Vielä ku oven tai kyljen sais yhtä helposti puhtaaksiSukellusvene kirjoitti:Taitaa olla yleensä aina tuo tankinluukku ruosteessa , mitä näitä itelläkin ollut . Noilla konsteilla kyllä kätevää putsata tuollaisia osia ja kyllä äkkiä auton ulkonäkökin kohentuu .
Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D
Kitin kuivutta hioin pinnan ja ruiskutin päälle valkoisen pohjamaalin.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D
Eihän se tarvi ku riittävästi sitruunahappoa ja riittävän iso allas. Ei ehkä ihan nukkumalähiössä kannata kokeilla, saattaa se mukavaki naapuri heittäytyä kyyläksiSaab.96 kirjoitti:Vielä ku oven tai kyljen sais yhtä helposti puhtaaksiSukellusvene kirjoitti:Taitaa olla yleensä aina tuo tankinluukku ruosteessa , mitä näitä itelläkin ollut . Noilla konsteilla kyllä kätevää putsata tuollaisia osia ja kyllä äkkiä auton ulkonäkökin kohentuu .
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D
Pitäs olla toinen talli ruosteenpoistoon
Pohjamaalin kuivuttua vesihioin vielä pinnan jotta siitä tulisi mahdollisimman sileä. Sitten ryhdyin ruiskuttamaan värimassaa.
Ruiskutin molemmille puolille yhteensä kolme kerrosta massaa.
Värimassan kuivuttua 10 minuuttia ruskutin päälle lakan. Ruiskutin kolme kerrosta lakkaa molemmin puolin tankin luukkua, nyt se toivottavasti pysyy ruosteettomana seuraavat vuodet.
On tuo nyt ainakin aiempaa parempi
Pohjamaalin kuivuttua vesihioin vielä pinnan jotta siitä tulisi mahdollisimman sileä. Sitten ryhdyin ruiskuttamaan värimassaa.
Ruiskutin molemmille puolille yhteensä kolme kerrosta massaa.
Värimassan kuivuttua 10 minuuttia ruskutin päälle lakan. Ruiskutin kolme kerrosta lakkaa molemmin puolin tankin luukkua, nyt se toivottavasti pysyy ruosteettomana seuraavat vuodet.
On tuo nyt ainakin aiempaa parempi
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D
Maalien kuivuttua asensin luukun takasin paikalleen. Värisävy osui hyvin lähelle ja olen tyytyväinen lopputulokseen.
Taas on yksi osan kokoon nähden valtava urakka tehty eikä kukaan muu kuin minä näe eroa entiseen.
Taas on yksi osan kokoon nähden valtava urakka tehty eikä kukaan muu kuin minä näe eroa entiseen.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D
Samalla kun puuhastelin kiinnitin tarrat oviverhoiluihin jossa on ohjeet ilmastoinnin käyttöön =) Sitten Saab pääsi taas raikkaaseen ulkoilmaan.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D
Tänään ei vanhus suostunut lähtemään käyntiin hän on seissyt maanantaista pihalla ja tässä tulos. Olisikohan se hemmetin kampiakselin asentotunnistin ottanut kosteutta????
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D
KAA toimii yleensä kylmänä hyvin. Ei se toki kosteasta pidä, jos on hapristunut.
Mulla oli käynnistysongelmia ja ajoittain kevyttä nykimistä pintakaasulla. Lopulta sitten työpaikan pihassa rykäisi pahemmin, eikä meinannut käynnistyä. Kotimatkalla syttyi myös ce-valo ja auto tuntui tehottomalta. Vikakoodit viittasivat imm:iin tai alipainevuotoihin (laiha seos). Vaihdoin kaikki alipaineletkut, mutta mitään vaikutusta ei sillä ollut. Sitten IMM vaihtoon ja kaikki ongelmat hävisivät. Eikös sulla niitä vikakoodeja pitäisi siellä olla jonossa? Lue ne ensin, niin voidaan arvuutella lisää.
Mulla oli käynnistysongelmia ja ajoittain kevyttä nykimistä pintakaasulla. Lopulta sitten työpaikan pihassa rykäisi pahemmin, eikä meinannut käynnistyä. Kotimatkalla syttyi myös ce-valo ja auto tuntui tehottomalta. Vikakoodit viittasivat imm:iin tai alipainevuotoihin (laiha seos). Vaihdoin kaikki alipaineletkut, mutta mitään vaikutusta ei sillä ollut. Sitten IMM vaihtoon ja kaikki ongelmat hävisivät. Eikös sulla niitä vikakoodeja pitäisi siellä olla jonossa? Lue ne ensin, niin voidaan arvuutella lisää.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D
Just olin lähdössä lukemaan niitä koodeja kaverin luo kun teki tuon tenänLahti411 kirjoitti:KAA toimii yleensä kylmänä hyvin. Ei se toki kosteasta pidä, jos on hapristunut.
Mulla oli käynnistysongelmia ja ajoittain kevyttä nykimistä pintakaasulla. Lopulta sitten työpaikan pihassa rykäisi pahemmin, eikä meinannut käynnistyä. Kotimatkalla syttyi myös ce-valo ja auto tuntui tehottomalta. Vikakoodit viittasivat imm:iin tai alipainevuotoihin (laiha seos). Vaihdoin kaikki alipaineletkut, mutta mitään vaikutusta ei sillä ollut. Sitten IMM vaihtoon ja kaikki ongelmat hävisivät. Eikös sulla niitä vikakoodeja pitäisi siellä olla jonossa? Lue ne ensin, niin voidaan arvuutella lisää.
Sunnuntaina niitä luetaan uudestaan
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D
Asentoanturin voi kans testata että ottaa johtoliitoksen auki ja mittarilla mittaa näkyykö vastusrvoa kun starttaa . Jos ei niin on rikki ja vaihtoon.
900S(T5.5) M1991(KR)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D
Toi on hyvä tietää! En usko että se tällä kertaa oli syyllinen koska lähti niin pian käyntiin sen jälkeen kun saatiin se talliin. Ei se olisi oikeasti ehtinyt kuivua tuossa ajassa....Sukellusvene kirjoitti:Asentoanturin voi kans testata että ottaa johtoliitoksen auki ja mittarilla mittaa näkyykö vastusrvoa kun starttaa . Jos ei niin on rikki ja vaihtoon.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D
No nii-i. Aluthan ne on. Tän siitä saa kun selailee foorumia ajatukset ihan jossain muualla. Oli alla sitten alut tai kapselit tai pellit niin todella nätti silti.Saab.96 kirjoitti:Kiitoskaseva kirjoitti:Nätti satku! Varsinkin talvirenkailla tai siis orggiskapseleilla varustettuna todella nätti. Uskoisin, että nuo uudet pellivanteetkin istuu hienosti.
Nuo on kyllä ihan aluvanteet, tietäisikin mitkä... Kokoa 5,5"x15" ET 40
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D
Lopultakin sain tilattua liimaa kattoverhoilun liimaamista varten. Tilasin kaksi purkkia 3M Foam Fast 74 Spray liimaa, lisäksi ostan Pattexin gel kontaktiliimaa katon rungon "kyllästämistä" varten, näin sprayliima ei imeydy liikaa katon runkoon ja kiinnityksestä tulee kestävämpi.
Seuraavksi pitäsi sitten purkaa sisäkatto irti ja lähtee poistamaan vanhaa kangasta....
Seuraavksi pitäsi sitten purkaa sisäkatto irti ja lähtee poistamaan vanhaa kangasta....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D
Liimat tuleekin vasta 7.2 joten sisäkaton kimppuun pääsee vasta sen jälkeen.
Odotellessa päätin puuhastella muuta....
Edellinen omistaja kertoi että jos tankin tankkaa täyteen alkaa bensa haista ikävästi. Todennäköisin syy on että bensatankin "ämpärin" kannen
o-rengans vuotaa. Olen tähän asti tankannut vain 3/4 osaa tankista jotta tiiviste ei vuotaisi. Jotta o-renkaan saa vaihdettua pitää olla erikoistyökalu
jolla irroitetaan iso muovirengas "ämpäri" on kiinni bensatankissa. Päätin tehdä työkalun itse neliöputkesta jotta siitä tulisi riittävän tukeva.
Leikkasin neliöputkesta tarkkaan mitoitetut palat ja viistin kulmat. Sitten hitsasin kulmat yhteen ja päälle vielä 22 mm mutterin jottä pääsee kääntämään työkalua vaikkapa räikällä. Lopuksi sovitus että työkalu on sopiva.
Seuraavaksi sitten kokeilemaan työkalua
Odotellessa päätin puuhastella muuta....
Edellinen omistaja kertoi että jos tankin tankkaa täyteen alkaa bensa haista ikävästi. Todennäköisin syy on että bensatankin "ämpärin" kannen
o-rengans vuotaa. Olen tähän asti tankannut vain 3/4 osaa tankista jotta tiiviste ei vuotaisi. Jotta o-renkaan saa vaihdettua pitää olla erikoistyökalu
jolla irroitetaan iso muovirengas "ämpäri" on kiinni bensatankissa. Päätin tehdä työkalun itse neliöputkesta jotta siitä tulisi riittävän tukeva.
Leikkasin neliöputkesta tarkkaan mitoitetut palat ja viistin kulmat. Sitten hitsasin kulmat yhteen ja päälle vielä 22 mm mutterin jottä pääsee kääntämään työkalua vaikkapa räikällä. Lopuksi sovitus että työkalu on sopiva.
Seuraavaksi sitten kokeilemaan työkalua
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D
Aloitin irroittamalla sähköliittimen ja sitten otin varovasti nitkuttamalla polttoainelinjat irti. Sen jälkeen käänsin kiinnikerengasta työkalulla. Yllätyin siitä miten löysällä rengas oli, tämä saattaa olla yksi syy siihen että bensa haisee jos tankki on täysi.
Sitten pesin ja puhdistin kaikki osat, ja huomasin tankkivarusteen kannessa halkeaman. Tämä halkeama on varmasti toinen syy bensan hajuun.
Tuolla foorumin mallikohtaisessa osiossa tätä jo onkin hieman ihmetelty, tämä pumppu on ilmeisesti vanhemman mallin 16v autosta kuten ilmeisesti koko tankki?
Uutta pumppua saa Saabiantilta mutta on liian kallis korjaus mun makuun, yritän joko löytää ehjän kannen tai sitten koetan liimata/hitsata tuon kuntoon....
Sitten pesin ja puhdistin kaikki osat, ja huomasin tankkivarusteen kannessa halkeaman. Tämä halkeama on varmasti toinen syy bensan hajuun.
Tuolla foorumin mallikohtaisessa osiossa tätä jo onkin hieman ihmetelty, tämä pumppu on ilmeisesti vanhemman mallin 16v autosta kuten ilmeisesti koko tankki?
Uutta pumppua saa Saabiantilta mutta on liian kallis korjaus mun makuun, yritän joko löytää ehjän kannen tai sitten koetan liimata/hitsata tuon kuntoon....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.