Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
TomiK
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Touko 28, 2013 15:31
Paikkakunta: Tampere

Re: ex og 9-3 "Viina" ja ng 9-3 2.0t 2003

Viesti Kirjoittaja TomiK »

Jos sopii kysyä, niin mistä ja mihin hintaan irtos puskurin alaosa?
Audi A5 3.0 S-line. Ex: Saab 9-3 SS -05 BioPower
kalle
"Aero"
Viestit: 467
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 19:33
Paikkakunta: Sotkamo

Re: ex og 9-3 "Viina" ja ng 9-3 2.0t 2003

Viesti Kirjoittaja kalle »

http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-3-0 ... 58654.html kahella ulostulolla

http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-3-0 ... 02142.html ja yhellä ulostulolla

procarservicen kautta olikohan 137e
9-3 ss -03
Sotkamo
kalle
"Aero"
Viestit: 467
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 19:33
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3 "Viina"

Viesti Kirjoittaja kalle »

Innostuimpa sitten itsekkin ostamaan mossemieheltä tuon dp:n
Kuva

Tarkoitus oli alunperin hitsata itse 200cellin katti samanlaiseksi kuin alkuperäinen eli noin

Kuva

jospa tuolla mossenmiehen tekemälläkin(100 cel katti) sais päästöt pysymään kurissa.
9-3 ss -03
Sotkamo
kalle
"Aero"
Viestit: 467
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 19:33
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Viesti Kirjoittaja kalle »

Hyvin meni päästöt läpi tuolla katilla :wink: En ole vielä raaskinut loppuputkea uusia.

Tänään Käytin autoa pcs:llä kun, piti peruutustutka kytkeä päälle. Omassa kiina tekissä vaihteeks näyttö rikki :lol:
9-3 ss -03
Sotkamo
kalle
"Aero"
Viestit: 467
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 19:33
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Viesti Kirjoittaja kalle »

Tuossa laittelin nahkasisustan paikalleen. Kuskin penkki on muisteilla ja vänkärin penkkissä on vaan sähkösäädöt
Kuva

Kuva Kuva
9-3 ss -03
Sotkamo
kalle
"Aero"
Viestit: 467
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 19:33
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Viesti Kirjoittaja kalle »

Viimeviikolla tuli taas hieman korjailtua tuota sporttisedania.
Polttoainemittari rupesi aina täyteen tankkauksen jälkeen heittämään mittarin nollille. Jotenkin tuntui, että nyt ei ole softassa mitään bugia, vaan anturissa on jotain vikkaa. Tilailin sitten uuden anturin neobrossilta ja operoin sen paikalleen. Isompi tankillisissa nämäkin on hieman erilaisia vissiinkin.
Kuva
Tässähän piti sitten tankki tiputtaa alas ja pakoputki irroittaa, että itse ämpärin saa esille. En halunnut mitään reikiä ranetella tuohon pohjaan :)
Kuva

Samalla sitten kun näinkin pitkälle purin, niin ajattelin vaihtaa uuden bensapumpun mittarissa 240t km. Walbro lph 255 joka menee suoraan kiinnikkeeseen, vain liittimen kun vaihtaa niin 98% bolt on :lol: Bensa anturissa oli kosketuspinnat kuluneet http://rs942.pbsrc.com/albums/ad263/kal ... 0&fit=clip, niin anturi ei saanut kosketusta kunnolla.Kuva Tuommoset bensalinjan liittimet satuin epähuomiossa särkemään, niin niitäkin saa marmorilta jos joku rikkoo :lol:

Kuva
Viimeksi muokannut kalle, Ma Touko 16, 2016 10:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 ss -03
Sotkamo
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Viesti Kirjoittaja jjasco »

kalle kirjoitti:Tuossa laittelin nahkasisustan paikalleen. Kuskin penkki on muisteilla ja vänkärin penkkissä on vaan sähkösäädöt
Kuva
kelpais itellekin nuo penkit
9³SS Turbo X '08

-Janne
kalle
"Aero"
Viestit: 467
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 19:33
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Viesti Kirjoittaja kalle »

Purkaamolta bongasin. Kivat istua kun asennon saa mieleiseksi. Bildelsbasenista ja muista purkaamoista nuita voi löytää. :) Alkoi se kumipinnoite irtoilla vaihdekepin kehyksestä, niin Vaihdoin tilalle tuommosen hirsch lipareen. Sain ensin kuitenkin automaatti versioon tulevan. Onneksi tilalle tuli nopeasti sopiva kun laittoi reklamaatiota.

Kuva
9-3 ss -03
Sotkamo
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Viesti Kirjoittaja jjasco »

Mistäs hirsh-kehys tuo ja mihin hintaa?

Onko noissa penkeissä mitään sopimattomuutta vanhemman ja uudemman NG SS:n välillä?
9³SS Turbo X '08

-Janne
kalle
"Aero"
Viestit: 467
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 19:33
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Viesti Kirjoittaja kalle »

9-3 ss -03
Sotkamo
kalle
"Aero"
Viestit: 467
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 19:33
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Viesti Kirjoittaja kalle »

Penkit käy uudemmasta. Mutta ainakin 03 mallissa oli yhdet anturit mitkä piti ottaa entisistä penkeistä. Nuo penkit on 08 mallista.
9-3 ss -03
Sotkamo
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Viesti Kirjoittaja jjasco »

Ok, tuo selventää asiaa. Täytyy jatkaa noiden penkkien etsimistä.
9³SS Turbo X '08

-Janne
kalle
"Aero"
Viestit: 467
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 19:33
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Viesti Kirjoittaja kalle »

Tänään käytiinkin sitten Jäälissä penkissä katsomassa kelvottomia käppyröitä.
Kuva
Väännön rajoittamisen johdosta (n.400nm) huipputehosta joutui tinkimään melkoisesti.
Kuva
setuppi:
16g billet ahdin(finturbon muokkaama)
Bosch Ev14 670cc suuttimet
3" downpipe
walbro 255lph pumppu
Tankissa viinaa
Aeron orkkis haistapaska kytkin

Jäi kyllä jotenkin kaivelemaan. Isompia lukemia on 14t pikku mitsullakin tullu.
Viimeksi muokannut kalle, Ti Elo 15, 2017 08:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 ss -03
Sotkamo
AkiSan
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Ti Touko 01, 2012 13:50
Paikkakunta: Kerava

Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Viesti Kirjoittaja AkiSan »

Eikös tuolla 400nm limitterillä pitäisi saada noin 310hv 5500 rpm kohdalla, jos toteuttaa pyydetyn ilmamassan?

Oletko katsonut paljon on max toteutunut ilmamassa (esim. Op-comilla)? Mitä on vastaavasti ahtopaineet?

Voisi olla ilmavuoto tai joku muu vika, mistä johtuen voimaa jää puuttumaan.
#6052
9-3 SC 1.8t -06 BioPower TD04HL-18T, do88 cooleri, yms
9-5 Aero man. wagon -00 BioPower stage 3
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Ilmamassat kannattaisi logittaa niin voisi selvitä vähän enemmän. 155kW pyöriltä tuolla turbolla on kyllä todella vähän. 400nm jos tuo ahdin jaksaisi tuottaa punarajalle niin kyllä siellä hepoja olisi ihan erilailla.
Vastaa Viestiin