Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
kalle
"Aero"
Viestit: 467
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 19:33
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Viesti Kirjoittaja kalle »

Penkissä missä kävin ei saatu kierrosluku käyrää paperille. Jotain oli rikki siinä. Laskennallisesti noin 380-400 nm sattuisi tuon montun kohdalle. Op comia ei itsellä ole, mutta semmonen täytyy hankkia, niin saa jotain tietoa toteutuneista ilmamassoista.

Kuva

lapsi on terve kun se leikkii
Viimeksi muokannut kalle, La Heinä 08, 2017 12:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
9-3 ss -03
Sotkamo
aero
-
Viestit: 8670
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Viesti Kirjoittaja aero »

kalle kirjoitti:lapsi on terve kun se leikkii
...ja nuoriso-ohjaaja, kun ei osaa lopettaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Bluetooth obd mokkula ja kännykkään torque pro ohjelma. Sitten lisää sieltä halutut tiedot logattavaksi. Siitä saa sitten laskettua mg/c arvoja excelin avulla(saa suhteellisen tarkkaa dataa). Voin yv llä ohjeistaa vielä lisää jos on tarvetta.
kalle
"Aero"
Viestit: 467
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 19:33
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Viesti Kirjoittaja kalle »

Kännykässä Iphone 5 ladattu torque ja Kiwi plx mokkula. Ei onnistu yhdistäminen. Android puhelimella olen joskus käyttänyt, mutta nyt ei sellaista ole. En tiedä mikä tököttää
9-3 ss -03
Sotkamo
kalle
"Aero"
Viestit: 467
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 19:33
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Viesti Kirjoittaja kalle »

Vastaava dashcommand saatu toimimaan onnistuneesti
9-3 ss -03
Sotkamo
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Kannattaa tsekata torquen obd2 asetukset jos ei lähde pelittää.
kalle
"Aero"
Viestit: 467
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 19:33
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Viesti Kirjoittaja kalle »

Tuo torquen ios käännös on ala-arvoinen. En pääse mitään muokkaamaan kun ei löydä kalikkaa. Dashcommandilla sain tiedostoja siirrettyä esim .csv loppuisia, mutta ei aukea millään. Jos löydän Android kapulan niin kokeilen uudestaan torquella ja tolla dashillä.

Ilmeisesti penkissä vedetään 4 vaihteella näillä eli se on suora?


vanhalla canflasherillä siirsin nopeusrajoitinta :lol:
Kuva
9-3 ss -03
Sotkamo
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Viesti Kirjoittaja supersaab »

.csv tuodaan exceliin ja sieltä muokkaillaan tarpeen mukaan. Näin ainakin torquella.
kalle
"Aero"
Viestit: 467
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 19:33
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Viesti Kirjoittaja kalle »

pitäisi tuo exel hommata jostain, niin voisi katsella tarkemmin logia. Ei huvittaisi ostaa sitä kun muuten ei ole tarvetta.

Kuva

saman tyyppinen tämä on kun se torque

Kuva

Minkälaisia arvoja tässä tulisi tarkkailla ja mitä niiden pitäisi olla tuo bst/vac on ilmeisesti ahtopaine. Ja se ei ainakaan ole käynyt missään tilanteessa yli 1.1bar? kun hieman kiihdyttelin rivakammin. Onko nuo mpg inst ja avg nyt niitä ilmamassoja? paljonko niiden pitäsi olla?

Magneettiventtiileitä mietin tässä itse. Molemmat kyllä piti olla suht tuoreita kun ne silloin viime ahtimenvaihdon yhteydessä vaihdoin.
9-3 ss -03
Sotkamo
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

kalle kirjoitti: kun hieman kiihdyttelin rivakammin. Onko nuo mpg inst ja avg nyt niitä ilmamassoja? paljonko niiden pitäsi olla?
Molemmat liittyvät kulutukseen. Mpg tulee sanoista miles per gallon.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
kalle
"Aero"
Viestit: 467
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 19:33
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Viesti Kirjoittaja kalle »

No niimpä tietysti tämänhetkinen ja keskikulutus. :lol:
9-3 ss -03
Sotkamo
kalle
"Aero"
Viestit: 467
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 19:33
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Viesti Kirjoittaja kalle »

noniin! libreoffice ladattu ja nyt näyttää jo taulukolta! vielä kun ymmärtäisi näistä jotain :D
Kuva
9-3 ss -03
Sotkamo
kalle
"Aero"
Viestit: 467
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 19:33
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Viesti Kirjoittaja kalle »

Minkälaisissa lukemissa tässä pitäisi olla Ahtopaine? Miten tuo ilmamassa lasketaan? Mistä arvoista?

Suutintukin alle olen laittanut koroketta Ev14 pituus eron vuoksi. Hukkaporttia jäykistetty ulkoisella jousella. Hukkaportin tankoa kokeiltu säätää ees taas ahdot ovat maksimissaan 0,8-1,0. Magneettiventtiilit On uudet.
9-3 ss -03
Sotkamo
AkiSan
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Ti Touko 01, 2012 13:50
Paikkakunta: Kerava

Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Viesti Kirjoittaja AkiSan »

Jotain 800kg/h luulisi ainakin ylittyvän, eli yli 222g/s.

Kuvaavampi olisi verrata kierroslukua ja g/s lukemia, josta voisi laskea mg/c arvon. Mg/c arvo jaettuna 2.9 on muistaakseni suurinpiirtein vääntömomentti (Nm) käytettäessä E85.

Tuo 0.8bar on aika matala, kun on kuitenkin vakio pakoputken loppuosa ja IC. Kannattaa paineistaa ahtoputkisto ja katsoa ettei vuoda mistään. Huohotuksen letku pitää muistaa tulpata, kun paineistaa.

Edit:
Esimerkki:

1150 mg/c / 2.9 = 397nm

1150(mg/c) / 1000 x 2(palotapahtumaa/kierros) x6000rpm/ 60s=230g/s
#6052
9-3 SC 1.8t -06 BioPower TD04HL-18T, do88 cooleri, yms
9-5 Aero man. wagon -00 BioPower stage 3
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Eli MAF g/s ja kierrosluku nyt ainakin logiin. Siitä pystyy sitten Akisanin laskukaavoilla laskemaan suurinpiirtein tehoja/vääntöjä.
Vastaa Viestiin