NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan
onneksi ei tarvitse korjata ku etupenkkejä..
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan
Joko penkit on maalattu?
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan
Ei
Ensin ne piti saada kiinni ennen kesälomaa, joka oli nyt koko elokuun.
Sit tavote siirty avo-Saabien kokoontumisajoihin, joka oli ja meni.
Nyt uus tavote on siinä, että jos laittais ne kiinni ennen talvisäilöä
Paljon on kaikkea proggista ja turhan tärkeetä tekemistä, mut on niis jo kolme tai neljä kerrosta maalia. Loppusilausta vaille valmiit.
Ensin ne piti saada kiinni ennen kesälomaa, joka oli nyt koko elokuun.
Sit tavote siirty avo-Saabien kokoontumisajoihin, joka oli ja meni.
Nyt uus tavote on siinä, että jos laittais ne kiinni ennen talvisäilöä
Paljon on kaikkea proggista ja turhan tärkeetä tekemistä, mut on niis jo kolme tai neljä kerrosta maalia. Loppusilausta vaille valmiit.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan
Heräsin eilen siihen, että totta tosiaan ne ratapäivät on lauantaina. Ei siin sitte ku ruisku käteen ja vauhtia projektiin. Femmalla kun en viittis lähteä. Käyttiksestä ei viittis paskoa konetta, laatikkoa, jarruja tai mitään muutakaa.
Pampun projektia kyllä luin, mutta ei ollut suodattimia. Eli ruisku meni yhden penkin jälkeen tukkoon. Homma seis, ruisku putsaukseen ja jos tänään jatkais. Pienet tsänssit on siihen, jos viä tänää sais penkit pinnotusta vaille valmiiks Täytyy vaa kattoa valmistajalta kuivatusajat, et koska niille saa sit lopullisesti istua.
Muutenhan tuo nyt näyttää jo siltä, että vielä yksi kerros tohon jo kertaalleen ruiskutettuun, niin sitten se lienee jo melko Sen jälkeen olis sit viä ne tehostevärit noihin pikkukolmioihin. Saa nähä kuinka säätämiseks menee.
Pampun projektia kyllä luin, mutta ei ollut suodattimia. Eli ruisku meni yhden penkin jälkeen tukkoon. Homma seis, ruisku putsaukseen ja jos tänään jatkais. Pienet tsänssit on siihen, jos viä tänää sais penkit pinnotusta vaille valmiiks Täytyy vaa kattoa valmistajalta kuivatusajat, et koska niille saa sit lopullisesti istua.
Muutenhan tuo nyt näyttää jo siltä, että vielä yksi kerros tohon jo kertaalleen ruiskutettuun, niin sitten se lienee jo melko Sen jälkeen olis sit viä ne tehostevärit noihin pikkukolmioihin. Saa nähä kuinka säätämiseks menee.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan
Sovella nyt joku suodatin maalille ennenkuin jatkat. Ihan vaikka kahvin suodatinpaperista tai teepussista jos ei muuta löydy.
Se pinta jää karheaksi jos maalia ruiskit sellaisenaan (varsinkin jos maaliruiskun tukkii) ja sitähän nahkapenkeiltä ainakaan minä en halua. Eli hienolla hiomapaperilla pinta tasaiseksi ja uutta suodatettua maalia vaan päälle.
Se pinta jää karheaksi jos maalia ruiskit sellaisenaan (varsinkin jos maaliruiskun tukkii) ja sitähän nahkapenkeiltä ainakaan minä en halua. Eli hienolla hiomapaperilla pinta tasaiseksi ja uutta suodatettua maalia vaan päälle.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan
Tän takia mä tykkään tästä foorumista. Muut kertovat avoimesti, että älä tee noin
Kirjotin vähän väärin. Eli tarkotuski oli hakea suodattimia maalikaupasta tänään. Mut tosiaan, voihan sitä kahvinkeittimen suodatinpusseillaki suodattaa...
Se isoin apu oli se, että tiedän nyt jo ekan penkin ns. menneen reisille. Pääsee tekemään uudestaan. Toki eihän se väriä poista, vaan hiotaan vain pinta tasaiseksi. Peitto silti on hyvä senkin jälkeen. Olettaisin.
Ja jos joku ihmettelee, että miksi kuvat on mustavalkoisia, niin se on itseni suojelemiseksi. Uutta väriä ei löydy Saabin pussihousuvärikartasta, joten jos paljastaisin sen jo nyt, niin mut lyötäisiin henkisesti maihin ennen lopputulosta. Eikä ne penkit etenisi edes nykyisellä vauhdilla, kun pähkäilisin vain värivalintoja. Nyt pääsen ensin itse toteamaan aivan loistavan värivalinnan, ja voin sitten sen lopuksi jakaa sen kaiken ilon Saab-yhteisön kanssa.
Kirjotin vähän väärin. Eli tarkotuski oli hakea suodattimia maalikaupasta tänään. Mut tosiaan, voihan sitä kahvinkeittimen suodatinpusseillaki suodattaa...
Se isoin apu oli se, että tiedän nyt jo ekan penkin ns. menneen reisille. Pääsee tekemään uudestaan. Toki eihän se väriä poista, vaan hiotaan vain pinta tasaiseksi. Peitto silti on hyvä senkin jälkeen. Olettaisin.
Ja jos joku ihmettelee, että miksi kuvat on mustavalkoisia, niin se on itseni suojelemiseksi. Uutta väriä ei löydy Saabin pussihousuvärikartasta, joten jos paljastaisin sen jo nyt, niin mut lyötäisiin henkisesti maihin ennen lopputulosta. Eikä ne penkit etenisi edes nykyisellä vauhdilla, kun pähkäilisin vain värivalintoja. Nyt pääsen ensin itse toteamaan aivan loistavan värivalinnan, ja voin sitten sen lopuksi jakaa sen kaiken ilon Saab-yhteisön kanssa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan
Nojoo, ehkä tuo kahvipaperi on vähän turhan järeä jos maalia pitäisi saada läpi. Tosin teepussilla voisi onnistuakin, mutta maalikaupan vehkeet toki parhaat.
Tossa hiomisessa menee 5min ja pari uutta kerrosta maalia niin ei tule iso lommo projektiaikatauluun
Tossa hiomisessa menee 5min ja pari uutta kerrosta maalia niin ei tule iso lommo projektiaikatauluun
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan
Paritonnisella paperilla pyyhkästy pinnat ja sit vain maali tippumaan. On tää HC-meininkiä.
Tämmönen työpaja
Pääsin mä ton hartiaosan loppuun, ku naapuri tuli kertomaan, ettei remonttia saa tehdä näin myöhään (kello oli n. 18:15). Se on sitä, kun on taloyhtiön ainut vuokralainen. Toki ymmärrän kyllä, jos on raskas työpäivä takana ja kompura säksättää seinän takana, niin vituttaahan se. Sinänsä kyllä olen ollut harmiton vuokralainen, että en täällä käytännössä edes asu.
Pitää käydä kattomas Biltemas niitä sähkökäyttösiä ruiskuja. Ne on kai johki ladon seinän maalaamiseen tarkotettuja. Lähtee niistäki meteliä, mut tuskin yhtä jyskyttävää kuin kompurasta
Tämmönen työpaja
Pääsin mä ton hartiaosan loppuun, ku naapuri tuli kertomaan, ettei remonttia saa tehdä näin myöhään (kello oli n. 18:15). Se on sitä, kun on taloyhtiön ainut vuokralainen. Toki ymmärrän kyllä, jos on raskas työpäivä takana ja kompura säksättää seinän takana, niin vituttaahan se. Sinänsä kyllä olen ollut harmiton vuokralainen, että en täällä käytännössä edes asu.
Pitää käydä kattomas Biltemas niitä sähkökäyttösiä ruiskuja. Ne on kai johki ladon seinän maalaamiseen tarkotettuja. Lähtee niistäki meteliä, mut tuskin yhtä jyskyttävää kuin kompurasta
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan
Femman nököttäessä lamppujen kiillotuksessa piti mun lähteä komennukselle avolla. Se on nyt nähnyt Rauman telakkaa monta päivää, kilometrit on tältä vuodelta taas melkein tuplaantuneet ja tänään Turun työmaat tuli kans kierrettyä, kun en jaksanut siirtää työkamppeita avosta femmaan.
Kunnon offroad-auto. Ei edes helmat tai puskuri kolissu kertaakaa, ku vähä katto miten huristelee. Tosin alusta kyl kolisi niin paljo, et kyl jossain puslis tai nivelis on vikaa. Ja kai ne iskarikki vois vaihtaa, niin kaamee lulla toi on.
Pysähdyksiä ja autosta nousemisia on puolessa viikossa tullut varmaan lähemmäksi sata, ja nyt lähinnä tämä on mielikuvana autosta.
Ei nuo kolkin kangasmatot oikeen tykkää pysyä paikallaan. Jotain pitää keksiä
Muutenhan teen nyt poikkeuksellisen liikkeen ja en vie autoa isäni halliin talveksi. Tarkoituksena on pestä tuo sunnuntaina ja sen jälkeen laittaa pois liikennekäytöstä. Syy säilömiseen Kaarinassa on se, että jos saisi vaikka ne penkit paikalleen ja hifit valmiiksi. Ei viittis kaiuttimia kolmatta kesää pitää kytkemättä Nytkin syksy ja pakkaset on tosissaan yllättänyt mut. Jos sitten ehkä sais jotain aikaiseksi, kun auto muistuttaa olemassaolostaan katoksessa joka päivä.
Kunnon offroad-auto. Ei edes helmat tai puskuri kolissu kertaakaa, ku vähä katto miten huristelee. Tosin alusta kyl kolisi niin paljo, et kyl jossain puslis tai nivelis on vikaa. Ja kai ne iskarikki vois vaihtaa, niin kaamee lulla toi on.
Pysähdyksiä ja autosta nousemisia on puolessa viikossa tullut varmaan lähemmäksi sata, ja nyt lähinnä tämä on mielikuvana autosta.
Ei nuo kolkin kangasmatot oikeen tykkää pysyä paikallaan. Jotain pitää keksiä
Muutenhan teen nyt poikkeuksellisen liikkeen ja en vie autoa isäni halliin talveksi. Tarkoituksena on pestä tuo sunnuntaina ja sen jälkeen laittaa pois liikennekäytöstä. Syy säilömiseen Kaarinassa on se, että jos saisi vaikka ne penkit paikalleen ja hifit valmiiksi. Ei viittis kaiuttimia kolmatta kesää pitää kytkemättä Nytkin syksy ja pakkaset on tosissaan yllättänyt mut. Jos sitten ehkä sais jotain aikaiseksi, kun auto muistuttaa olemassaolostaan katoksessa joka päivä.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan
Voi veljet. Se fiilis, kun tajuaa olleensa idiootti. Ja siis itse tajuaa, eikä kukaan sitä idiotismin tajuamista edesauta. Nyt sai penkkien maalaus vauhtia.
Tossa joku päivä vessassa aikaa viettäessäni, hypistelin Puuilosta ostettua pikkuruiskua. Siis sitä romua, josta ei tahdo tulla nahkamaali läpi. Sen ja naapurien valittelun lopputuloksena into koko projektiin on ollut pyöreät nolla. Tosin on siinä hyvääkin ollut, eli koska penkit ovat saunassa, niin saunan lämmittämiseen ei ole mennyt sähköä. Mutta se idiotismi. Seuraava kuva on lavastettu.
Ja pienellä ranneliikkeellä ruisku on korjattu, ja maali tulee taas läpi
Eli toi ruuvi on pikkuhiljaa itekseen auennut. Ja kun sen on vain sormin kiristänyt, niin se aukeaa aina uudestaan hiljalleen. Ei se ihme ole, että puskurien lakkaus oli vähän tuskasta loppuvaiheessa, vaikka se onnistuikin lopulta ihan hyvin, varsnki ku miettii, että ruiskun liipasin ei ollu läheskään pohjassa asti
Mutta niin. Aika puusilmä sitä onki. Mut fiilis on ihan hyvä, kun tajuaa kuinka tyhmä on ollut
Innostuin niin paljo, että maalia pitää tilata lisää. Kompuraki on ihan maalisumussa. Tervettä hommaa sisätiloissa
Nyt kun värivalintakin alkaa näyttämään suorastaan loistavalta, niin laitan värikuvan tarjolle. Värinä ainoa oikea avoon sopiva eli Rose Cream
Ja kun hommaan ryhtyy, niin se kannattaa tehdä kunnolla loppuun. Eli laitan oranssit tehosteet kuvan osoittamalla tavalla etupenkkeihin. Takapenkistä maalaan oranssiksi varmaan istuinosasta yhden palan ja selkänojasta varmaan ne kaksi alimmaista
Orkkisvärihän on enemmän harmaa kuin beige. Tässä kuvassa näkee vähän sävyeroa, tosin harmaa osuus on tupolla maalattu yli. Mutta oikeastaan yläreunan väri on (kalibroidulla) näytöllä katsottuna todella lähellä oikeaa, eli hieman persikkaan taittava kerma. Ja siihen kuvittelee sen kulahtaneen harmaan kaveriksi.
Kamalaahan tämä on. Pitkästä aikaa iloinen postaus
Tai no okei. Elämässä muuten menee hyvin, mutta nyt pitää odottaa detalingshopin pakettia, jotta maalausta voi jatkaa
Edit: Iwata AZ3 HTE2 tuli ostettua, kuten joku tässä ketjussa aikaisemmin suositteli. Kaverin E21 pitäs maalata, ja kuulemma "ei voi huonommaksi muuttua". Eli sain siitä harjotuskohteen akryylivärille. Jos se onnistuu, niin sitte pitää ottaa avon maalaus todelliseen harkintaan. Väriksi nyt pähkäilly Porsche 027.... Toki valkoinen olis helpompi virheiden kannalta. Voihan senki överiks vetää, kattomalla vaikka joku Aston Martinin väri, mutta sitte se pitää kai lakata.
No maalaan sen Bemarin ensin, nii näkee kuinka pahasti voi epäonnistua. Tai sitte säätää syötön mekaanisesti niin pieneks, että vähän hitaammillaki reflekseillä lakkaus onnistuu. Vaikkapa taas kiilaamalla liipasin
Tossa joku päivä vessassa aikaa viettäessäni, hypistelin Puuilosta ostettua pikkuruiskua. Siis sitä romua, josta ei tahdo tulla nahkamaali läpi. Sen ja naapurien valittelun lopputuloksena into koko projektiin on ollut pyöreät nolla. Tosin on siinä hyvääkin ollut, eli koska penkit ovat saunassa, niin saunan lämmittämiseen ei ole mennyt sähköä. Mutta se idiotismi. Seuraava kuva on lavastettu.
Ja pienellä ranneliikkeellä ruisku on korjattu, ja maali tulee taas läpi
Eli toi ruuvi on pikkuhiljaa itekseen auennut. Ja kun sen on vain sormin kiristänyt, niin se aukeaa aina uudestaan hiljalleen. Ei se ihme ole, että puskurien lakkaus oli vähän tuskasta loppuvaiheessa, vaikka se onnistuikin lopulta ihan hyvin, varsnki ku miettii, että ruiskun liipasin ei ollu läheskään pohjassa asti
Mutta niin. Aika puusilmä sitä onki. Mut fiilis on ihan hyvä, kun tajuaa kuinka tyhmä on ollut
Innostuin niin paljo, että maalia pitää tilata lisää. Kompuraki on ihan maalisumussa. Tervettä hommaa sisätiloissa
Nyt kun värivalintakin alkaa näyttämään suorastaan loistavalta, niin laitan värikuvan tarjolle. Värinä ainoa oikea avoon sopiva eli Rose Cream
Ja kun hommaan ryhtyy, niin se kannattaa tehdä kunnolla loppuun. Eli laitan oranssit tehosteet kuvan osoittamalla tavalla etupenkkeihin. Takapenkistä maalaan oranssiksi varmaan istuinosasta yhden palan ja selkänojasta varmaan ne kaksi alimmaista
Orkkisvärihän on enemmän harmaa kuin beige. Tässä kuvassa näkee vähän sävyeroa, tosin harmaa osuus on tupolla maalattu yli. Mutta oikeastaan yläreunan väri on (kalibroidulla) näytöllä katsottuna todella lähellä oikeaa, eli hieman persikkaan taittava kerma. Ja siihen kuvittelee sen kulahtaneen harmaan kaveriksi.
Kamalaahan tämä on. Pitkästä aikaa iloinen postaus
Tai no okei. Elämässä muuten menee hyvin, mutta nyt pitää odottaa detalingshopin pakettia, jotta maalausta voi jatkaa
Edit: Iwata AZ3 HTE2 tuli ostettua, kuten joku tässä ketjussa aikaisemmin suositteli. Kaverin E21 pitäs maalata, ja kuulemma "ei voi huonommaksi muuttua". Eli sain siitä harjotuskohteen akryylivärille. Jos se onnistuu, niin sitte pitää ottaa avon maalaus todelliseen harkintaan. Väriksi nyt pähkäilly Porsche 027.... Toki valkoinen olis helpompi virheiden kannalta. Voihan senki överiks vetää, kattomalla vaikka joku Aston Martinin väri, mutta sitte se pitää kai lakata.
No maalaan sen Bemarin ensin, nii näkee kuinka pahasti voi epäonnistua. Tai sitte säätää syötön mekaanisesti niin pieneks, että vähän hitaammillaki reflekseillä lakkaus onnistuu. Vaikkapa taas kiilaamalla liipasin
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan
Hitaasti ja hartaasti räpeltäessä on se hyvä puoli, että mitään ei tarvi saada heti. Eli ehtii kyttäämään löytöjä sitä mukaa ku niitä tulee myyntiin. Veronpalautukset meni tänäkin vuonna hyötykäyttöön. Eikä tartte varmaan uutta välijäähdytintäkää nyt sit harkita
Huomaa Lumian puhelin referenssimittana...
So sexy
Eli nuohan on Brembon tekeleet Porscheen, jotka on brändätty Carlineksi. Carline on taas Hirschin vanha brändi Saabin viriosille, eli nuo soviteraudat sopivat suoraan 9-5:een.
Kaiken järjen mukaan noiden pitäisi sopia ainaki OG9-3 suoraan, ja siten myös viimeiseen NG-satkuihin. No ainakaan levyt ei mene suoraan vanhaan NG-satkun napaan, sen minäki tiedän, mutta onhan tässä talvi aikaa koittaa ja sovitella.
Hirsch muinoin meni puihin noiden (kalliiden) nelimäntäisten Brembojen kanssa, ja perustelut yksimäntäiselle satulalle ovat seuraavat
Myyjän mukaan levyt on ajettu loppuun, mutta kyllä mä ne viä kelpuuttaisin Tosin jos vain levyn offset sopii (en oo tarkistanu) niin Speedpartsilla kaikki 9-3:n levyt aina 345mm saakka on sen satasen pari. Palathan noihin maksaa sen 150e/kierros eBaystä. Tosin *köhköh* olihan noissa mukana tulleissakin vielä aika paljon pintaa niihin mun 2000 km/kesä suorituksiin
Huomaa Lumian puhelin referenssimittana...
So sexy
Eli nuohan on Brembon tekeleet Porscheen, jotka on brändätty Carlineksi. Carline on taas Hirschin vanha brändi Saabin viriosille, eli nuo soviteraudat sopivat suoraan 9-5:een.
Kaiken järjen mukaan noiden pitäisi sopia ainaki OG9-3 suoraan, ja siten myös viimeiseen NG-satkuihin. No ainakaan levyt ei mene suoraan vanhaan NG-satkun napaan, sen minäki tiedän, mutta onhan tässä talvi aikaa koittaa ja sovitella.
Hirsch muinoin meni puihin noiden (kalliiden) nelimäntäisten Brembojen kanssa, ja perustelut yksimäntäiselle satulalle ovat seuraavat
Ja tiedän myös sen, että rengas rajoittaa. Ja että jo vakiojarruilla renkaan saa lukkoon kovemmastakin vauhdista.Built for a situation tougher than racing. Rush hour.
Even very impressive-looking multi-piston racing brake system can suffer from overheated brake fluid when confronted with such mundane situations such as repeated hard braking and acceleration manoevers at speeds below 100km/h, when the limited airflow cannot cool the brakes adequately. The reason for this problem is that in a multi-piston design, a brake fluid line needs to be routed very closely past the hot brake disc to reach the outer pistons. This is of course not a problem when racing, when there is always enough airflow to cool the brakes, but for rush hour traffic, this can be critical.
Further, the stopping performance of typical racing brakes with adhesion-type brake pads is highly dependent on that the brakes are slowly heated to operating temperature before being used for hard braking. Cold and rainy weather will have a severe impact on the performance of such brakes. Again, this is acceptable on a race track, but not for the everyday driver.
Therefore, to ensure that with the new Hirsch Performance brake, the stopping power is always available when you need it and not just for a sunny day on the race track, Hirsch Performance has decided to use well-proven, deceivingly low-key single piston technology, and scale it up generously for optimal stopping and cooling performance. The caliper design and the brake pads chosen offer good performance both when cold and when hot, making this brake a truly reliable component for any situation. By using internally ventilated discs without grooves or holes, the brake noise level as well as the heat dissipation through the disc is optimised.
Myyjän mukaan levyt on ajettu loppuun, mutta kyllä mä ne viä kelpuuttaisin Tosin jos vain levyn offset sopii (en oo tarkistanu) niin Speedpartsilla kaikki 9-3:n levyt aina 345mm saakka on sen satasen pari. Palathan noihin maksaa sen 150e/kierros eBaystä. Tosin *köhköh* olihan noissa mukana tulleissakin vielä aika paljon pintaa niihin mun 2000 km/kesä suorituksiin
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan
Se fiilis, kun haluaisi ottaa oluen.
Soittelin Coltille perinteisen puhelun, joka alkoi tuttuun tapaan "Onks sulla aikaa muutama minuutti? En mä mitää osta, mut jos konsultoittisit."
Tiedustelin levyjen eroa NG900 variaatioiden kesken sekä femman jarrujen sopivuutta satkuun, kunnes aloin jo kyselemään Coltilta, et josko hän sitten myis mulle navat kun kerta satulat sopii suoraan. On tainnu ennenki autoja ruuvata, ku sano et ne Hirschin kelluvat jarrulevyt on niin erikoiset, että kannattaa niitä koittaa ensin eikä hätäile asian kanssa.
No enhän minä mitää koita, saahan sitä tietoa netistäki. Eli jos ne sopii vanhaan napaan, niin sopii ne uuteenki, jos joku vaikka olis vaihtanu semmoset mun avoon.
No aeron postauksen perusteella löysin itseni Mister Auton sivuille, jossa on varaosiin myös kuvat mukaan. Eli Aten pikkulevy siihen ng-satkun isoon napaan.
Sit tönärillä tarkka mitta Hirschin kelluvasta HiPo-levystä.
Voi veljet. Nyt kävi joulu. Ihan sian säkis ostin, ja kerrasta nappiin. Harvoin mun ostoksis käy näin hienosti
Vois varmaa alotella jarruprojektin liuotinpesulla, sit sitruunahappokylpy perään, jotta ruosteet lähtee myös jäähdytyskanavista. Sen jälkeen voiki purkaa, tarkistaa, voidella ja putsata satulat. Sen jälkee sovitus autoon, arvonta mikkä vanteet mahtais sopia noiden ympärille ja sit vanteet ja renkaat hankintaan.
Sit viä penkit kuntoon ja paikalleen. Ympärimaalaus ulkoa ja hifivehkeiden kytkentä.
Ennen maalausta viä pitäs se viirun spoileri sovittaa ja sitte auto alkaaki olemaan valmis.
Ai niin, kai ovipahvikki pitäs vinyylimaalilla käydä läpi, ettei ne olis niin kulahtaneet.
Eli kesäksi 2016 valmis
Soittelin Coltille perinteisen puhelun, joka alkoi tuttuun tapaan "Onks sulla aikaa muutama minuutti? En mä mitää osta, mut jos konsultoittisit."
Tiedustelin levyjen eroa NG900 variaatioiden kesken sekä femman jarrujen sopivuutta satkuun, kunnes aloin jo kyselemään Coltilta, et josko hän sitten myis mulle navat kun kerta satulat sopii suoraan. On tainnu ennenki autoja ruuvata, ku sano et ne Hirschin kelluvat jarrulevyt on niin erikoiset, että kannattaa niitä koittaa ensin eikä hätäile asian kanssa.
No enhän minä mitää koita, saahan sitä tietoa netistäki. Eli jos ne sopii vanhaan napaan, niin sopii ne uuteenki, jos joku vaikka olis vaihtanu semmoset mun avoon.
No aeron postauksen perusteella löysin itseni Mister Auton sivuille, jossa on varaosiin myös kuvat mukaan. Eli Aten pikkulevy siihen ng-satkun isoon napaan.
Sit tönärillä tarkka mitta Hirschin kelluvasta HiPo-levystä.
Voi veljet. Nyt kävi joulu. Ihan sian säkis ostin, ja kerrasta nappiin. Harvoin mun ostoksis käy näin hienosti
Vois varmaa alotella jarruprojektin liuotinpesulla, sit sitruunahappokylpy perään, jotta ruosteet lähtee myös jäähdytyskanavista. Sen jälkeen voiki purkaa, tarkistaa, voidella ja putsata satulat. Sen jälkee sovitus autoon, arvonta mikkä vanteet mahtais sopia noiden ympärille ja sit vanteet ja renkaat hankintaan.
Sit viä penkit kuntoon ja paikalleen. Ympärimaalaus ulkoa ja hifivehkeiden kytkentä.
Ennen maalausta viä pitäs se viirun spoileri sovittaa ja sitte auto alkaaki olemaan valmis.
Ai niin, kai ovipahvikki pitäs vinyylimaalilla käydä läpi, ettei ne olis niin kulahtaneet.
Eli kesäksi 2016 valmis
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan
Alotin projektin kuitenkin viemällä levyt sorvaajalle. Magnesiumkeskiöt ovat kuulemma niin pahasti halkeilleet, että voivat sorvata, mutta eivät ota vastuuta jos ekas jarrutuksessa hajoaa käsiin.
Olin niin innoissani, etten edes ajatellut asiaa ensin. Katoin vain, että ehkä toi rako on joku purettava osa levystä. Ja on tos "ulommas keskiön kehäs" pystyhalkeamiaki. Aika siististi kuitenki haljennu ilman, että keskiö olisi jo irronnut Sen verran itsepäinen olen, että taidan kyllä purkaa tuon ja katsoa tarkemmin, että onko rako halkeama vai pelkkä rako
Hommahan lähti alusta. Maptunpartsilta kysyin sporttilevyjen sopivuutta. Tuskin kertovat, joten samaan viestiin pistin kyselyn myös strategisista mitoista.
Jos ei nuo sovi, niin homma palaa alkutekijöihin eli Speedpartsin satasen levyihin, joiden ympärille sitten pitää sovitella satula tavalla tai toisella. Niin ja ne navat vaihtaa.
Olin niin innoissani, etten edes ajatellut asiaa ensin. Katoin vain, että ehkä toi rako on joku purettava osa levystä. Ja on tos "ulommas keskiön kehäs" pystyhalkeamiaki. Aika siististi kuitenki haljennu ilman, että keskiö olisi jo irronnut Sen verran itsepäinen olen, että taidan kyllä purkaa tuon ja katsoa tarkemmin, että onko rako halkeama vai pelkkä rako
Hommahan lähti alusta. Maptunpartsilta kysyin sporttilevyjen sopivuutta. Tuskin kertovat, joten samaan viestiin pistin kyselyn myös strategisista mitoista.
Jos ei nuo sovi, niin homma palaa alkutekijöihin eli Speedpartsin satasen levyihin, joiden ympärille sitten pitää sovitella satula tavalla tai toisella. Niin ja ne navat vaihtaa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan
Kylvetin levyt sitruunahapossa, jotta niitä on kivempi hypistellä.
Paskan alta paljastui karu totuus. Ei se ihme ole, että myyjä kirjoitti "aika seppä olet, jos niillä levyillä katsastat"
Strategiset mitat ylös verrattuna kolkin levyyn.
Aero aikasemmin jossain ketjussa hehkutti Alfa 159:n levyjä, ja niissä olisi potentiaalia mittojen puolesta. Esimerkiksi levyn sisähalkaisija on 6 mm isompi kuin NG900:n ison navan. Keskireikäkin on sama, eli se olisi sen puolesta bolt-on. Mutta
Sovitus on aika jämpti. Hirschin levy on 30mm vahva, Alfan 28 mm. Eli sen puolesta sopii vallan mainiosti. Mutta koko levy jää sen 18 mm liian ulos. Ei sovi.
Seuraava variaatio tuli sitten katottua Porschen listalta. Niistä en tiä hölkäsen pöläystä, paitti että ovat VAG-sukua. Miksi maksaa Skodasta ylihintaa? No okei, on ne sentään pääsääntöisesti takamoottoreita ja täten kunnioittavan Skodan historiaa.
Mutta joo. Cayenne 3,6 litrasessa on 330 mm levy kans. Pulttijako tosin on 5x130, mutta ratakäyttöön kun askartelee, niin pylväsporakone on lahjomaton kaveri. Tosin sen jälkeen joutunee aina vaihtamaan vakiojarrut tieliikenteen sekaan.
Keskiosan halkaisija on reippaasti yli NG900:n, joten siitä ei tarvi murehtia. Levyn paksuus on 2mm enemmän kuin Hirschillä, joten se vähän tuottanee tuskaa. Ehkä mahtuu palojen väliin, ehkä ei.
Keskiosan reikä on 85 mm vs Saabin 70 mm, joten joku spaceri pitäs kai olla, eli €€€
Mutta se offset. Eli levy tulisi 8,5 mm sisemmäs kuin originaali. En tiedä, mitä siellä on vastassa, mutta periaatteessa kai vain se koko hässäkkä, johon satula tulee kiinni. Eli ei sekään sovi.
Tosin nyt jos jo pulttijaon muutoksen takia pitää aina ratapäivien jälkeen vaihtaa vakiojarrut, niin periaatteessahan 8,5 mm spacerilla levy olisi sopivalla paikalla satulaan nähden Laitetaanhan niitä spacereita renkaan ja levynki väliin, niin miksei sitten samalla levyn ja navan
Siitä vain tullaan siihen, että sellasen spacerin sorvaus, joka hoitaa kerrasta keskireikäongelmat ja sivuttaissiirron, niin saisko samalla rahalla sitte jo ne Hirschin jarrut
Toki jos jollain on ideoita, mistä levyt saisi vähällä työllä, niin kerrohan toki. Itse olen Googlen selaillut jo moneen kertaan ja monilla hakusanoilla. Ratkaisu vain jää kaikista keskusteluista uupumaan.
Paskan alta paljastui karu totuus. Ei se ihme ole, että myyjä kirjoitti "aika seppä olet, jos niillä levyillä katsastat"
Strategiset mitat ylös verrattuna kolkin levyyn.
Aero aikasemmin jossain ketjussa hehkutti Alfa 159:n levyjä, ja niissä olisi potentiaalia mittojen puolesta. Esimerkiksi levyn sisähalkaisija on 6 mm isompi kuin NG900:n ison navan. Keskireikäkin on sama, eli se olisi sen puolesta bolt-on. Mutta
Sovitus on aika jämpti. Hirschin levy on 30mm vahva, Alfan 28 mm. Eli sen puolesta sopii vallan mainiosti. Mutta koko levy jää sen 18 mm liian ulos. Ei sovi.
Seuraava variaatio tuli sitten katottua Porschen listalta. Niistä en tiä hölkäsen pöläystä, paitti että ovat VAG-sukua. Miksi maksaa Skodasta ylihintaa? No okei, on ne sentään pääsääntöisesti takamoottoreita ja täten kunnioittavan Skodan historiaa.
Mutta joo. Cayenne 3,6 litrasessa on 330 mm levy kans. Pulttijako tosin on 5x130, mutta ratakäyttöön kun askartelee, niin pylväsporakone on lahjomaton kaveri. Tosin sen jälkeen joutunee aina vaihtamaan vakiojarrut tieliikenteen sekaan.
Keskiosan halkaisija on reippaasti yli NG900:n, joten siitä ei tarvi murehtia. Levyn paksuus on 2mm enemmän kuin Hirschillä, joten se vähän tuottanee tuskaa. Ehkä mahtuu palojen väliin, ehkä ei.
Keskiosan reikä on 85 mm vs Saabin 70 mm, joten joku spaceri pitäs kai olla, eli €€€
Mutta se offset. Eli levy tulisi 8,5 mm sisemmäs kuin originaali. En tiedä, mitä siellä on vastassa, mutta periaatteessa kai vain se koko hässäkkä, johon satula tulee kiinni. Eli ei sekään sovi.
Tosin nyt jos jo pulttijaon muutoksen takia pitää aina ratapäivien jälkeen vaihtaa vakiojarrut, niin periaatteessahan 8,5 mm spacerilla levy olisi sopivalla paikalla satulaan nähden Laitetaanhan niitä spacereita renkaan ja levynki väliin, niin miksei sitten samalla levyn ja navan
Siitä vain tullaan siihen, että sellasen spacerin sorvaus, joka hoitaa kerrasta keskireikäongelmat ja sivuttaissiirron, niin saisko samalla rahalla sitte jo ne Hirschin jarrut
Toki jos jollain on ideoita, mistä levyt saisi vähällä työllä, niin kerrohan toki. Itse olen Googlen selaillut jo moneen kertaan ja monilla hakusanoilla. Ratkaisu vain jää kaikista keskusteluista uupumaan.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan
Olen googlannut vääriä linkkejä. Tämä on se, mitä olisi pitänyt alusta alkaen hakea
http://www.bremboaftermarket.com/En/Car ... hMode=Size
Ja aikansa kun haki, niin löytyi
Paksuus joko oikea tai sitten 2 mm liikaa. En ole varma, riippuu lähteestä.
Halkaisija 2 mm vähemmän kuin orkkiksissa. Ketä kiinnostaa?
Keskiaukkoon sopii NG900:n iso napa.
Offsetissä on heittoa 2,7 mm!
Keskireikä toki pitää sorvata, mutta sen nyt ei luulisi kallista olevan
Ferrarin pulttijako on 5x108, joten kun pyöräyttää reiät muutaman millin suuremmaksi, niin eiköhän sinne taivu myös Saabin pultit
"Kitkapintaa" on 6 mm kapeammalla alueella kuin Hirscheissä. Pitää mittailla huomenna vähän lisää.
Uuuh, ja ainiin joo. Amazonissa aidot Brembot maksaa 72 puntaa kappale. Eli olisko se nykykurssilla sit 200e kierros, plus postit
Sitte pitää viä muistaa, että Brembo ilmoittaa levyn tiedot millimetrin kymmenyksillä ja minä taas mittailin tönärin kanssa ruosteisia levyjä. Voi heittoa olla jo sen verran, että ties vaikka nuo Ferrarin levyt olis juuri oikeat. Sopiihan paloiksikin ööö Ferrari F40 tms palat
http://www.bremboaftermarket.com/En/Car ... hMode=Size
Ja aikansa kun haki, niin löytyi
Paksuus joko oikea tai sitten 2 mm liikaa. En ole varma, riippuu lähteestä.
Halkaisija 2 mm vähemmän kuin orkkiksissa. Ketä kiinnostaa?
Keskiaukkoon sopii NG900:n iso napa.
Offsetissä on heittoa 2,7 mm!
Keskireikä toki pitää sorvata, mutta sen nyt ei luulisi kallista olevan
Ferrarin pulttijako on 5x108, joten kun pyöräyttää reiät muutaman millin suuremmaksi, niin eiköhän sinne taivu myös Saabin pultit
"Kitkapintaa" on 6 mm kapeammalla alueella kuin Hirscheissä. Pitää mittailla huomenna vähän lisää.
Uuuh, ja ainiin joo. Amazonissa aidot Brembot maksaa 72 puntaa kappale. Eli olisko se nykykurssilla sit 200e kierros, plus postit
Sitte pitää viä muistaa, että Brembo ilmoittaa levyn tiedot millimetrin kymmenyksillä ja minä taas mittailin tönärin kanssa ruosteisia levyjä. Voi heittoa olla jo sen verran, että ties vaikka nuo Ferrarin levyt olis juuri oikeat. Sopiihan paloiksikin ööö Ferrari F40 tms palat
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09