Saab 9-5 Aero MY05 *Siirtynyt uudelle omistajalle*

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: Saab 9-5 Aero MY05 goes bagged

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Eikös tuon pitäisi ilmoilla olla käytännöllisempi vai puuttuuko pusseista säädöt?

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
Mara[]
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Kesä 12, 2011 20:03

Re: Saab 9-5 Aero MY05 goes bagged

Viesti Kirjoittaja Mara[] »

Käytännöllisempi tulee kun nostaa pikkusen ylemmäs :D

On noissa tabletilta säätö jokapyörälle, etu/takapäälle ja 3 muistipaikkaakin. Pitäisi vaan saada ajatuksella säädettäväksi, niin olisi kätevä. Muuten on vähän niin ja näin. Toisekseen kompuran pärinä aamukuudelta töihin lähtiessä ei ainakaan paranna aamua yhtään :wink: :roll:
supersaab kirjoitti:Eikös tuon pitäisi ilmoilla olla käytännöllisempi vai puuttuuko pusseista säädöt?

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
Saab 9-5 Aero BioPower MY05
Projektitopic
#5245
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: Saab 9-5 Aero MY05 goes bagged

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Haha, mitenkäs muuten ajo-ominaisuudet pusseilla?

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
Mara[]
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Kesä 12, 2011 20:03

Re: Saab 9-5 Aero MY05 goes bagged

Viesti Kirjoittaja Mara[] »

Aika samanlainen kun coilit jousilla. Tiekatkojen ja muiden pikkutöyssyjen pamahtelu väheni kyllä.. Lieneekö sit kumi vaimentavana siellä.
supersaab kirjoitti:Haha, mitenkäs muuten ajo-ominaisuudet pusseilla?

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
Saab 9-5 Aero BioPower MY05
Projektitopic
#5245
Mara[]
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Kesä 12, 2011 20:03

Re: Saab 9-5 Aero MY05 goes bagged

Viesti Kirjoittaja Mara[] »

Homma valmiina. Pussit myyty innokkaammille rakentajille ja auto senttiä ylempänä rautajousilla.

Kuva

Kuva

Jarrupäivitys tuli tehtyä eteen. 314mm levyt ja 9-3 satulat rautoineen.

Kuva

Talveakin on tullut jo suunniteltua ja posti toi Embelin Remucin. Nyt saa webaston päälle vähän kätevämmin etänä. 8)

Kuva
Saab 9-5 Aero BioPower MY05
Projektitopic
#5245
Mara[]
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Kesä 12, 2011 20:03

Re: Saab 9-5 Aero MY05 was bagged

Viesti Kirjoittaja Mara[] »

Pitkästä tovista jotain uuttakin.

Sopivasti löytyi puolikuntoiset Hirsch 18'' kuusipuolaiset vanteet, jotka tuli pitkän matkan päästä haettuakin, ettei muut ehdi ensin.. :lol:
Renkaiksi on tulossa 225/40-18 kokoiset Goodyear UltraGrip Performance 2 kitkat.

Kuva
Saab 9-5 Aero BioPower MY05
Projektitopic
#5245
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: Saab 9-5 Aero MY05 was bagged

Viesti Kirjoittaja jjasco »

Mara[] kirjoitti:Pitkästä tovista jotain uuttakin.

Sopivasti löytyi puolikuntoiset Hirsch 18'' kuusipuolaiset vanteet, jotka tuli pitkän matkan päästä haettuakin, ettei muut ehdi ensin.. :lol:
Renkaiksi on tulossa 225/40-18 kokoiset Goodyear UltraGrip Performance 2 kitkat.

Kuva
Mulle kelpais moiset kesävanteiksi. Harvassa vaan tuntuu olevan.
9³SS Turbo X '08

-Janne
Mara[]
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Kesä 12, 2011 20:03

Re: Saab 9-5 Aero MY05 was bagged

Viesti Kirjoittaja Mara[] »

jjasco kirjoitti:Mulle kelpais moiset kesävanteiksi. Harvassa vaan tuntuu olevan.
Kyllähän nuo komeat vanteet on! Nämä sattui sopivasti kohdalle ja talvivanteille oli tarvetta.
Saab 9-5 Aero BioPower MY05
Projektitopic
#5245
kaseva
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21

Re: Saab 9-5 Aero MY05 was bagged

Viesti Kirjoittaja kaseva »

Huh huh. Ei tämä minulle kuulu, mutta eikö talvivanteiksi löytyisi jotain replicoita tai vastaavia? Tietty kukin tekee omillaan mitä tahtoo, ei sillä. Ovatten vaan oikeasti harvinaisia nuo orggis-hirschit...

Pahoittelen pään aukomista. :roll:
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Mara[]
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Kesä 12, 2011 20:03

Re: Saab 9-5 Aero MY05 was bagged

Viesti Kirjoittaja Mara[] »

kaseva kirjoitti:Huh huh. Ei tämä minulle kuulu, mutta eikö talvivanteiksi löytyisi jotain replicoita tai vastaavia? Tietty kukin tekee omillaan mitä tahtoo, ei sillä. Ovatten vaan oikeasti harvinaisia nuo orggis-hirschit...

Pahoittelen pään aukomista. :roll:
Heh.. No saa nämä tulla ostamaan parempaankin käyttöön, mutta mulla menee talveksi alle. Keväällä sitten hiekkapuhallukseen ja pulverimaalaukseen, kun nyt ei talvi malta odottaa, että kerkeäisi tekemään.
Saab 9-5 Aero BioPower MY05
Projektitopic
#5245
Mimmikoira
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: La Loka 01, 2016 18:56

Re: Saab 9-5 Aero MY05 was bagged

Viesti Kirjoittaja Mimmikoira »

Minulla on ollut jo monta vuotta alkuperäiset 6 puolaiset Hirschin vanteet ainoastaan talvikäytössä. Ovat paremmat kuin Saabin orkkisvanteet.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Saab 9-5 Aero MY05 was bagged

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Mara[] kirjoitti:Keväällä sitten hiekkapuhallukseen ja pulverimaalaukseen, kun nyt ei talvi malta odottaa, että kerkeäisi tekemään.
Olisiko jotain hienovaraisempaa, kuin hiekkapuhallus? Nitromors, lasikuula, jotain muuta? Viimeksi, kun yhdet vanteet kävi läpi keraamisen rakeen ja pulverimaalauksen, niin eipä niitä toista kertaa enää puhallella.


Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Mara[]
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Kesä 12, 2011 20:03

Re: Saab 9-5 Aero MY05 was bagged

Viesti Kirjoittaja Mara[] »

G-mies kirjoitti:Olisiko jotain hienovaraisempaa, kuin hiekkapuhallus? Nitromors, lasikuula, jotain muuta? Viimeksi, kun yhdet vanteet kävi läpi keraamisen rakeen ja pulverimaalauksen, niin eipä niitä toista kertaa enää puhallella.


Matti
Täytyypä miettiä parempaa vaihtoehtoa hiekalle. Menikö sinun vanteet "kuoppaisiksi" hiekalla, vai mitä kävi?
Saab 9-5 Aero BioPower MY05
Projektitopic
#5245
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: Saab 9-5 Aero MY05 was bagged

Viesti Kirjoittaja jjasco »

Mara[] kirjoitti: Heh.. No saa nämä tulla ostamaan parempaankin käyttöön, mutta mulla menee talveksi alle. Keväällä sitten hiekkapuhallukseen ja pulverimaalaukseen, kun nyt ei talvi malta odottaa, että kerkeäisi tekemään.
Mää voin vaihtaa noi BBS CH -vanteisiin! 8)
9³SS Turbo X '08

-Janne
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4953
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Re: Saab 9-5 Aero MY05 was bagged

Viesti Kirjoittaja Tuha »

G-mies kirjoitti:
Mara[] kirjoitti:Keväällä sitten hiekkapuhallukseen ja pulverimaalaukseen, kun nyt ei talvi malta odottaa, että kerkeäisi tekemään.
Olisiko jotain hienovaraisempaa, kuin hiekkapuhallus? Nitromors, lasikuula, jotain muuta? Viimeksi, kun yhdet vanteet kävi läpi keraamisen rakeen ja pulverimaalauksen, niin eipä niitä toista kertaa enää puhallella.


Matti
Sooda
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Vastaa Viestiin