3.0 Tid moottoriprojekti

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
paavo80
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ti Helmi 10, 2015 20:09
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 3.0 Tid moottoriprojekti

Viesti Kirjoittaja paavo80 »

Jaahas! Kuvat päivitetty uudestaan julkisesta kansiosta jotta näkyisi muillekkin. Kiitos Google päivityksestä. Kirjoittele tässä nyt sitten blogia. Prkl! :evil:
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
paavo80
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ti Helmi 10, 2015 20:09
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 3.0 Tid moottoriprojekti

Viesti Kirjoittaja paavo80 »

Projekti valmis. 15 minuutin ilmausjumpan jälkeen pärähti käymään. Nyt sitten päivittelen käyttökokemuksia ja kuinka kilometrejä tulee "patenttikorjaukselle"

Vielä on kaikki niin kuin pitääkin. Ei painetta paisarissa eikä tarvetta lisätä jäähdytysnestettä.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
paavo80
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ti Helmi 10, 2015 20:09
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 3.0 Tid moottoriprojekti

Viesti Kirjoittaja paavo80 »

Ilmauksen suoritin 2:n desin kokoisella lääkeruiskulla johon kiinnitin renkaantäyttölaitteesta letkun päineen. Se paluulinjan venttiiliin kiinni joka on jakopään yläpuolella. Kaksi litraa naftaa ruisku kerrallaan läpi ja sen jälkeen muutaman kerran lyhyt starttaus ja ilmat pois suuttimien liittimiltä ja pata alkoi rokkaan.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1852
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: 3.0 Tid moottoriprojekti

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Hienoa että näitäkin joku jaksaa askarrella. Toivottavasti löysit sopivat lääkkeet , niin että kone
pysyy kasassa.... :D

En ole itse moisella voimalinjalla ajellut , mutta käsittääkseni toimiessaan hieno kone tuo riiselkutonen...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
paavo80
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ti Helmi 10, 2015 20:09
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 3.0 Tid moottoriprojekti

Viesti Kirjoittaja paavo80 »

Samaa toivon. Että ei tullut tehtyä turhaa työtä.

Aika näyttää. Loppukesästä se alkaa tutustumaan paremmin maantiehen kun otan sen työmatkakäyttöön.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
paavo80
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ti Helmi 10, 2015 20:09
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 3.0 Tid moottoriprojekti

Viesti Kirjoittaja paavo80 »

Tässä vähän traktorin pärinää remontin jälkeen

https://youtu.be/LnZxt1AmT7c
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
B530HT
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: La Tammi 18, 2014 20:47

Re: 3.0 Tid moottoriprojekti

Viesti Kirjoittaja B530HT »

Mitens on kilometrejä tullut ja miten kone pelaa? Teitkö muuta tuolle moottorille sen olessaan puoliksi levällään, esim. polttoainepuolelle, vaihteistolle,jne.? Kiinnostava topicci !
paavo80
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ti Helmi 10, 2015 20:09
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 3.0 Tid moottoriprojekti

Viesti Kirjoittaja paavo80 »

Hyvin on toiminut.

Paisaripaineet on pysynyt kurissa. Eikä vettä ole kadonnut. Jos alkaa oireilemaan menee auto purkuun.

Tänään juuri katsastin ilman moitteita :D

En tehnyt muuta kuin laajan huollon ja hinkkasin kaiken noen ja paskan pois. Vaihteistoöljyt, ja jarrunesteet, hihnat, kaksoismassapyörä ym suodattimet tuli vaihdettua. Kaikki tarpeellinen siis.

On jokapäiväisessä ajossa tästä tulevaisuuteen.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
paavo80
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ti Helmi 10, 2015 20:09
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 3.0 Tid moottoriprojekti

Viesti Kirjoittaja paavo80 »

3000 km takana ja useampi tankkaus. Edelleen toimii. Kulutus on yllättänyt positiivisesti. Ajan tankkillisella 1010 km ja tankatessa menee 65-67 litraa. siitä voi kukin laskea kuinka pienellä tämä menee.

Ja ajo on yhdistettyä mutta kuitenkin enemmän matkaa cruise päällä.

Loistava peli!!!!!
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
B530HT
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: La Tammi 18, 2014 20:47

Re: 3.0 Tid moottoriprojekti

Viesti Kirjoittaja B530HT »

Tervehdys
Onko tämä riiseli vielä ajossa?
Ja jos, niin miten korjaus onnistunut?
paavo80
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ti Helmi 10, 2015 20:09
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 3.0 Tid moottoriprojekti

Viesti Kirjoittaja paavo80 »

Vielä toimii. Hyvin on korjaus kestänyt :saab:
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
B530HT
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: La Tammi 18, 2014 20:47

Re: 3.0 Tid moottoriprojekti

Viesti Kirjoittaja B530HT »

Morjensta.
Vieläkö ko. autolla mennään ja jos, niin kuinka on remontti kestänyt?
paavo80
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ti Helmi 10, 2015 20:09
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 3.0 Tid moottoriprojekti

Viesti Kirjoittaja paavo80 »

Terve!

Vielä on ajossa ja ei ole ongelmia ilmennyt. On jo uudella tyytyväisellä omistajalla. Ite siirryin uudempaan biopoweriin kun kilometrit väheni....
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
B530HT
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: La Tammi 18, 2014 20:47

Re: 3.0 Tid moottoriprojekti

Viesti Kirjoittaja B530HT »

Kyllä tuossa 'pieni' vaivan näkeminen kannatti näköjänsä. Hyvä mottihan tuo on kun saa sen pelaa kunnolla.
paavo80
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ti Helmi 10, 2015 20:09
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 3.0 Tid moottoriprojekti

Viesti Kirjoittaja paavo80 »

Juu. Kyllä kannatti. Yllätyin itsekkin lopputuloksesta ja myöskin moottorin luonteesta ja kulutuksesta. Menee todella pienellä matka-ajossa.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
Vastaa Viestiin