin muutenkin, et voi oikeastaan mitään ainakaan hävitä siinä että asiaa lähdet selvittämään.

Re: 9000 CCE

Lähetetty: Su Kesä 26, 2016 19:58
Kirjoittaja Juha96
En tiedä häviääkö siinäkään välttämättä juuri mitään, jos kokeeksi yrittää autoa leimalle (koukku poistettuna?). Joskus tuntuu, että konttoreiden linjanveto tämäntyyppisissä on kovinkin vaihtelevaa.

Ja toisaalta, jos tuosta katsastushylky tulisi, sehän olisi looginen ja perusteltu syy ottaa yhteyttä toiseen osapuoleen juuri nyt.

Re: 9000 CCE

Lähetetty: Pe Syys 02, 2016 20:27
Kirjoittaja Jope
Tulipa pistettyä se vakuutusilmoitus viimein sisään tänään. Saas nähä mitä.

Aiemmasta bensan ja öljyn kaadosta tuli mieleen, että olihan tuossa muutama merkittävä tapahtuma, eli ostin autoon jarrut satuloita myöten uusiksi ja myös sitten vähän myöhemmin kesällä hommasin Bilstein+HR-setin tilalle Aeron orggisiskarit ja jouset, kuten alunperinkin piti.

Kylläpä parani auto ihan sikana kun on kunnon alusta. Noi madallustäryytysalustat on nopeita ajaa mutkaan, mutta aivan kamalia muuten arkikäytössä.

Re: 9000 CCE

Lähetetty: Ti Marras 21, 2017 09:34
Kirjoittaja Jope
Ei siitä vakuutushommasta mitään tullut, en saanut vastapuolta kiinni enkä ollut ottanut tarpeeksi tietoja ylös, joten annoin olla. Maksoin omasta pussistani kontin pohjan vaihdon ja takapään oikaisun, ei se montaa sataa kustantanut. Päältäpäin näyttää ihan hyvältä yhä, mutta kaikki kontin saumat muhii.

Suhteellisen vaivatonta ajoa ollut, bensaa pissapojannestettä ja öljyä on kaadettu eri säiliöihin. Selkeästi se moottoriremppa pitäisi kuitenkin jossain vaiheessa tehdä.

Seuraavalle vuodelle en saanut leimaa (ajoaika päättyi eilen), kun käsijarru hirtti ja aeron jouset oli eri korkeudella kuin mitä otteessa luki. Koska olin aivan viimetingassa katsastamassa, auto odottelee jarrujenherkistelymotivaatiota tallin pihassa. Samalla sitten laittelen vaihteensiirron rättiniveltä ja jotain muutakin pientä. Kun ei leimaa ole, niin ei ole painetta saada nopeasti valmiiksikaan.

Re: 9000 CCE

Lähetetty: Ti Marras 21, 2017 10:21
Kirjoittaja pomppe
Jäikö nuo bilsteinit pyörimään nurkkiin? Voisin ostaa pois jos vielä löytyy

Re: 9000 CCE

Lähetetty: Ti Helmi 20, 2018 10:40
Kirjoittaja Jope
Sain ne lopulta jollekin myytyä Facebookissa.

9000-kuulumisista sen verran, että 2004 ostettu mankkuvena porsi viimein syksyllä, en ole jaksanut vaihtaa, ajelen kevyemmällä kaasulla vaan. Aeron vakiosoftassa on niin mieto fuelcut-raja muutenkin.

Leima piti saada sitten kuitenkin, 9-5:stä hajosi syylärin pääty ja ATF:n kulutus alkoi olemaan jotain tolkutonta, joten 9000 äkkiä leimakuntoon ja 9-5 sai odotella rauhassa korjaantumistaan. Vähän piti jarruja herkistellä ja vääränkorkuinen alusta hoitui ihan rahaa maksamalla. Samalla sain muutaman prosentin takaisin, kun auto on vakionkaltainen niiltä osin.

ABS-valo palaa useimmilla reissuilla, en ole vielä ehtinyt debuggaamaan, mutta releistä ajattelin aloittaa. Koko ABS-järjestelmä putoaa väylältä, eikä Techillä saa kiinni, kun valo on päällä.

Melkein 410tkm mittarissa, tänä kesänä voisi alkaa harkitsemaan sitä koneremppaa viimein.

Re: 9000 CCE

Lähetetty: To Huhti 04, 2019 08:43
Kirjoittaja Jope
Kerran vuodessa kai voisi postata tännekin kuulumisia.

CCE pelittää edelleen, koneremppaan ei ole ollut varaa, mutta mitään kovin hälyttävää vikaoiretta ei vielä ole.

Mankkuvena on edelleen kunnossa, hukkis oli ruostunut jumiin.

ABS-ongelma ratkaistiin myös, muistaakseni se oli sitten kuitenkin pätkivä anturi, vaikka en oman diagnoosini perusteella osannut epäillä sitä.

Tänä keväänä auto sai T. Holmbergin toimesta uuden vaihteensiirron rättinivelen, öljynpaineanturin ja ilmastoinnin täytön.

Syylärin pääty on pikkaisen halki ja nestettä katoaa sitä kautta, joten odotellaan tässä ehjän syylärin saapumista. Samalla voisi laittaa paikalleen DO88:n silariletkut ja uusia vesipumpun, kun systeemi on kerran tyhjänä muutenkin.

Kun pääsin Finkusta eroon, alkoi löytymään tälle autolle taas motivaatiota. Monta ei 100% kunnossa olevaa harrasteautoa kerrallaan ei selvästi ole minun juttuni.

Pitkän tähtäimen haavelista on päivittynyt seuraavanlaiseksi:
- Paremmat takapuskuri, kaarilevikkeet ja bridgespoikka maalaten ja asentaen
- Takalokarit alkaneet ruostua, nämä pitäisi laittaa samalla reissulla kuntoon
- Etulokarit lasikuidusta, ettei tarvitse niitä miettiä enää koskaan
- Se koneremppa edelleen jonain vuonna, tähän olen jonkun verran haalinut jo osia, muttei kaikkia. Samalla pitää laittaa ilmastoinnin vuodot kuriin.

Re: 9000 CCE

Lähetetty: Ti Syys 26, 2023 12:09
Kirjoittaja Jope
Elämäntilanteet häilyy ja autohommiin käytettävä aika ja oma motivaatio menee milloin mihinkäkin suuntaan. Niin sitä aikaa on vierinyt taas ja CC on kerännyt pölyä paksun kerroksen, mutta nyt jotain tapahtuu jälleen.

Pitkän seisonnan jälkeen päätin aloittaa herättelemään tätä jälleen ja vaihdoin paikalleen kiinalaisen alumiinisyylärin ja marmoritiskiltä ostetun termostaatin. Syyläristä muuten hyvää mieltä, mutta joskus kun järjestelmä on taas tyhjä, pitää vaihtaa pohjapropun ja flektin kytkimen tulpan kumisten o-renkaiden tilalle alumiiniset USIT-tiivisteet ja lisäksi pohjaproppu voisi jatkossa olla kuusiokantainen rosteripultti, eikä muovinen siipiruuvi.

Seuraavalla tallireissulla kaadan uutta bensaa tankkiin ja pitäisi vaihtaa käsijarruaan jumitteleva vasen takajarrusatula tallin lattialla renkaan vieressä vuosia pyörineeseen, toivottavasti vähemmän jumittelevaan vastaavaan.

Ilmastoinnissa on joku isompi vuoto, siellä on edelleen ainetta sisällä, mutta muistelen että tuolloin 2019 se ei jaksanut koko kesää enää viilentää ennenkuin alkoi kuumina päivinä luovuttamaan kesken. Ilmastointi selvästi korjattava kunnolla, sitä varten onkin tullut osteltua pikkuhiljaa uusia osia talliin odottamaan.

Koneremppa tuohon on kyllä edelleen välttämätön, mutta jos siihen nyt saisi tuoreen leiman, niin voisi edellä mainittua haavelistaa vähän muokata ja priorisoida. Ehkäpä tällä hetkellä haaveena olisi vaihteeksi tehdä vähän ulkonäköpuolta kuntoon, kun se on päässyt rapistumaan.

Re: 9000 CCE

Lähetetty: Ke Loka 11, 2023 08:09
Kirjoittaja Jope
Leima tuli ja olenkin tässä ajellut ympäri pääkaupunkiseutua hymyssä suin.

Tällä hetkellä tuuliviiri osoittaa siihen suuntaan, että aloitetaanpa ruostehommista. Auto on vielä pelastettavissa, muttei enää niin kovin helmi pohjastaan.

Re: 9000 CCE

Lähetetty: Ke Helmi 07, 2024 15:49
Kirjoittaja Jope
Muutamassa kuukaudessa alusyylärin tuuletinkytkimen tulpan ja pohjapropun kumiset o-renkaat alkoivat vuotamaan. Jätin auton vaan kotona katokseen, sysäsin vadin alle ja annoin olla. Viime viikolla tuli tarmonpuuska ja kävin hakemassa tuuletinkytkimen tulppaan USITin ja muovisen huonosti paikallaan pysyvän pohjapropun tilalle hain motonetistä jonkun M12x1.5 öljypropun ja siihen kupariprikan.

Nyt kun pakastui, päätin lähteä 9000:lla liikenteeseen aamulla. Tämän päivän on ainakin pysyneet mölyt mahassa ja työmatka sujui jälleen hymyssä suin normaalin naama näkkärillä tapahtuvan Volvoilun sijaan.

Re: 9000 CCE

Lähetetty: To Helmi 08, 2024 10:55
Kirjoittaja tetammi
Hienoo et liikkuu taas :mrgreen:

Pikaisesti lueskelin topiikin läpi niin ainut kuva kaaret maalattuna taitaa olla powersmoke..

Re: 9000 CCE

Lähetetty: Pe Helmi 09, 2024 09:46
Kirjoittaja Jope
Jep, kauheasti ei ole tullut kuvia otettua enää, koska auto on lähinnä vaan rapistunut niistä viimeisistä, eikä kokoonpano ole sinänsä muuttunut yhtään miksikään.

Eikä se kyllä entisöintikierroksen jälkeenkään mitenkään merkittävästi muutu, mustat kaaret vaihtuu korin värisiksi ja takapuskuri päivittyy, mutta otan tietty kuvat sitten, kun se T16S-takapuskuri sitten joskus tulevaisuudessa löytää tiensä paikalleen. Takakaarten ruosteet pitää hoitaa ensin kuntoon, sillä reissulla varmaan hoituu uuden puskurin maalaus sitten samalla, jotta se on samaa sävyä muun peräpään kanssa.

Tällä kertaa mulla ei ole mitään hyvää aikataulua saati projektisuunitelmaa. Semmoinen tarvii kyllä tehdä ja vähän sitoutua.