rata saab aero 9-5 2.3 turbo 700hp

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
tttalja
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ma Marras 04, 2013 14:04
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: rata saab aero 9-5 2.3 turbo 700hp

Viesti Kirjoittaja tttalja »

Tätä seurataan innolla. Kuvat olis kivoja...

Jarrut riittää tai ei. Mun mielestä vois mennäkin ihan kivasti kisapaloilla ja jollain oikeasti kunnollisilla nesteillä, esim Castrolin SRF tai vastaavat.
#6567 - No Saab :(
VW "Jetta" mk3 ekoTD
VW New Beetle Turbo S
miltsi
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: To Joulu 25, 2014 19:31

Re: rata saab aero 9-5 2.3 turbo 700hp

Viesti Kirjoittaja miltsi »

Ja kai tällä tosiaan on tarkoitus mennä koittamaan myös oikeille moottoriradoille kuin mitä mainitsitte.pääasiassa honkajoen moottoriradalle johon ei tahdo saada 200 pääsuoralle oikeen millään laitteella.mutta se oli autossa uskomatonta kuinka kevyt oli takapää kun turhat karsittu pois.akselipainot vielä punnitsematta mutta eiköhän nekin vielä saada punnittua.kertokaas onko saabin vakio tankki kova hörppimään ilmaa kaarteissa?toki tulee tähän kerääjäsäiliö ettei pitäisi.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4571
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: rata saab aero 9-5 2.3 turbo 700hp

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Tietyissä tankkivuosimalleissa on irtolaipioit sisällä joka estänee loiskuntaa. Putkea pitkin polttoaine ei voi pois tulla koska siella on kaatumisen varalta takaiskumekanismi. Ja muutenkin tankki on aika tiivisi kyllä...
Pumppuhan on normaalisti ämpärissä ja noilla tehoilla pumppuhan on jo vaihdettu eli sen rakenne lienee tuttu. Ideahan siellä on että ämpäri on aina täynnä vaikka tankissa ei montaa litraa enää pohjalla ole mutta isotehoinen pumppuhan imaiseen sen ämpärin tyhjäksi hetkessä. Paluulinja tulee myös ämpäriin.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: rata saab aero 9-5 2.3 turbo 700hp

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

Pakari kirjoitti:
like_a_glove kirjoitti:onko ihan normi levyt vai edes uritetut? jos normit ni voi olla se 2 kierrostakin aika tiukassa...omat kokemukset saabien jarruista, oli aeron tai ei, ni on se et ne loppuu ekan kierroksen aikana.

Toki voi olla että sit käytän jarrua vaan helvetisti enemmän ku muut...
Aiemmin mainittiin että auton massaksi olisi tulossa n.1000kg, tämähän olisi jo 640kg vähemmän kuin esim. allekirjoittaneen femma. Myös se kuinka niitä jarruja käyttää on myös todella suuri merkitys. Näillä spekseillä 2 kierroksen veto asianmukaisilla paloilla ja levyillä olla täysin mahdollista. Kuulemma rata-auton jarrut kannattaa tosiaan mitoittaa juuri ja juuri sellaisiksi että riittävät käyttötarkoitukseen. Niitä ei kannata "yliampua" koska se on isojen poikien mielestä poissa auton ajettavuudesta kun jousittamaton massa lisääntyy.

Kerroppas Pakari nyt kun aloitit neroileen, miten otat femmasta 640kg pois?

Ja ei edelleen, ne vakio levyt on jo materiaaliltaan sellaista paskaa että ei vaan kestä. Mulle on aivan sama millä jarruilla muut ajelee, kunhan yritin tarjoo vinkkiä ettei turhaan menis perse edellä puuhun.

Isot pojat voi jatkaa niitten jousittamattomien massojen mittailuita...ilmeisen sopivaa touhua niille. Ehkä myös sulle?

PS. Jarruja ei voi ylimitoittaa! Ja nyt en tarkoita kokoa, vaan kestävyyttä ja pitoa. Katsos kun se koko ei aina tarkoita Pakari hyvä, että olisi parempi, materiaali merkkaa enempi. vink, vink. :wink:

ja jos jarrut pitää "liikaa" on renkaat paskat tai alustassa vikaa.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: rata saab aero 9-5 2.3 turbo 700hp

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Tuo kysymys painon pudotuksesta sinun tulee esittää projektin tekijälle - ei minulle. Minulla otteessa lukee 1640kg, ja jos projektin tekijä ilmoittaa tavoitepainon olevan 1000kg:ssä niin.. elä minulta sitä kysy että kuinka se saavutetaan vaan kysy sitä ketjun aloittajalta. Totesin lähinnnä luvut kun ne otti silmään - ottamatta enempää tai vähempää kantaa siihen että kuinka se toteutetaan. Ihme kun kukaan muu ei sitä huomannut... Vasta minun kirjoitukseni jälkeen sinä siihen tartuit.

Minä en tiedä mitä sinulle tarkoittaa "asianmukaisuus".. Minä taas yritin tarkoittaa sitä että siellä on tarkoitukseen sopivat levyt ja palat. En tarkoittanut vakio levyjä ja paloja, vaan vakiokokoisia. Tälläiseen autoon asianmukaiset levyt ja palat tarkoittaa mielestäni jotain race-henkistä.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
miltsi
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: To Joulu 25, 2014 19:31

Re: rata saab aero 9-5 2.3 turbo 700hp

Viesti Kirjoittaja miltsi »

Tohon omaan tuli kuidusta luukut.ovet kuskinovea lukuunottamatta tulee pelkkä pinta alumiini kiinteästi kiinni.sivuikkunoiksi pleksit.aluksi meinasin uittaa korin hapossa mutta päätin siirtää sen seuraavaan auton purkuun,kunhan olen saanut tämän koslan toimiin suurinpiirtein kuten pitää.jos en satu saamaan myytyä ja aikaa riittää.cooleri tuo eteen lisäpainoa,mutta onpa oikeassa päässä.tuolla hapossa uittamisessa saa korista turvallisesti pois 1/3 osan.toki silloin kori töihin pitää paneutua eri tavalla kuin nyt.sais tota aikaa vaan olla enemmän..
reimopel
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Pe Touko 03, 2013 19:38

Re: rata saab aero 9-5 2.3 turbo 700hp

Viesti Kirjoittaja reimopel »

Tämän mahdollinen edistyminen kiinnostaisi kovasti. :D :D
hyvoneju
"Aero"
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 18:26
Paikkakunta: Raisio

Re: rata saab aero 9-5 2.3 turbo 700hp

Viesti Kirjoittaja hyvoneju »

Onko vielä tuo 5.5 voimassa / valmistuuko / valmistuiko ?
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
Piikkisika
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: To Joulu 12, 2013 17:21
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: rata saab aero 9-5 2.3 turbo 700hp

Viesti Kirjoittaja Piikkisika »

Joteki tuntuu hassulta että tämmöstä masinaa puuhataan tosissaan, eikä oo yhtään kuvaa nähty koko kampesta/osista. Vai ollaanko vielä ajatuksen tasolla?
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4953
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Re: rata saab aero 9-5 2.3 turbo 700hp

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Piikkisika kirjoitti:Joteki tuntuu hassulta että tämmöstä masinaa puuhataan tosissaan, eikä oo yhtään kuvaa nähty koko kampesta/osista. Vai ollaanko vielä ajatuksen tasolla?
taitaa olla ajatusten ja mielikuvitusten tasolla koko projekti, kun kovat on puheet mutta kuvat kyllä auttaisivat asiaan aika paljonkin.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Re: rata saab aero 9-5 2.3 turbo 700hp

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Tuha kirjoitti:
Piikkisika kirjoitti:Joteki tuntuu hassulta että tämmöstä masinaa puuhataan tosissaan, eikä oo yhtään kuvaa nähty koko kampesta/osista. Vai ollaanko vielä ajatuksen tasolla?
taitaa olla ajatusten ja mielikuvitusten tasolla koko projekti, kun kovat on puheet mutta kuvat kyllä auttaisivat asiaan aika paljonkin.
Ei se mielikuvitusprojekti ole, olen sen itse nähnyt jo muutakia kertoja kun Miltsillä olen poikennut.
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: rata saab aero 9-5 2.3 turbo 700hp

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Toiset laittaa kuvia ja tarinaa nettiin, toiset touhuaa talleissa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
paavo80
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ti Helmi 10, 2015 20:09
Paikkakunta: Lempäälä

Re: rata saab aero 9-5 2.3 turbo 700hp

Viesti Kirjoittaja paavo80 »

Tuo kuva touhu on mennyt mukavan helpoksi. Itsellä kärvähti päreet sen kanssa ja en ole jaksanut enää foorumin kanssa tapella. Ehkä sitten joskus löytyy hermoja kun tallissa ei ole enää niin paljon kesken olevia projekteja.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
Jontse
"Viggen"
Viestit: 549
Liittynyt: Ke Huhti 23, 2008 13:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: rata saab aero 9-5 2.3 turbo 700hp

Viesti Kirjoittaja Jontse »

Kyseessä liene tämä?
Kuva
9000 2.3T -95 Tonttu
93 ss Aero -03 facelift kolkki
miltsi
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: To Joulu 25, 2014 19:31

Re: rata saab aero 9-5 2.3 turbo 700hp

Viesti Kirjoittaja miltsi »

Joo joku päässyt kuvaamaan :D piti laittaa tulille tänään mutta bensa tukkia pitää vähän muokkailla.sit auto säätöön.mutta on muitaki hommia niin ei viitsi kiirehtiä.
Vastaa Viestiin