Haha kannattaa varmaan säätää näytön väribalanssit kohdalleenRattivaihde kirjoitti:Nyt hävettää että luulin tummanharmaaksi, auton hienous lisääntyi juuri potenssiin kymmenenJ_J kirjoitti:Värinä on 230/scarabe green, eli tummanvihreä. Yksi lempiväreistä ehdottomasti.
Saab 900 Turbo16 harrastepelin puunausta
Re: Saab 900 Turbo16 harrastepelin puunausta
"lippa taakse ja baanalle"
-92 Saab 900 T16 3d
SloW&LoW
-92 Saab 900 T16 3d
SloW&LoW
Re: Saab 900 Turbo16 harrastepelin puunausta
http://www.colour-blindness.com/fi/colo ... st-plates/Rattivaihde kirjoitti:Nyt hävettää että luulin tummanharmaaksi
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saab 900 Turbo16 harrastepelin puunausta
Kyllä ongelma taisi olla kannettavan näytön liian pystyssä kulmassa ku ny näyttää selkeästi hyvin tummalta vihreältä.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saab 900 Turbo16 harrastepelin puunausta
Jepjep, nyt on saabbiin pyörijä syndrooma iskenyt. Kolmas pyörijä halkesi tänään viikon sisään. Epäilyksiä mikä aiheuttaa pyörijän halkeamisen kovilla kierroksilla? Moottorin tukikumit? Kaikki haljennut lähes samassa tilanteessa, eli kovilta kierroksilla kun vapauttaa kaasun/vaihtaa vaihdetta.
Hieman ärsyttävää kun ei uskalla enään kierrättää loppuun...
Hieman ärsyttävää kun ei uskalla enään kierrättää loppuun...
"lippa taakse ja baanalle"
-92 Saab 900 T16 3d
SloW&LoW
-92 Saab 900 T16 3d
SloW&LoW
Re: Saab 900 Turbo16 harrastepelin puunausta
Väljäksi kulunut jakajan akseli?
Ei kai nyt moottorin tukikumit voi tuota hajottaa? Vai ottaako jakaja kiinni johonkin moottorin eläessä kumiensa varassa?
Kai olet varmasti asentanut kannen oikein? SIinä on se kohdistusnatsa. Saa 180 astetta kääntämällä melkein oikein mutta ei kuitenkaan ihan.
Ei kai nyt moottorin tukikumit voi tuota hajottaa? Vai ottaako jakaja kiinni johonkin moottorin eläessä kumiensa varassa?
Kai olet varmasti asentanut kannen oikein? SIinä on se kohdistusnatsa. Saa 180 astetta kääntämällä melkein oikein mutta ei kuitenkaan ihan.
Re: Saab 900 Turbo16 harrastepelin puunausta
Iha napakasti istuu pyörijä akseliin ja kiilaura on ehjä. En muutakaan keksinyt kuin että kone heilahtaa väljien tukien varassa niin paljon, että aiheuttaa tuon murtumisen. Kaukaa haettua on tuokin.
Täytyy nyt vielä katsoa tuo kannen istuminen ja hakea aito Bosch pyörijä.
Täytyy nyt vielä katsoa tuo kannen istuminen ja hakea aito Bosch pyörijä.
"lippa taakse ja baanalle"
-92 Saab 900 T16 3d
SloW&LoW
-92 Saab 900 T16 3d
SloW&LoW
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Saab 900 Turbo16 harrastepelin puunausta
Moottorin etummainen tukipusla sökö!
moottori liikkuu enemmän kuin kuuluisi
jakajankansi ottaa konepeltiin kiinni ja pyörijä
ottaa kiinni nastaan jakajankannessa se murtaa pyörijän.!
moottori liikkuu enemmän kuin kuuluisi
jakajankansi ottaa konepeltiin kiinni ja pyörijä
ottaa kiinni nastaan jakajankannessa se murtaa pyörijän.!
Ari 1622
Re: Saab 900 Turbo16 harrastepelin puunausta
Jos moottorin etukumi olisi hajalla, ilmenisi se paukkeena aina kun lähdet ajamaan. Ei tuo varmaan mahdoton vika ole mutta tuskin kovin todennäköinenkään. Olisit varmasti huomannut sen jossain muussakin yhteydessä. Onko konepeltiin ilmestynyt mitään kosketusjälkeä tms. jakajan kohdalle?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Saab 900 Turbo16 harrastepelin puunausta
Ei se välttämättä pauku aina normiajossa eikös aiheen aloittaja kirjoittanut ettäkimmoa kirjoitti:Jos moottorin etukumi olisi hajalla, ilmenisi se paukkeena aina kun lähdet ajamaan. Ei tuo varmaan mahdoton vika ole mutta tuskin kovin todennäköinenkään. Olisit varmasti huomannut sen jossain muussakin yhteydessä. Onko konepeltiin ilmestynyt mitään kosketusjälkeä tms. jakajan kohdalle?
ei voi ottaa täyskaasu kiihdytystä että täytyy varoa kierrosten käyttöä??
ja kannattas katsoa ne kumityynyt jotka on koneen sivulla pyöränkohdalla
saaneet öljyä niin ovat kuin purukumia venyy ja paukkuu,jos kumia, taisi näissä olla niitä
hydraulityynyjäkin vai oliko jo tässämallissa?
Ari 1622
Re: Saab 900 Turbo16 harrastepelin puunausta
Liekkö koneen etukiinnike irronnut tai ratkennut.. Edellisessä satkussa sain sen puslapeltihässäkän ratkeamaan liitoksistaan hirmukiihdytyksessä ja samalla kone pääsi nousemaan lyöden virranjakajan peltiin ja halkaisi pyörijän, pusla oli ehjä mutta sen mukana kulkevat pellinpalaset oli revenny
Re: Saab 900 Turbo16 harrastepelin puunausta
Jees kiitos vihjeistä. Oletettavasti tuo etutuki on kulahtanut, täytyy katsoa joskus kun purkaa keulan.
Nyt on kyllä taas kestänyt vetoja, kunhan ei kakkosella tee äkkistä kiihdytys>moottorijarrutusta.
Nyt on kyllä taas kestänyt vetoja, kunhan ei kakkosella tee äkkistä kiihdytys>moottorijarrutusta.
"lippa taakse ja baanalle"
-92 Saab 900 T16 3d
SloW&LoW
-92 Saab 900 T16 3d
SloW&LoW
Re: Saab 900 Turbo16 harrastepelin puunausta
Etummainen kumipusla vaihtoon Nim: sama vika Holopaisella
samakaitsensitteonniinväliä, millä ajaa
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
Re: Saab 900 Turbo16 harrastepelin puunausta
Jeepjep, saabbi on nyt pitänyt pyörijän ehjänä 800km, joten en kiirehdi asian suhteen.
Tuli yhtenä iltana askarreltua katin tilalle suora putki.
Hieman oli havaittavissa vaapaampi hengitys +3k jälkeen.
Ahdot on nyt 0,8bar ja pysyneen siinä kunnes saa joskus keula coolerin hommattua.
Tuli yhtenä iltana askarreltua katin tilalle suora putki.
Hieman oli havaittavissa vaapaampi hengitys +3k jälkeen.
Ahdot on nyt 0,8bar ja pysyneen siinä kunnes saa joskus keula coolerin hommattua.
Viimeksi muokannut J_J, Su Kesä 14, 2015 18:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"lippa taakse ja baanalle"
-92 Saab 900 T16 3d
SloW&LoW
-92 Saab 900 T16 3d
SloW&LoW
Re: Saab 900 Turbo16 harrastepelin puunausta
Aurinkoisia kilometrejä on tullut nautittua ilman kummempia murheita.
Edellisviikolla alkoi startti/solenoidi oireilemaan, eikä antanut startata kuin silloin tällöin. Naksaus kuului startatessa, joten vahva epäilys oli kuluneeta solenoidista.
Startti/solenoidi tuli vaihdettua uuteen ja nyt pyörittää iloisesti joka kerralla.
Samalla kun startin vaihdoin oli hyvä käydä muovisuoja läpi AG:n bumper carella.
Toimiva aine tuntuu olevan ja viikon jälkeenkin on edelleen musta
Edellisviikolla alkoi startti/solenoidi oireilemaan, eikä antanut startata kuin silloin tällöin. Naksaus kuului startatessa, joten vahva epäilys oli kuluneeta solenoidista.
Startti/solenoidi tuli vaihdettua uuteen ja nyt pyörittää iloisesti joka kerralla.
Samalla kun startin vaihdoin oli hyvä käydä muovisuoja läpi AG:n bumper carella.
Toimiva aine tuntuu olevan ja viikon jälkeenkin on edelleen musta
Viimeksi muokannut J_J, Su Kesä 14, 2015 18:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"lippa taakse ja baanalle"
-92 Saab 900 T16 3d
SloW&LoW
-92 Saab 900 T16 3d
SloW&LoW
Re: Saab 900 Turbo16 harrastepelin puunausta
Saabbi on niellyt iloisesti kilometrejä ilman murheita
Olen pitkään miettinyt lisämittareiden asennusta ja nyt se tuli toteutettua.
Samalla siistein konetilaa ja kokeilin sisustaan tulevaa tyyli suuntaa.
Helpoin tapa liittää anturit on käyttää "sandwitch" ratkaisua, eli suodattimen väliin lätty, jossa tarvittavat paikat antureille. Koska saabissa muutenkin tarpeeksi ahdasta suodattimella, päätin tehdä suodatinjalkaan tarvittavat paikat.
Kuvassa anturit paikallaan.
Lämpöanturi löysi paikkansa pultinkannasta ja öljynpaineanturille tehtiin kierteet kylkeen.
Öljynpaineanturi tarkemmin:
Ja paikoillaan:
Kun anturin saatiin tiivisti paikoilleen, alkoin mittareiden asettelu kapiiniin.
Paikaksi valikoitu alaosan DIN paikka ja verhoiluksi tuli reinoja jäljittelevä kangas.
Mittareille tehtiin jämävanerista teline, joka muotoiltiin ja verhoiltiin.
Kytkennät valmiina.
Kaikki valmiina ja paikoillaan.(surkea kuva)
Kuuntelisin ehdottamasti mielipiteitä tuosta kankaasta!
Tykästyin itse tuohon niin kovasti, että suunnitelmissa on verhoilla roikkuvan katto samalla kuvioinnilla.
Kevennyksenä loppuun saabin tuima ilme.
Olen pitkään miettinyt lisämittareiden asennusta ja nyt se tuli toteutettua.
Samalla siistein konetilaa ja kokeilin sisustaan tulevaa tyyli suuntaa.
Helpoin tapa liittää anturit on käyttää "sandwitch" ratkaisua, eli suodattimen väliin lätty, jossa tarvittavat paikat antureille. Koska saabissa muutenkin tarpeeksi ahdasta suodattimella, päätin tehdä suodatinjalkaan tarvittavat paikat.
Kuvassa anturit paikallaan.
Lämpöanturi löysi paikkansa pultinkannasta ja öljynpaineanturille tehtiin kierteet kylkeen.
Öljynpaineanturi tarkemmin:
Ja paikoillaan:
Kun anturin saatiin tiivisti paikoilleen, alkoin mittareiden asettelu kapiiniin.
Paikaksi valikoitu alaosan DIN paikka ja verhoiluksi tuli reinoja jäljittelevä kangas.
Mittareille tehtiin jämävanerista teline, joka muotoiltiin ja verhoiltiin.
Kytkennät valmiina.
Kaikki valmiina ja paikoillaan.(surkea kuva)
Kuuntelisin ehdottamasti mielipiteitä tuosta kankaasta!
Tykästyin itse tuohon niin kovasti, että suunnitelmissa on verhoilla roikkuvan katto samalla kuvioinnilla.
Kevennyksenä loppuun saabin tuima ilme.
"lippa taakse ja baanalle"
-92 Saab 900 T16 3d
SloW&LoW
-92 Saab 900 T16 3d
SloW&LoW