Africa Export 3.0t MY00

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Africa Export 3.0t MY00

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Luulin tilanneeni uuden ilmamassamittarin Espanjasta, mutta yllätyksekseni se tuliki Briteistä. No väliäkö tuolla, GM:n laatikos se tuli ja uudelta näytti.

Tarrojen laadusta en tiä, mut vanha varmaa oli ihan ok vaihtaa jo.

Kuva

Ahtimesta on täällä puhuttu, ja päätin sitte tilata netistä. Briteis korjattais vanhaa reilu 300 €:lla, Suomessa vajaa 300 €:lla, Neolta sais käytetyn 300 punnalla, PCS varmaa myis uutta hintaan x... Kiina-turboista on puhuttu paljo, joten ajattelin semmoseen haksahtaa. Köyhälle kun kaikki on kallista.

Kuva

Merkkinä tietenki Toyosports :D

Kuva

Tuo "adjustable actuator" tämän V6:n kohdalla oli se, joka herätti viimeisetkin luottamukset, että myyjä tietää tasan mitä myy :roll:

Kuva

Pitkään tuota pohdein, että ostaako vaiko eikö. Jonkin ajan kuluttua tulin siihen tulokseen, että korjattu on korjattu, ehkä jopa kiinaosilla, käytetty Neolta lienee paska ostos joka tapaukses ja tuo kiina-ahdin on kuitenki halpa. Jossei siis oksenna sisuskaluja koneen sisään :lol: Sit ku viä hetken mietein, että kyseessä on speciaalituote jonku niinki mitättömän auton kuin Saabin yhteen moottoriin, niin kopioko joku oikeesti noita? Eihän siinä oo taloudellisesti mitää järkeä tehdä muotteja ja kaikkee. Eli otin riskin, että sen on pakko olla aito jostain konkurssihuutokaupasta. Ja pakettihan tuli sitte tänää.

Kuva

Brändi ainaki taiteiltu.

Kuva

Noi lienee oikeella paikallaan.

Kuva

Kuva

Kuva

En tiä sit onko aito vai ei.

Pitkittäisvälystä on sen verran, että sen tuntee. Tosin pakko siä joku välys on olla, jotta voi pyöriä, tilaa lämpölaajenemiselle jne.

Poikittaisvälystä on yhtä paljo kuin vanhaski eli siivet ottaa pesään kii. Toisaalta jossain luki, että öljynpaine sit tiivistää sen välyksen pois. Tiä sitte onko toi kummempi kuin vanhakaa.

Nooh, jossain myös luki, et noi V6:t on ahdinvikasia ja niitä pitäs vaihtaa 100k välein. Ehkä se oli jenkkien Essonbaaritietoa jossa on sekotettu mutuilu yhteen kaveriin mene ja tiedä. Laitan ton nyt kuitenki paikalleen ku kerkeän. Jos vaikka savutus lakkais. Ja tuskin toi ruoska huonommaks muuttuu tolla ahtimella.

Ilosia uutisia siltä saralta, että nettitiedon perusteella öljynjäähdyttimen pystyy purkaan pois ja kasaamaan kansia irrottamatta :) Mutta turhaa hommaa viä, ku ainakaa viä ei oo termarihommien jälkeen vettä lisätty.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Africa Export 3.0t MY00

Viesti Kirjoittaja AZP »

JP_Vette kirjoitti:
Poikittaisvälystä on yhtä paljo kuin vanhaski eli siivet ottaa pesään kii.
...
Laitan ton nyt kuitenki paikalleen ku kerkeän.
Ootko nyt harkinnut ihan loppuun asti? Itselläni tuollainen ahdin ei menisi autoon, vaan palautukseen.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Africa Export 3.0t MY00

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Niin no nyt kun tollain suoraan asiaan menemällä otit puheeks, niin voihan mun harkinta olla vajanaista.

Tossa toi kompuran siipi on kohtalaisen keskellä

Kuva

Se klappaa oikeastaan vain yhteen suuntaan kunnolla eli kuvas ylävasemmalle

Kuva

Mä taidan mennä tonne purkuauton kimppuun nyt hetkeks. Jos sitä huomenna raapustais mailia Britteihin ja kattoo kui konservatiivistä väkeä siä on. Huoh.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: Africa Export 3.0t MY00

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

On niissä uutenakin poikittain väljää, aivan normaalia. Riippuu paljon ahtimestakin, toisissa on toisissa ei.
Normaali välys voi olla vielä ylikin puoli milliä.

Päittäisvälystä ei sitten tulisi olla juuri yhtään. Joitakin kymmenesosa millejä korkeintaan.

Voithan sie kysellä ja selvittää miten asia on kyseisen ahtimen kohdalla, niin ei tule erhettä.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Africa Export 3.0t MY00

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Niin mäki luin jostain välyksistä. Mut tuos siipi ottaa kii... Toisaalta rako on kyllä niin pieni, että jo pienellä välyksellä se ottaa kii. Tönärillä tota ei saa mitattua ja rakotulkkiakaa ei oo - heittokellosta puhumattakaa.

Pitkittäisvälystä on sen verran, että sen tuntee ku se lonksuu. Eli ei välystä, mutta siis pääsee liikkumaan. Mutulla just sellanen kuin kuuluuki olla.

Mä ny pistin kuitenki viestiä myyjälle kuvien kera. Kattoo mitä vastailee huomenna.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3101
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Africa Export 3.0t MY00

Viesti Kirjoittaja V-M »

Ei saa osua mistään kohtaa seinämään eikä varsinkaan niin että välys on erisuhtanen eri kohtaa akselia.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Africa Export 3.0t MY00

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Eli paskan möivät.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3101
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Africa Export 3.0t MY00

Viesti Kirjoittaja V-M »

On noita tullut uutenakin vastaan, keskiö esim. kasattu väärin tai keskiön laakereita pitävät pinnat väljät (siis vaikka on uudet laakerit, se ei auta asiaa). Onpa noita ollut kieroilla akseleillakin (joko sekunda akseli tai kiristäessä mennyt mutkalle). Ovat aika ohutta tavaraa nimittäin nuo akselit.

V-M

P.S Ei sillä hinta kun on sopiva niin uuden purkamalla ja sopivasti uutta ja vanhaa yhdistämällä saa vielä ok pelin. ;) Itekkin meinaa tilata tommosen TO4E ja toivoa etta akseli ois käyttökelpoinen. Kun halppis puhallin maksaa saman kuin pelkkä akseli esim. melletiltä.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Africa Export 3.0t MY00

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Lyhyt ja ytimekäs vastaus myyjältä:
The seller sent you a message
Message

Hi you need to get your fitter to adjust the pressure
Ööö just. laitoin kuvat ja kaikki. Vastasin kyl ihan poliittisen kauniisti vielä varmistaakseni, että miten uudes ahtimes on muka jotain asentajan säätöä tarvittavaa, vai emmekö vain ymmärrä toisiamme. Lupasin jopa kuvata videon ongelmasta, jos muuten ei aukea :D
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Africa Export 3.0t MY00

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Kiinalainen paska-ahdin, en laittaisi lähellekään auton moottoria.

Korjauta vanha suomessa kunnon osilla siihen 300euroon, jos siivet on vaan ehjät :).

Kunnossa olevassa ahtimessa ei saa tuntua yhtään pitkittäisvälystä, eikä tunnukaan.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Africa Export 3.0t MY00

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Mä nyt en viä käänny siihen vanhan korjauttamiseen. Britit tuntuu olevan ymmärtävää sakkia, ja nyt ne jo haluis lähettää uuden turbon. Ilmotin, et jos löytävät välyksiltään yleistiä laatuvaatimuksia vastaavan turbon, niin otan uuden, mut muus tapaukses haluan palauttaa rojut ja pitää rahat.

Autolla on nyt ajettu 5 tkm 8O termarirempan jälkeen, ja vettä ei oo lisätty. Tänää just katoin ku tulin kotiin niin paisaris vettä kuten kuuluuki.

Kulutus on jotain todella törkeää. Viimesin tankkaus ajettu 160 km nurkka-ajoa ja satasta ohikulkutiellä sekä vajaa 500 km maantietä rajotusten mukaan muun liikenteen seassa vain vähän ohitellen. Matkamittarin mukainen kulutus 8,06 l/100km. Matkamittari heittää pari kilsaa, eli vaikka mittarivirheeks laskis 5 % niin kulutus on alle 8,5. Viimeksi laskin sikailukoeajolenkkiä sisältävän kulutuksen sinne 8,7 tietämille. Ei paha! Tän voi jo hyvällä omatunnolla pyöristää "kasin pintaan" :)
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-PETTERI-
"Viggen"
Viestit: 578
Liittynyt: Ke Helmi 12, 2014 14:26
Paikkakunta: Himanka, Kalajoki

Re: Africa Export 3.0t MY00

Viesti Kirjoittaja -PETTERI- »

Ei paha kulutus ollenkaan. Paljon sinulle tulee kyllä kuukaudessa kilometrejä! 8O 8O
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Africa Export 3.0t MY00

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Niin siis tuohan on avopuolison auto... Mut joo. Tohon on tullu paljo, kun sillä ajettiin kesälomalla kaikki ajot ja nykyään hän ajaa sillä omat ajonsa plus kaikki yhteiset reissut mennään myös sillä. Eli 1400 km työmatkoja kuukaudes ja sitte siihen päälle mitä koskaa onkaa. Tampereella auto käy sillon tällön, Pohjois-Satakunnas myös. Noita vajaa 500 km reissuja tulee helposti monta kuukaudes. Ei se ole paljoa, se on nykytilantees normaalia :lol:

Kakkosautona on mun nykynen käyttis (johon tulee melkein 10 tkm kuus viä kuukauden verran) Audi 80 1.9 TDi, mutta sattuneista syistä sillä ei ajeta vapaa-ajalla, vaikka sen €/km onki puolet Saabin vastaavasta :lol:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Africa Export 3.0t MY00

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Please return goods to the following address

Toyosports (Returns Department)...
Jaaha. Eli ei vissii ollu hyllys turboa, joka mun sanoja lainaten täyttää yleiset laatuvaatimukset. Se siitä sitte.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Africa Export 3.0t MY00

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Voihan keskiviikkovitutus. Mä oon tienny, että eBay-kaupassa normaali käytäntö on, että palauttaja maksaa postikulut. Lukihan se tänki tuotteen palautusehdois jo ennen kuin ostin tuotetta. Tällä kertaa rahti oli vajaa 50€.

Kuva

Ottaa kyllä aika paljo päähän maksaa melkein 50€ siitä, että näki kuinka joku Britti-firma myi täyttä paskaa, siis uutta paskaa, ja mä nyt sen palautan vain jotta joku muu onneton saa sen saman paskan ahtimen ostaa heiltä. Nää on taas näitä hetkiä, kun pohtii, että kotimaa on kallis ku mikä ostaa osia mutta ai että kun on ihanaa nauttia saavutetuista eduista eli kuluttajasuojalain mukaisesta ilmaisesta palautuksesta.

Voi olla, että jahka rahat tulee tilille, niin laitan viä perään ruman mailin ja vingun asiasta. Jossei rahaa heru myös palautuskuluihin niin ainaki tiän, etten ikinä tuu kehumaan Toyosportsin puljua kenellekkään, en livenä enkä netis.

Noh pää pystys kohti seuraavia pettymyksiä. Jos vaikka tilais sen 70 puntaa maksavan yläpään tiivistesarjan ja alkaa pohtimaan niitä kansien irrottamisia.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin