Sivu 4/4

Re: 9-3 TTiD -08 laittelupäivyri

Lähetetty: Ke Helmi 22, 2017 09:39
Kirjoittaja nikrei
AZP kirjoitti: Itse asiassa homma selviää varmasti vain irrottamalla pöntöstä takapäästä putki ja kurkkaamalla taskulampulla sisään. Joku on voinut poistaa DPF:n niinkin, että on vain ottantu autosta pöntön irti ja vetänyt vaikkapa piikkauskoneella sisällön tuusan nuuskaksi pakoputken reikien kautta. Sisään jää vielä varmasti ehjää kennoa, mutta kun saa keskelle toteutettua riittävän ison reijän, niin kaasut kulkeutuu kyllä läpi ilman huolta suodattimesta.

Itse en ole tätä siis kokeillut, mutta aikanaan tällaisenkin vinkin DPF-poiston "helpompaan toteuttamiseen" sain.
No tuohan on kätevä tapa ollu tuhota filtteri. Ei ainakaan katsuri hoksaa kovin helposti, koska ei tietenkään näy ulospäin milläänlailla :D.

Eihän tuossa sit mitään järkeä ole lähteä ainakaan uusimaan DPF:ää. Lienee hinta aikalailla sama laittaako softan vai uuden DPF:n. Kuljettajan kannalta turha miettiäkkään kumpi vaihtoehto vaikuttaa hauskemmalta.

Vai oonko ihan väärässä, että softalla TuplaTiDin savuarvoja saa vähän alaspäin, että alittaa ton 1.5:n ilman suurta pelkoa takapuolessa?

Re: 9-3 TTiD -08 laittelupäivyri

Lähetetty: Ke Helmi 22, 2017 10:08
Kirjoittaja jcarlson
Alle 1,5 pitäisi softalla päästä ilman ihmeempiä. Savuahan saa helposti alas mutta koska softassa ei (pre-2010) tehdä eroa paikallaan polkaisun ja ajossa polkaisun välillä niin jos syöttörajoittimia laittaa tiukemmiksi niin se vaikuttaa hieman myös kaasunvasteen herkkyyteen kun kerätään ensin ahtoja ennen kuin syöttöä tulee.
Tietysti näissä muunmerkkisissä joissa ei ole "huijausmoodia" on jo valmiiksi kaasunvaste pehmeämpi jolloin savutestissä tulee matalat arvot ilman filtteriäkin.
Saabissa on vaan jo tehtaalta haettu mahdollisimman pirteää vastetta ja annettu DPF:n hoidella polkaisusavut.

Re: 9-3 TTiD -08 laittelupäivyri

Lähetetty: La Huhti 08, 2017 04:42
Kirjoittaja nikrei
Eilen törsätty 285€ uusiin kesägummeihin. Harvinaisen epäharvinaiset 205/55 R16, kuten edellisetkin. Mutta merkkinä Triangle :lol: . Vaikuttaa tosin yllättävän hyviltä ainakin sisämelun puolesta. Kokemusta tosin vasta 20km. Samassa yhteydessä huomattu takajarrupalojen olevan melko finaalissa, eli paha n. 30€ arvoinen naula arkkuun :(. Pitää käydä mahd.pian Motonetistä ja laitella seuraavalla vapaaviikonlopulla.

Josko tässä taas selviää hetken eteenpäin :lol:

Re: 9-3 TTiD -08 laittelupäivyri

Lähetetty: To Huhti 13, 2017 06:59
Kirjoittaja nikrei
Tää ketju päättyy omalta osaltani tähän. Varkauden Kamuxilta voi käydä hakemassa joku onnekas itselleen hienon loppuunajetun kolkin itselleen :lol:.

Erehdyin käydä katsomassa siellä toissapäivänä 9-5 Aeroa ja eilen kävin noutamassa pois. Voitolle en rahallisesti todellakaan jäänyt, mutta millonka näissä autokaupoissa jotain tienaisi, vielä kun Saabien kanssa pelaa :lol: . Toki tavallaan jäin voitolle, koska uusi auto on vanhaa halvempi :P . Seuraavaksi joutuu vaan etsimään jonkun Varkauden lähimaastosta, kuka laittaa etanolisoftan vm. 2000 Airoon!

Re: 9-3 TTiD -08 laittelupäivyri

Lähetetty: To Huhti 13, 2017 11:53
Kirjoittaja Tobbana
Iisalmessa ainakin onnistuu. ;)

Re: 9-3 TTiD -08 laittelupäivyri

Lähetetty: To Huhti 13, 2017 12:11
Kirjoittaja AZP
Onnea autonvaihtajalle! Voitolle jää aina jos loppuunajettu lähtee jonkun muun kuin paalimiehen matkaan :mrgreen:

Melko ongelmattomia näytti tämän ketjun perusteella kilsat olleen, kun puolessatoista vuodessa raportoitavaa kertyi vain neljä sivua. Mutta tuo vaihdokkihan onkin sellainen peli, että ehkä siitä irtoaa juttua jo enemmän :wink:

Re: 9-3 TTiD -08 laittelupäivyri

Lähetetty: To Huhti 13, 2017 12:22
Kirjoittaja nikrei
Tobbana kirjoitti:Iisalmessa ainakin onnistuu. ;)
Tämä olikin muistissa, jos ei lähempää löydy. Yhden femman sinun luona aikoinaan käytinkin :lol:
AZP kirjoitti:Onnea autonvaihtajalle! Voitolle jää aina jos loppuunajettu lähtee jonkun muun kuin paalimiehen matkaan :mrgreen:

Melko ongelmattomia näytti tämän ketjun perusteella kilsat olleen, kun puolessatoista vuodessa raportoitavaa kertyi vain neljä sivua. Mutta tuo vaihdokkihan onkin sellainen peli, että ehkä siitä irtoaa juttua jo enemmän :wink:
Uudella ajettu 50km ja CE-valo tuli ekan kerran tauluun. Joko Bypassi sökönä, tai sit vaan alipaineletkut niin hajalla. Toistaseks kuittasin vaan pois, eikä tullu vielä takas, niin korjataan pyhinä pois nuo letkut. Mut tästä se lysti sit alkaa :lol:

Mut kieltämättä aika huoletta pääs tolla kolkilla. Perus kuluvia kiluja kun muisti vaihdella viimeistään kun katsuri muistutti. Ei voi pitää kovin huonona. Pulaan ei jättänyt kertaakaan :D.