Pystykeulasatkun rakentelua

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
pullasorsa
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

Tarkoitus oli hieman päivitellä ketjua, mutta yllätyksekseni huomasin, että nuo kuvat eivät enää tunnu näkyvän täällä 8O :?: Mitenkähän on mahdollista, että nuitten kaikkien kuvien linkit ovat itsestään vaihtuneet erilaisiksi??? Ei huvittaisi rueta kaikkia kuvia linkittämään uudelleen... Liekkö tuohon palvelimeen missä nuo kuvat ovat, niin tehneet muutoksia, vai mistä tuommonen voi johtua?
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja aero »

Jotain semmosta joo, ei pidä käyttää hämärien putiikkien epäluotettavia palveluita. Niistä ei tiedä kauanko jatkavat toimintaansa samaan tapaan.

Yhtä kokeilin aukaista ja sanoi virhekoodiksi 403. Suomeksi tämä tarkoittaa käyttö estetty, eli minulla ei ole oikeutta tuota kuvaa avata. Tarkista siis julkisuusasetukset, voi olla niistäkin kiinni. Vaihtoehtoisesti Google on alkanut estämään suoria upotuksia muille sivustoille.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
pullasorsa
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

No kuvat ovat google+ kautta pistetty ja näkyvät kyllä tuolla googlen palvelussa, mutta kun avaa sen kuvan linkin niin on vaihtunut se linkin osote erilaiseks. Eli kuva on tallessa siellä palvelussa, mutta antaa eri osotteen sille. Tämän ketjun sivulla 15 näkyy vielä jotkin kuvat, vaan sitten loput tämän ketjun kuvista on poikessa.

Varsin erikoinen juttu. Oma hommasa rueta nuitten kuvien linkit korjaamaan, vaan ei kait siinä muukaan taida auttaa. Taidan jättää jollekkin toiselle päivälle tuon urakan :roll:
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Liekö jotain tekemistä sen kanssa että Googlen omistama wanhan liiton Picasa Web Albumskin (jota olen itse käyttänyt hyvällä menestyksellä reilut viisi vuotta) on listattu suljettavaksi toukokuun ensimmäisenä. 8O Tai näin ainakin Wikipediassa lukee. Mitäköhän kaikille mun kuville sen jälkeen tapahtuu...ei ole muistaakseni tullut mitään ilmoitusta tai viestiä tuolta ainakaan vuoteen.

Edit: Näköjään ovat jo valmiiksi Google Photoissa joka korvaa Picasan. Mistään ei löytynyt tietoa vaikuttaako tuo myös Google+ puoleen, itte en ole koskaan sinne erehtynyt.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
pullasorsa
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

Korjataanpas itekkin eli picasaa itsekkin käyttänyt. Jokunen aika takaperin tosiaan päivitty aivan toisenlaiseksi tuo palvelu ja taisi tosiaan se nimi siinä vaihtua (onko se nyt Google photos vai mikälie). Mistään lopettamisesta en ole mitään kuullut, mutta saattaa näin olla. No tulevaisuus näyttää...
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
pullasorsa
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

Jees, nyt on näköjään ruenneet nuo edelliset kuvat toimimaan ihan itsestään. Säästyin siis uudelleen linkittämiseltä :) Katotaan miten pysyy nyt nämä tämän viestin kuvat tallessa?...

Elikkäs, reilu kuukausi lähes huomaamatta vierähtänyt edellisestä viestistä tähän ketjuun. No eipä ole kyllä juuri mitään edistystä tässä tapahtunut. Tänään alko talviloma ja tarkotus olisi yrittää mahdollisimman paljon olla tallilla, vaan katotaan miten kerkee?

Vaan sitten tähän itse härpäkkeeseen. Apumiehen takanurkkaa tuossa on nyt tullut työstettyä ja ihan hyvälle mallille sen olen mielestäni jo saanut. Nuissa kuvissa näkyy hyvin tuo harmaaksi maalattu reuna alue, mikä tuli tehtyä uudelleen.

Kuva
Kuva

Sitten kuvia missä nurkkaa on tehty jo hieman pidemmälle. Tällä hetkellä tuo siis tässä vaiheessa.

Kuva
Kuva
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
peltla
"Turbo"
Viestit: 243
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 18:44
Paikkakunta: Vääksy

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja peltla »

Tutun näköisiä OG-satkun ruostevaurioita.
Noin perusteellisesti kun korjaa, niin hyvä tulee. Hienon näköistä.
pullasorsa
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

Viime viikolla tuli motonetin paketti, jossa oli kummallekkin puolelle taakse korjauspalat nuille takaiskareiden yläpäille. Nyt sain hitsattua apumiehen puolelle siihen palkkiin tuon kyseisen korjauspalan paikalleen. Sisäpuolelle korjauspalaa hitsasin vielä korilaatan ihan varmuuden vuoksi, vaikka olisihan se varmasti kestänyt ilmankin. Samahan tuo oli laittaa kun palat vielä irtaallaan, niin helppo ruuvipenkissä hitsata paikalleen. Ei luulisi tulevan ihan heti iskari palkista läpi :)

Kuva
Kuva
Kuva

Samalla irrottelin tuolta kuskin puolelta peräkontista tuon yhden palkin irti. Helpottaa tuota kuskin puolen nurkan tekoa. Samalla kaavalla siis tarkoitus tuo kuskin puolikin nyt käydä läpi, mitä tuli apumiehen puoli käytyä. Näkyy vaan tuo kuskin puolen pyöräkotelon sisä puolella oleva palkki olevan hieman huonommassa kunnossa, kuin mitä tuo pelkääjän puoleinen oli.

Kuva

Muutama osanenkin on saanut maalia pintaansa.

Kuva
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11476
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja jus »

Hyvä kun vahvistit iskarin yläpään korjauspalat. Ei ne kestä sellaisenaan, tulee iskari läpi.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
pullasorsa
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

Hyvä, että en sitten hätiköinyt ja turhaan laittanut vahvistusta nuihin korjauspaloihin. Ajattelin eka, että onko tuo nyt jotain ns "yli suojelua" tätä autoa kohtaan :lol:

Vuan mennääs sitte tähän päivään. Joku tunti tuolla tallissa tuli taas kävästyä ja vähäsen jotain väsättyäkin. Aluksi kun menin talliin, niin oli mukavasti sähköt poikki, mutta ne onneksi tulivat noin 10min päästä sinne takasin. No eipä nuita sähköjä aluksi edes tarvinnut, kun rupesin akkuporakoneen ja vasaran kanssa tuota kuskin puoleista palkkia tuolta pyöräkotelon sisältä irrottamaan. Valokin kun oli näitä nykyaikaisia akku käyttöisiä led valoja.

Tuossa nyt muutama kuvatus tuosta palkista ja pyöräkotelosta. Ei nyt loppuunsa ollukkaan ihan niin paha kun aluksi näytti :)

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Peräkontissakin tuli jotain touhuttua.

Kuva
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Mike Hunt
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Ke Marras 30, 2005 19:20
Paikkakunta: Tampere

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja Mike Hunt »

Hyvä meininki! Tutun näköistä hommaa... Itte en huomannut vahvistaa iskarin yläpään korjauspaloja.
Kun tekee kerralla hyvän niin ei tarvii tehä toista kertaa. Voimia projektiin!
9-3 1.8 farkku -09, 900 aero T16-SLM/2520" -84 kesäpirssi
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja aero »

Onko prikan ja pellin välissä jotain, vai ovatko vaan vastakkain? Lähinnä tulee mieleen, että onko tuollaisessa toteutuksessa vaarana että sinne väliin pääsee kosteus ja alkaa sieltä ruostumaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
pullasorsa
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

Ei siellä maalia kummempaa tavaraa ole. Ruosteenesto maalia pistin molempiin paloihin ja sitten annoin kuivua ja hitsasin yhteen. Eipä sitä oikeen muuta tuonne väliin osannu laittaa, kun monet muut maalit syttyy tuleen hitsatessa samati kotelosuoja aineet sun muut massat. Päällepäin ne maalit lähti irti, kun teräsharjalla putsasin hitsaussauman
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
pullasorsa
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

Pelti hommat sen kuin jatkuvat. Perjantaihin mennessä tuli saatua tuota kuskin puolen nurkkaa hieman etiäpäin. Muutama pellin pala tuli pyöräkotelon etunurkkaan jo hitsattua.

Kuva
Kuva

Ruosteitakin tuli hieman poisteltua.

Kuva
Kuva

Seuraavana olisi sitten vuorossa tuo pyöräkotelon takanurkka. Tällä hetkellä tuo hieman vaiheessa.

Kuva

Etupäässä on nyt tulipeltiä varten laitettu niittimutterit. Saa laittaa jossain välissä sitten sen tulipellin kiinni pulteilla.

Kuva
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
peltla
"Turbo"
Viestit: 243
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 18:44
Paikkakunta: Vääksy

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja peltla »

Niittimutterit on hyvä ratkaisu.
Vastaa Viestiin