99 1974 "Staffan"
Re: 99 1974 "Staffan"
Toi etupuskuri on helvetin paljon liian ylhäällä ja muutenkin linussa, eli raiskaus on onnistunut.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: 99 1974 "Staffan"
Joo, tuo on aikapaljon ottanut uutta muotoa tuo puskuri elämänsä aikana. Suoraksi se on tarkoitus koittaa saada, mutta sijoituskorkeus on lopullinen Ei ole tarkoituksena (ainakaan näillä näkymin) tiputtaakaan alemmas siihen orkkiskorkeudelle.
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"
Re: 99 1974 "Staffan"
X7:ssahan se kromipuskuri on tuolla korolla.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: 99 1974 "Staffan"
No niinpähän muuten onkin, täydellinen alkuperäisasennus siis
Pistin tänään Powersparkin kärjettömän sytytyksen ja uuden puolan paikoilleen. Vanha etuvastuksellinen puola härdelli lähti mäkeen kärkien kera ja on muuten kuin eri auto. Ainakin vielä tuntuu siltä, pidemmät ajot selvittänee miten lopulta käy
Pistin tänään Powersparkin kärjettömän sytytyksen ja uuden puolan paikoilleen. Vanha etuvastuksellinen puola härdelli lähti mäkeen kärkien kera ja on muuten kuin eri auto. Ainakin vielä tuntuu siltä, pidemmät ajot selvittänee miten lopulta käy
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"
Re: 99 1974 "Staffan"
Laitoin tuossa eilen uuden maajohdon akulle, kun alkoi olla aika rispaantunut..
Valojen kanssa murheita, tuonne 99 osioon jo kysymystä laittelinkin
Kaikenlaista pientä selvitystä vielä tässä siis, että malttaa talveksi laittaa jemmaan. Mukavampi viedä leimalle sitten keväällä, kun on ongelmat hoidettu jo valmiiksi
Valojen kanssa murheita, tuonne 99 osioon jo kysymystä laittelinkin
Tänään tuli myös joku kummitus käymään, pyörähti sisäpuhallin yhtäkkiä päälle. Rätinää kuului, joten pikaisesti nappasin liittimen irti jottei käryä mitään. Pitänee tutkia tarkemmin tuota, että mikä sen sielunelämä on. Siellähän tosiaan on se etuvastus ollut rikki, joten etuvastukselle menevät johdot on irtaallaan olleet.miikka555 kirjoitti:99:n ajovaloilta jännite karannut. Ei jaksa polttaa kuin toista puolta.
Olisiko jotain pikavinkkejä esim. maapisteistä tms. mitä olisi hyvä kattoa, että saisi nyt kuitenkin palamaan nuo molemmat ilman että tarvii vetää kaikkia piuhoja uusiksi?
Pitkät siis palaa OK, mutta lyhyistä vänkärin puoli pimeä. Jos ottaa kuskinpuolelta liittimen irti, niin vänkärin puoli syttyy. Molemmat paikallaan, vänkärin puolelle tulee kantaan n. 10 volttia ja kuskin puolelle se n. 13,5.
Kaikenlaista pientä selvitystä vielä tässä siis, että malttaa talveksi laittaa jemmaan. Mukavampi viedä leimalle sitten keväällä, kun on ongelmat hoidettu jo valmiiksi
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"
Re: 99 1974 "Staffan"
Löytyhän ne valot!
Sulakerasian pohjasta löytyi syyllinen. 1. sulakkeen pidikkeen ja rasian pohjan alla olevan liittimen väli oli niin hapoilla ettei jännite kulkenut. Väliaikaisella ranella vedin erillisen sulakkeen valoille omaan rasiaansa, eipähän tarvii ekana keväällä alkaa säätämään tuon kanssa.
Tässä sivussa vääntänyt tietokoneelle tuon pirssin alkup. kytkentäkaavion ja piirrellyt siihen sitten mukaan kaikki ranet mitä tekee, niin on mukavampi selvittää jatkossa ja säädellä nuo ranetukset vähän fiksummiksi Samalla selviää myös nuo edellisen omistajan viritelmät, kun alkaa löytyä turhia johtoja.
Sulakerasian pohjasta löytyi syyllinen. 1. sulakkeen pidikkeen ja rasian pohjan alla olevan liittimen väli oli niin hapoilla ettei jännite kulkenut. Väliaikaisella ranella vedin erillisen sulakkeen valoille omaan rasiaansa, eipähän tarvii ekana keväällä alkaa säätämään tuon kanssa.
Tässä sivussa vääntänyt tietokoneelle tuon pirssin alkup. kytkentäkaavion ja piirrellyt siihen sitten mukaan kaikki ranet mitä tekee, niin on mukavampi selvittää jatkossa ja säädellä nuo ranetukset vähän fiksummiksi Samalla selviää myös nuo edellisen omistajan viritelmät, kun alkaa löytyä turhia johtoja.
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"
Re: 99 1974 "Staffan"
No se nyt prkl. Justiin meinasin ajella talvijemmaan, niin eipä mennäkään vielä. Ei lähde käyntiin niin millään, hetken pyöri ja sammui. Ei näy polttoainetta tulevan, suodatin 10cm ennen pumppua ihan kuivana vaikka kuinka hankaa.
Kai se pitää se uusi pumppu jostain metsästää, jos nyt ei huomenna jollain ihmeen kaupalla ala aineet liikkumaan.
Kai se pitää se uusi pumppu jostain metsästää, jos nyt ei huomenna jollain ihmeen kaupalla ala aineet liikkumaan.
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"
Re: 99 1974 "Staffan"
Bensa liikkuu taas pienten selvittelyjen jälkeen http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=180532
Pumppua varmaan pitää talvella etsiä, tai sitten jos laittaa sähköisen pumpun. Onko ajatuksia puolesta/vastaan jos sähköistä pumppua miettii?
Onkohan tuohon puhaltimen esivastukselle mitään nykyaikaista korviketta tai saako noita muualta kuin ruotsin klubilta noita vastuksia?
Pumppua varmaan pitää talvella etsiä, tai sitten jos laittaa sähköisen pumpun. Onko ajatuksia puolesta/vastaan jos sähköistä pumppua miettii?
Tuonkin nyt käytin moottorin irti ja putsailin, ajattelin että olisi hiilet menneet mutta ei. Noh, valoista oppineena tuli mieleen koplata vähän sulakerasiaa. Sama vika kuin tuolla valojen kanssa, eli rasian pohja niin hapoilla ettei virta kulje.miikka555 kirjoitti: Tänään tuli myös joku kummitus käymään, pyörähti sisäpuhallin yhtäkkiä päälle. Rätinää kuului, joten pikaisesti nappasin liittimen irti jottei käryä mitään. Pitänee tutkia tarkemmin tuota, että mikä sen sielunelämä on. Siellähän tosiaan on se etuvastus ollut rikki, joten etuvastukselle menevät johdot on irtaallaan olleet.
Onkohan tuohon puhaltimen esivastukselle mitään nykyaikaista korviketta tai saako noita muualta kuin ruotsin klubilta noita vastuksia?
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"
Re: 99 1974 "Staffan"
Hiljasta ollut kun on tuo pirssi tuolla talvisäilössään.
Noh, kaasari tuli rempattua. Nyt vaan jännittää, että osasinko kasata kaiken oikein ja osaanko vielä säätää kohdilleen
Eikä hävinnyt kuin yksi pultti tuosta läpänakselin perästä, pitää vielä se jostain käydä hakemassa.
Tuli parista varaosa-autostakin sovittua kaupat. Pitää vaan käydä vielä keräämässä ne tuonne appiukon tontille.
-84 tuplis ja olisko ollut -91 satku. Tuosta tupliksesta nyt ei välttämättä hirveästi tule omaan käyttöön, mutta piti ostaa kun oli tuossa lähellä.
Satkusta tarkoitus akselit yms. purkaa itselle, jos tuon jaon ja jarrut ym. muuttaisi... Se toki menee jonnekin hamaan tulevaisuuteen, mutta ompaan osat valmiina sitten.
Noh, kaasari tuli rempattua. Nyt vaan jännittää, että osasinko kasata kaiken oikein ja osaanko vielä säätää kohdilleen
Eikä hävinnyt kuin yksi pultti tuosta läpänakselin perästä, pitää vielä se jostain käydä hakemassa.
Tuli parista varaosa-autostakin sovittua kaupat. Pitää vaan käydä vielä keräämässä ne tuonne appiukon tontille.
-84 tuplis ja olisko ollut -91 satku. Tuosta tupliksesta nyt ei välttämättä hirveästi tule omaan käyttöön, mutta piti ostaa kun oli tuossa lähellä.
Satkusta tarkoitus akselit yms. purkaa itselle, jos tuon jaon ja jarrut ym. muuttaisi... Se toki menee jonnekin hamaan tulevaisuuteen, mutta ompaan osat valmiina sitten.
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"
Re: 99 1974 "Staffan"
Ohhoh kylläpä kiiltää Sopiiko kysyä milläs konstilla sä ton sait aikaseks. Näyttäs ihan kromatulta toi kansi.
Älä tota laita koneeseen vaan pistä vitriiniin säilöön
Älä tota laita koneeseen vaan pistä vitriiniin säilöön
Re: 99 1974 "Staffan"
Bilteman dremel-kopio, muutama kevyt hiomalaikka, pari kiillotuslaikkaa ja bilteman kiillotusaine. Eli kiillotin vaan tuon alumiinin, ei varmaan pitkään käytössä pysy tuollaisena, mutta teki mieli kokeilla
Runko on vetästy pulverimaaliin. Piti tulla mattamusta, mutta maalari unohti ja hinta oli sellanen, että en jaksanut mussuttaa vastaan. Ihan ok tuli noinkin.
Runko on vetästy pulverimaaliin. Piti tulla mattamusta, mutta maalari unohti ja hinta oli sellanen, että en jaksanut mussuttaa vastaan. Ihan ok tuli noinkin.
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"
Re: 99 1974 "Staffan"
Jostakin olen lukenut / kuullut että kiilto pysyy alumiinissa paremmin jos pinnan käsittelee niinkin eksoottisella aineella kun Sinolilla. En tiedä toimiiko kun en ole kokeillut, mutta on tuo kaasari sen verran hieno että kannattaisi joku kikka tehdä että pysyisi likimainkaan tuollaisena
Matti
Re: 99 1974 "Staffan"
Samaa jostain itsekin luin kun tuota aloittelin kiillottelemaan ja tarkoitus oli tuota sinolia kokeillakin, että auttaako mitään. Toivotaan parasta
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"
Re: 99 1974 "Staffan"
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"
Re: 99 1974 "Staffan"
Bensapumppua pitää taas vähän ihmetellä
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=182730
Huomenna toki toivottavasti saa uuden, mutta kun se pittää tietää varmaksi että mikä on rikki
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=182730
Huomenna toki toivottavasti saa uuden, mutta kun se pittää tietää varmaksi että mikä on rikki
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"