FoSaMoCo
Lähetetty: Pe Syys 29, 2017 17:35
Nyt projekti lähtee käyntiin, pitkäänhän tätä on hauduteltu, mutta asiaan:
Ford Escort mk II saa voimanlähteeksi b204 lyhytiskuisen 1995-1996 tbo moottorin ja moot.ohjauksen.
Nyt tarvitsin vinkkejä Saab tietäjiltä.
Vaihteistoksi tulee BMW zf 6v vaihteisto (johon on tehty kytkinkopanmuutos saban koneelle sopivaksi) ja bemun 240mm kytkinlevy, ja tähän liittyy propleemani.
Tarvitsisin selkeän tiedon mistä saban mallista saan ison vauhtipyörän johon kävisi tuo 240mm kytkin, tietenkin siihen tulee Sachs sre saban asetelma. Yhden vauhtipyörän sain jo hommattua (tiedon mukaan vm -95 2.3 tbo) mutta se on liian iso ulkohalkaisialtaan ja ei edes mahdu kytkinkoppaan, myös ulkonemassa on iso ero. Eikä tietenkään startti mahdu paikalleen. Pulttijako kuitenkin kävisi. Mistäköhän tuo sitten on oikeasti??
Entä onko pikku vauhtipyörässä (215mm kytkin) varoja sorvata se sopivaksi tuolle 240mm levylle, ja paineasetelman pultti jaolle varoja ulkohalkaisian suhteen. Tuo olisi muuten siro ja "kevyt" pyörä.
Joutuisin kuitenkin koneistamaan vauhtipyörää, sillä bemun kytkinlevy on noin 10mm paksu, kun saban on 8mm, joten asetelman paine pitää saada sopivaksi. paljonko sopiva ponne on saabissa sre kytkimellä?
Sekin auttaisi jos saisin240mm romu paineasetelman joltakin jota voisin mittailla ja mallailla tuohon pikku vauhtikseen-
Kiitos jos jaksoit lukea ja vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan.
Kunhan jotain konkreettista tulee tehtyä niin päivitellään tätä.....
Ford Escort mk II saa voimanlähteeksi b204 lyhytiskuisen 1995-1996 tbo moottorin ja moot.ohjauksen.
Nyt tarvitsin vinkkejä Saab tietäjiltä.
Vaihteistoksi tulee BMW zf 6v vaihteisto (johon on tehty kytkinkopanmuutos saban koneelle sopivaksi) ja bemun 240mm kytkinlevy, ja tähän liittyy propleemani.
Tarvitsisin selkeän tiedon mistä saban mallista saan ison vauhtipyörän johon kävisi tuo 240mm kytkin, tietenkin siihen tulee Sachs sre saban asetelma. Yhden vauhtipyörän sain jo hommattua (tiedon mukaan vm -95 2.3 tbo) mutta se on liian iso ulkohalkaisialtaan ja ei edes mahdu kytkinkoppaan, myös ulkonemassa on iso ero. Eikä tietenkään startti mahdu paikalleen. Pulttijako kuitenkin kävisi. Mistäköhän tuo sitten on oikeasti??
Entä onko pikku vauhtipyörässä (215mm kytkin) varoja sorvata se sopivaksi tuolle 240mm levylle, ja paineasetelman pultti jaolle varoja ulkohalkaisian suhteen. Tuo olisi muuten siro ja "kevyt" pyörä.
Joutuisin kuitenkin koneistamaan vauhtipyörää, sillä bemun kytkinlevy on noin 10mm paksu, kun saban on 8mm, joten asetelman paine pitää saada sopivaksi. paljonko sopiva ponne on saabissa sre kytkimellä?
Sekin auttaisi jos saisin240mm romu paineasetelman joltakin jota voisin mittailla ja mallailla tuohon pikku vauhtikseen-
Kiitos jos jaksoit lukea ja vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan.
Kunhan jotain konkreettista tulee tehtyä niin päivitellään tätä.....