Og 900 T16 2d -89 tehoa,näköä ja ääntä..

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Käsittääkseni tässä meinattiin vain kääntää alatukivarsien kiinnikkeet jolloin alatukivarren etukiinnitys liikkuu eteenpäin sen sentin-pari, en muista tarkkaa lukua. Tottakai jos reaktiotankoja vastaavasti pidennetään tai niiden kiinnityspisteitä liikutetaan korissa vastaavasti eteenpäin, pysyy ripustuksen kulmat ja vipusuhteet koht. ennallaan, vain pyörä istuu nätimmin kotelossa ja akseliväli hieman lyhenee.

Jos en ihan väärin muista niin aivan alkupään tuplayseissä taisi olla pyörä keskellä koteloa mutta jostakin ajettavuussyistä ripustusta muutettiin niin että akseli näyttää ikäänkuin nitkahtaneen taakse.

Muuten tuo on, siitäkin huolimatta että on hevoskärryakseliksi haukuttu, fiksumpi systeemi kuin miltä äkkivilkaisulla näyttää.
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..

Viesti Kirjoittaja NGpower »

Noh kokeilemallahan se selviää luulisi suuremmat pyöränkulmien muutokset huomaavan jo renkaiden oudossa kulumisessa ajan kanssa, ehkä tuota reaktiotankojen jatkamistakin voisi harkita niin ei jäisi ainakaan päätä vaivaamaan. Pitää nyt mitata tarkasti, kuinka paljon alatukivarsi siirtyy eteenpäin.

Kuitenkin tänään olisi ohjelmassa Aeron takapuskurin jatkeiden asennus ja todennäköisesti takapuskurin maalaus samaan sävyyn :)
Tämän lisäksi meinasin kiillottaa ja puhdistaa sen 2.1 imusarjan ja suunnitella niitä kanavien kohdistuksia kanteen.
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..

Viesti Kirjoittaja NGpower »

Noniin puskurin jatkeiden asennus sujui melko hyvin, uudet reiät joutui poraamaan aeron palojen alumiini kiskoon, koska muuten pala jäi noin. 8mm liian alas.
Takapuskuria en jaksanut ruveta maalaamaan, kun ei ollut oikeen aikaa eikä lämpöstä paikkaa, nopeesti ton nappaa irti ja laittaa maalit päälle. Samalla tuli laitettua VIHDOINKIN nuo kaarilistat paikalleen :)

Kuva

Puskurin jatkeiden mukana tuli onneksi nuo suojamuovit tuonne kaaren sisälle, melko hervottomaksi jäisi palan alaosa ilman tätä.
pintaruosteiden hionta, kuivaus ja Tectylin spräy massaa päälle

Kuva

Vanhoista etu kuraläpistä tekaisin sivuhelmojen takaosiin tuollaiset suojat

Kuva

Täytyy nyt kahtoo jos sunnuntaina innostuisi ton taka-askelin kimppuun ruveta, menee kuitenkin maalien ja massojen kuivumista ootellessa monta tuntia ylimääräistä aika :?
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23978
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

taka-akselin modauksesta on kuvakin oikein olemassa. täällä foorumilla jossa selviää mittoja jne jne.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..

Viesti Kirjoittaja NGpower »

Hip hip hurraa! Viikonloppu meni painiessa tuon taka-akselin parissa, mutta homma onnistui kuitenkin ja saatiin kaikki puslat vaihdettua, sekä maalit päälle niinkuin oli tarkoituskin.
Ainot ongelmat meinasi tulla, kun ikivanha jarruputki kiertyi poikki liittimen avaamisen mukana, no juuri ja juuri siinä lauantai iltana kerkesin työautolla hurauttaa biltemanniin ja sieltä 5m jarruputkea, muutamat tarvittavat 10mm/1mm kierteellä olevat holkit ja kaksoiskartio työkalu= 66e :)

No näillä homma jatkui paremman motivaation voimin ja kauppareissulta palatessa rupesi akseli olemaan hallin lattialla, valmiina paloiteltavaksi..

Kuva

No siinä 2 tuntia meni mukavasti rälläkkä laulaen ja ruosteita hioen, pitkittäis tukien kiinnikkeet hitsailin vähän tukevammin kiinni, kun näytti toinen olevan jo vanhasta saumasta napsahtanut poikki! Poikittaistuen korvake oli myös sen verran veltto että sai tuekseen pari lattarautaa kylkeensä..
Sitten perinteinen jarrukilven pultinkannat paskaks rälläkällä ja 8mm uusi kierre perään, satulan rungot myös irroitin, hioin ja maalasin tuolla temalacilla ja tämän jälkeen mustalla kuumankesto maalilla.

Nuo pitkittäistukien etukiinnikkeet käänsin tosiaan toisinpäin, mitan kanssa en jaksanut ruveta leikkimään mutta kuvasta näkee tuon eron aika selvästi. (kiinnikkeet ovat eripäin)

Kuva

Puslien vaihtokin sujui lähes ongelmitta, ainoa kikkailu oli noiden pitkittäistukien akselin puolen puslat, tuo akseli kun ei mahdu prässiin niin tälläisellä ulosvetäjä/vinka patentilla onnistui oikein kätevästi.

Kuva

Noh eipä siinä muuta kuin klo10 illalla pohja/pinta maalit akselin ja poikkituen päälle ja kotia olustelemaan, sen verran joutui muuttamaan tuotakin suunnitelmaa etten viitsinyt alustamassaa noihin ruveta sotkemaan, kun firman kaappi tarjosi mustaa panssarimaalia :)

Pohjamaaleissa:

Kuva

Sunnuntaina menikin sitten pari tuntia ylimääräistä, kun opettelin jarruputkien prässäystä sekä taittelua ja parin yrityksen jälkeen tuo akselin päällä oleva liitos josta muuttuu putki > letkuksi saatiin pitämään, sen jälkeen ilmaus sujui sille tarkoitetun huippu laitteen ja tyttöystävän avustusksella hienosti 8)

Kuva

Silmällä tuota akselin liikkumista eteenpäin en itse edes silmällä huomaa, saattoihan sentin verran liikkuakkin toivotaan ettei kesällä isommat renkaat enää raapisikaan niin pahasti?

Kuva


Seuraava homma onkin se etujarrujen päivittäminen noihin tonnarin isompiin, nyt kun nuo jarruputki vermeet tuli hankittua niin on todennäköisempää onnistuakkin. Uusia laikkoja odotellessa...
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..

Viesti Kirjoittaja NGpower »

Uppista vaan.. Satku meni talvisäilöön odottelemaan parempia kelejä, joten tässä on ollut aika hiljaista auton edistymisen kanssa.
Jotain on kuitenkin tarttunut matkaan ja Trionic hommaa viety eteenpäin pänttäämisen ja tonnarista peräisin olevan johtosarjan selvittelyn myötä.

Viime kesän pilipali kierot 17" vanteet vaihtuvat 16" Aeroihin, joita on tullun työstettyä aika paljon. järjestyksessä: Lakan poisto reunoista, reunojen kiillotus, Puolien lakkaaminen ja pcs:ltä kävin noukimmassa talteen uudet keskilätkät 6e/kpl!

Lähtökohta
Kuva

Kesää odotellessa..
Kuva

Renkaiksi ajatuksena oli tilata camskilliltä Kumho Ecsta sportit koossa 205/50-16

Tuossa sellainen huomio tuli tehtyä, että Ng satkun ja tonnarin johtosarjoissa on melkoinen ero eli ensinnäkin värit ei täsmää ollenkaan, trionic 5.5:n netistä ladattu pdf tiedosto on tonnarin värikoodeilla tehty, joten ajattelin että helpoimmalla pääsee kun hommaa tonnarin johtosarjan.
Varmimmat johdon pätkät poistettun tuosta harmaasta liittimestä ja ecun kammasta, loput lähtee kunhan selviää, ne mitä ei tarvitse kytkeä.
Kuva

Tuossa samalla selvisi, että tonnarissa mapin ja mankkuvenan johdot kiertävät tuon harmaan liittimen läpi, eli eivät ole ng:n sarjaa vastaavasti suoraan ecun kamman perässä. Tätä en kuitenkaan pidä ongelmana, tulee vaan muutama ylimääräinen johto liitos tehtyä. Moottorinohjauksen vaihdon aloittelu jatkuu vielä triggeripyörän istuttamisella hihnapyörään, jonka myös hommasin ylimääräisen, tämän jälkeen melkein joutuu odottelemaan huhtikuun loppuun ja katsastuksen jälkeen lähtee kone pois ja alkaa taistelu tuon trionicin, vaihdelaatikon, kannen ja ehjän tehostetun hammastangon osalta :)

Tavoite olisi päästä Styling&tuning miittiin 15.6 ilman keskeneräisiä viritelmiä, ilmoitin myös auton hallin nopeusmittaukseen 29.6, joka antaa myös motivaatiota tuon tekniikan osalta.
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Og 900 T16 2d -89 tehoa,näköä ja ääntä..

Viesti Kirjoittaja NGpower »

Noniin hetkiä on vierähtänyt, paljon on tehty ja jäi vielä tekemistäkin, aloitetaan vaikka ensimmäisenä sisustan vaihdosta. Siispä nuo femman penkit joutivat myyntiin, kun kaverilla vaihtui 3d og kolkkiin aeron sisusta, tästäpä sain tilalle ne kippaavat penkit eteen ja paremmin sopivan takapenkki rivistön.
Tämä homma oli sen verran bolt-on noiden edellisten ranetusten myötä, etten jaksa sen enempää alkaa tarinoimaan :)

Tähän samaan palettiin leikin verhoilijaa ja Noin kymmenen kaupan kierrettyä löytyi suurinpiirtein oikeanlaista kangasta, tosin hieman liian jäykkää noihin tiukkoihin nurkkiin, mutta lopputulos oli huomattavasti parempi kuin nuppineuloilla roikkuva mustunut riepu.
Eli siis kattoverhoilu ja c-pilarit meni uusiksi:
http://i1.aijaa.com/b/00786/12450910.jpg

Seuraavana sitten kun aikaa liikeni harrastukseen jopa kokonainen viikonloppu, oli koneen aika nousta keulilta ja tämäpä onnistui vallan mainiosti, kuitenkin ensikertalainen tässäkin hommassa:
http://i4.aijaa.com/b/00906/12450926.jpg

Mitä tässä tuli tehtyä on seuraavat: "Uusi" vuotamaton hammastanko, ehjä synkroinen vahdelaatikko vaihtui, kampiakselin etu ja taka stefat orginaaleiksi, sekä uusi öljypumpun kannen o-rengas, konehuoneen pesua, maalausta ja siistimistä kerrankin sai vetari ja hammastangon holvit oikeasti puhtaiksi asti! ja viimeisenä tuo trionicin triggeripyörän sovitus ja asentoanturille tellinki kahden öljypumpun kannen pultin alle:
http://i11.aijaa.com/b/00786/12450927.jpg
Nyt siis toimii ohjaustehostin eikä auto jätä tippaakaan öljyä allensa.

Näihin samoihin aikoihin saapui camskillin rengastoimitus ja satkuun valikoitui Kumho Ecsta Spt koossa 205/50-16 ja täytyy sanoa että ero noihin viimevuoden uusiin kiinanihmeisiin on kuin päivällä ja yöllä, varsinkin märkäpidon osalta :)
http://i6.aijaa.com/b/00420/12450891.jpg

No seuraavana viimeisimmistä toimenpiteistä oli tämä jarrupäivitys, joka oli juuri niinkuin oli edelliset ohjeet antanut ymmärtää.
Jarrukilpeä rälläköidään siis satularaudalle n.20mm ylä ja alapuolelta, tämän jälkeen kun raudan sai sopimaan kiinnityksiinsä, taittelin 2mm alumiinipellistä jarruletkulle telineen ylemmän satulan kiinnityspultin alle.
Yritin saada jarruletkun jäämään samalle kohdalle, kuin aikaisemminkin ja se onnistui melko vaivatta, tässä kuva telineestä ja valmiista jarruputken pätkästä:
http://i11.aijaa.com/b/00207/12450894.jpg

Eteen ja taakse tuli siis uudet levyt/palat ja jarrujen käytös muuttui kyllä niin huomattavasti paljon paremmaksi ja herkemmäksi, että voin kyllä suositella tätä pävitystä kelle tahansa! viimeistään alastarolla nähdään, mihin noista jarruista on 8)

Tämän kuntoiset olivat siis vanhat etulevyt ja takalevyt oikeastaan samanlaisessa:
http://i5.aijaa.com/b/00175/12450893.jpg

900o vs. 900 etupalojen vertailua:
http://i5.aijaa.com/b/00403/12450892.jpg

Trionic on siis seuraavana puheenaiheena ja palaan juttuun kunhan se saadaan toimimaan, tuurillaan jo ennen viikonloppua?

Kuva
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Og 900 T16 2d -89 tehoa,näköä ja ääntä..

Viesti Kirjoittaja NGpower »

Trionic käy ja kukkuu, käyntiin asti saamisessa meni asentoanturin telineen tekoa lukuun ottamatta noin 20tuntia?
Homman aloitin vanhan johtosarjan ja antureiden purkamisella, tämän jälkeen mallailin tonnarin johtosarjaa paikoilleen ja sen läpiviennin toteutin oikeanpuolen rattiakselin tulpan kautta:
Kuva

Johtosarja siis tällä tyylillä yltti ilman jatkamista, tyhjäkäyntiventtiilin piuhaa lukuunottamatta ja ecu on samassa paikassa kuin ennenkin, apparin jalkotilan sivussa.
Sitten siirryttiin väri väriin ja loput saman ruuvin alle vaiheeseen eli yhdistämään satkun ja tonnarin johtosarjat, suurin osa piuhoistahan kytketään käytännössä pää ja bensapumpun releen piuhoihin.

Näin lyhyesti tehdyt kytkennät:
-Ecun jatkuva virta> virtablokkiin apparin lokasuojassa.
-Suuttimille ja tyhjäkäyntiventtiilille sytytysvirta> pääreleen 87 navasta.
-Di kasetin päävirta> tälle tein erillisen releen 2.5 neliön johdotuksella, tätä relettä ohjataan vanhalle sytytyspuolalle menevällä +johdolla.
-Ecun herätevirta> tulee edellä mainitun releen 87 navasta.
-Lamdan esilämmitys> bensapumpun 87b navasta.
-Pääreleen -ohjaus> harmaasta liittimestä kelta/valkoinen piuha.
-Bensapumpun releen uusi -ohjaus, oli myös violetti johto ja löytyi tonnarin H-70 harmaasta liittimestä> bensapumpun releen 85 napaan.
-Bensapumpun releen +ohjaus oli haaroitettu lucaksen johtosarjan suuttimien ja tyhjäkäyntiventtiiliin virtapiuhasta, tähän otin sytytysvirran kojelaudan sisältä yhdestä ylimääräisestä liittimestä.
-Nopeustieto trionicille> kojelaudan sisältä vanhalle eculle menevästä liittimestä (vihreä johto). Tätä ei saatu toimimaan täysin oikein, ecu ei ymmärrä vanhan mittariston nopeus-signaalia.
-Mankkuvenan ohjaus> H-70 liittimestä signaali ja pääreleen 87b navasta virta. (T7 mankku siis kyseessä)
-Map anturin piuhat tulevat myös harmaasta liittimestä ja nämä menevät suoraan johtosarjan läpiviennistä, anturi on kiinni tulipellissä.

Tässähän nämä taisivat ollakkin kaikki, joten siirrytään eteenpäin eli trionicin triggaus kohta on muistaakseni 117astetta ennen ykk (yläkuolokohtaa), eli kampiakseli vauhtipyörän ajoitusmerkin ensimmäiseen viivaan (ykk) ja triggeripyörä 20 reikäväliä yli anturista. Tällöin ollaan melko lähellä oikeaa ajoitusta.
Ohjaustehostimen yhtä paineputkea joutui hieman runnomaan ja taivuttamaan alaspäin, koska triggeripyörä otti kiinni siihen kun vedätti vähän liian rajusti :(
Kuva

Kaasuläppä on peräisin tonnarista, tässä ei tavinnut kuin vaihtaa kaasuvaijerin kiinnitys kaasuläpässä 180astetta toisinpäin ja pieni hienosäätö läpän rajoittimeen.
Nyt siis asentoanturi näyttää oikeaa lukemaa ja turhat bypassin liitännät lähtivät pois.
Kuva

Mankkuvena on orggistelineessä :lol: Kuva

Tyhjäkäyntiventtiilin sai ng 900 peräisin olevilla, jatketuilla letkuilla myös orggispaikkaan: Kuva

Imuilman lämpötila anturille hitsattiin 10mm mutteri ahtoputkeen: Kuva

Auto kuitenkin toimii tällä hetkellä moitteetta, tankissa on viinaa ja softa väännettiin og kolkin stage 1 e85 pohjasta.
Paineita joutui pudottamaan,hieman eli noin kiloon, tämän jälkeen 4500rpm>0.9bar ja 5500rpm>0.8bar ahtopyynneillä.
Liikkuhan tuo aika kivasti jo noilla paineilla. mutta jos viikonloppuna kerkeää niin vaihdan B212 kannen/imusarjan ja 630 dekat, niin pääsee nostamaan hieman ahtoja 8)

Täytyy ottaa vähän veto videoita, kunhan nuo edellämainitut hilut saan vaihdettua.
Palataan asiaan..
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: Og 900 T16 2d -89 tehoa,näköä ja ääntä..

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Hienoa, että auto toimii. Siistin näköinen huomaamaton asennus.

Meinasitko vielä vanhan virranjakajan poistaa? Entä dynottaa? Olisi mielenkiintoista nähdä minkälaista käyrää tulee... :)
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Og 900 T16 2d -89 tehoa,näköä ja ääntä..

Viesti Kirjoittaja NGpower »

JuHem kirjoitti:Hienoa, että auto toimii. Siistin näköinen huomaamaton asennus.

Meinasitko vielä vanhan virranjakajan poistaa? Entä dynottaa? Olisi mielenkiintoista nähdä minkälaista käyrää tulee... :)
Joo kiitoksia. Rupee itteeni ahistaa, jos tietää että autossa on liian keskeneräisiä räpellyksiä. Esim kaikki johtoliitokset on kolvattu ja suojattu liimaavalla kutistesukalla, että luulisi kestävän sen puolesta.
Johtosarjan voisi vetää vielä suojaputkeen, niin on vähän orginaalimman näköinen.

Tuo jakaja on nyt vaan kierrosten lukua varten paikallaan ja lähtee kyllä samalla, kun kansi vaihtuu.
Trionicin harmaaseen liittimeen jätin sinisen (rpm out) johdon, josta pitäisi saada kierrostieto mittaristoon.

Dynosta en tiedä, mutta syyskuun ratapäivillä tullaan käymään, mikäli auto on vielä läjässä silloin. Sen jälkeenhän voi jo laittaa talviteloille :wink:
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Og 900 T16 2d -89 tehoa,näköä ja ääntä..

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Ei voi muuta kuin nostaa olematonta hattua korkealle, kyllä nämä semmoisia suorituksia ovat. Edelleen jakasan ihastella myös Tuhojuhon sinnikkyyttä sen meidän projektin kanssa. Upeaa tekemistä. :)
# 419 Vesa Pohjalainen
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Re: Og 900 T16 2d -89 tehoa,näköä ja ääntä..

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Mites tuo nopeussignaali käyttäytyy? Muistaakseni juuri -89 piti tulle se uusi mittaristo minkä signaali kelpaa myös trionicille.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Og 900 T16 2d -89 tehoa,näköä ja ääntä..

Viesti Kirjoittaja NGpower »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:Ei voi muuta kuin nostaa olematonta hattua korkealle, kyllä nämä semmoisia suorituksia ovat. Edelleen jakasan ihastella myös Tuhojuhon sinnikkyyttä sen meidän projektin kanssa. Upeaa tekemistä. :)
Iso kiitos kuuluu myös Ossille nimimerkki 900aero-84 sekä Matille (cruor) ei ois kyllä kytkennät ym. Sekä softaus onnistunut ilman apua.

T5 suite näyttää jotain nopeutta, mutta tosi epämääräisesti. Täytyy sitäkin vielä tutkia, tai etsiä uudempi mittaristo?
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Re: Og 900 T16 2d -89 tehoa,näköä ja ääntä..

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Onko softassa oikea Pulses_per_rev! arvo? Pitäisi olla muistaakseni 48.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: Og 900 T16 2d -89 tehoa,näköä ja ääntä..

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Mitenkä tuon kulutuksen on käynyt , onko muutosta tullut? Hieno selostus aiheesta :).
Näppärästi on hommat käyneet sitten ,jos ei tuon kummempia ongelmia tullut.
900S(T5.5) M1991(KR)
Vastaa Viestiin