NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
Lähetetty: Ke Elo 01, 2012 17:22
Itse koen suuria tunteita ja ahaa-elämyksiä lukemalla muiden projekteja. Siinä samalla ikäänkuin omakin "perustietämys" kasvaa muiden erheistä yms Nyt kannan korteni kekoon. Ihan perussettiä vain, niitäkin on mukava lukea vrt "Musta mammabiili", jossa ihan vain perusasioita sai lukea.
30.7.2012 kävin noutamassa otsikon mukaisen kärryn.
Vähä perustietoa:
-Uitettu n. 10 v sitten Ahvenanmaalta ja oli nykyisellä omistajalla sen jälkeen. Joku siä välissäkin oli, mutta melkein 10 v viihtyi nykyisellä...
-159 tkm mittariin ruuvailtu.
-Manuaaliloota, manuaalipenkit, SID2 yms peruskauraa...
Miinuksia:
-Takaluukku kukkii... Niinku kaikista...
-Kytkin raivostuttaa. 9-3 hydrauliset lelut tulee aikataululla "ensi talvena, tai viimeistään seuraavana"
-Vaihdekeppi kuin Nissanissa. PCS Riku sanoi, että ei ole holkkeja tms vaan 9-3 vivusto tilalle.
-Kuskin ovi vähä kukkii, ku joskus pökätty johki ja korjattu kai hutiloiden.
-Takapuskuri peruutettu ja ilmeisesti punaisesta otettu toinen tilalle. Tai sitten on punaista pohjamaalia, joka näkyy parissa kohtaa
-Katto ihan vähä roikkuu. Ei oo pianonlankaa muistuttava ja 3-4 kaaren välille jää jopa vettä makaamaan...
PCS:ltä tilattu piiiiitkä lista jo osia, mm.
-Clamppi
-Bensapumppu, takaiskut, stefa (pessimisti)
-Joku lämppärin letku, joka kuulemma kans hajoaa aikanaan varmasti
-Hihna ja rullat
-Kampuran hihnapyörän taakse ne pari stefaa
-Kattosuojan moottorin vahvikkeet
-Tulpat, pa-suodatin, ilmanputsari yms perushuoltoon kuuluvaa
Alustalle en vielä tee mitään, vaikka lulla onkin, koska Rikun mukaan on vähän "välimalli" eli ehkä ostan purkuauton, josta saan sen vaihdevivuston, alustan ja mahdollisesti vanteet. Tietenkin voisi myös sovittaa uudempia penkkejä turvallisemman peräänajon takia ja jos sortuu niihin puskureihin
Sitten sitä rakentelupuolta. Tulee vähän piiitkä tauko, koska kun tämän siirrän talviunille, on mahdollisuus palata tekemään perushuoltoa vasta joulun tienoilla...
Eilen meni vaihtoon öljynpaineanturi. Oli sitten Saabin ergonomian taidonnäyte... Olisi ollut edes sentin sivummassa...
Mutta mutta... Ajoin kattoa koeajolla edestakasi useasti ja katto toimi moitteetta. Kuitenkin aina se hajoo kun pihasta auton saa pois eli... Pari kertaa avasin ongelmitta. Sitte alko räksätys. Seuraavalla kerralla räksätti jo paljo ja viimeisellä kerralla juuri ja juuri suojaluukku enää nousi... Ei muuta kuin tekemään purkkapatenttia, jotta edes loppukesän voisi ajella...
Verhoilut auki ja oli kourallinen ruosteisia klemmareita pelliä vasten Pelästyin jo, että mätä romu tuli ostettua, mutta onneksi onnellinen loppu...
Moottorin totesin klappaavaksi irroittamalla takalampun ja kaveri ajoi kattoa ees taas. Ihan kuin aiemminkin täällä kirjoiteltu... Kun kädellä väänsi moottoria, ei ollut ongelmia.
Tää on sitä ranetusta. Räikkäliinalla paketti piukaksi... Jos miettii miten toi auttaa, eikä ole koskaan avannut, niin pitämällä käsin kiinni siitä moottorista ymmärtää sen liikkeet ja vääntömomentin... Ainakin kaksi kertaa tolla toimi ja toivottavasti tämän kesän. Hätäaukaisu ei toimi ton kanssa... PCS:ltä on tulossa korjaussatsi, jolloin puran ton ja rasvaan jokasen nivelen katosta.
Jatkoa odotellessa Perushuoltoa ja se huilluin osuus eli yritän kiristää tota kattoa... Syyteen tai saveen. Jos menee mönkään niin sitten uusi tilalle. Seuraavana kuitenkin katon kyllästys ja putsaus.
30.7.2012 kävin noutamassa otsikon mukaisen kärryn.
Vähä perustietoa:
-Uitettu n. 10 v sitten Ahvenanmaalta ja oli nykyisellä omistajalla sen jälkeen. Joku siä välissäkin oli, mutta melkein 10 v viihtyi nykyisellä...
-159 tkm mittariin ruuvailtu.
-Manuaaliloota, manuaalipenkit, SID2 yms peruskauraa...
Miinuksia:
-Takaluukku kukkii... Niinku kaikista...
-Kytkin raivostuttaa. 9-3 hydrauliset lelut tulee aikataululla "ensi talvena, tai viimeistään seuraavana"
-Vaihdekeppi kuin Nissanissa. PCS Riku sanoi, että ei ole holkkeja tms vaan 9-3 vivusto tilalle.
-Kuskin ovi vähä kukkii, ku joskus pökätty johki ja korjattu kai hutiloiden.
-Takapuskuri peruutettu ja ilmeisesti punaisesta otettu toinen tilalle. Tai sitten on punaista pohjamaalia, joka näkyy parissa kohtaa
-Katto ihan vähä roikkuu. Ei oo pianonlankaa muistuttava ja 3-4 kaaren välille jää jopa vettä makaamaan...
PCS:ltä tilattu piiiiitkä lista jo osia, mm.
-Clamppi
-Bensapumppu, takaiskut, stefa (pessimisti)
-Joku lämppärin letku, joka kuulemma kans hajoaa aikanaan varmasti
-Hihna ja rullat
-Kampuran hihnapyörän taakse ne pari stefaa
-Kattosuojan moottorin vahvikkeet
-Tulpat, pa-suodatin, ilmanputsari yms perushuoltoon kuuluvaa
Alustalle en vielä tee mitään, vaikka lulla onkin, koska Rikun mukaan on vähän "välimalli" eli ehkä ostan purkuauton, josta saan sen vaihdevivuston, alustan ja mahdollisesti vanteet. Tietenkin voisi myös sovittaa uudempia penkkejä turvallisemman peräänajon takia ja jos sortuu niihin puskureihin
Sitten sitä rakentelupuolta. Tulee vähän piiitkä tauko, koska kun tämän siirrän talviunille, on mahdollisuus palata tekemään perushuoltoa vasta joulun tienoilla...
Eilen meni vaihtoon öljynpaineanturi. Oli sitten Saabin ergonomian taidonnäyte... Olisi ollut edes sentin sivummassa...
Mutta mutta... Ajoin kattoa koeajolla edestakasi useasti ja katto toimi moitteetta. Kuitenkin aina se hajoo kun pihasta auton saa pois eli... Pari kertaa avasin ongelmitta. Sitte alko räksätys. Seuraavalla kerralla räksätti jo paljo ja viimeisellä kerralla juuri ja juuri suojaluukku enää nousi... Ei muuta kuin tekemään purkkapatenttia, jotta edes loppukesän voisi ajella...
Verhoilut auki ja oli kourallinen ruosteisia klemmareita pelliä vasten Pelästyin jo, että mätä romu tuli ostettua, mutta onneksi onnellinen loppu...
Moottorin totesin klappaavaksi irroittamalla takalampun ja kaveri ajoi kattoa ees taas. Ihan kuin aiemminkin täällä kirjoiteltu... Kun kädellä väänsi moottoria, ei ollut ongelmia.
Tää on sitä ranetusta. Räikkäliinalla paketti piukaksi... Jos miettii miten toi auttaa, eikä ole koskaan avannut, niin pitämällä käsin kiinni siitä moottorista ymmärtää sen liikkeet ja vääntömomentin... Ainakin kaksi kertaa tolla toimi ja toivottavasti tämän kesän. Hätäaukaisu ei toimi ton kanssa... PCS:ltä on tulossa korjaussatsi, jolloin puran ton ja rasvaan jokasen nivelen katosta.
Jatkoa odotellessa Perushuoltoa ja se huilluin osuus eli yritän kiristää tota kattoa... Syyteen tai saveen. Jos menee mönkään niin sitten uusi tilalle. Seuraavana kuitenkin katon kyllästys ja putsaus.