NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5313
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Rattivaihde kirjoitti:Tässä ketjussa on kyllä kuvasanallinen kerronta vähintäänkin perusteellista :D
Kiitos. Siihen olen vähän pyrkinytkin, ja ilmeisesti siis myös onnistunut :wink:

Mutta asiasta ihan muihin. Jos miettii yhtälöä nainen+bikinit+Varissuo+kesäyö, niin lopputuloshan on väkisinkin raiskaus. Samaan aikaan varmaan kaikki kyseistä huomiohuoraa myös moralisoittisi, että kuka valopää sai idean mennä puolinakuna keskellä yötä Vakkelle... Omapa on syynsä jne.

Samaa voisi myös sanoa kaiuttimien viljelystä keskelle kojelautaa "ota minut" -asentoon ja vielä postata kuva mallista ja auton sijannista nettiin. Plussana vielä sijainti kävelymatkan päässä Halisista. Tosi fiksua. Eli Albert Nussi on sitten käynyt kylässä.

Pesin eilen autoa, ja huomasin, että päivä paistaa pelkääjän lasin raosta kunnolla sisään. Siis raosta? Joo, nyt siinä on rako.

Kuva

Lasi on ihan löysä, ja siihen saa kevyesti n. 3 mm raon yläreunasta mitattuna... Alhaaltaki on lista taittunu. Sen kuuluisi olla tuota pikkuikkunaa vasten.

Kuva

Eli joku on yrittänyt, mutta jättänyt leikin kesken. Lopputuloksena silti iso vitutus mulle. Onneks on paksu raamattu pelkkää avon korjaamista, niin saa tutustua säätöihin, ja jos siellä olisi helposti korjattava vika. Joku metallikiinnitys vaikka klappaa ja vääntynyt. Koko lasikompleksi kun nyt klappaa semmosta 5 mm rataa, ku sitä voi nylkyttää sormivoimin edestakasi :(

Kuva

Kyl se og900 rättikatto olis vaa pähee vehje. Sinne pääsee vaikka kynsiviilalla sisään, niin ei tarttis saatana laseja vääntää rikki.

Ja on sitte viimenen kesä, kun avoani kyseisellä parkkipaikalla säilytän. Ekana tuli mieleen elokuva Tie Pohjoiseen, jossa Vesa-Matti Loiri meni Pontiac Catalinan sisälle henkarilla - vääntämällä lasia ulos, ja noukkimalla lukkotapin ylös sillä henkarilla.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5313
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Operaatio öljyt vaihtoon nakunakukoneesta. Tonnari oli helppo kohde, ku sen pysty operoimaan ajamalla hallin lattian kynnykselle. Siitä sit vain kurotteli ropun auki. Tää uudempi pitää nostaa pukkien päälle, irrottaa suojamuovit ja ettiä viä roppuki.

Ku on tarpeeksi jämerät pukit, niin ei mahdu kuin yhdestä kohtaa auton alle. Pitäs varmaa hankkia pienemmät… Tunkki on aika järeä, joten isompaa ei kannata hankkia. Ei se siitä ole kiinni.

Kuva

Ja vituiks seki sit meni, mut pysy se noinki ylhäällä…

Kuva

Sit nää suojamuovit on aina yhtä perseestä. Ku on luullu irrottaneensa kaikki ruuvit, saa sittenki viä ruuvata sen edestä uusiksi kiinni, ettei se hankaa mahan päällä ku menee uusiks alle :evil: Mut kaveri vakuutti, ettei kannata jättää muovia pois, jos meinaa talvella ajaa eco-autolla.

Kuva

Mut roppua sentää ei oo kuvaa viä nuljannu :!:

Kuva

Noih.

Kuva

Roppuki menny eteenpäin. Vanhaan hyvään aikaan oli kupariprikka, joka on ikuinen. Nyt pitää sitte aina laittaa uusi o-rengas :roll:

Kuva

Suodatin sentää oli helpos paikas. Ja sen kokoluokan avainta (36mm, kiitos tetammi), ettei siihen mitää 1/2" lelutyökaluja sovi käyttää.

Kuva

Ja sinne se uus muljahti.

Kuva

Köyhänä saabistina ostin Motoxia. Plussaa 5 l pakkauskoosta… Vaihtotilavuus kun on 5,2 l niin jätin sen 2 dl vajaaksi :D

Kuva

Päätin sitten myös tarksitaa imusarjan egr:n jäljiltä… Ei muuta kuin purkuun. Ihania muoviosiaki, mut kaikki pysy ehjänä!

Kuva

Egr:n toisesta pultista oli jengat jo menny, joten täällä on varmaan joku käynyt jo aikasemminkin. Eli yllättävän puhdasta oli.

Kuva

Imusarjan avatakseen pitäisi irrottaa myös suuttimien putket. Mulla kun ei ole siihen alipainepumppua, niin meinasin jättää tarkistuksen tähän. Muistan edelleen sen, kun Coltin kanssa koitettiin ilmata ilman pumppua… Joutu hänki semmosen sitten hyllyynsä hankkimaan. Mut kaveri sano, et kyl sen hinaamalla saa käyntiin, max 10 m joutuu vetään. Eli auki vaa.

Kuva

Suutinputkien irrotuksen yhteydes toki olisi samalla kannattanut ne paljon puhutut paluuputket uusia, mutta kun ei ollut oikeaa kamaa niin jäi sitten tekemättä… Joskus toiste.

Kuva

Kuva

Kuva

Ei toi mikää tukkonen ollut ja pyörreläpäkki meni nätisti. Kiinni vaa… En jaksanu purkaa kanteen asti. Kai se tuolta pyörreläpiltä olis jo tukossa, jos sitä olisi myös venttiilien päästä. MAP näytti vähän kärsineeltä, mutta sen oli myyjä vaihtanu uuteen helmikuussa. Nopsaan seki menny sit, varsinki ku se sijaitsee "kaasuläpän" etupuolella, eli myös egr:n edessä... Rapsuttelin sen ruuvimeisselillä puhtaaksi.

Kuva

Kuva

Vähän pahimpia kohti rapsuttelin ruuvimeisselillä ja imuroittin kamaa pois. Ihan kevyesti kiinni olevaa "nokea" toi oli, ei mitää lujas olevaa kamaa.

Kuva

Sitten kasaus. Ja tosiaan joku muukin on paikat aukonu… Kaikki alarivin pitkät pultit pyöri tyhjää. Eli imusarja oli puoliks irti ollu. Ja mä sain ne kierteet korkkaamaan ilman mitää vastustamista pyörittämällä pelkällä jatkovarrella pultteja. Uujea, tulee pitkä ilta. Ei siinä sit auttanu kuin porata rei'istä 7 mm kokoset ja 8 mm kierteet tilalle.

Kuva

Kuva

Kunnon rane. Ja samalla e-torxit lensi mäkeen alarivistä. Rahamies olis toki hakenu uuden imusarjan.

Kuva

Suutinputkia kiristäes alko kaipaan erikoisavaimia, lähinnä niitä "avattavia räikkälenkkejä". Ikävä paikka kiristää ja toisaalta jos jää löysälle, pitää taas koko rivi aukoa päältä pois, et saa alempia uusiks kii. Lisäksi 17 mm kiintoavain oli joko kulunu tai sitten muuten vain vähä löysä tohon…

Kuva

Ja kulissimuovi taas peittämään rumaa ranea.

Kuva

Ja kun hinauslenkkiä ei mistään löytynyt, piti sitten nyppiä pakilla käyntiin. Ja totta tosiaan - ei mennyt edes kymmentä metriä, ku kävi jo omin avuin :)

Kuva

Uusi hinauslenkki maksaa jotain ihan pöljää (vissiin lähemmäs 100e) niin täytyy ite askarrella tohon joskus ku jaksaa / kerkee / viittii / pystyy. Eli varmaa ekan hinauskeikan jälkeen sit…

Seuraavaksi pitäs mettästää ahtovuotoa, ku kaverin mielestä suhisee liikaa. Keksimällä pitää keksiä vikaa, et pääsee taas purkaan ja paskoon.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1852
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Hienoa tarinaa. Tällaisen 2.2 maamoottorin sielunsisuksista ei täällä foorumilla liikaa vielä kuvia ole. Ja itsekkin kun olen moisen hankkimista tässä harkinnut niin tämä tuli oikeaan aikaan :D
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5313
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kiitos :D

Osta tästä valmiiks sisäänajettu... Vikalistan saat rehdisti, jos kysyt. Mua ei enää säästökilsat kiinnosta. Haluun ahdetun bensa-Saabin :twisted: Toi on vaa hankalahko varmaa myydä suoralla kaupalla yksityiselle, ku omistajana Oy Svea Ekonomi Ab. Tai ainaki sunnuntaipotkijat varmaa karkottaa tehokkaasti.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5313
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

PCS lähetti mulle taas vähä roinaa

Kuva

Suuttimien ylivuotoputket veks

Kuva

Melkein kuin tehtaalta lähties...

Kuva

Se pumpulle menevä putki oli aika paskas paikas, joten jätin vaihtamatta... Jos pelaa näillä vaihdoilla, niin riittää mulle.

Kuva

Sitä pumpulle menevää putkea muoviseen t-haaraan liittäes meni homma ns. v*tuiks. Se haara vähä meni lyttyyn, enkä sitte saanu sitä putkea mielestäni riittävän pitkälle. Ranerane, nyt siinä on klemmari sit varmistamas. Jossei noilla lähe pelaan, niin sitte pitää rakentaa tää uusiks :roll: Noh aika helppo homma loppujen lopuks.

Kuva

Paineistin myös ahtopuolen

Kuva

Loppupäätelmät: välijäähdytin pohjasta halki.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja f-19 »

JP_Vette kirjoitti: Loppupäätelmät: välijäähdytin pohjasta halki.
Kuva
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5313
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

f-19 kirjoitti:...
Joo, toikin kävi mielessä. Ostin kuitenkin suorsalta uuden käytetyn, joka varmaa sit räjähtää käsiin ens talvena. Eli korjaan vian, mutten poista ongelmaa :wink: Kaiken lisäksi luin sen vaihto-ohjeen, ja päätin sitten, etten ala auton alla tuntitolkulla kurotteleen klemmareita samalla ku kura tippuu otsaan -> puhelu Coltille. Tosin sinne ulkoistaminen saattaa loppua pian, ku ehkä ostan oman 2-pilarinosturin...

Mut joo. Olin pari viikkoa turvesuolla paikkaamassa akuuttia kesähessupulaa. Sehän on fiksua hommaa vaalealla sisustuksella varustetun auton kanssa. Tänään kuitenkin oli viimeinen työpäivä.

Kuva

Autoahan saa turvehommien jälkeen hiukan jynssätä... Myös penkit kärsi, vaikka olikin lakanaa suojana. Oma marseilles-saippua ja Nahkiss on jääny Turkuun, joten piti lähteä Kauhajoen Halpa-Halliin shoppailemaan. Riittää tälleen väliaikasesti.

Kuva

Ihan ok jälkeä teki mikrokuituliinan kanssa. Pitäis myös sisältää mehiläisvahaa, joten eikai toi sit ihan turhaa ole.

Ennen:

Kuva

Jälkeen:

Kuva

Jotain tommosta olen pelännykki, kun muistaakseni myytäes penkki oli vähemmän kulahtanut. Eli nyt sit hinkkasin myyntifiksaukset pois :lol:

En tiä millä tökötillä jobbari on tota sivelly, mutta pieni pelko perseessä on sitä avon penkkien värin vaihtoa kohtaan... Mut ehkä toi on jotain "värivahaa" vaan ollu :mrgreen:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja Risto »

JP_Vette kirjoitti:Jotain tommosta olen pelännykki, kun muistaakseni myytäes penkki oli vähemmän kulahtanut. Eli nyt sit hinkkasin myyntifiksaukset pois :lol:

En tiä millä tökötillä jobbari on tota sivelly, mutta pieni pelko perseessä on sitä avon penkkien värin vaihtoa kohtaan... Mut ehkä toi on jotain "värivahaa" vaan ollu :mrgreen:
Itsehän käytit ainetta, jonka etiketissä luvataan, että nahasta tulee "väritön". :wink:
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5313
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Mut mustassa värissähän on kaikkien värien summa, eli väritön ei voi olla musta :mrgreen:

Mut joo. Ruma, rumempi, Saab. Olis ylimääräsenä puoli talvea ajetut Misukan kitkat, ja avon orkkisvanteita ajattelin soveltaa niiden kanssa...

Kuva

Kuva

Kuva

Mulla on kyllä vahva fiilis, että tuo vanne ei ole valintani :oops:

Josta tulikin mieleen vanneadapteri. Ohkasin mahdollinen lienee 20 mm. Tommi's Billet tekee just semmoset ku haluaa...

Kuva

Renkaathan on tonnarin 8-spoke-vanteilla (6"x15" ET33), eli pikaisella laskulla vanne olisi orkkisvannetta (6,5"x16" ET41) 18 mm ulompana. Haittaako se mitään? Siis laittomathan nuo on, mutta siitähän ei ole kyse. Lähinnä laakerien kesto.

Sit ku tommoset 280 € maksavat adapterit ostais, niin pervointahan olisi se, että niitten kanssa avoon saisi 16" cross spoket :twisted: Tosin se tulee sitten jo nykyisistä NG9-3:n vanteita 34 mm ulommaksi, ja nytkin jo menee ulompana mitä orkkikset. Pikaisesti mitattuna se näyttäisi 8) , mutta nyt alkaa ne laakerit jo pelottamaan. Eli kannattaako unohtaa koko juttu?

Siihen ei varmaan kenelläkään olisi mitään sanottavaa, etteikö ne cross spoket sopisi myös uudempaan avoon 8)

Kuva

Ja ei. En osta BeeBeeÄs ÄrÄs -replicoita... Ja aitoihin ei ole varaa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5313
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Turun Metroautoon oli sit saapunu avon takaluukku. Oli vaa niin isos laatikos, ettei mahtunu kolkkiin. No okei, ehkä olis saattanu mennä takaluukusta penkit kaataen, mutta oli romua niin paljo, etten koittanu. Piti sitte tilata tilataksi :mrgreen:

Kuva

Seuraa johtajaa.

Kuva

Karjakadun ek.

Kuva

Ja eiku sisälle vaa. Eipä oo eka auton osa tos kämpäs :mrgreen:

Kuva

Taksia odotellessa kattelin sit netistä, et niitä ng900 luukkujaki olis saanu, ja vieläpä 20e halvemmalla. Periaattees harmittaa, toisaalta taas ei. Kyl se uus ng900 luukkuki olis varmasti mun käytös (kesäajoa) kestäny vuosikymmeniä ruostumatta käsiin. Mut näillä mennään.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5313
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Eipä siinä sitten auttanut muuta kuin ajaa Tampereen Hervantaan, ottaa pizza mukaan ja Coltin pajalle. Ei siinä hirveen kauaa mennyt, kun keulalta oli jo yksi kenno irti. Alakautta se putosi, toki ensin ylhäältä piti vähä purkaa.

Kuva

Kuva

Alin ripa on paisunu, ilmeisesti vesi jäätyy… Täytyy koittaa, jos niillä Techno Weldeillä tjsp alumiinitikuilla ton sais parsittua kasaan.

Kuva

Auto on vuosimallia 2003, joten joku on jo käynyt aikasemminkin vaihtamassa välijäähdyttimen…

Kuva

Tää kuva on taas tosi hyvä, mutta

Kuva

Se egr:n ohitusboksi on menny ihan randomilla täydelliseen paikkaan. Ton eteen tulee syylärien päälle viä tuuliohjain, eli ei sinne paljo vettä ja kuraa pitäisi päästä. Ammattilainen ku ranettaa :wink:

Ja auto ulos ja keula kohti paikallisia potkuja!

Kuva

:cry:

Kuva

:cry:

Kuva

Koodit P2227 ja P0106.

Pikainen 1+1 diagnoosi: auton ollessa sammuksissa, MAP väittää olevan 15 kPa ylipainetta. Eli MAP heittää kokoajan yläkanttiin, eikä putsaus auta. Tais sitte vanhas ic:ssä olla niin iso reikä, että ahdot ei koskaan noussu tavotelukemaan, ja nyt sitte ahtaa hiukan yli. Toinen noista vikakoodeista viittaa liian kovaan ahtopaineeseen ja toinen väärään mittauslukemaan ulkoilman paineanturiin nähden. Tosin se ristiriita tulee nyt sitten siinä, että miksei sitä paine-erosta tulevaa vikaa ole aikasemmin ollut :roll:

Oli miten oli, niin ic:n vaihdossa ei käyty lähelläkään yhtäkään anturia, ja ainut irrotettu johto oli töötin, joten ehkä MAPin kilometrit vain tuli täyteen. Ja kova ahtopaineisku painoi anturin paskaksi :lol: Myyjähän sen oli jo helmikuussa vaihtanut, mutta taisi olla se 15e halvin tarvike sitten… Ebayssä Boschin tekele maksaa 80e ja marmorilta saa Opelin osan reilulla satasella. Tilasin jälkimmäisen… Toivottavasti tulee sillä kuntoon.

Tuo auto juuri nyt vituttaa, koska matkalla Tampereelle alkoi sitten myös takajarru rahiseen, eli pala(t) loppu. Tosin kun remontin alottaa iltakuudelta, niin eipä siinä kehdannu edes ehdottaa josko samalla reissulla jarrutkin - varsinkin kun takajarruista ainaki toinen ihan jumis. Saattais paluu Turkkuseen mennä melko myöhäksi, kun nytkin MAPin reistailu lykkäsi lähtöä jonkin verran.
Viimeksi muokannut JP_Vette, Ke Joulu 09, 2015 17:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Anssi ku tekee ni homma o jämpti! (renkaat siis, rengasturussa, ei zenkillä)

Peukku ketjusta ja tarinoista taas :-)
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5313
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Sain Metroautosta Opelin MAPin semmoseen hintaan, ettei kannattanu eBaystä tilata… Tai no olis kannattanu, mut kympin parin sponssiraha Suomeen varmasti aidosta Boschin tekeleestä varmasti toimivalla takuulla. Mut eipä siitä sen enempää…

Kuva

Uusi paikalleen ja taas idlenä näyttää oikeaa arvoa (ylipaine 2 kPa vs. 15 kPa)

Kuva

Auto pelaa ja ei savuta yhtään. Aikasemmin tuprautteli kunnon woimasavut, kuten dieselin kuuluuki :lol: Eli aikasemmin MAF on heittäny yläkanttiin ja viä MAP kans, niin on toi kone varmaa ollu yhtä hyväs säädös kuin sveitsiläinen kello :roll:

Mutta jotta elämä ei olisi näin helppoa, niin pitihän sitä soppaa vähän taaksepäinkin hämmentää. Eihän tästä remppaamisesta muuten mitään iloa saisi - helpommalla pääsisi kun ulkostaisi kaiken.

Kuva

Musta on vanha, smurffi on Metroautosta haettu. Pientä googlausta:

Kuva

Mustan range 250 kPa saakka, smurffin 300 kPa… Ja pikaisella googletuksella tuon smurffin varaosanumero on oikea. Coltti tavas pelkääjän penkillä torstaina ahtopaineeksi n. 140 kPa ja nyt se on ihan max piikkinä 110 kPa. Eli edellinen ranettaja (jobbari Salos) on ollu niin sokea, ettei ole osannut verrata varaosanumeroita. Tai sitten jo ennen sitä joku kädetön laittanu väärän. Ehkä siinä ei ollutkaan mitään vikaa, se oli vain väärä. Ja jännitteen mukaan se mitattu arvo kerrotaan ECUlle rangen vaihdellessa ja jännitevälin pysyessä samana.

Kuva

Lopputulos: olis taas pitäny ite tehä. Lukeehan se jo Motonetinkin jokaisessa kuitissa, että vertaa uutta osaa vanhaan ennen asennusta.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7343
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Noh. Muuttuko kulku nyt kun ahdot ei pääse enää harakoil?

Näyttää muuten tuo uus rengaskone aika paljon selkäystävämmälliseltä mitä perinteiset.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5313
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Itseasiassa kulku huononi kun ic:n vaihto. Auto oli kokoajan jossain suojamoodissa, jossa kulku oli olematon ja kierrokset rajottu johki 2800 rpm paikkeille :mrgreen:

Mutta nyt kun MAP on myös kartalla, niin tuohan kulkee paljo kivemmin kuin aikasemmin :twisted: Aluksi se kyl ryki aika paljo, mut adaptaatio on näemmä pikkuhiljaa onnistunut ilman akun kengän irrotustaki. Ja oon pyrkiny polkemaan, jotta saisi ylärajansakin opeteltua :oops: Toki laiska se silti on, mutta persdynolla ja motarinopeuksissa polkiessa viisarin nousua katsomalla ero on selvä.

Montakohan litraa dieseliä on turhaan savunnu täs puolen vuoden aikana putkesta suoraan ilmaan :roll: Coltti myös mainitti, että VAG-romuihin ic:n päätyihin tehdään pienet vesireiät, jotta ei halkeisi. Pitäsköhän munki tähän porata, ettei sitte heti ensi talvena ala taas samat ongelmat. Ilmeisesti dieselis ei oo about koskaan alipainetta, eli ic vuotaisin aina vain ulospäin ja täten mitää oravanpesiä tms ei pääsisi syntymään väärään paikkaan. Ja eikai se esim. 1 mm reikä sit liikaa vuotais, jotta käytännössä mitään mihinkää vaikuttais.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin