NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja Cona »

On totta, että "sialla" on monia eri tuotteita. Itselläni mielikuva ko. tuotteesta on se tummanharmaa/musta purkkamainen möhnä, joka pilaa verhoilut, mustaa kädet ja ei pidä mitään.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Kuulostaa Sika Lastomerilta, butyylimassa, jonka ei kuulukkaan kovettua.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Juhannus oli ja meni. Tetammi kävi kylässä, ja iski aika paha omantunnontuska siitä, että avo ei liiku. Noh heti kun hän kurvasi pihasta pois, otin auton työn alle. Ensimmäisenä otin purkuautosta (OG9-3) napatun peilin säätönupin.

Kuva

Vain todetakseni, että eihän se tietenkään sovi.

Kuva

Sitten penkit kiinni. Sähköt väliaikasesti niin, että takapenkin lämmittimen reiästä tulee johto tupakansytyttimelle :mrgreen: Ei ehkä uskalla jokaseen suuntaan säätää samalla, mut ilman kuormaa sillä ajo penkit siististi paikalleen.

Eli avokausi 2016 on omalta osaltani avattu!

Muutenhan ensimmäinen avoilu oli todella edustavaa. En edes pessyt autoa. Kohta vuoden siis ollu pesemättä. Toivottavasti kanssa-avoilijat eivät hävenneet :mrgreen:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
jatsi74
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: To Marras 20, 2014 13:56
Paikkakunta: Akaa

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja jatsi74 »

Itse suunnittelin samaa peilin säätönapin suhteen kun haluisin avon pitää tiptop kunnossa mutta käsittääkseni sähköjakkara malleissa muistin takii eri
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Kiva olla avuks :mrgreen:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Tullu jo kaksi kertaa ajettua katto alhaalla. On se vaa huono auto Suomen suveen, ku eilenki mittari näytti 26 ja silti oli aika vilposta ajaa maantievauhtia. Noh sitä se on. Ei saa valittaa.

Tyhjäkäyntimoottori tuli vaihdettua pari vuotta sitten käytettyyn toimivaan, kun vanha ei toiminut kaikesta elvyttelystä huolimatta. Nyt näemmä tämä uusikin jumittelee. Plussapuolet: ei tartte cruisea. Kolmonen silmään ja kaasu ylös :lol:

Kuva

Ajattelin nyt pitää tavotteena, jos ton korjais vaikka ennen ajokautta 2018. Ei paineita.

Auton pitäminen taivasalla on ollut aika surkuttelua ittelle. Nyt sitte tänään aamulla päätin, että tuskin koskaan jaksan naputella puutavarasta pressutallia, ja se ostettu pressutalli on parempi kuin ei mitään. Eli suunta Motonettiin.

Motonetissä oli laadukkaita Logic Shelterin talleja ja sitte jotain randomeita Mag Pro kiinapaskaa. Viimesin Motonetin kiinapaska oli silikoniprässi, joka jo toisella painalluksella hajosi. Lisäksi halvassa tallissa oli vähemmän kaaria kuin kalliissa, halpa paino vähemmän pakettina, halpa näytti jo kuvas siltä, että ekalla vesisateella katto tulee alas jne. Tässä kohtaa tietty fiksu ostais sen 200e tallin, vahvistais sen ite ja toivois sen kestävän. Laiska mikä laiska, toisaalta 200e säästö on väärä kun se koko paska romahtaa auton päälle. Eli laadukas 400e maksava Logic Shelter nousi kärryille kanssa-asiakkaan avustamana (100kg paketti, kiitos sinulle kuka ikinä olitkaan).

Autoon lastaaminenhan oli helppoa, kun jätti Audin ja avon kotio, ja otti paremman puoliskon pakettiauton messiin.

Kuva

Kuva

Kuva

Ja matka kohti kotia alkaa.

Paketissahan oli kasa rautaa pressujen lisäks ja monta pussillista asennuskamaa. Otin ihan rehdis ohjekirjan käteen. Putket on numeroitu, joten kasaaminen etenee jouhevasti.

Kuva

Ihan ok rautaa nää tuntuu olevan. Koitin taivuttaa polvea vasten siinä onnistumatta järjellisellä voimalla.

Kuva

Kaksi ensimmäistä käteen osunutta kaarta. Samat numerot, mutta jokin tässä mättää. Noiden pitäisi olla identtiset.

Kuva

Mutta ei.

Kuva

400e edestä täyttä paskaa. Tosin Jenkkiautoharrastajat ja Harrikka-miehet sen varmaan nyt olis muutenki osannu arvata.

Kuva

Menee se sunnuntai näinki, ku ton paskalaatikon käy palauttamas takasi myyjälle. Toivottavasti reklamoi valmistajaa sitte koko rahan edestä. Kuten autojen korjaamisessa, niin näemmä myös näissä talleissa pätee se, että kun ite tekee niin tietää tasan tarkkaan kuinka paskaa tulikaan tehtyä.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
kalle
"Aero"
Viestit: 467
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 19:33
Paikkakunta: Sotkamo

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja kalle »

9-3 ss -03
Sotkamo
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Pahoittelen huonoa kuvaa. Noita kaaria ei saa päälekkäin sopiin vaikka kuinka kääntäis. Kulma ja pituus eri. Jokusen Brion junaradan minäki olen elämässäni rakentanu. Just nyt täs tiskillä on soviteltu viittä erilaista päällekkäi ja kaks niistä oli sentää oli sentin pääs toisistaan. Ja 12 identtistä pitäs olla.

Sitä en tiä tuoko ne uuden vai ottaako paskan takasi.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
kalle
"Aero"
Viestit: 467
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 19:33
Paikkakunta: Sotkamo

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja kalle »

Siinä tapauksessa vaihtaisin uuteen, tai rahat takaisin ja katos jostain muualta.
9-3 ss -03
Sotkamo
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Uutta ne ettii varastosta ja sanoivat, "haluavat tarkistaa sisällön ettei turhaa tartte kotiin viedä". Ei kyl koskaa Motonetis oo ollu ongelmia reklamoinnin kans et kai ne rahat antaa jos toinen on vastaava.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Uus paketti oli kans ryssän toleransseilla mut huomattavasti parempi. Antoivat päättää palautanko vai vaihdanko; valitsin vaihdon.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Tos on viä viis kaarta kahdestatoista Motonetin asiakaspalvelun tiskillä.

Kuva

Pahin pari päällekkäin alkupäästä...

Kuva

Mut joo. Ilta on vietetty kahdenkeskistä laatuaikaa avopuolison kanssa, ja hökötys alkaa olemaan kasassa.

Kuva

Kuva

Toihan on nyt vain kasattu epätasaiselle maalle. Lisäksi aukko on puolisen metriä kapeampi mitä tuon rungon pitäisi olla... Pitää varmaa nostaa se huomenna toiseen paikkaan.

Luonnollisesti asennus viimeistellään tasaamalla lapiolla tasaiset paikat parruille, joihin tuo pultataan kiinni. Eli ei se maata vasten jää, varsinkaan tuolla kieroudella :mrgreen:

Tuossa paikassa tökkii myös se, että se hallitsee pihamaisemaa nyt aika paljo. Kuva otettu olkkarin ikkunan alta.

Kuva

Periaattees jos sen tuuppais tonne pusikkoon Audin oikealle puolelle, niin pääty jäisi Audin oikean kyljen tasalle. Sinne pääsee ajamaan pienen koukkauksen kanssa ilman pakitteluja yms. Tosin se on niin ryteikköä, että hetken saa lapioida... Sorakuorma tietty olis helppo, mutta vuokrakämppä :roll:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Tai jos sen caben maalais vaan vihreäksi ja työntäs audin viereen pusikkoon? :mrgreen:
"Hevoseton" mies on huoleton mies
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5348
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja VKe »

Hyvä se on!

Ei muuta kuin pressu kaarien päälle niin kierot kaaret jäävät piiloon...
Sininen Saab 9-3, '99
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

En lykänny Cabbea pusikkoon, mut tasotin lapiohommina n. 30 cm heittoja ja kaivoin useita kantoja pois. Nyt on tasanen alusta avolle :P

Kuva

Kiirettähän hommalla ei ole, kun sadetta ei oo luvattu. Eli tavote olis saada hökötys kasaan ennen isoja sateita (henkinen voitto, eihän sillä oikeesti mitää väliä ole).

Tänään ruuvailin kaaria alalautoihin alustavasti. Sen kyllä sanon, että kun tuon hökötyksen venuttaa alareunastaan 3,8 m leveyteen, niin on kyllä sitten niin tukeva ettei huoju yhtää. Nyt on n. 3,7 m saakka levitetty kun laitto renkaita ja lautaa vähä pönkäs mättäisiin. Täytyy paremmin viä ruuvata noi tassut lautoihin (nyt ruuvi per tassu) ennen viimestä vetoa.

Kuva

Olohuoneesta katottuna toi ei nyt sitte myöskään hallitse maisemaa.

Kuva

Harmi vaa et auto on nyt ollu puoli vuotta taivasalla ja tarkotus olis täältä häippästä viimestään ensi vuoden alkupuolella. Toivottavasti tuleva vuokralainen sitte ostaa ton 400 e tallin ittelleen 400 e:llä niin ei tuu pieneen mieleenkään purkaa sitä mukaan seuraavaan osotteeseen...

Pohjamateriaali on viä vähä auki. Nythän on mättäitä ja vähä santaa nurkis. Niin ja kantoja, mustikanvarpuja jne. Jos siihen vaa tylysti levittäis pressun :roll:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin