Ng900 2.3T
Lähetetty: La Elo 13, 2016 12:08
Jokunen kesä tuli vakio sisuskaluilla ponnisteltua T5 moottoria.
Tuloksina:
B204, Holset hx35 #14 = 435hp/515nm@1.8bar RE85
B234, Holset hx35 #14 = 533hp/642nm@2.2bar RE85 (B2x5 kansipahvi ja arp kannenpultit)
Viimeisellä versiolla tuli ajettua 45tkm 533hp tehoilla. Kun pata sitten avattiin oli todettava tappio, X määrän ajetut T5 männät olivat ottaneet osumaa siinä määrin että olivat menneet soikeaksi, sylinterit myös soikeana. Myös männäntapit olivat parissa männässä niin jumissa ettei kiertokankia saanut enää irti ilman suunnatonta väkivaltaa.
Alkuun oli tarkoitus jatkaa pikkubudjetilla, mutta ylikoon orkkismäntien saatavuuden olessa olematon, päädyttiin hommaamaan Wössikät.
Tästä alkoi sellainen vittumainen oravanpyörä, että vanhasta tekniikasta jäi käyttöön ainoastaan kampiakseli ja lohko.
Tekniikka päädyttiin pinnottamaan keraamisesti kokonaan sisältä ja päältä. Eli moottorin osia (venakoppa, pakosarja, imusarja tms.) ei ole maalattu vaan ne on keraamisesti pinnotettu. (näillä haetaan lämmön ja voitelun hallintaa.)
Pinnotuksista kertoo lisää NF Metals
http://www.nfmetals.fi/
https://www.facebook.com/NFMetals/?fref=ts
Linkistä kuvia ja specsejä uudesta tekniikasta.
http://www.garaget.org/?car=315809
Auto ei ole ulkoisesti kokenut kovin suuria muutoksia. Suurimpina muutoksina edellisiin vuosiin sportin helmat ja putken ulostuonti kyljestä.
Seuraavat panostukset kohdistuvatkin pääosin koriin.
Softista tän auton osilta on aina vastannut Nappe. Hänen kanssaan kaikki luistanut aina hienosti ja suosittelen hänen palveluitaan erittäin lämpimästi.
Tämän uusimman kokoonpanon osalta Softasta vastaa edelleen Nappe. Tässä ollaan siinä mielessä harmaalla alueella, että ilmeisesti tämän luokan tehoja mitä tässä kalastellaan ei ole ennen edes maailmalla otettu ulos Trionic 5 moottorinohjauksella. Eli rajoja kokeillaan.
Mappaus kesken tällä hetkellä ja poiketen aikasemmista kerroista tällä kertaa ei mapata paine/veto alueita kadulla. Ensitestien perusteella vetoja on sen verran, että tekniikan ja henkikullan turvaamiseksi säätäminen hoidetaan loppuun ihan rullilla.
Tuloksina:
B204, Holset hx35 #14 = 435hp/515nm@1.8bar RE85
B234, Holset hx35 #14 = 533hp/642nm@2.2bar RE85 (B2x5 kansipahvi ja arp kannenpultit)
Viimeisellä versiolla tuli ajettua 45tkm 533hp tehoilla. Kun pata sitten avattiin oli todettava tappio, X määrän ajetut T5 männät olivat ottaneet osumaa siinä määrin että olivat menneet soikeaksi, sylinterit myös soikeana. Myös männäntapit olivat parissa männässä niin jumissa ettei kiertokankia saanut enää irti ilman suunnatonta väkivaltaa.
Alkuun oli tarkoitus jatkaa pikkubudjetilla, mutta ylikoon orkkismäntien saatavuuden olessa olematon, päädyttiin hommaamaan Wössikät.
Tästä alkoi sellainen vittumainen oravanpyörä, että vanhasta tekniikasta jäi käyttöön ainoastaan kampiakseli ja lohko.
Tekniikka päädyttiin pinnottamaan keraamisesti kokonaan sisältä ja päältä. Eli moottorin osia (venakoppa, pakosarja, imusarja tms.) ei ole maalattu vaan ne on keraamisesti pinnotettu. (näillä haetaan lämmön ja voitelun hallintaa.)
Pinnotuksista kertoo lisää NF Metals
http://www.nfmetals.fi/
https://www.facebook.com/NFMetals/?fref=ts
Linkistä kuvia ja specsejä uudesta tekniikasta.
http://www.garaget.org/?car=315809
Auto ei ole ulkoisesti kokenut kovin suuria muutoksia. Suurimpina muutoksina edellisiin vuosiin sportin helmat ja putken ulostuonti kyljestä.
Seuraavat panostukset kohdistuvatkin pääosin koriin.
Softista tän auton osilta on aina vastannut Nappe. Hänen kanssaan kaikki luistanut aina hienosti ja suosittelen hänen palveluitaan erittäin lämpimästi.
Tämän uusimman kokoonpanon osalta Softasta vastaa edelleen Nappe. Tässä ollaan siinä mielessä harmaalla alueella, että ilmeisesti tämän luokan tehoja mitä tässä kalastellaan ei ole ennen edes maailmalla otettu ulos Trionic 5 moottorinohjauksella. Eli rajoja kokeillaan.
Mappaus kesken tällä hetkellä ja poiketen aikasemmista kerroista tällä kertaa ei mapata paine/veto alueita kadulla. Ensitestien perusteella vetoja on sen verran, että tekniikan ja henkikullan turvaamiseksi säätäminen hoidetaan loppuun ihan rullilla.