B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Lähetetty: Su Kesä 03, 2012 22:37
No niin, kait se on aika tulla kaapista ulos, kun alkaa projekti vihdoin viimein näyttämään siltä, että se aivan oikeasti saadaan valmiiksi asti.
Eli tässä on hieman pohjustusta mistä kaikki on lähtenyt ja lopuksi linkki projektitopicciini meidän venefoorumilla. Siellä voi asiasta keskustella jos haluaa tai sitten tähän säikeeseen voi esittää ajatuksia, kysymyksiä tai ihan vaan sanoa, että ootpa muuten tosi urpo. Koitan vastailla kysymyksiin jos osaan, jos tuntuu menevän jotain rakentavanlaatuisesti pieleen, sanokaa ihmeessä. Ei näitä ole vielä valmiina missään, joten ihan pioneeripuuhaa on tämä.
Muutama vuosi sitten istuimme serkun kanssa iltaa ja juttu kääntyi hyvin pian bensalla kulkeviin leluihin, kuinkas muutenkaan. Tuli puhetta tuosta minun veneestä ja siitä kuinka olin suunnitellut siihen uusia koneita. Vanhat Mercruiserithan olivat jo vuodelta -83, eivätkä mitenkään erityisen luotettavia enää. No Aki sitten heitti ajatuksena, että voiskos sinne laittaa Saabin koneet. Jostain syystä en edes tyrmännyt ajatusta, vaan lähdin pohtimaan siltä kantilta, että kait sinne voi laittaa mitkä koneet tahansa, kunhan vaan saa sopimaan vetolaitteisiin jotenkin. Tuntuupa jälkeenpäin kovin yksinkertaiselta ajatukselta...
No ajatus hautui, kesä meni ja Mercuilla ajettiin aina kun käyntiin lähti, taisi mennä melkein vuosi kunnes Aki mainitsi ohimennen, että Linnan Matilla olisi pari sopivaa konetta. No minä siihen että ostanpa pois. Taisi mennä äkkiä puoli vuotta jollei enemmänkin, että tuli sitten koneet noudettua, olivat 2,0 turbot satkuista. Kärräsin ne tallille, jossa ne sitten odottelivat taas oman aikansa, kunnes keksittiin, että niin joo, se 2,3 turbo olis parempi, kun on sitä alavääntöä reilummin. No eikun koneet myyntiin ja 2,3 turbot tilalle.
Näistä nyt ollaan sitten vihdoin ja viimein saamassa valmista aikaan.
Syy miksi olen pantannut tätä kirjoitusta pitkään, olis ehkä mieli tehnyt vieläkin pitempään pantata, on se epäonnistumisen pelko, joka vieläkin pikkuisen jäytää tuolla jossain. Mitä jos ei se sittenkään...? Pari vuotta sitten mainitsin veneen turbottamisesta yhdelle vanhemmalle venesällille meillä töissä, semmonen perus VolvoPenta-kaveri, siitä lähtien on muistanut kysyä, että jokos oot polttanut sen venees?
Eli tuommoisiltakin on pyrkinyt välttymään. No, kohta se hetki on edessä kun nähdään, että palaako se vai kulkeeko ja miten kulkee.
Tuolta voi käydä lueskelemassa projektista enemmän :
http://vator.informe.com/viewtopic.php?t=841
Kiitokset kaikille jo tähän mennessä osoittamastanne mielenkiinnosta.
-Kari
Eli tässä on hieman pohjustusta mistä kaikki on lähtenyt ja lopuksi linkki projektitopicciini meidän venefoorumilla. Siellä voi asiasta keskustella jos haluaa tai sitten tähän säikeeseen voi esittää ajatuksia, kysymyksiä tai ihan vaan sanoa, että ootpa muuten tosi urpo. Koitan vastailla kysymyksiin jos osaan, jos tuntuu menevän jotain rakentavanlaatuisesti pieleen, sanokaa ihmeessä. Ei näitä ole vielä valmiina missään, joten ihan pioneeripuuhaa on tämä.
Muutama vuosi sitten istuimme serkun kanssa iltaa ja juttu kääntyi hyvin pian bensalla kulkeviin leluihin, kuinkas muutenkaan. Tuli puhetta tuosta minun veneestä ja siitä kuinka olin suunnitellut siihen uusia koneita. Vanhat Mercruiserithan olivat jo vuodelta -83, eivätkä mitenkään erityisen luotettavia enää. No Aki sitten heitti ajatuksena, että voiskos sinne laittaa Saabin koneet. Jostain syystä en edes tyrmännyt ajatusta, vaan lähdin pohtimaan siltä kantilta, että kait sinne voi laittaa mitkä koneet tahansa, kunhan vaan saa sopimaan vetolaitteisiin jotenkin. Tuntuupa jälkeenpäin kovin yksinkertaiselta ajatukselta...
No ajatus hautui, kesä meni ja Mercuilla ajettiin aina kun käyntiin lähti, taisi mennä melkein vuosi kunnes Aki mainitsi ohimennen, että Linnan Matilla olisi pari sopivaa konetta. No minä siihen että ostanpa pois. Taisi mennä äkkiä puoli vuotta jollei enemmänkin, että tuli sitten koneet noudettua, olivat 2,0 turbot satkuista. Kärräsin ne tallille, jossa ne sitten odottelivat taas oman aikansa, kunnes keksittiin, että niin joo, se 2,3 turbo olis parempi, kun on sitä alavääntöä reilummin. No eikun koneet myyntiin ja 2,3 turbot tilalle.
Näistä nyt ollaan sitten vihdoin ja viimein saamassa valmista aikaan.
Syy miksi olen pantannut tätä kirjoitusta pitkään, olis ehkä mieli tehnyt vieläkin pitempään pantata, on se epäonnistumisen pelko, joka vieläkin pikkuisen jäytää tuolla jossain. Mitä jos ei se sittenkään...? Pari vuotta sitten mainitsin veneen turbottamisesta yhdelle vanhemmalle venesällille meillä töissä, semmonen perus VolvoPenta-kaveri, siitä lähtien on muistanut kysyä, että jokos oot polttanut sen venees?
Eli tuommoisiltakin on pyrkinyt välttymään. No, kohta se hetki on edessä kun nähdään, että palaako se vai kulkeeko ja miten kulkee.
Tuolta voi käydä lueskelemassa projektista enemmän :
http://vator.informe.com/viewtopic.php?t=841
Kiitokset kaikille jo tähän mennessä osoittamastanne mielenkiinnosta.
-Kari