Tonnarin tuunausta ja fiksailua ajan ja rahan salliessa..

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
tiirikkav2
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 06:05
Paikkakunta: Askola

Re: Tonnarin tuunausta ja fiksailua ajan ja rahan salliessa..

Viesti Kirjoittaja tiirikkav2 »

Hyvä, että etenee! Itse en ole tuon ''lookin'' kannalla kun tuppaa olemaan vähän amisten juttuja nuo hiilariteipit :lol: Kuvat kun lataat tänne suoraan niin ei siitä raskasta tule tai jos tulee on käyttäjällä liian huono netti, jota nyt ei luulisi paljon olevan enää 2016 :roll:
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Tonnarin tuunausta ja fiksailua ajan ja rahan salliessa..

Viesti Kirjoittaja Keme »

jannevillepetteri kirjoitti: Aattelin vaan meneekö raskaaksi avata jos kuvat on esille mut ei taida mennä.
Toi oli ongelma ehkä 15 vuotta sitten. Ei ole todellakaan nykypäivän juttu.
jeeeeeee!
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Tonnarin tuunausta ja fiksailua ajan ja rahan salliessa..

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Ai mä luulin et ne mittari asennukset oli ysäriä mut taidan olla itse jäänyt 90-luvulle.. :lol:
Joo siis ei tule yleensä mitään teippi jutskia tuunailtua,sattu vaan tuo rulla tulemaan esiin tuon homman tienoilta niin sillä tuusasin..
Ei mitään,mielipiteitä pitää ollakin!

Pitänee päivittää joku päivä koko topicin kuvat näkyville.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Tonnarin tuunausta ja fiksailua ajan ja rahan salliessa..

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Nyt on koko topicin kuvat muutettu näkyville niin on mukavampi jatkossa lueskella.. 8)
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Tonnarin tuunausta ja fiksailua ajan ja rahan salliessa..

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Tuli päiviteltyä tuo dumppi kun tuli edullisesti vastaan..
Väliaikaisesti oli käytössä tuollainen dumppi..
Kuva

Tuollainen säädettävä proturbon dumppi,vähän isommilla putkilla niin joutui tiggaamaan.
Kuva

Onneks naapuri pajassa on tiggari niin sai jeesiä..

Tuollain sen laitoin..
Kuva

Säädin et se aukeaa n.0.5-0.7bar kohdalla,hankala kun ei oikein kuule milloin se aukeaa pienemmillä paineilla kun tuo iso mäntä ei niin rajusti puhalla ulos.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Tonnarin tuunausta ja fiksailua ajan ja rahan salliessa..

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Pitää kyllä mainostaa miten hieno palvelu Maptunpartsilla on.. :)
Tilasin 11kk sitten smoke ahtopainemittarin heidän sivuiltaan ja nyt lähipäivinä alkoi välillä näyttämään vain 1bar ahtoja ja välillä oikeita pyyntejä..
No aluks luulin et muualla vikaa ja siks tavallaan päivitin tuon dumpinkin..ei haittaa kyllä.
No selvisi sit että mittarissa vika..
Laitoin sunnuntaina sähköpostia firmaan ja kysyin vain että onko yleensä mitään takuuta noilla mittareilla ja linkkasin heille ostopäivät jne..

Ei kuulunut vastausta mutta tänä aamuna rekka-pate toi kotiovelle Maptunpartsin laatikon ja uuden ahtomittarin 0e hintaan! 8O :)
Mielestäni hyvä palvelu!
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Tonnarin tuunausta ja fiksailua ajan ja rahan salliessa..

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Tänään tuli taas käytyä TTH:n luona kun oli tuossa puhetta niistä kylmärikastus kartoista..
Ne on parempaan suuntaan hierastu sisään ja samalla tiputettiin hieman rajoitinta ja pikkasen mankkuvenan ohjausta kirrattiin niin saatiin vähän ahtoja lisää softaan. Toimiva paketti,vois olla paikallaan 3.5bar mappi niin sais sinne ihan 2bar venytettyä ahdot. Kuitenkin tuo kokoonpano ei piikkaile yli ja pitää hyvin ahdot ylärekkarissakin et voisi vähän kiusata lisääkin. Nyt taisi ahdot olla n.1.86bar.

Kiitos Anssille taas kun kerkesi jeesaamaan! 8)
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Mutteripena
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Elo 11, 2016 16:47

Re: Tonnarin tuunausta ja fiksailua ajan ja rahan salliessa..

Viesti Kirjoittaja Mutteripena »

Pakko kai se on minunkin tänne kirjoitella kun tuntuu Jannella olevan niin yksin puhelua täällä.

Hieno projekti kyllä tämä Jannen tonnari ollut ja kiitos siitä että meidän palveluja olet käyttänyt jo ihan ensimmäisistä "stageista" asti.

Vaikka aiemmin mitään kokemusta Saabin moottoreista ollutkaan mutta saatiinhan siitä loppujen lopuksi kaikkien laatikko ja moottori jumppien jälkeen aika mielenkiintoinen "käyttöauto"...

Ehkä tästä innostuneena rakennan vielä itsellenikin jonkun vastaavan tekniikan mutta isommalla ahtimella ihan kiusaksi vaan... :twisted:
Turbohullu
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: La Joulu 18, 2010 16:36
Paikkakunta: Leppävirta/Varkaus

Re: Tonnarin tuunausta ja fiksailua ajan ja rahan salliessa..

Viesti Kirjoittaja Turbohullu »

Perhana talven aikana täältä lähiseudulta pamahtaa kans ripeempää tonnaria tosin ei tähän jannen tehoihi yltävää mut sinne 350-400hv lukemii :lol: kuhan rahapussi pitäs nyörit auki sen aikaa :mrgreen:
Voidaa sit porukalla miettiä kun tonnarit hajoo että mikä meni pielee mut eiköhä se mun viritys ensiksi hajoa jos sinne asti päästään :wink:
9000 Cse 2.0t Jubilee -97 Stage X
9000 2.3T Aero - 93 Stage 3
#6089
tiirikkav2
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 06:05
Paikkakunta: Askola

Re: Tonnarin tuunausta ja fiksailua ajan ja rahan salliessa..

Viesti Kirjoittaja tiirikkav2 »

Mukava lukea näitä tekniikkajuttuja! Onko tietoa tehoista tällä hetkellä ? Itsellä talven aikana tarkoitus tehdä +400hv takaveto B234 niin pääsee kiusaamaan saabeja :wink: EDIT: Taitaa mennä aika samoissa 1.8barilla tuo 35super, ku like_a_glove:n aikaisemmin penkittämät 435hv? Olikos tämä e85 vaiko bensa :?:
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Tonnarin tuunausta ja fiksailua ajan ja rahan salliessa..

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

tiirikkav2 kirjoitti:Mukava lukea näitä tekniikkajuttuja! Onko tietoa tehoista tällä hetkellä ? Itsellä talven aikana tarkoitus tehdä +400hv takaveto B234 niin pääsee kiusaamaan saabeja :wink: EDIT: Taitaa mennä aika samoissa 1.8barilla tuo 35super, ku like_a_glove:n aikaisemmin penkittämät 435hv? Olikos tämä e85 vaiko bensa :?:
Moi! Talven aikana tarkoitus käydä penkissä..tuossa softari mainitsi kun kesällä samanlaisen kokoonpanon softasi,tosin 10# pakopesällä että tuntuisi ripeämmältä tämä minun kokoonpano,siitä oli penkattu 433hv/610nm. Oishan se lystiä jos 450hv menisikin rikki.. :P voi olla et tarviis kuitenkin saada paineet sinne kakkoseen..katsotaan mitä irtoo kun penkkiin asti pääsee..
Eihän tämä projekti ikinä lopu ja aikaa vienyt kun stage kerrallaan virittää just miten sattuu löysää paalua löytymään..eli ei kovin usein.. :lol:
Joo e85:lla on tämä viimeisin kokoonpano.
Nii tsemppia vaan omaan projektiin!
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Tonnarin tuunausta ja fiksailua ajan ja rahan salliessa..

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Turbohullu kirjoitti:Perhana talven aikana täältä lähiseudulta pamahtaa kans ripeempää tonnaria tosin ei tähän jannen tehoihi yltävää mut sinne 350-400hv lukemii :lol: kuhan rahapussi pitäs nyörit auki sen aikaa :mrgreen:
Voidaa sit porukalla miettiä kun tonnarit hajoo että mikä meni pielee mut eiköhä se mun viritys ensiksi hajoa jos sinne asti päästään :wink:
Eihän se heti hajoa kun teet kunnolla koneen niinkuin täällä tapana on tehdä.. :wink:
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Tonnarin tuunausta ja fiksailua ajan ja rahan salliessa..

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Jos täältä joku hoksais lukea niin heitän kyssäriä..
Ahtopyynnit ei jostain syystä toteudu..
Eli custom softa ja kokoonpano ilmennyt projektista.
Muutama viikko sitten hierottu softaa ja toteutunut paine jäi sinne 1.9bar tuntumaan.
Nyt ahtaa n.1.2-1.5bar maksimissaan,hukkis kyllä aukeaa,en ole vielä purkanut sitä jos mäntä jumittaa..Kalvo oli ehjä.

Tulpat ei ole kovinkaan vanhat ngk8:t,vara seiskoilla kokeilin mutta ei auttanut.Kokeilen vielä ihan uudella kierroksella tulppia kun ennätän.
Pumppu oli ok,kun käytin ämpäriä irti. Mankkuvena surisee ja tein johdotukset uusiks varmuuden vuoksi kunnon liittimillä.

Alkoi oireilemaan että välillä ahtoi täydet välillä ei. Nyt ei välilläkään toteudu max pyynti.

Seokset ok täysvedossa,en usko että kassupuolella olisi kun ei prötää yms? pitää kokeilla toisella kun saa lainaan jostain. Kontissa yks mut sillä prötää ahdoilla.

Alipaineletkut uusittu ja ahtovuotoja ei ainakaan kuuluvilla ole..

OBD palikaan mukaan torguella ei antanut nakuja,ei ole lawiceliä vielä niin ei pääse tarkemmin softaan käsiksi..

Jos jotain tulee mieleen niin saa kommentoida :roll:
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Tonnarin tuunausta ja fiksailua ajan ja rahan salliessa..

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

:oops: En tiedä kehtaako mainita..tänään ihmettelin konehuoneessa ja kattelin mankkuvenan letkut niin kompuran letku meni Wastegaten paikalle ja vastaavasti hukkiksen letku Compressor reikään..En käynyt testaa mut eiköhän se siinä sit ollut..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Mutteripena
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Elo 11, 2016 16:47

Re: Tonnarin tuunausta ja fiksailua ajan ja rahan salliessa..

Viesti Kirjoittaja Mutteripena »

Varmaan joku kateellinen naapuri käyny vaihtaa letkujen paikat.. :D
Vastaa Viestiin