Africa Export 3.0t MY00

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5253
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Africa Export 3.0t MY00

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

JP_Vette kirjoitti:on ihanaa nauttia saavutetuista eduista eli kuluttajasuojalain mukaisesta ilmaisesta palautuksesta.
Päivitä tietosi. Kuluttaja maksaa nykyään palautuksen, ellei toisin ole sovittu. :)

http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ost ... uttaminen/
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Africa Export 3.0t MY00

Viesti Kirjoittaja AZP »

Nyt on tietenkin vähän isommasta summasta jo kyse, mutta itsellä on sen pari kertaa kun on ongelmia ollut eBay-kauppiaiden kanssa, auttanut se, että olen yhteydenotossa maininnuut "before I leave my negative feedback on eBay, I'd like to ask if..."

Noille kauppiaille negatiivinen palaute eBayssa on raskas taakka, ei pelkästään ostajien uskottavuuden vuoksi, vaan eBay muistaakseni reittaa sisäisesti noita kauppiaita palautteen mukaan, ja olisikohan niin että palvelumaksut märäytyvät saadun palautteen mukaan. Joka tapauksessa joku mulle kertoi että noiden ammattikauppiaiden kannalta negatiivinen palaute on erittäin huono juttu ja koittavat välttää sitä viimeiseen asti.
Viimeksi muokannut AZP, To Syys 01, 2016 08:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Africa Export 3.0t MY00

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Katos katos. Mutta onneksi väljän turbon ostettuaan ei tarvi maksaa.
Kaupan purku

Kaupan purkaminen on usein viimeinen hyvityskeino. Sitä voi vaatia, jos virhe ei ole vähäinen ja virhettä ei voi hyvittää muilla keinoilla.
Korvausvelvollisuus

Kuluttajalla on oikeus vaatia korvausta vahingosta, jonka tavaran virhe on aiheuttanut. Pahasta mielestä tai henkisestä kärsimyksestä ei kuitenkaan voi saada vahingonkorvausta.

Vahingonkorvauksen saaminen edellyttää näyttöä vahingon syntymisestä. Kustannuksista pitää olla kuitti tai muu luotettava selvitys.
1. Välittömät vahingot

Välittömiä vahinkoja ovat muun muassa virheen aiheuttamat kohtuulliset matka-, posti- ja puhelinkulut, virheen selvittelykulut (tavarantarkastajan lausunto tms.) sekä tavaraa korvaavien palvelusten käyttämisestä aiheutuneet tarpeelliset menot.
AZP kirjoitti:...
Hyvä pointti, tuolla on hyvä kiristää. Todellakin ajattelin pyytää korvausta postikuluista, mutta vasta kun olen saanut kauppasumman takasi tilille.

Tää on eka kerta kun reklamoin ulkomailta ostetusta kamasta. Tech2:n liittimen tilasin suosiolla muualta ja nielin tappioni, randomi kiinapaska 5e hinnallaan postikuluineen en jaksa edes vaivautua reklamoimaan jne, mutta tää Briteistä ostettu turbo sai mut huonolle tuulelle. Ei mun maailma tohon 50e kaadu, mut vituttaa se periaate myyjän toiminnasta.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2844
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Africa Export 3.0t MY00

Viesti Kirjoittaja Cona »

Tänään ilmestyneessä Auto-lehdessä oli juttua Honeywellin teettämästä testistä, jossa verrattiin kopioahtimia Garretin alkuperäisiin ahtimiin. Tuloksien mukaan kopioahtimet tuottaa valitulla kierrosalueella 15-40% vähemmän vääntöä ja mm. typenoksidipäästöt on selkeästi korkeammat. :roll:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
chinatown
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ke Tammi 15, 2014 17:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: Africa Export 3.0t MY00

Viesti Kirjoittaja chinatown »

Täällä taistellaan kohta myös noista postikuluista kun joutu lähettään ohjaustehostimen pumpun takaisin valmistajalle, Latviaan. Ostin siis ebaystä UUDEN pumpun, huippulaadukasta laatua Nerings:ltä Edullinen 93€ hinta houkutti kokeilemaan vaikka melkein jo tiesin mitä tästä seuraa. Pumppu tuli kyllä erittäin nopeasti, tiistaina tilaus ja perjantaina oli jo käsissä.

Pumppu paikalleen, ilmaukset ym rituaalit ja voi viddu kun vinkuu niin perk.leesti, entinen pumppu oli suorastaan äänetön tähän verrattuna. Parin tunnin koekäytön ja koeajon jälkeen oli pakko laittaa entinen takasi ja vihanen viesti myyjälle että mitähän viddua. Pyysivät lähettämään takaisin ja itsehhän jouduin senkin maksamaan, 25€ kustansi se. Lupasivat maksaa postit takaisin JOS pumppu on viallinen. Noh, tiedän kyllä kuinka tässä käy, testaavat pumpun ja toteavat että "kunnossa" on, asennusvirhe. Pitää ootella että saan ensin rahat pumpusta ja sen jälkeen alkaa hoitamaan noita postikuluja takasi, ihan periaatteesta. Pumppu todellakin oli viallinen, siitä ei ollut epäillystä. Otin videonkin siitä vinkumisesta mutta myyjää ei kiinnostanut edes nähdä sitä, kertonee jotain.
9-5 2.0T Vector A wagon vm06
9-5 2.0t SE vm99
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Africa Export 3.0t MY00

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Nii se menee et köyhällä ei oo varaa halpaan. Otan osaa vitutukseen.

PayPalilta tuli viesti toissapäivänä et rahat palautettu kortilleni mut tilillä ei näy. Artisti taas oli maksumies niis posteis palautteestani huolimatta eli Toyosports saa mitä tilaa.

Noh pää pystyyn ja kohti seuraavaa remonttia.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Africa Export 3.0t MY00

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Tuuletin murisee kuin kulkukoira. Tuttua femmasmia siis. Onneks ostin nalleoluelta jo aikoja sitte puhaltimen moottorin, joka on edelleen asentamatta :lol:

Tänää iski kunnon yllätys: auto ei savuttanu yhtää. Katoin auton takaa starttauksen ja ei mitää pilveä. Öljyäki oli konees, ei se siitä kii ole. Aika kummallinen vehje. Eikö kylmäpölläytyksiin kuitenki oo vain kolme syytä: venavarret, männänrenkaat ja turbo. Yhtäkkiä luulis et se pölläyttäisit aina mikä tahansa se mekaaninen vika onkaa :roll:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
pjv
"Hölösuu"
Viestit: 2068
Liittynyt: To Helmi 12, 2004 11:57
Paikkakunta: Paimio

Re: Africa Export 3.0t MY00

Viesti Kirjoittaja pjv »

Jaa-a, kyllä mein femma ainakin pöllytteli ihan satunnaisesti asteikolla ei yhtään - kauhia pilvi silloin, kun oli yksi noista mainitsemistasi vioista. Jos jotain kuviota yritän hakea, niin pidempien ajomatkojen jälkeen saattoi olla muutaman päivän vallankin tupruttelematta.

(Nyt en siis mitenkään kannusta vaihtamaan niitä, kunhan kerron kokemuksista. :) Konekin on sitäpaitsi eri. YMMV ja mitä vielä.)
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23976
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Africa Export 3.0t MY00

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

hyvä että edes jollekkin laatuosat kelpaa ja jos vikaa ni niistä kerrotaan rehellisesti = jarrulevy case . hips.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Africa Export 3.0t MY00

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Hmm. Periaattees kyl jos sen kansiremontin tekee, niin samalla vaivalla männät myös rengastais. Renkaat näyttäis maksavan 50€ SpeedPartsilla, joten "ihan sama", olispa kunnos niiltäki osin. Viimeks auton alla kävelles kattelin, että öljypohjaki saattais irrota ilman isompaa jumppaa, joten eihän se olis sit homma eikä mikää - ainakaa ajatustasolla. Kuitenki jumis olevista renkaistaki on ollu jonkin verran juttua ku Googlaa.

Jos tuota konetta nyt sitte "pidemmän kaavan" kautta remppaamaan, niin olis senki tulevaisuus sitte sinetöity. Vaikka eihän toi rahallisesti ole kuin 150€ remontti yläpään tiivisteistä ja renkaista :lol: Ja tietty kansien höyläys muutaman kympin. Työ maksaa, vapaa-aika ei :roll: Kohtahan se isyyslomaki alkaa :mrgreen:

Niistä nalleoluen myymistä jarruista, jokka hän rehdisti myi kieroina ja ne myös oli kierot. Coltti silloin epäili, et saattaa paloiski olla vika ja näin kolmannessataatuhatta kilsaa myöhemmin ne ei enää ravista :lol: Eli nyt ne on jo hyvät :)
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Africa Export 3.0t MY00

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Talvi muuttui vesikeliksi, ja veset on läsnä myös tämän juustoraastimen elämässä. Olen aina pohtinut pakoputkia, jokka viettää kohti keulaa. Ja niitä on paljo. Ihmekös se, että femmaski "tyyppivikana" villat lähtee pois takapöntöstä ku sisäputket mätänee käsiin. Vesikö tekis? No tässähän on viriviriputki, mutta perseestä se vesi silti on.

Kuva

Kuva

Rälläkällä ku sohasi reiän, niin heti vettä tuli läpi.

Kuva

Sit suurennus 10 mm kokoon, niin ei mee heti tukkoon. Jos se nyt olis fiksumpi...

Kuva

Toinen vesiongelma on sitte se jäähdytysneste. Ekat 5 tkm meni lisäämättä yhtään vettä. Nyt ei päässy ku enää 500 km ennen SIDin pimputteluja. Kävin myös hakemas ajoaikaa 2018 puolelle, ja nosturilla katoin et suorana norona tuli vettä. Sillai niinku tippa ja sekunti :roll: Noh, ylhäältä se näytti tulevan, ja Coltti jo alkumetreillä osotti lottokonesormellaan sitä lämmönvaihtimen kantta, joten eikun imusarjan kaikki kolme osaa pois ja kurkkaamaan.

Kuva

Märkää on. Noin ylhäällä on kolme vaihtoehtoa:
-Termarikotelo, jonka o-rengas on uusittu just
-Lämmönvaihtimen kansi
-Sylinterikannet
-Sylinterikansien yhdyssiltahässäkkä, joka on vähä ylempänä ja vaikuttais olevan kuiva

Eli lämmönvaihtimen kimppuun. Sen irrotukselle on ylimalkaset ohjeet englanninkielisellä sivustolla kuvineen päivineen. Jotakuinki käskettiin ottaa pois öljynsuodatinta sun muuta, joka sittemmin osottautu turhaks. Sit lämmönvaihtimelle tulevat putket on öljynsuodatinjalan päällä kii, ja taas siinä heti hollilla (eli tiellä) on turbo. Hihhei. No samalla sit aattelin vaihtaa sen turbon, jonka Vantaalta kävin purkamas purkuautosta. Vähä niinku kaks kärpästä samalla vitutuksella. Vähemmän kamaaki edes.

V6:n suunnittelijan lapsuus on ollu varmaa jotain pervoa potenssiin 6. Voi ristus, mitä paikkoja on keksitty pulteille ja muttereille. Pelkkä huohotinputki oli kahdella pultilla ja yhdellä mutterilla kii. Plus päädyn mutteri. Ja ne kaks maakarvaa. Ja siinä putkes on neljä vai viis ysikymppimutkaa. Tyypillistä on myös sen jäätyminen, joten "normihuoltoon kuuluu sen rassaus". Ei varmana ykskää paja sitä rassaa. Ei sinne sovi johto, ei sinne mee paalinaru. Ainut sopiva rassaus on liottaa bensas ja toivoa parasta.

Kuva

Mut se siitä purkamisen ilosta. Lopulta kone se on siinä missä muukki, pultteja ja muttereita järjestyksessä ja kasaus käänteisessä.

Noh, kun olin purkanut puolet tarvittavasta kamasta turbon vaihtoa ajatellen, kurkkasin uutta hienoa purkuosaa, joka oli vuotta vanhemmasta mallista. Ylläripylläri :mrgreen:

Kuva

Kuva

On noi ehkä serkukset, muttei veljekset. Turha työ paras työ :evil: Ilta jo paino päälle. Ja se turbo piti purkaa, koska en saanu niitä jäähdyttimen putkia pois sieltä suodatinjalalta. No vitutus maximus ja otin isin hellällä otteella kii öljyputkista ja väänsin ne banaanille. Johan tuli tilaa irrottaa koko jäähdytinhässäkkä.

Kuva

Kuva

Kuva

Ihan hyvältä tuo näytti, mutta jotain mössöä oli ripavälit täynnä. Puukko tohon uppos, joten lienee vanha alumiininen eikä se uudempi rosterinen :roll: No varaosaa ei ole, joten näillä mennään. Tuo tatima ei lähteny millään pois, joten tiputin palikan sit bensakylpyyn.

Kuva

Ei putsaannu ei. Bidesuihkulla pesty, bensalla liotettu... Yhdestä nurkasta vähä näkyy valoa läpi.

Kuva

Mä en nyt ole selvännäkijä enkä muutenkaan intoile liikaa, mutta olisko auto savuttanu sinistä ja veset tullu auton alle, niin hätäkeinona lykätty syylärisementtiä ja romu kiertoon. Monihan käyttää sitä syylärisementtiä syylärien paikkaamiseenki, ja kyl se varmasti vuodon tukkii mut taitaa loppua kierto samalla koko syyläris. Toi lämmönvaihdin on ainaki ton tatiman ansiosta täysin vaihtokunnos. Tietääpä taas, miks ne kaikki nestemäiset koneremonttiaineet saa suosiolla jättää kaupan hyllylle. Mun autoon ei yhteenkään ikinä tuu syylärisementtiä. Se on nyt omin silmin nähty.

Mut joo. Putket banaanilla ja yö nukuttu, niin tutkein sitä turbojen eroa. Eli toisioilmapumppu tjsp kysees, saasteenestolaite. Tuuppaa kylmällä koneella tietyillä kriteereillä ilmaa pakosarjoihin ja lamdan mukaan sit myös ylimäärästä bensaa. Katti lämpenee ja maailma pelastuu. Ilmaa tuupataan molempien lohkojen pakosarjoille, joten pohdein, että jos etummaisesta sen tukkis, niin jäis viä takimmainen ja ehkä vikavalo ei syty, ku saa se jotain ilmaa. Konehan ei tunnista mistä ilma menee, koska katilla se lambda vasta on :) Ilmamäärä vähenee, mut mitä sitte. Yritetään ainaki. Perseestä koota palikat vanhan turbon ympärille, ku vähemmän holo käytetty lousku olis pöydällä. Ja maksoin mä sentään siitä ihan rehdisti rahaaki.

Siinä ne serkukset vierekkäin.

Kuva

Fyysinen ero on, että kannessa on reikä josta kanava menee pakosarjan tiivisteen läpi tohon pakosarjan kanavaan, josta se kiertää pakokanavan päälle ja siitä putkeen.

Uus tiiviste tietenki oli sellanen, et jos sen lykkää uudenmallisen kannen ja vanhanmallisen pakosarjan väliin, niin pakokaasut menee harakoille :twisted:

Kuva

Vanha tiiviste oli vähä pomppunen ja visuaalisesti paska, mut sillä homma periaattees vois toimia.

Kuva

En oikeen tiä, että mitä materiaalia toi on, mut puukolla sai painaumien vierestä paksut kohdat tasotettua uutta vastaaviks :lol:

Kuva

Jotta porukka ei luule, et mä pelkästää paskon ja ranetan, niin kyl mä esim kävin jenkaraudalla pinnapultit läpi ym. asiallista. Niis tosin harvoin on mitää kivaa kerrottavaa, perustylsää ruuvaamista vaa.

Kuva

Sit tohon hippipumpun kanavaan sujahti joku roskiksesta löytyny muovikorkki ja päälle klemmari.

Kuva

Downpipeä sovittaes tiän jo, miks vanhas turbos oli vain kaks pinnapulttia. Se downpipe ei sovi paikalleen ilman äärimmäistä ketteryyttä ja kovaa progressiota tetrikses. Eli saha käteen ja pultti pois. En tiä oliko oikea ratkasu, mut ottas oli aika iso tatti ja kahdelle päivää ruuvausta takana joku 13h. Rauhassa, mutta verkkaisesti.

Kuva

Mut takasi siihen lämmönvaihtimeen. Arvoin hetken tiivisteliiman ja tiivistepaperin välillä, mut päädyin jälkimmäiseen tasalaatuisemman lopputuloksen nimissä.

Kuva

Yhden ruuvireiän ympärillä puukko vähä sohasi paskasti, ja toi tiivistepinta on periaattees poikki tosta :x

Kuva

En nyt jaksanu siitä sit ressata. Tein tosi ranen patentin, ja tein samasta tiivistekamasta "prikan" sen reiän kohdalle osuvaan ruuviin.

Kuva

Jokanen apinaa fiksumpi varmaa arvaa lopputuloksen, mut no meni jo...

SIellä se mollottaa. Huomakkaa edellisen kuvan prikan rippeet pitkin kantta.

Kuva

Jos toi prikan kohta nyt alkaa vuotaan paljo, niin aika nopsaa ton kannen (taas) aukasee. Imusarja on purettu alle varttis ja nyt kun tietää et ne putket voi vaa ronskisti taittaa sivuun, niin en jaksa ressata.

Yritin tehdä tv:stä tutun "starttaan öljypaineet" mut ei siitä mitää tullu. 30 sek varmaa nitkutin konetta startilla ilman bensapumpun sulaketta, ja aina se kannu loisti. No sulake paikalleen ja ku hörähti käyntiin niin samalla sekunnilla kannu sammu. Ehkä ihan hyvä niin, koska tyhjä suodatin ja sit viä se lämmönvaihdin tyhjänä niin kai se voitelu oli hyvä saada kerrasta kuntoon. Tosin en tiä misä vaihees lämmönvaihdin saa öljyä, oletan kiertävän aina sitä kautta.

Siirtoajo Honkajoelta Piikkiöön oli toiveikas, ku vettä ei kadonnu ja koneen pohja oli perillä kuiva. Huomenna sitte näkee millasen savupilven uus ahdin päästää. Hyvät fiilikset, mutta 16-vuotiaan raatofemman kans ei kannata liikoja odottaa arjesta. Remonttikulut oli kasa tiivistepaperia ja uudet öljyt sekä suodatin vähä ennenaikasesti. Tällä kertaa olin pussihousu ja ostin Puuilosta GM-öljyä. Saab-öljy olis ollu pussihousumpi, mut en jaksanu ajaa sen peräs Motonettiin.

Edellisen "ison" remontin jäljiltä öljytikkuepisodi on omaa luuloa ja vainoharhaa. Nyt tikun pultti oli taas irti, ja ei sitä voi mitenkää sössiä liian syvälle.

Jos näillä eväillä ei tule kuntoon, niin seuraava askel on sitte kansiremontti. Ei kyl millää jaksais. Pidän peukkuja ittelle. Viä olis listalla:

-Bensapumppu varuilta
-Bensansuodatin
-Taakse takapyörän ylempi pusla
-Raitisilmasuodatin (ollu ostettuna jo 1,5v ja saan siitä sillon tällön kuulla)

Jos savutus jatkuu, niin savuttakoot kunnes kansiremontti tulee pakolla eteen. Jos savutus lakkas, niin korjaan sen alkuperäsen ahtimen ja vaihdan sen sit joskus takasi.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
sabatti 96
"Hölösuu"
Viestit: 1088
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
Paikkakunta: Knummi

Re: Africa Export 3.0t MY00

Viesti Kirjoittaja sabatti 96 »

En oikeen tiä, että mitä materiaalia toi on, mut puukolla sai painaumien vierestä paksut kohdat tasotettua uutta vastaaviks :lol:
Näyttäis siltä että materiaali olis grafiitti
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7461
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Africa Export 3.0t MY00

Viesti Kirjoittaja mestari »

Eli saha käteen ja pultti pois. En tiä oliko oikea ratkasu, mut ottas oli aika iso tatti ja kahdelle päivää ruuvausta takana joku 13h. Rauhassa, mutta verkkaisesti.

tot noinaan eikös sen pultin olisi voinut nypätä manuaalisestikkin veke ja sit kikotella paikalleen kun gamat saa lähituntumaan
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Africa Export 3.0t MY00

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Olishan sen pinnapultin saanu tosiaa pois, mut en jaksanu ku hyvin se kahdellaki pysyy niinku ennenki. Vanhan nitkutus ahtaasta kolosta ei ollu siinä mielentilas ykkösvaihtoehto...

Kävin ruuvaamas juustoraastimen käyntiin. Tuli vain valkosta mut ei sinistä putkesta. Eikä haissu öljy niinku ennen. Simuloittin viä kaupas käynnin eli auto lämpöseks, 30min seis ja sit käyntiin. Normaalisti sininen pilvi putkahtaa mut nyt ei tullu mitää 8) Koneen pohjaki oli edelleen kuiva ja kansien välistä mitä koitti kurkkia nii kuivaa oli.

Onnistumisen fiilis on vahvasti läsnä. Kaikki kirosanat eiliseltä ja toissapäivältä on jo unohtunu.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Africa Export 3.0t MY00

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ja vesivuoto vaan jatkuu. Ei tosin pahana, mut vähän väliä saa lisätä. Termarin ja lämmönvaihtimen välis on edelleen kuivaa, joten tilkittin yhden ja joku ilmesty :| Enkä löydä vuotoa, vaikka kuinka etin. Turbon banjo alkaa oleen viimenen tsäänssi, mitä penkoa, ku kaikki öljytikukki näyttää pelkkää öljyä.

Kuva

Tänään kaupan pihas parempi puolisko kysy, et "tuleeko toi savu mun autosta". No sitähän se, vesihöyryä. Äkkiä kattoon, et nyt löytyy vuoto.

Joku s*atanan tunari on jättäny klemmarin pois kumiletkun päältä. Eli turbon toinen vesiputki yhtyy tohon kumiletkuun. Vesi valu putkea pitkin turbolle, josta höyry nousi.

Kuva

Luulisi konetta kasates olevan normaali työjärjestys, et jos laittaa putken letkun sisään ja pujottaa klemmarinki hollille, niin laittais sen klemmarinki viä kii heti eikä hetken päästä. Noh, inhimillisiä virheitä on vaikea poistaa :lol: Halpa vika :D Vähä vaa oli piilos, ku ton putken päällä on 15 cm kerros letkuja, putkija ja johtoja ristiin rastiin ja toihan on tietty siä pohjimmaisena.

Ehkä tää nyt alkaa toimimaan. Seuraavaks oonki sit jo miettiny sitä etanolisoftaa. Parempi puolisko ku jää hedelmäkorilomalle, niin voin tyypittää viinalla hetken aikaa ja jos koko kone räjähtää, niin ei oo paineita saada autoa heti kasaan, ku vain yhden auton veroilla ja vakuutuksilla muutenki olis tarkotus koittaa pärjätä.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin