Re: Käyttötarinaa Toffesta eli kakkosautona 9-5 farkku
Lähetetty: La Huhti 29, 2017 21:02
Hieman roplausta tänään. Vaihdoin nuo mainitut Denson korvaustulpat ja samalla hengenvedolla testirinksalle ja tankkaamaan. Polttoainelinjan epäoptimaalisuuden suuntaan on tässä jo tuijoteltu, joten noukin paikalliselta Tokmannilta myös toimivan tai ei-toimivan STP Fuel Injector Cleaner-pullon kyytiin. Ysikasia tankkiin ja kliineri perään.
Auto toimi hyvin jo menomatkalla ja paluumatkalla ysikasit tankissa jopa paremmin. Siistiä ajoa ja vääntöä tarjolla mukavasti, auto pelasi paremmin tai yhtä hyvin kuin koeajolla aikanaan.. Hyvästä toimivuudesta innostuneena "jos ny vähä kokeilis" ja lähellä kotia pari vetoa kolmosella. No ensimmäinen oli hyvä, tuntui hyvältä ja mitä nyt sidiä sai seurattua, niin mair ja pdif nousi hyviin lukemiin, joihin ei ole päästykään. Innostuin, ja lisää -eksperienssiä piti saada. Ihan vähän vaan. Sama kolmosen veto ja sitten vaihto neloselle rullausta varten. Jotain tapahtui, mittaristossa valoja ja ohjaus veti jäykäksi. No sehän sitten sammui. Kytkin pohjaan ja rullailua kohti kotia, koska käytännössä oman tien pää näkyi jo, puolentoista kilometriä sitten toivotaantoivotaan että pääsee lähelle. Onneksi täälläpäin on laakeaa ja muutenkin hiljainen liikenne, niin rullaus onnistui hyvin. Ei vikakoodeja. Pelti auki ja kaikki näytti olevan ok: ei öljyroiskeita, remmi paikallaan, ei mitään näkyvää vauriota tai savua tai mitään. Öljyt sisällä. Uskaliaasti kokeilemaan käynnistymistä: lähti, mutta vaivoin. Varovasti liikkeelle ja pääsin pihaan asti, ei mitään ihmeellisyyksiä.
Sieltä varmaankin loppui polttoaineen siirtokyky, kun vaadittiin enemmän. Täytyy vielä kokeilla, pystyykö tuolla ajamaan siistiä ajoa luotettavasti. Seuraavaksi kuitenkin metsästämään bensapumppua ja bensasuodatinta ja sitten paikalleen. Ensimmäisenä ajatuksissa on tämä Bilteman laitos ämpäreineen: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... 000034077/. Kannattaakohan edes harkita tuota RE85-ajeluita varten? Jos ei, niin mikäs sit? Tätä ketjua on tullut jo tavattua: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 8&start=75
Auto toimi hyvin jo menomatkalla ja paluumatkalla ysikasit tankissa jopa paremmin. Siistiä ajoa ja vääntöä tarjolla mukavasti, auto pelasi paremmin tai yhtä hyvin kuin koeajolla aikanaan.. Hyvästä toimivuudesta innostuneena "jos ny vähä kokeilis" ja lähellä kotia pari vetoa kolmosella. No ensimmäinen oli hyvä, tuntui hyvältä ja mitä nyt sidiä sai seurattua, niin mair ja pdif nousi hyviin lukemiin, joihin ei ole päästykään. Innostuin, ja lisää -eksperienssiä piti saada. Ihan vähän vaan. Sama kolmosen veto ja sitten vaihto neloselle rullausta varten. Jotain tapahtui, mittaristossa valoja ja ohjaus veti jäykäksi. No sehän sitten sammui. Kytkin pohjaan ja rullailua kohti kotia, koska käytännössä oman tien pää näkyi jo, puolentoista kilometriä sitten toivotaantoivotaan että pääsee lähelle. Onneksi täälläpäin on laakeaa ja muutenkin hiljainen liikenne, niin rullaus onnistui hyvin. Ei vikakoodeja. Pelti auki ja kaikki näytti olevan ok: ei öljyroiskeita, remmi paikallaan, ei mitään näkyvää vauriota tai savua tai mitään. Öljyt sisällä. Uskaliaasti kokeilemaan käynnistymistä: lähti, mutta vaivoin. Varovasti liikkeelle ja pääsin pihaan asti, ei mitään ihmeellisyyksiä.
Sieltä varmaankin loppui polttoaineen siirtokyky, kun vaadittiin enemmän. Täytyy vielä kokeilla, pystyykö tuolla ajamaan siistiä ajoa luotettavasti. Seuraavaksi kuitenkin metsästämään bensapumppua ja bensasuodatinta ja sitten paikalleen. Ensimmäisenä ajatuksissa on tämä Bilteman laitos ämpäreineen: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... 000034077/. Kannattaakohan edes harkita tuota RE85-ajeluita varten? Jos ei, niin mikäs sit? Tätä ketjua on tullut jo tavattua: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 8&start=75