Tonnarin tuunausta ja fiksailua ajan ja rahan salliessa..

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4571
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tonnarin tuunausta ja fiksailua ajan ja rahan salliessa.

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Miksi 4 bar bensapaine jos suuttimet on noin isot ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Tonnarin tuunausta ja fiksailua ajan ja rahan salliessa.

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Ei tarkkaa tietoa vaatiiko sen vai ei..softaaja vaan mainitsi että 4bar säädin olis hyvä laittaa samalla..eikös noista 1000cc ruutista saa parhaimman hyödyn irti 3.8bar paineilla?
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4571
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tonnarin tuunausta ja fiksailua ajan ja rahan salliessa.

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ihan en ymmärrä mihin hyötyyn bensapaineen nostolla pyritään tässä tapauksessa. Tonniset riittää etanolillakin takuulla 500hp projektiin ja bensapaineen nosto lisää kapasiteettia teoreettisesti 15% sekä vaatii bensapumpulta 1 bar enemmän paineentuottokykyä kuin vakioregulla.
Ehkä tähän liittyy jotain uusinta hottia josta en ole tietoinen
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Tonnarin tuunausta ja fiksailua ajan ja rahan salliessa.

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Tuskinpa liittyy mitään hottia tähän hommaan.. :oops: En ole liian paljon perehtynyt siihen kuinka pitkälle vakio bensanpaineella päästään noilla suuttimilla,mutta hyvä jos ei tarvitsekaan nostaa,harmi kun kerkesin jo tilata sen 4bar regulaattorin..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Tonnarin tuunausta ja fiksailua ajan ja rahan salliessa.

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Tosiaan siitä regusta oli tuossa juttua sen verran et voisi parantaa kylmänä tyhjistä jos siellä on vakiolla 2.3bar vs 3.3bar,sumu olisi parempi..mut eihän se pakollinen ja se jää sit nähtäväksi kun softaan asti pääsee..pari muuttujaa vielä ennen sitä..

Osia olis nyt tallilla,tänään virtalalta haettiin:
-ahdin
Kuva
-suuttimet löytyi kunnostetut edullisesti
Kuva
-hukkis 40mm,kopiotuote mutta ainakin virtala kehui tätä mallia toimivaksi
Kuva
-tuossa pakosarjasta vielä kuva,aiheuttaa hieman töitä koska putket ei mene sytytysjärjestyksen mukaan oikein tuolle ulkoiselle hukkikselle..
Kuva
-tuossa kuva vanhasta ahtimesta sarjassa
Kuva

Näillä jatketaan kun keretään ja yritetään seuraavaksi saada tuo sarja kuosiin ja hukkis/screameri valmiiksi niin pääsis sit kasaamaan ja miettimään seuraavia askeleita..
Suuttimiin joutuu myös modauksen tekee kun nuo 1000cc on USCAR liittimillä ja decat boschin isoilla..

Kytkintä ei vielä hommattu mutta tarkoitus oli tuolta klracing.se kautta tilata se 4lapanen 240mm sintteri+siihen 1mm shimmi sarja,ilmeisesti tarvitsee sen..
Viimeksi muokannut jannevillepetteri, Ti Syys 13, 2016 14:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Turbohullu
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: La Joulu 18, 2010 16:36
Paikkakunta: Leppävirta/Varkaus

Re: Tonnarin tuunausta ja fiksailua ajan ja rahan salliessa.

Viesti Kirjoittaja Turbohullu »

Jopas nyt hurjaksi heittäydyit kun itsellä vähä venähtää oma virittely loppu kesälle :lol:

Mut hyvältä kuulostaa tuleva kokoonpano :saab:
9000 Cse 2.0t Jubilee -97 Stage X
9000 2.3T Aero - 93 Stage 3
#6089
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Tonnarin tuunausta ja fiksailua ajan ja rahan salliessa.

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Thanks! :wink:
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Tonnarin tuunausta ja fiksailua ajan ja rahan salliessa.

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Projekti etenee..ja kuvia lisää,tässä uusi vs vanha ahdin:
Kuva
Sitten lähdettiin silppuamaan pakosarjaa ja tekemään hukkiksen putkia..
Kuva
Tässä hukkiksen putket ja laippa valmiina,2 sylinterin putki vielä vaiheessa..
Kuva
Tuossa vielä siitä valmiista hukkaportin tekeleestä:
Kuva

Ja illan tullen sarjan sovittelua ahtimen kanssa..
Kuva

Ja jotenkin se vielä mahtui konehuoneeseenkin:
Kuva

Näin,tänä aamuna hiekkapuhalsin töissä sarjan sisäpuolelta sitten lähti laippojen oikaisuun..
Jos hyvin käy niin mahdollista ottaa jo savut viikonloppuna..

Aika tiukka tuo imulähtö turbolla mutta siihen oli tarkoitus vaan laittaa 4" lyhyt jousto ja filtteri päähän.Ahtoputken kanssa myös vähän tiukkaa mutta eiköhän ne paikkansa löydä..

Otetaan lisää kuvia kun paketti kasaantuu.. :)
Viimeksi muokannut jannevillepetteri, Ti Syys 13, 2016 14:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Turbohullu
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: La Joulu 18, 2010 16:36
Paikkakunta: Leppävirta/Varkaus

Re: Tonnarin tuunausta ja fiksailua ajan ja rahan salliessa.

Viesti Kirjoittaja Turbohullu »

jannevillepetteri kirjoitti:Projekti etenee..ja kuvia lisää,tässä uusi vs vanha ahdin: http://aijaa.com/tbIoah
Sitten lähdettiin silppuamaan pakosarjaa ja tekemään hukkiksen putkia.. http://aijaa.com/XqCTqK
Tässä hukkiksen putket ja laippa valmiina,2 sylinterin putki vielä vaiheessa.. http://aijaa.com/gOO6Jl
Tuossa vielä siitä valmiista hukkaportin tekeleestä: http://aijaa.com/pRYqJI

Ja illan tullen sarjan sovittelua ahtimen kanssa.. http://aijaa.com/Dur4lG http://aijaa.com/T7dM6T

Ja jotenkin se vielä mahtui konehuoneeseenkin: http://aijaa.com/6JCnMM

Näin,tänä aamuna hiekkapuhalsin töissä sarjan sisäpuolelta sitten lähti laippojen oikaisuun..
Jos hyvin käy niin mahdollista ottaa jo savut viikonloppuna..

Aika tiukka tuo imulähtö turbolla mutta siihen oli tarkoitus vaan laittaa 4" lyhyt jousto ja filtteri päähän.Ahtoputken kanssa myös vähän tiukkaa mutta eiköhän ne paikkansa löydä..

Otetaan lisää kuvia kun paketti kasaantuu.. :)
Pitää tulla joku päivä kattoo millainen hirviö siitä tulee :mrgreen:
9000 Cse 2.0t Jubilee -97 Stage X
9000 2.3T Aero - 93 Stage 3
#6089
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Tonnarin tuunausta ja fiksailua ajan ja rahan salliessa.

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Its alive..tai oikeastaan lauantai yönä päästiin ekat koeajot tekemään..aika iso ero vanhaan ahtimeen vaikka softa onkin vielä tosi paksulla ja ei tälle kokoonpanolle..
Hukkis pitää hyvin,ja ei mitään vuotoja muutenkaan sarjassa tai muualla..
Testivideoita laitan kun saan ne koneelle.. :)

Ainut et vieläkin startissa pöläyttää sinistä..en tiedä johtuuko softasta,öljyn seassa haisee bensa et on rikkaalla..tai sit venavarren kumi falskaa..

Kytkin tilattu myös ja jos sen sais tällä viikolla paikalleen niin voisi härnätä TTH:ta softa leikkeihin.. :roll:

Ei tuolla nyt niin kiire et jos ei kerkeä lappeenrantaan särkemään..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Tonnarin tuunausta ja fiksailua ajan ja rahan salliessa.

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Tuossapa pari maistiaista ekoista koeajoista..

Pieni burnis:
Kuva
Ja sit tollanen 80-210km/h ohiveto..
Kuva

Softaus taitaa sattua aikaisintaan samalle viikonlopulle kuin lappeenrannan kisat joten se jää sit seuraavaan kertaan,mut pääasia et saa hierottua bitit oikeinpäin.. :)
Viimeksi muokannut jannevillepetteri, Ti Syys 13, 2016 15:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Tonnarin tuunausta ja fiksailua ajan ja rahan salliessa.

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Päivitellään..kykä vaihdettu,perjantai yönä saatiin palikat kiinni ja hyvin puree..kyllähän se aika rajusti ottaa kiinni mutta ihan ajettava vielä..vanha 228mm olikin hieman lipsunut.. :roll: kuvia laittelen vaihdosta kun kerkiää koneelle laittaa taas kuvia..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Tonnarin tuunausta ja fiksailua ajan ja rahan salliessa.

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Kymmenen pisteen kysymys...

Softaa hierottiin lauantaina ja oikeastaan se tulikin jo purkkiin ja säädöt kohdilleen kunnes aivan viime vedoilla ilmeni vika..alkoi prötäämään,ahdot tippui ja veti laihalle. Ensin tulppien vaihtoon,ei vaikutusta..ämpäri ylös,kaikki ok..nilkuttamalla kotiin koska osa alueella kävi tosi laihalla. 1000cc suuttimilla käy tyhjää huonosti,afr seilaa laihalla,ei voi ajaa oikeastaan ollenkaan,check engine syttyy jolloin heittää vielä laihemmalle.

Kokeiltu entisillä 870cc decoilla,osa alueella toimii. Isot suuttimet kävi testipenkissä,ei roskia,ei häiriötä,tuotto hyvä. Nämä oli siis kunnostetut uudet suuttimet.

Tänään putsattu polttoainelinjat,mitattu pumpun tuottoa,kokeiltu toisella pumpulla,vakiolla. Bensanpaineet ok,3 bar tyhjäkäynnillä,lähtee nostamaan ahdoilla mutta vetää laihalle heti.

Mitattu puristukset moottorista,kokeiltu eri kassua..ei tule mieleen mitä seuraavaksi. :roll:

Viikonloppuna lähdettävä tsekkaa softaa uusiks ja onneks softaajalla on samanlaiset suuttimet joilla voi kokeilla ja sulkea vaihtoehdon pois että suuttimet olisi vialliset..
Erittäin mielenkiintoinen vika.

Otetaan ehdotuksia vastaan mitä voisi tässä viikolla vielä testata.. :roll:
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Jadii92
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Pe Helmi 06, 2015 20:32
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tonnarin tuunausta ja fiksailua ajan ja rahan salliessa.

Viesti Kirjoittaja Jadii92 »

Eihän ammu ahtoja yli pyynnin? kokeileppa huvikses polttoainesuodatin vaihtaa, josse roska ois jossain muualla ja lähteny nyt liikkumaan kun enempi kakkua tulee ;)
Saab 9-3 ''Wnb Viggen'' Stage : Ei mitään hajua enään.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Tonnarin tuunausta ja fiksailua ajan ja rahan salliessa.

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Pyyntiä on 2bar ja ei se anna ahtaa kun puoli baria ja vetää heti laihalle..linjastot aukaistu paineilmalla,voihan sen suodattimen kokeilla vaihtaa..
Sehän tässä outoa on et pienemmillä decoilla voi ajaa ja toimii tyhjis ok ja osaalueet ennen ahtoja.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Vastaa Viestiin