Africa Export 3.0t MY00
Re: Africa Export 3.0t MY00
Tuohan oli viä niin tukevasti fyllien välis, ettei vastakappaleen löysyyttä mitenkää noteerannu käytös... Pitää varmaa b-pilariki tsekata jos on sama rane vaihtanu myös kuskin vyön...
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Africa Export 3.0t MY00
Aprillipäivä alkoi mainosmerkeissä. Se oli kuin salama kirkkaalta taivaalta, kun muksu muistutti jalallaan, että lasinpyyhkijä jättää ikävää raitaa tuulilasiin.
Tämä Africa Export on kuitenkin käyttöauto, ei harraste, eli halpa on hyvä ja mielikuvista ei makseta. Mieleeni muistui heti harrastavan (!) ihmisen kauppa eli Motonet, joka myy harrasteystävällisiä Unipointin sulkia hintaan 9,9 €/pari. Ei muuta kuin V6 käyntiin ja toisioilmapumpun aiheuttaman höyryn saattelemana nokka kohti Motonettiä.
Perillä löysin kolme hyllyllistä sulkia, mutta ei ainuttakaan saabistin lompakolle sopivaa. Totta tosiaan, sehän on harrastavan ihmisen kauppa, ei autoilevan ihmisen. Jokanen nyt tietää, että autoilija on persaukinen mutta harrastus on huono, jos sinne ei mene kaikki rahat. Halvimmat sulat taisi maksaa luokkaa 15€/kpl! Siis KPL. Pikainen googletus pohjoismaisesta köyhien ketjusta ja niin minä löysin lompakkoystävälliset sulat.
Biltema standard. "Testimenestys" hintaan 5,99 €/kpl.
Samaa vaivaa kuin niissä pari vuotta sitten ostetuissa Motonetin jumalsulissa eli Unipointeissa. Ei sovi Saabiin ei.
Keskimmäinen klipsi on vanhasta sulasta, reunimmaiset mukana tulleet. N. 5 sekunnin ylimääräsen säätötuokion joutui viettämään näitä sovitellessa.
Toinen fiba on väärä mitta. Motonetin kansios pituudeks oli kirjattu 580 mm ja Biltemas olis ollu toista sulkamallia 575 mm pitkänä, mut nuukana otin sit nää lyhyemmät. Myös 600 mm pitkää olis ollu, mut ei ollu mitää mielikuvaa et onko se sit jo liian pitkä.
Entisajan ihanuutta muistuttavat Unipointit kertovat siitä, että joskus asiat olivat hyvin. 9,9 € maksanut sulkapari pyyhkii toisen femman laseja edelleen hyvin, kaksi ja puoli vuotta myöhemmin. Ei ole yksikään Valeon tai Boschin tai muun ökymerkin sulka vastaavaan pystynyt. Toivottavasti Biltema on yhtä laadukas.
Tämä Africa Export on kuitenkin käyttöauto, ei harraste, eli halpa on hyvä ja mielikuvista ei makseta. Mieleeni muistui heti harrastavan (!) ihmisen kauppa eli Motonet, joka myy harrasteystävällisiä Unipointin sulkia hintaan 9,9 €/pari. Ei muuta kuin V6 käyntiin ja toisioilmapumpun aiheuttaman höyryn saattelemana nokka kohti Motonettiä.
Perillä löysin kolme hyllyllistä sulkia, mutta ei ainuttakaan saabistin lompakolle sopivaa. Totta tosiaan, sehän on harrastavan ihmisen kauppa, ei autoilevan ihmisen. Jokanen nyt tietää, että autoilija on persaukinen mutta harrastus on huono, jos sinne ei mene kaikki rahat. Halvimmat sulat taisi maksaa luokkaa 15€/kpl! Siis KPL. Pikainen googletus pohjoismaisesta köyhien ketjusta ja niin minä löysin lompakkoystävälliset sulat.
Biltema standard. "Testimenestys" hintaan 5,99 €/kpl.
Samaa vaivaa kuin niissä pari vuotta sitten ostetuissa Motonetin jumalsulissa eli Unipointeissa. Ei sovi Saabiin ei.
Keskimmäinen klipsi on vanhasta sulasta, reunimmaiset mukana tulleet. N. 5 sekunnin ylimääräsen säätötuokion joutui viettämään näitä sovitellessa.
Toinen fiba on väärä mitta. Motonetin kansios pituudeks oli kirjattu 580 mm ja Biltemas olis ollu toista sulkamallia 575 mm pitkänä, mut nuukana otin sit nää lyhyemmät. Myös 600 mm pitkää olis ollu, mut ei ollu mitää mielikuvaa et onko se sit jo liian pitkä.
Entisajan ihanuutta muistuttavat Unipointit kertovat siitä, että joskus asiat olivat hyvin. 9,9 € maksanut sulkapari pyyhkii toisen femman laseja edelleen hyvin, kaksi ja puoli vuotta myöhemmin. Ei ole yksikään Valeon tai Boschin tai muun ökymerkin sulka vastaavaan pystynyt. Toivottavasti Biltema on yhtä laadukas.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Africa Export 3.0t MY00
Eipä olisi tullut mieleenkään lähteä tarkistamaan turvavyön kiinnityspisteen asiallista kireyttä tai sen puuttumista.
Hyvä tietää että jonneja on moneen junaan.
Oikeasti, edellisen omistajan on ollut tarkoitus kyytiä anoppia jälleen kauppareissulla eikä välit ole ollut kummoiset viimeisen kuluneen vuoden aikana...
Anopinin kun saattaa takapenkille herrasmiehen tavoin, todistajien omaisten nähden "kaikki hyvin" meiningillä, on kylmäävää ajatus huomata että kuskina joutuu olemaan itse ja mutteri on huulilla, väärältä puolelta... Ei hitto ja kaskokin tuli pariviikkoa sitten otettua, turhaan!
Mutta joo Hyvä kun asian huomasit.
Hyvä tietää että jonneja on moneen junaan.
Oikeasti, edellisen omistajan on ollut tarkoitus kyytiä anoppia jälleen kauppareissulla eikä välit ole ollut kummoiset viimeisen kuluneen vuoden aikana...
Anopinin kun saattaa takapenkille herrasmiehen tavoin, todistajien omaisten nähden "kaikki hyvin" meiningillä, on kylmäävää ajatus huomata että kuskina joutuu olemaan itse ja mutteri on huulilla, väärältä puolelta... Ei hitto ja kaskokin tuli pariviikkoa sitten otettua, turhaan!
Mutta joo Hyvä kun asian huomasit.
Re: Africa Export 3.0t MY00
Pakollinen kesärengaskuva.
Todella pussihousu ratkasu. Vectorin vanteet. Aero olis jo vähä mauton. 885 ja Japan Racing ei ollu edes listalla. Mutta mua huijattiin. Faces joku myi vannesettiä spekseillä kahdes renkaas 3-4 mm ja kahdes 5-7 mm pintaa. Mikäs siinä, siistikki viä. Vain pari naarmua ja perinteiset kanttari-ihottumat, muttei mikkää tunkiolta noukitut. Siinä renkaita noukkies naureskelin et komeasti sakkorajalla enkä tajunnu edes tinkiä, ku kaupan lukitsemisesta oli pari viikkoa aikaa. Mietein vain, että tosiaanko ostin sakkorenkaat tämmöseen hintaan Noh kaivon facesta ilmotuksen esiin ja tosiaan myyjä oli mitannu kai sitte reunasta uraa 3-4 mm ja keskellä on sakot. Meitä on moneksi. Ajoin sitte Rengas Turun kautta ja siä pyöräytettiin perjantai-illan kunniaks kaks uutta Sailunia vanteille. Nyt on halpis-Sailunit edes ja halpis-Nordexit takana
Kävin koeajolla ja kyllä se 17" "matalaprofiili" on vaa tukevampi rengas rattia veivates kuin kunnon pullakitka kesän lämmössä. Aivan jäätävä ero. Meteliki oli edelleen lähes ei mitään, eli laatuauto senki suhteen. Lulla alusta vähä nyt korostuu, mut olis mulla tohon kierros jäykempiä tolppiaki, jos vaan joku viittis vaihtaa ne.
Talvirenkaat tuli sitte kans ajettua loppuun. Syksyllä sitte uutta tilalle.
En kyllä muistanu, et ne noin loppu on Toisaalta on tarpeeksi loppu, ettei tuu mieleenkään ajatusta, että vois viä yhden talven kihnuttaa noilla Ja loppuun saakka noissa oli perstuntumalla huomattavasti parempi pito kuin mun femman All Seasoneis oli Ja ei, en ollut laiska tai hidas renkaiden suhteen. Turun seudulla on viä viime aikoina ollu luntaki. Tarkotuksella pidetty kakkoskauppakassis talvirenkaat sitä talvea varte. Ja tarpeen se tuliki.
Todella pussihousu ratkasu. Vectorin vanteet. Aero olis jo vähä mauton. 885 ja Japan Racing ei ollu edes listalla. Mutta mua huijattiin. Faces joku myi vannesettiä spekseillä kahdes renkaas 3-4 mm ja kahdes 5-7 mm pintaa. Mikäs siinä, siistikki viä. Vain pari naarmua ja perinteiset kanttari-ihottumat, muttei mikkää tunkiolta noukitut. Siinä renkaita noukkies naureskelin et komeasti sakkorajalla enkä tajunnu edes tinkiä, ku kaupan lukitsemisesta oli pari viikkoa aikaa. Mietein vain, että tosiaanko ostin sakkorenkaat tämmöseen hintaan Noh kaivon facesta ilmotuksen esiin ja tosiaan myyjä oli mitannu kai sitte reunasta uraa 3-4 mm ja keskellä on sakot. Meitä on moneksi. Ajoin sitte Rengas Turun kautta ja siä pyöräytettiin perjantai-illan kunniaks kaks uutta Sailunia vanteille. Nyt on halpis-Sailunit edes ja halpis-Nordexit takana
Kävin koeajolla ja kyllä se 17" "matalaprofiili" on vaa tukevampi rengas rattia veivates kuin kunnon pullakitka kesän lämmössä. Aivan jäätävä ero. Meteliki oli edelleen lähes ei mitään, eli laatuauto senki suhteen. Lulla alusta vähä nyt korostuu, mut olis mulla tohon kierros jäykempiä tolppiaki, jos vaan joku viittis vaihtaa ne.
Talvirenkaat tuli sitte kans ajettua loppuun. Syksyllä sitte uutta tilalle.
En kyllä muistanu, et ne noin loppu on Toisaalta on tarpeeksi loppu, ettei tuu mieleenkään ajatusta, että vois viä yhden talven kihnuttaa noilla Ja loppuun saakka noissa oli perstuntumalla huomattavasti parempi pito kuin mun femman All Seasoneis oli Ja ei, en ollut laiska tai hidas renkaiden suhteen. Turun seudulla on viä viime aikoina ollu luntaki. Tarkotuksella pidetty kakkoskauppakassis talvirenkaat sitä talvea varte. Ja tarpeen se tuliki.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Africa Export 3.0t MY00
Myyjä ilmoittautuu! Ja myönnän mokanneeni mittauksen (toisesta huonommasta renkaasta jostain kohtaa liian hätäsesti). Vanteita siinä enemmän kaupattiin kuin kokonaisuutta..
Rehtiyden nimissä voidaan vielä keskustella siitä hinnasta jos tarpeen on, kaupat rykästiin niin nopsasti tänään kasaan.
Rehtiyden nimissä voidaan vielä keskustella siitä hinnasta jos tarpeen on, kaupat rykästiin niin nopsasti tänään kasaan.
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
Re: Africa Export 3.0t MY00
Kyl ne oli niin hyväkuntoset vanteet, että hinta oli kohdallaan ja toimituskin pelasi Minähän ne tarkastin maksaessa, en ostanut sikaa säkissä. Matkahuollon rahdilla jos tollaset olis saanu, niin olis harmittanu, nyt lähinnä tilanteelle nauraa ja omaan persoonalliseen kirjotustyyliini nojaten tästäkin tein tein numeron. Ole huoleti ja nuku yöt hyvin
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Africa Export 3.0t MY00
Mitä parhaimmin! Kiitokset vielä kaupoista ja kovaa ajoa
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
Re: Africa Export 3.0t MY00
Jaaha Africa Export siirtyi seuraavalle. Avopuolison sukulainen osti. Sen verran mukava peli oli, et raapustin joulun Saabisti-lehteenki jutun "Vuosi V6:lla". Kaikin puolin oli kyl maukas Saab. Jos sit hankkis talvipäiväleluks NG-satkun sillä pikkulohkokutosella Kellää halpaa myynnis? Manuuali oltava, leimalla ja mätätilanteella ei väliä.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Africa Export 3.0t MY00
En tiedä uskallanko suositella, mutta Keminmaan Pörhön sivuille ilmestyy mun entinen femma varmaan lähipäivinä.. Tänään käyn sen viemässä aamupäivästä liikkeeseen.. Pari tonnia hyvittivät vaihdossa, en usko hinnan kipuavan myynnissä 3500 yli (liekö lähellekkään sitä), elleivät ahneeksi ala. rek.no CIL-650
Mun tekemiä korjauksia siinä on 2 vuoden ajalta:
Uus laturi + hihnankiristin ym hihnapyörät sekä itse hihna.
Tuulilasi
Uudet jarrupalat + levyt joka nurkassa + käsijarruvaijeri & palat
1kpl alipaineletkuakin vaihettu
"uusi" takajarruvalo entisen hajonneen tilalle
Öljyt ja suodattimet vaihettu tasaisin välein, bensasuodatin vaihdettiin myös hiljattain
Koiranluu jommallekummalle puolen ja vetarin suojakumi sit just toiselle puolen
Vikoja..
Syö öljyä vaihtelevasti
Pölläyttää savua kylmäkäynnistyksessä
Välillä käynnistäessä "kaikki" varoitusvalot syttyy, luin täältä jostain että se on joku boksivika tms
Moottorin vikatila valo muistuttaa välillä olemassaolostaan johtuen ilmeisesti hajoamassa olevasta termostaatista..
On siinä vähän sitä mätääkin...
Hei hauska ajaa ja kivoilla varusteilla oleva Vector.. Kilometrejä mittarissa 301000 ja sitkeä sissi sillä varmana toiset samanverran ajaa, mukana jokunen pala Maptunin ja Hirssin performanssia ja tyyliä.. Jokaista miellyttävä musta väri.. Kuvia ei nyt ole mulla näyttää kun kuvapalvelu lakkas toimimasta, mut projektisivulla on myös tarinaa mun laittamassa ketjussa, olikohan "Käyttiksen laittoa" tms nimeltään..
Toki se sijainti vielä, tulee hakureissu pitkälti, kun etkös Hangossa vielä asusta? Mut hei, käytiinhän tuota Nuorgamissakin..
Kelle se lie menee, saa pienellä varauksella siitä vielä kelpo auton nähä...
Mun tekemiä korjauksia siinä on 2 vuoden ajalta:
Uus laturi + hihnankiristin ym hihnapyörät sekä itse hihna.
Tuulilasi
Uudet jarrupalat + levyt joka nurkassa + käsijarruvaijeri & palat
1kpl alipaineletkuakin vaihettu
"uusi" takajarruvalo entisen hajonneen tilalle
Öljyt ja suodattimet vaihettu tasaisin välein, bensasuodatin vaihdettiin myös hiljattain
Koiranluu jommallekummalle puolen ja vetarin suojakumi sit just toiselle puolen
Vikoja..
Syö öljyä vaihtelevasti
Pölläyttää savua kylmäkäynnistyksessä
Välillä käynnistäessä "kaikki" varoitusvalot syttyy, luin täältä jostain että se on joku boksivika tms
Moottorin vikatila valo muistuttaa välillä olemassaolostaan johtuen ilmeisesti hajoamassa olevasta termostaatista..
On siinä vähän sitä mätääkin...
Hei hauska ajaa ja kivoilla varusteilla oleva Vector.. Kilometrejä mittarissa 301000 ja sitkeä sissi sillä varmana toiset samanverran ajaa, mukana jokunen pala Maptunin ja Hirssin performanssia ja tyyliä.. Jokaista miellyttävä musta väri.. Kuvia ei nyt ole mulla näyttää kun kuvapalvelu lakkas toimimasta, mut projektisivulla on myös tarinaa mun laittamassa ketjussa, olikohan "Käyttiksen laittoa" tms nimeltään..
Toki se sijainti vielä, tulee hakureissu pitkälti, kun etkös Hangossa vielä asusta? Mut hei, käytiinhän tuota Nuorgamissakin..
Kelle se lie menee, saa pienellä varauksella siitä vielä kelpo auton nähä...
Saab 9-3 Sport Sedan 2.0T `05 (nykyinen)
Saab 9-5 Vector Wagon 2.3T `03 (ex)
Saab 9-5 Wagon 2.0T `01 (ex)
Saab 99GL 2.0 `81 (ex)
#6739 Janne Herajärvi
Saab 9-5 Vector Wagon 2.3T `03 (ex)
Saab 9-5 Wagon 2.0T `01 (ex)
Saab 99GL 2.0 `81 (ex)
#6739 Janne Herajärvi