Sivu 1/3

Ng900 2.3T

Lähetetty: La Elo 13, 2016 12:08
Kirjoittaja like_a_glove
Jokunen kesä tuli vakio sisuskaluilla ponnisteltua T5 moottoria.

Tuloksina:

B204, Holset hx35 #14 = 435hp/515nm@1.8bar RE85

B234, Holset hx35 #14 = 533hp/642nm@2.2bar RE85 (B2x5 kansipahvi ja arp kannenpultit)
Kuva


Viimeisellä versiolla tuli ajettua 45tkm 533hp tehoilla. Kun pata sitten avattiin oli todettava tappio, X määrän ajetut T5 männät olivat ottaneet osumaa siinä määrin että olivat menneet soikeaksi, sylinterit myös soikeana. Myös männäntapit olivat parissa männässä niin jumissa ettei kiertokankia saanut enää irti ilman suunnatonta väkivaltaa.

Alkuun oli tarkoitus jatkaa pikkubudjetilla, mutta ylikoon orkkismäntien saatavuuden olessa olematon, päädyttiin hommaamaan Wössikät.

Tästä alkoi sellainen vittumainen oravanpyörä, että vanhasta tekniikasta jäi käyttöön ainoastaan kampiakseli ja lohko.

Tekniikka päädyttiin pinnottamaan keraamisesti kokonaan sisältä ja päältä. Eli moottorin osia (venakoppa, pakosarja, imusarja tms.) ei ole maalattu vaan ne on keraamisesti pinnotettu. (näillä haetaan lämmön ja voitelun hallintaa.)

Pinnotuksista kertoo lisää NF Metals
http://www.nfmetals.fi/
https://www.facebook.com/NFMetals/?fref=ts


Linkistä kuvia ja specsejä uudesta tekniikasta.

http://www.garaget.org/?car=315809



Auto ei ole ulkoisesti kokenut kovin suuria muutoksia. Suurimpina muutoksina edellisiin vuosiin sportin helmat ja putken ulostuonti kyljestä.

Seuraavat panostukset kohdistuvatkin pääosin koriin.



Softista tän auton osilta on aina vastannut Nappe. Hänen kanssaan kaikki luistanut aina hienosti ja suosittelen hänen palveluitaan erittäin lämpimästi.

Tämän uusimman kokoonpanon osalta Softasta vastaa edelleen Nappe. Tässä ollaan siinä mielessä harmaalla alueella, että ilmeisesti tämän luokan tehoja mitä tässä kalastellaan ei ole ennen edes maailmalla otettu ulos Trionic 5 moottorinohjauksella. Eli rajoja kokeillaan.

Mappaus kesken tällä hetkellä ja poiketen aikasemmista kerroista tällä kertaa ei mapata paine/veto alueita kadulla. Ensitestien perusteella vetoja on sen verran, että tekniikan ja henkikullan turvaamiseksi säätäminen hoidetaan loppuun ihan rullilla.

Re: Ng900 2.3T

Lähetetty: La Elo 13, 2016 13:52
Kirjoittaja Saab.96
Tätä facessa seuranneena voi sanoo että näyttää ja kuullostaa hyvältä!

Re: Ng900 2.3T

Lähetetty: Su Elo 14, 2016 20:02
Kirjoittaja jannevillepetteri
Mielenkiintoinen projekti! :) mikä ahdin uuteen kokoonpanoon tulee?

Re: Ng900 2.3T

Lähetetty: Ti Elo 16, 2016 20:43
Kirjoittaja like_a_glove
HX40super

Vaikkuttaisi jo ekojen testien perusteella tämäkin jäävän pieneksi.

Re: Ng900 2.3T

Lähetetty: Ti Elo 16, 2016 21:31
Kirjoittaja saabi90
Monta vaihdelootaa meni ton 45tkm aikana? :)

Re: Ng900 2.3T

Lähetetty: Ti Elo 16, 2016 22:46
Kirjoittaja like_a_glove
Yksi.

Eikä sekään vääntöön tai tehoon hajonnu, vaan huonoon käyttöön.

Re: Ng900 2.3T

Lähetetty: Ke Elo 17, 2016 07:06
Kirjoittaja jannevillepetteri
Eli lähdetään hamuamaan +700hv kokoonpanoa ilmeisesti..? 8O vakio kampura vai custom?

Re: Ng900 2.3T

Lähetetty: Ke Elo 17, 2016 07:37
Kirjoittaja G-mies
Vakiokampura minun tietääkseni ja 2.3. Onko tuota billettikampuraa edes tarjolla 2.3 koneeseen?


Matti

Re: Ng900 2.3T

Lähetetty: La Elo 20, 2016 12:09
Kirjoittaja like_a_glove
Vakio kampura.

Kiinasta saa billettisenä.

Re: Ng900 2.3T

Lähetetty: Ti Elo 30, 2016 19:00
Kirjoittaja like_a_glove
pari videota tuli otettua.

Molemmissa pätkissä painetta maltilliset 1.5bar. Jos kokonaisuus sen sallii niin suunnitelmat olisi se 2.5bariin paine nostaa...aika näyttää.

Penkkipäivä alustavasti varattu ihan lähi tulevaisuuteen. Kerrotaan taas lisää kun antaa aihetta.


https://www.youtube.com/watch?v=Ti4-TUF2tZo

Tässä ensimmäisessä videossa ekassa vedossa tuli painettua kaasupoljin suoraan pohjaan jokusen kerran kolmosvaihteella. Seuraavassa vedossa olinkin jo vähän varovaisempi sen kaasun kanssa.



https://www.youtube.com/watch?v=hpkNfZfEpSk

Tässä toisessa mennään kolmos ja nelos vaihde rajoittajalle. Taas aika rauhallisesti tuli kolmosella kaasua painettua.



Edittiä/ Dynolappu vanhasta tekniikasta lisätty odottelemaan uutta vertailtavaksi...

Re: Ng900 2.3T

Lähetetty: Ti Elo 30, 2016 19:20
Kirjoittaja AZP
Minkälainen tuo auto oli ajaa normiajossa? Katsoin vaan käppyrän perusteella, että ihan asialliset määrät alavääntöäkin tarjolla, eli kai tuolla pystyi ajelemaan normaalia kaupunkiajoa, kunhan muisti mitä sieltä kaasupolkimen takaa pääsee irti jos sitä menee painamaan liikaa? :mrgreen:

Re: Ng900 2.3T

Lähetetty: Ti Elo 30, 2016 19:50
Kirjoittaja like_a_glove
itseasiassa melko miellyttävä.

Ihan jäätävää vääntöä, johtuen nokista, ei alle 2000rpm ole, mutta siitä etiäpäin kyllä piisaa ihan vapari alueellakin. Ei tarvii turhia hämmentää ja vitosella voi ajaa jo 1500rpm nurkilla.

Tosin tällä hetkellä alle 80km/h ei ole oikein tasakaasua, epäillään että liittyy jotenkin siihen ku ei oo tyhjäkäyntimoottoria. Eiköhän sekin selviä kun päästään kunnolla karttoja hieromaan.

Kaupungissa ainoa kiusa lähinnä meteli ja kytkin jonka kanssa kyllä pärjää. Toistuvat liikkeelle lähdöt kyllä lämmittävät kytkinta jonkin verran.

Re: Ng900 2.3T

Lähetetty: Ti Elo 30, 2016 20:39
Kirjoittaja jannevillepetteri
Videon perusteella tuntuis kulkupuolta löytyvän..vielä kun siihen baarin verran lyödään ahtoja niin on nopea :saab: :)

Re: Ng900 2.3T

Lähetetty: Ti Elo 30, 2016 20:45
Kirjoittaja Cona
Kyllähän vetoja löytyy, vielä kun ois pitoa. :mrgreen:

Kait aikomus on käydä mailia kokeilemassa vai loppuuko välitys kesken?!

Re: Ng900 2.3T

Lähetetty: Su Syys 04, 2016 20:18
Kirjoittaja mikan
Jakaako kipinöitä Saabin oma sytkäkasetti?

Hups, nyt vasta katsoin kuvat ja vastaus löytyi sieltä. :roll:

t. Mika